مشکلات اقتصادی کانادا

بازدیدکنندگان : 886 نفر 1401/08/15
مشکلات اقتصادی کانادا
خبر خوب اینکه، دولت کانادا ظرفیت پذیرش مهاجر را سالانه 70هزار نفر افزایش داد. دولت برای بهبود شاخص های اقتصادی کانادا بخش مهاجرت را با ظرفیت بالا تعیین کرد.
در اول نوامبر 2022 اداره مهاجرت کانادا برنامه سطوح مهاجرتی خود را منتشر کرد که این برنامه تعداد مهاجرانی که کانادا هر ساله می پذیرد را مشخص می کند. براساس ظرفیت پذیرش مهاجر جدید دولت کانادا برای سال های 2023-2025 تعداد زیادی از مهاجران در کانادا من بعد پذیرفته می شوند. 

 

آمار مهاجرت به کانادا

امسال کانادا به دنبال پذیرش 432.000 مهاجر برای اقامت دائم است. در سال 2023 کانادا حدود 465.000 مهاجر در سال 2024 حدود 485.000 مهاجر و در سال 2025 حدود 500.000 مهاجر را می پذیرد. این یعنی رشد 70 هزار نفری طی 3 سال آینده کانادا.
پذیرش 1.5 میلیون مهاجر در سه سال آینده، تاثیر مهمی بر روی نیروی کاری و اقتصاد کانادا دارد. در اینجا در مورد تاثیرات مهاجران بر روی بازار مسکن، مشاغل و رفاه اجتماعی و اقتصادی کانادا صحبت می کنیم. 

 

جمعیت کانادا

جمعیت پیر و سالخورده کانادا رو به افزایش است.
از 39 میلیون نفر جمعیت کانادا حدود 8 میلیون یا 21.5 درصد از گروه مهاجران هستند. براساس اهداف اداره مهاجرت کانادا تعداد مهاجران باز هم افزایش پیدا می کند رئیس اقتصاد ربکا یانگ گفت این یک پیشرفت مثبت برای کانادا است. 
یانگ گفت، تعداد افراد بازنشسته در کانادا بسیار زیاد و تعداد نیروی کاری کم است. 
وجود مهاجران جوان و تحصیلکرده در کانادا باعث رشد اقتصادی و افزایش جمعیت می شود. 
کانادا اقتصاد پیشرفته ای دارد که جمعیت آن در حال افزایش است. یانگ گفت، ما اهداف گسترده ای برای ورود مهاجران داریم و هر سال جمعیت ما حدود 1.8 درصد افزایش پیدا می کند. 
جمعیت جوان، شاغل و تحصیلکرده باعث رشد اقتصادی کانادا می شود. 
مهاجران تازه وارد مصرف کننده هم هستند، آنها خانه یا ماشین می خرند، مواد غذایی تهیه می کنند و به سینما می روند، پس هزینه می کنند. 
مهاجران تازه وارد کار می کنند مالیات می پردازند و از این طریق پول زیادی وارد اقتصاد کانادا می شود. 
آنها مالیات و هزینه ها را به دولت های استانی و فدرال پرداخت می کنند و این درآمدها برای کانادایی ها و به خصوص افراد بازنشسته و سالخورده استفاده می شود. 

 

شغل های ساده در کانادا

آیا می دانستید که یک میلیون فرصت شغلی خالی در کانادا وجود دارد!
براساس آمار کانادا، در سه ماهه اول سال 2022، حدود 957.500 شغل خالی در کانادا وجود داشت که بالاترین نرخ مشاغل خالی در تاریخ کانادا است. 
کمبود نیروی کاری در کانادا قبل از کرونا وجود داشت اما در حال حاضر بیشتر شده است. 
کارفرمایان با کمبود نیروی کاری روبه رو هستند، این یک موضوع موقتی نیست و ما بعد از پایان کرونا برای مدت طولانی در زمینه نیروی کاری کمبود داریم. 
یانگ گفت، با وجود افزایش مهاجرت هنوز فرصت های شغلی زیادی در کانادا وجود دارد. 
یانگه گفت، بیشتر مهاجران تحصیلکرده در کانادا وارد مشاغل فناوری می شوند با توجه به اینکه کشور آمریکا سیاست ها و برنامه های مهاجرتی خود را محدود کرده است این مهاجران بیشتر وارد کانادا می شوند. 

 

کار در کانادا برای مهاجرین

یانگ می گوید ما نیروی کاری داریم که می خواهند تغییرات زیادی در بخشهای پیشرفته اقتصاد ایجاد کنند که همین موضوع باعث افزایش بهره وری می شود. 
یانگ گفت، کانادا باید به صورت کامل از مهارت های این مهاجران استفاده کند چون مهاجران تحصیلکرده در موقعیت هایی هستند که از مهارت و توانایی آنها به درستی استفاده نمی شود. 
مهاجرانی که در مراحل اولیه کاری هستند موقعیت های شغلی مهمی را پر می کنند که تاثیر زیادی بر کانادایی ها دارند. 
مزایای افزایش مهاجرت شامل کارآفرینی، ارائه ایده های نو، نوآوری و طرز تفکر متفاوت در مورد مسائل است. 
یانگ می گوید شیوع کرونا و تغییرات در برنامه های مهاجرتی مشکلاتی را برای افرادی که می خواهند به کانادا بیایند و مشاغلی که به نیروی کاری ماهر و با استعداد نیاز دارند به وجود آورده است. 

 

بازار مسکن کانادا

خانه و اجاره خانه از قبل از دوران کرونا در کانادا گران بوده است. بازار مسکن کانادا در سال 2022 به اوج خود رسید و مقرون به صرفه بودن هزینه مسکن یک مسئله بسیار مهم است. اگر مهاجران زیادی وارد کانادا شوند اما بدون مسکن باشند این باعث افزایش مشکلات می شود.
یکی از مشکلات این است که ما خانه ها را در کانادا به سرعت نمی سازیم و باید بعضی از مراحل نظارتی و بوروکراتیک که مانع عرضه مناسب خانه می شود را حدف کنیم. 
تعداد زیادی از کانادایی ها به علت افزایش نرخ بهره که بر روی وام مسکن تاثیر می گذارد نمی توانند مسکن مناسب تهیه کنند. همین موضوع باعث رکود بازار مسکن شده است اما می تواند اجاره ها را افزایش دهد که در سال 2020  اجاره هاحدود 11.1 درصد افزایش پیدا کرد. 
مهاجران جدید باید در نظر داشته باشند که کدام استانها به مهارت و استعدادهای آنها نیاز دارند و هزینه زندگی و دستمزد در آن استانها به چه صورت است. مهاجران بیشتر مایل هستند تا در شهرهایی مثل تورنتو، مونترال و ونکوور زندگی کنند، اما میانگین قیمت مسکن نسبت به درآمد چهار برابر بیشتر از شهر های کوچک است. 
در بودجه سال 2022 کانادا چندین پیشنهاد از طرف وزارت دارایی برای افزایش ساخت و ساز مسکن، حمایت از مسکن مقرون به صرفه و حمایت از خریداران و مستاجران در نظر گرفته شده است. 

 اقتصاد کانادا

شاخص های اقتصادی کانادا

رکود جهانی را در همه کشورهای گروه 7 می توان دید.
کارشناسان کانادایی می گویند رکود جهانی وجود دارد و باید ببینیم که مهاجران جدید و دولت کانادا چگونه با این موضوع کنار می آیند. 
یانگ گفت، ما به دنبال این هستیم که کانادا در دو سه ماهه آینده و چند سال بعد این موضوع مهم را مدیریت کند. او می گوید کانادا در بیشتر بخشهای اقتصادی موفق است اما رکود جهانی به این کشور هم می رسد. اقتصاد ما با یک رشد کم و کند در زمان رکود جهانی روبه رو خواهد شد. 
یانگ برای مقابله با رکود جهانی گفت باید توجه بیشتری به بازارهای کاری کانادا داشته باشیم. او گفت باید ارزش ها و سیاست های حکومتی بسیار با ثبات باشد تا بتوانیم با این رکود جهانی مقابله کنیم. 
از همین حالا تا سال 2025 مهاجران جدید، باعث تقویت نیروی کاری کانادا می شوند و موقعیت های شغلی مهم را پر کرده و باعث کاهش فشار مالی دولتی می شوند که باید برای این جمعیت پیر و سالخورده منابعی را در نظر بگیرد. مهاجران جدید با ارائه مهارت ها، ایده ها و کارآفرینی برای کارفرمایان بسیار مفید هستند و باعث تقویت اقتصاد کانادا می شوند. 
موفقیت مهاجران جدید در کانادا باعث موفقیت فرزندان آنها و کشور کانادا می شود. 
یانگ گفت، تعداد زیادی از مهاجران با خانواده های خود به کانادا می آیند و همین موضوع باعث رشد اقتصادی و جمعیت کانادا می شود. 
برچسب ها :
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن