کدامیک برای زندگی بهتر است ؟ ایالات متحده یا کانادا ؟

بازدیدکنندگان : 1135732 نفر 1391/08/27
کدامیک برای زندگی بهتر است ؟ ایالات متحده یا کانادا ؟

این سوال قسمتی از یک کشمکش دیرینه بین این دو ملیت است.هر دوی این کشورها معتقدند که کشور خودشان مکان بهتری برای زندگی است.به طور کلی هیچ یک از کشورها حقایق مربوط به کشور دیگر را نمی بینند! بنابر این کدام بهتر است ؟ کانادا یا ایالات متحده ؟

canada u.s

کدامیک برای زندگی بهتر است ؟ ایالات متحده یا کانادا ؟


در اینجا عوامل زیر را در مورد هر دو کشور مقایسه می کنیم؛ (داشتن فرزند – خدمات درمانی – تحصیل-درآمد- مسکن – غذا - پوشاک)

فرزند در کانادا:

 مادر شدن بزرگترین هدیه در دنیاست.سپری کردن زمان با فرزند برای یک مادر نیاز اساسی است. چگونه کشور شما مادران جدید راتحت پوشش قرار میدهد ؟

کانادا : شما بعد از زایمان دارای مرخصی با حقوق می باشید و بسیاری از کارفرماها بین 17 تا 52 هفته  بعد از زایمان، مزایایی را برای مادران و والدینی که به تازگی صاحب فرزند شده اند قایل میباشد.در طی این مدت زمان یکی از دو همسر میتواند درخواست بیمه حقوق برای مدت 15 هفته کند.عموما بیمه حقوق 55% از حقوق هفتگی تا حداکثر 485 دلار پرداخت در هفته میباشد.والدین همچنین میتوانند این زمان استراحت را بین خود تقسیم کنند. اطلاعات بیشتر در مورد زایمان در کانادا را اینجا بخوانید.

ایالات متحده : هر چند همسایگان شمالی ایالات متحده مزایای قابل ملاحظه و محکمی را برای پدر شدن قایل میباشند.هم اکنون این کشور در حال حاضر هیچ نوع قانونی را برای مرخصی مادرشدن تصویب نکرده است.اگرچه مرخصی استعلاجی بدون حقوق تا حداکثر 12 هفته برای بیماریهای سخت و تولد نوزاد در این کشور وجود دارد.

خدمات درمانی در کانادا:

برخی از مهمترین خدمات دولتی برای مردم، خدمات درمانی و کمک هزینه تحصیلی میباشند. ایالات متحده در رتبه اول پرهزینه ترین درمان با سرانه 8.233 دلار میباشد.بر عکس  کانادا با رتبه 6 در جهان و به اندازه 3.7 دلار ارزانتر از امریکا با سرانه 4.445 دلار میباشد.با توجه به مطالعات برگرفته از آمار سال 2010 که در سال 2012 سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD  ) در زمینه سلامت انجام داد: آمریکایی ها بیش از 17% از تولید خالص داخلی (GDP) را به درمان اختصاص میدهند.در حالیکه کانادایی ها حدود 11% را تخصیص میدهند. همچنین کانادا دارای بیمه درمان رایگان برای بسیاری از بیماری ها است که بسیاری از مدیران و صاحبان مشاغل برای دوران بازنشستگی خود کانادا را انتخاب می کنند. در مورد خدمات درمانی در کانادا اینجا را بخوانید.

تحصیل در کانادا:

دانشگاه هم یکی دیگر از موارد پرهزینه در زندگی یک شخص میباشد.هم اکنون دانشجویان زیادی هستند که ده ها هزار دلار بدهی دارند. هر ایالتی در امریکا در اهداء کمک هزینه تحصیلی به دانشگاهها ی دولتی حق انتخاب دارد که از این کمک سرباز بزند.با وجود این کمک ها تحصیل هنوز برای میانگین مردم گران است.مدرک لیسانس در امریکا بین 37600 دلاردر یک کالج تا بیش از 160000 دلار در دانشگاههای معتبر همانند هاروارد به صورت سالانه هزینه دارد.در حالیکه در کانادا میانگین هزینه برای مدرک لیسانس بین 8000 دلار درکبک تا حداکثر حدود 26000 دلار میباشد.گرانترین مدرک لیسانس در کانادا حدود 50000دلار هزینه دارد که این میزان حدود یک سوم هزینه همین مدرک از دانشگاه هاروارد میباشد. البته افراد دارای مدرک CSQ استان کبک هزینه تحصیل پرداخت نمی کنند و در بسیاری از رشته از دولت کبک پول و کمک هزینه تحصیلی ماهانه 700دلار دریافت می کنند برای اقامت در استان کبک باید از طریق سرمایه گذاری یا اسکیل ورکر کبک اقدام کنید. در مورد تحصیل در کانادا اینجا را بخوانید.


فرم ارزیابی مهاجرت کانادا موسسه گنجی

درآمد در کانادا:

 باتوجه به بخش کاریابی سایت ما در لینک های بالا، متوسط درآمد هر آمریکایی و هر کانادایی تقریبا یکسان است.در آمد پس از کسر مالیات در کانادا حدود 3000 دلار در ماه میباشد.که حدودا 36000 دلار درسال میباشد.ایالات متحده کمی کمتر از کانادا با درآمد هرفرد حدود 2.942دلار در ماه که حدودا 35300 دلار در سال میباشد. به این رقم سالانه 5درصد افزوده میشود. برای اطلاع از کار به بخش کاریابی سایت گنجی مراجعه کنید.

مسکن در کانادا:

تفاوتی در هزینه های زندگی قابل مشاهده است.در حالیکه آمریکایی ها و کانادایی ها حدودا درآمد یکسانی در سال دارند ولی فاصله ای بین آن در مخارج میباشد. اجاره ماهانه برای یک آپارتمان یک خوابه در پایین شهر در یک شهر معمولی در کانادا حدود 907 دلار ولی در آمریکا فقط 878 دلار میباشد.این تفاوت 29 دلار در ماه به حدود 350 دلار در سال میرسد. (البته بستگی زیادی به انتخاب محل زندگی دارد) در شهر مونترال هزینه ها کم و در ونکوور بیشتر است. برای اطلاع از هزینه های زندگی در کانادا اینجا را بخوانید.

غذا در کانادا:

غذا نیزدر کانادا گرانتر است.یک کیلوگرم سینه مرغ حدود6.5 دلار در ایالات متحده میاشد.در حالیکه در کانادا به طور متوسط 11 دلار میباشد.به طور متوسط هزینه سه وعده غذا برای دونفر در کانادا حدود 60 دلار هزینه دارد.در حالیکه در آمریکا شما حدود 44 دلار میپردازید.

پوشاک کانادا:

نهایتا پوشاک در کانادا گرانتر از آمریکا میباشد.به طور مثال یک شلوار جین در آمریکا 40 دلار و در کانادا 55 دلار می باشد.اگر تمام چیزهایی که در کانادا گرانتر است را باهم جمع کنیم تمام آنها خیلی بیشتر از 750 دلار تفاوت حقوقی میشودکه گفته شد.با این محاسبات آمریکا جایی ارزانتر برای زندگی است.

 حرف آخر : کانادایی ها مزایای اجتماعی بهتری را دریافت می کنند همانند درمان ، حقوق مرخصی زایمان و کمک هزینه تحصیلی. هر دو کشور عموما درآمد سالیانه یکسانی دارندوهرچند هزینه زندگی در آمریکا به طور قابل ملاحظه ای کمتر است.در حالیکه کانادایی ها ممکن است هزینه کمتری را به امور مازاد زندگی اختصاص دهند.آمریکایی ها هزینه کمتری را صرف هزینه های روزمره مانند خوردوخوراک و مسکن میکنند.ممکن است همه چیز در نهایت برابر شود.یا مسلما یک مکان جای بهتری برای زندگی نسبت به دیگری است.اگر شما بخواهید سبک زندگی سالم و کارآمدی داشته باشید و به فکر بچه دار شدن نیستید ایالات متحده مکان مناسبی برای شماست.اگر شما به فکر داشتن فرزندان زیادی هستید و تحصیلات عالیه آنها برای شما اهمیت دارد، کانادا ممکن است انتخاب مناسبتری برای خانواده باشد ..در هر صورت انتخاب شما بستگی دارد که کدامیک برای شما ارزشمندتر است. 

ترجمه از ندا اسدی - محمدرضا گنجی

canada_ganji_instagram

سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 149
نیما1401/04/07
سلام ..کدوم یکی زود تر احتمال داره اقامت بده؟
  • گنجی
  • 1401/04/12
کانادا شرایط بهتری برای ویزای کار جهت ایرانی ها دارد
فقط تحصیلات دانشگاهی و مدرک زبان نیاز دارد
نغمه1397/09/26
سلام اقای گنجی من ٣٦ سال فوق لیسانس زیست ولی لیسانس فیزیوتراپی دارم همسرم هم ٣٧ ساله لیسانس دانشگاه ازاد تربیت بدنی دارند دو فرزند ٩ و ١ ساله داریم زبان ایلتس ٦ دارم از اکسپرس انتری اقدام کنم موفق میشوم و درین صورت امکان تحصیل فرزندم به صورت رایگان هست
  • گنجی
  • 1397/10/10
الان فقط میتوانید ثبت نام کنید ولی برای قبولی باید آیلتس 7 بگیرید.
کیان1397/08/16
سلام و ممنون از زحماتتون،من 35 سالمه وفوق دیپلم مدیریت کسب و کار هستم و10 سال سابقه کار و بیمه در داروخانه بیمارستان دارم،همسرم 34 سال ،خانه دار و دیپلم هستند و یک دختر 2 ساله دارم،با توجه به اینکه قصد مهاجرت به کانادا رو داریم،چه روشی رو مناسب تر میدونید؟باید چه شرایطی داشته باشیم؟
  • گنجی
  • 1397/08/24
برای برنامه نیروی متخصص کبک با فرانسه بی2 توسط هر دو میتوانید
خاکی نژاد1397/03/18
اقای گنجی عزیز من ٢٣سالمه از وسترن وکویینز پذیرش بدون فاند درمقطع ارشد مهندسی گرفتم وهمچنین از یکی از دانشگاه های کالیفرنیا با ویزا ی دانشجویی بدون فاند درمقطع ارشد پذیرش دارم باتوجه به بالاتر بودن هزینه زندگی درامریکا واقامت راحتتر در کانادا کدام یکی راانتخاب کنم گرچه در رویای امریکا همیشه بوده ام
  • گنجی
  • 1397/03/23
کانادا خیلی بهتر است. اقامت سریعتر می توانید اخذ کنید.
بهاره1397/02/14
با سلام، من و همسرم هردو 33 ساله هستیم و یه فرزند 2 ساله داریم. من MBA از آمریکا و سیتیزن آمریکا هستم. همسرم لیسانس مکانیک از دانشگاه آزاد و 7 سال سابقه کار در شرکتهای نفتی بصورت ناظر کیفی داره.
میخواستم بدونم با این شرایط برای کدام ایالت بهتره اقدام کنیم و چه روشی رو پیشنهاد میکنید؟ تحصیلی برای دکترای خودم یا نیروی متخصص برای همسرم؟ متشکرم
  • گنجی
  • 1397/02/18
تحصیلی هزینه بر است/بهتر است تخصصی اقدام کنید مخصوصا که فرزند کوچک دارید.چون کانادا شرایط برای فرزندان بسیار مناسب است.
رها1397/01/01
سلام.
کسی که پزشکی عمومی رو به اتمام رسونده و قصد داره برای تخصص به کشورهای اروپایی اقدام کنه و پس از اتمام تخصص از کشورهای اروپایی میتونه بدون ازمون ورودی معروف امریکا و کانادا وارد این دو کشور شد و طبابت کرد؟
اوضاع اجتماعی و شهر هایی که پزشکان ایرانی زندگی میکنن و برخوردشون چطوره؟
  • گنجی
  • 1397/01/06
خیر باید در کانادا هم تحصیل کند.
مهسا1396/06/21
سلام.
من ۲۱ سالمه و دانشجوی پرستاری شهید بهشتی هستم. زبانم خیلی عالیه و گرفتن آلیتس ۷.۵ غیر ممکن نیست برام با کلاس رفتن. و یک سال و نیم دیگه درسم تموم میشه و طرحم شروع میشه. من میخوام بدون فوت وقت اقدام کنم. ممنون میشم به سوالاتم پاسخ بدید:
۱. زمانی که طرحم شروع بشه من ۲۵ سالم خواهم بود و ۲ سال طرح طول میکشه، آیا بهتره طرحم رو بخرم؟ یا طرح رفتن مفیده؟ چون بعد طرح ۲۷ ساله هستم و اگه کارهای اقامتم و کلاسای RN و زبان طول بکشه ممکنه امتیاز سن رو از دست بدم.
۲. چه زمانی بهتره کلاس های RN و آیلتس رو شروع کنم؟ با توجه به اینکه هنوز دانشجو هستم.
۳. هزینه ی اقدامات مقیم شدن چقدره و چقدر زمان میبره؟ چون ممکنه مدارک زبان و غیره با طولانی شدن پروسه اعتبارشون تموم شه، و همچین کانادا نیازمند تمکن مالی هست، چقدر میشه تخمینی؟
۴. چه زمانی من باید به شما مراجعه کنم برای تشکیل پرونده و شروع پروسه؟ و هزینش چقدره؟
۵. تنها آزمون رجیستری برای پرستاران RN هست یا باید آزمون های دیگه ای هم بدیم؟ من تو سایت راجع به RN چیزی پیدا نکردم فقط تاکید شما آیلتس ۷.۵ و لیسانس و سن هست.
پیشاپیش ممنون
  • گنجی
  • 1396/06/23
در ایسنتاگرام هم پرسیده بودید که کامل جواب دادیم، در هر صورت بهتر است اول مقیم بعد به دنبال رجیستر شدن باشید.
امیر1396/03/15
با سلام و خسته نباشید
بنده 33 ساله دارای مدرک فوق لیسانس فیزیک و خانومم در حال تحصیل دکتری روانشناسی هستیم..و هر دو برای امتحان آیلتس داریم آماده میشیم به قصد اقتمت کانادا
خانومم در نظر دارد برای فرصت مطالعاتی دوره دکتری اقدامکند و بنده هم به صورت همراه وارد کانادا بشیم
1.در طول این مدت بنده امکان پیدا کردن شغل و درخواست ویزای کار یا تحصیل با فاند خواهمداشت
2.اگر در طول این مدت صاحب فرزند شویم امکان اقامت خواهیم داشت
3.پس از تموم شدن فرصت مطالعاتی (بین 6- 9 ماه است) امکان تمدید ویزا و ادامه تحصیل یا کار بدون بازگشت به ایران وجود دارد؟
در کل با توجه به وضعیت ما چه اقداماتی برای ما مناسبتر است.
در ضمن خاله خانومم شهروند کاناداست.
  • گنجی
  • 1396/03/28
بله ولی فاند خیر./ بله. / خیر./اسپسانسرشیپ همسر را سریع اقدام کنید.
محمد1396/03/03
هزینه ی تحصیل درکاناداو اتاوا (تورنتو) نسبت به امریکا(کالیفرنیا) برای شهروندان ان کشور چقدر متفاوت است وکدام بهتر و کم هزینه تر است؟؟؟؟؟سپاس گذارم
  • گنجی
  • 1396/03/12
کانادا ارزانتر است. البته برای رشه پزشکی و اینکه مقیم باشید یا خیر متفاوت است.
یوسف1396/02/29
سلام
من 25 سال دارم
با ایلتس 7.5
رشته عمران
با یک سال سابقه کار با بیمه
ایا شانسی برای مهاجرت دارم؟
از چه طریقی ؟
  • گنجی
  • 1396/03/07
از روش اکسپرس اینتری فدرال می توانید.
شراره1396/02/25
سلام وخسته نباشید.میخواستم پسردوازده ساله ام رابرای ادامه تحصیل درمدارس کانادانام نویسی کنم وخودم هم به عنوان همراه باوی بروم درضمن ازایران ساپورت مالی خواهیم شد.آیاامکان دارددرمدارس دولتی کانادا پذیرفته شویم باتوجه که درحال تقویت زبان انگلیسی پسرم هستم یابایدازمدارس خصوصی پذیرش بگیریم؟
  • گنجی
  • 1396/03/03
مدارس خصوصی با هزینه خودتان. مگر اینکه مقیم شوید
فرزاد1395/11/28
سلام. من 32 سالمه. لیسانس ielts 7 و فرانسه در حد b1 اما 6 ماهه می تونم b2 بگیرم. سابقه کار 7 سال تو زمینه نفت و گاز. همسرم 30 ساله دیپلم فنی.از چه روش یا روشایی شانس مهاجرت داریم؟ ممنون
  • گنجی
  • 1395/12/01

اگر بی 2 بگیرید، شرایط نیروی متخصص را دارید

رضا1395/11/17
سلام خسته نباشید.سئوالی داشتم.بنده و خانمم با شرایطی که در ادامه آورده ام چقدر امکان گرفتن اقامت از کانادا را داریم:بنده فوق لیسانس متالورژی -13سال سابقه-آیلس6-دوبچه 8 و1ساله دارم-خانمم دکترای دامپزشکی 37ساله -آیلس7. ممنون
  • گنجی
  • 1395/11/19

فعلا شانسی ندارید چون شرایط سنی بالا دارید، بعضی استان های کانادا بعدا امکان اپلای هست که در کانال تلگرام به محض باز شدن اعلام می کنیم.

محمد 1395/08/30
با درود من اخیرا جهت ویزا دانشجویی اقدام کردم متاسفانه افیسر درخواستم را رد کردند به دلیل purpose of visit و personal asset and financial status من مبلغ 34000 دلار تمکن مالی داشتم نامه تعهد مالی پدرم و همچنین مالکی به ارزش حداقل 260 میلیون تومان که به نام مادرم بود و شناسه نامه مادرم هم ترجمه و ارسال کردم همراه با سایر مدارک من لیسانس مدیریت تبلیغات فرهنگی دارم ولی چون اینجا خیلی دیر اصل دانشنامه رو میدن و با توجه به اینکه شنیده بودم مدارک موقت ارزش ترجمه ندارند با مدرک دیپلم (تمیر تلویزیون رنگی زیر رشته الکترونیک ) در خواستم را ارائه داده بودم جهت مونترال کالج cdi در ضمن طبق صحبتی که با مدیر کاج داشتم نصف شهریه ترم اول رو وایز و قرار شد بقیه را در هنگام حضور در کاندا پرداخت کنم دوره وب دیزین یا طراحی وب که 19 ماه بود. میخاستم ببینم به نظر شما کجای کار میتونسته ایراد داشته باشه که یه افیسر را متقاعد نکنه و اینکه با reapply چه تغییراتی بدم این کار شدنی هست با توجه به موارد ذکر شده اگه نیاز به تغییر باشه چکار بایست بکنم (هدفم از مهاجرت کار هست ولی دنبال راهی هستم که اول با ریسک کمتر در کاندا حضور پیدا کنم بعد به دنبال اقامت باشم البته طبق موادی که قانون کانادا بهم اجازه بده).
  • گنجی
  • 1395/09/02

بهتر بود با لیسانس و ایلتس 7.5 از ابتدا برای اکسپرس اینتری اقدام می کردید که نیاز به پرداخت هزینه های کالج نباشد./ الان باید روی نامه کالج و مبلغی که به کالج پرداخت کردید کار کنید و مدرک تهیه کنید.

حسن1395/08/29
سلامباداشتن مدرک دکترای حرفه ای فیزیوتراپی از دانشگاه معتبر ایسرای کراچی،رفتن به آمریکا بهتره یا کانادا؟؟درضمن متاهل و دو فرزند پسر 7 و 5ساله داریم.خانمم مدیریت بازرگانی خونده.اونم آیلتس نیاز داره ویا باتبعیت ازمن میتونه بیاد؟متشکر.
  • گنجی
  • 1395/09/02

هر دو کشور باید ابتدا درس بخوانید و مدرک را معدل سازی کنید تا کار بتوانید انجام دهید بخش کاریابی در کانادا را در منوهای بالا بخوانید

يگانه1395/08/27
سلام من دختر٣١ساله هستم مجردداراي مدرك فني حرفه اي آرايشي و پيرايش و پداگوژي و مديريت و باسابقه كار ٦ساله .شروع كردم براي گرفتن آيلس،آيا اميدي براي ويزاي كاري كانادا هست..مدرك درسي هم ديپلم رياضي؟؟؟؟متشكرمآقاي گنجي
  • گنجی
  • 1395/08/29

خیر باید لیسانس و سن زیر 30 و ایلتس 7.5 داشته باشید

هادی رضایی1395/08/16
با سلام و خسته نباشید، ارشد مهندسی شیمی دارم و 8 سال سابقه کار در شرکت نفت،و 35 ساله، همسرم ارشد برنامه ریزی درسی، و 29 ساله با سابقه 11 سال کار در آموزش و پرورش، دو دختر 4 و 6 ساله داریم، به نظر شما برای کار و تحصیل بچه ها کدام کشور مناسب تر است کانادا یا آمریکا، و آیا میتوان برای تحصیل بچه ها به همراه مادرشان بروند؟ در ضمن نمره زبان باید چند باشد، اگر به فوریت اقدام کنیم چقدر طول میکشد؟ با تشکر
  • گنجی
  • 1395/08/18

کانادا بهتر است./همسرتان باید ایلتس 7.5 و شما 6 بگیرید باید با هم بروید 

مهردخت1395/07/20
سلام .26سالمه.لیسانس و فوق لیسانس صنایع دستی با گرایش پژوهش هنرهای سنتی دارم .زبان انگلیسی م خوبه و میخوام ایلتس شرکت کنم . چندمقاله ی علمی پژوهشی (تاریخ هنر )دارم که چاپ شده. در زمینه ی طراح های گرافیکی و مجسمه سازیه هم مشغول هستم . میخوام دکترا یا مجدد فوق تاریخ هنر بخونم و اقامت داشته باشم . درضمن من پس انداز چندانی ندارم . بهترین گزینه انتخاب کشور و موقعیت شغلی و تحصیلی چه چیزی میتونه باشه ؟سپاس ازشما 🌷
  • گنجی
  • 1395/07/20

اکسپرس اینتری با ایلتس 7.5

Samira1395/06/21
باعرض سلام و ادب من لیسانس کامپیوتر نرم افزار دارم 34 سال و همسرم هم لیسانس کامپیوتر نرم افزار و سابقه کار 15 سال با بیمه،البته کار ایشون در رابطه با رشته ی تحصیلیش نیست و 34 سال دارند میتونم پرونده تشکیل بدم و بعد مدرک زبان فرانسه رو بگیرم و روی مدارکم بزارم؟و آیا بعد از مهاجرت به این روش میتونیم اونجا در یه شغل غیر مرتبط با رشته تحصیلیمون مشغول بشیم؟؟
  • گنجی
  • 1395/06/23

ما بدون مدرک زبان امکان قرارداد با شما را نداریم../ رشته کامیپوتر در کانادا خوب است

سینا1395/06/09
با سلاممیخواستم بدونم برا ی کسی با شرایط من مهاجرت به کانادا چقدر شانس موفقیت داره و چقدر طول میکشه که وارد خاک کانادا بشم و همین طور چقدر هزینه دارهمن 27 سالمه و قصد دارم تا 2 یا 3 سال دیگه برای مهاجرت اقدام کنم.رشتم نرم افزاره و شغلم برنامه نویسی وب ( php web developer) هست.تا اون موقع با سابق کاری حدود 3 سال آیا شانسی دارم؟آیا این سابقه کاری خیلی کم و بی ارزش نیست؟برای مهاجرت سنم زیاد نمیشه و برام مشکل ساز نمیشه این مسئله؟چقدر این پروسه طول میکشه؟یه سوال دیگه هم داشتم که بدجور ذهنمو مشغول کردهچطوری باید یه کار تو کانادا گیر بیارم یعنی باید خودم پاشم برم اونجا و از این شرکت به اون شرکت در خواست کار بدم یا از طریق موسسه های کاریابی؛ این کارو انجام بدم(لطفا منو روشن کنید).به نظر شما چه کار کنم که مهاجرت راحت تری داشته باشم(پول زیادی ندارم چه برای سرمایه گذاری و چه برای تحصیل) برای من با این شرایطم کانادا بهتره یا آمریکا؟ممنون میشم اگه با جزئیات توضیح بدین و واقعا عذر خواهی میکنم که زیاد شد ولی خواهش میکنم پاسخ بدید.با تشکر فراوان
  • گنجی
  • 1395/06/10

رشته شما خوب است و کار زیاد/دوسال سابقه کار خوب است./بدون مدرک زبان امکان مهاجرت ندارید./سن تا 30سال خوب است./یکسال زمان می برد./کاریابی در بخش "کاریابی در کانادا" در منوهای بالا توضیح داده شده./مهاجرت راحت نیست مخصوصا برای شما که مدرک زبان ندارید.

میلاد1395/05/13
سلام جناب گنجی... ممنون از اینکه به سوالات پاسخ می دید... من کارشناس ارشد برق قدرت هستم ۲۷ ساله سطح زبان انگلیسی قوی دارم و مدرک ایلتس و تافل مناسبی می تونم بگیرم... سابقه کار بدون بیمه... دو سال برای سربازی باید اقدام کنم... درواقع در سن ۲۹ سالگی قصد خروج از کشور رو دارم و متاهل هستم... به نظرتون ادامه تحصیل در مقطع دکتری مناسب خواهد بود یا یک فوق لیسانس دیگه... ایا کار برای من پیدا میشه با این شرایط یا بهتره ادامه تحصیل بدم؟ برای رشته برق امریکا بهتره یا کانادا؟ممنون
  • گنجی
  • 1395/05/15

بافوق و ایلتس7.5 برای کانادا اقدام کنید.

aysan1395/05/07
سلام ضمن خسته نباشید من امسال کنکور کارشناسی دادم و با رتبه حدود ۵۰۰۰ علاقه به رشته بیوتکنولوژی پزشکی دارم اطلاعتی راجبه بازار کار این رشته در نیوزلند و کشورای دیگه و بازار کار در کشورای مطرح ، و امکان گرفتن بورسیه در صورت تحصیل تو دانشگاه دولتی و گذروند ۲ترم با معدل بالا چقدر امکان داره ضمن اینکه دیپلمم رو تو دبیرستان نمونه دولتی با معدل بالای ۱۸ و سطح زبانمم در حد روزمره ولی مدرکی نگرفتم، همچنین به جز رشتهای پزشکی دندون دارو و فیزیوتراپی ، رشته ای هست ک uhه جذب و بورسیه و بازار کار خوبی داشته باشه تو خارج از کشور؟
  • گنجی
  • 1395/05/09

کانادا بورس برای لیسانس و فوق نمی شود.

ياسي1395/05/02
سلام وقت به خيرمن ٣٥سالمه كارشناسي حسابداري خوندم با هشت سال سابقه كار مرتبط با بيمه و همسر هم كارشناسي ارشد مديريت دارن با ده سال سابقه بيمه و يك فرزند چهارسالهاما مدرك زبان نداريم و احتمالا تا گرفتنش حدود يك سال زمان نياز داره آيا شرايط رو براي گرفتن اقامت كانادا داريم؟
  • گنجی
  • 1395/05/04

نیاز به مدرک زبان دارید چون از سن امتیاز کمی می گیرید.

مريم1395/04/10
سلام آقاي گنجي. من مي خواستم بعد گرفتن پذيرش اقدام به بچه دار شدن بكنم در دوران تحصيلم. آيا اين امكان در هر دو امريكا و كانادا وجود داره؟ يا از دانشگاه بايد انصراف بدم؟
  • گنجی
  • 1395/04/12

بله می توانید ./ نیازی به انصراف نیست.

سینا1395/04/03
سلام آقای گنجی.ممنون میشم چند سوال داشتم بنده رو راهنمایی کنید.من لیسانس رشته مکانیک خوندم ۲سال سابقه کار دارم درحال خواندن زبان هستم.حداقل نمره آزمون ایلز که بشه روش حساب کرد برای اقامت گرفتن چند است.۲_ برای کار پیدا کردن باید از ایران اقدام کرد یا بعد از اخذ ویزا و ورود به کانادا دنباب کار گشت
  • گنجی
  • 1395/04/05

اگر تا سی سال سن هستید نمره 7. / قبل از ورود هم می توانید دنبال کار باشید بخش کاریابی در کانادا(در منوی بالای سایت ما) را بخوانید.

میترا1395/04/03
با سلام.من 46 سال و همسرم49 ساله و حدود 20 سال سابقه کار داریم .رشته هردو الکترونیک و متخصص تجهیزات پزشکی هستیم . من فوق لیسانس و ایشان لیسانس دارند.و یک دختر 13 ساله داریم .بهترین راه ادامه تحصیل است یا مهاجرت و به کدام کشورامریکا یا کانادا
  • گنجی
  • 1395/04/03

باید درایران دارایی ملکی به مبلغ 350 هزار دلار و توانایی پرداخت صد هزار دلار قابل بازگشت را داشته باشید تا از طریق استان Manitoba بتوانیم برای خانواده شما اقامت بگیریم.

میکاییل1395/03/30
سلام خسته نباشید. من از دنشگاه فلوریدا آمریکا و همچنین کونکوردیا کانادا پذیرش گرفتم. کمک هزینه دوتاشونم شرایطی هست یعنی ترم اول سنجیده میشم بعدش میدن اگه خوب بودم.. از لحاظ تئوری و عملی خوب هستم و زبانمم خوبه. اگه بخام یک انتخاب خوب داشته باشم ک در آینده بتونم در آن کشور زندگی بهتری داشته باشم..کدوم رو پیشنهاد میدین؟
  • گنجی
  • 1395/03/31

باید ببینید که رشته تحصیلی شما چه بازار کاری در اینده خواهد داشت. در بخش کاریابی سایت ما نرخ حقوق ها را ببینید.

فریبا1395/03/26
با سلام و سپاس. من 42 سال دارم، و مجرد هستم. عضو هیات علمی دانشگاه هستم در رشته زبانشناسی. آیا برای من امکان مهاجرت و پیدا کردن شغل مناسب و مرتبط با تحصیلاتم در آمریکا یا کانادا وجود دارد؟ کدام کشور شرایط مناسب تری از این نظر دارد؟
  • گنجی
  • 1395/03/27

 با رشته شما شرایط کاری مناسب نیست.

رویا1395/03/09
سلام اقاب گنجی.من دانشجوی داروسازی هستم و میخواهم برای ادامه تحصیل دوره ی دکتری تخصصی(PHD) برای امریکا یا کانادا اقدام کنم.به نظر شما کدام یک از نظر موقعیت کاری بهتر و سریعتر جذب کار می توان شد و همچنین برای داشتن یه زندگی راحت و مرفه برای من داروساز کدام یک بهتر است؟(مسئله ی حجاب و نحوه ی برخورد مردم با یک فرد مسلمان ایرانی نیز برایم اهمیت دارد )
  • گنجی
  • 1395/03/10

کانادا بهتر است. مخصوصا در زمینه امنیت برای خانم ها .

علی1395/03/01
سلام آقای گنجیمن 40 سال سن دارم و متاهل هستم و گرافیک خوندم. از سال 1383(تقریبا 12 سال) تو شرکتی که خودم مدیرعاملش هستم به عنوان گرافیست و ناظر چاپ فعالیت می‌کنم و سرمایه نقدی تقریبا 90 میلیونی دارم. حالا دو سئوال، اولا کدوم یک از این دو کشور برای من خوبه؟دوما با رزومه من، کدوم شیوه می تونه خوب باشه؟ممنونم
  • گنجی
  • 1395/03/02

باید در مورد کارتان و استخدام در کشور تحقیق کنید برای کاریابی در کانادا بالای سایت را کلیک کنید.

طاهره1395/02/31
سلام با تشکر از اقای گنجی به خاطر صبروحوصله شان وخدا قوت،جناب گنجی من لیسانس مترجمی زبان دارم 37ساله،مدیر اموزشگاه زبانم ولی فرانسه نمیدونم،همسرم زیر دیپلم هستن 42ساله،دوفرزند 15و10ساله دارم ،خواهرم اقامت کانادا دارن،به من اقامت میدن وچقدرطول میکشه؟دختربزرگم واگه زیادطول بکشه میتونم با خودم ببرم؟کبک بهتره یا فدرال؟ممنون از پاسخ گویی شما
  • گنجی
  • 1395/03/01

از روش کارآفرینی منیتوبا با ایلتس 4.5 واجد شرایط هستید که باید ودیعه صد هزار دلاری بگذارید. / تا قبل از 19 سالگی دخترتان با شما کانادا می آید./ فدرال./

مبینا1395/02/28
سلام من 17 سال دارم و میخوام برای مهاجرت تحصیلی در رشته ی طراحی لباس اقدام کنم بودجه زیادی هم ندارم در این صورت به نظر شما کانادا بهتر است یا امریکا و چه شهری؟ممنون میشم اگه راهنماییم کنید
  • گنجی
  • 1395/02/29

در امریکا لس انجلس در کانادا تورنتو.

آرمان1395/02/27
با سلام و خسته نباشید.آرمان، 29 ساله هستم و لیسانس مهندسی صنایع (تولید صنعتی) دارم. 2 سال سابقه کار و مدرک IELTS در حدود 7 دارم.برای کانادا به چه طریقی میتونم اقدام کنم و شرایطم چگونه خواهد بود؟
  • گنجی
  • 1395/02/28

از اکسپرس اینتری می توانید اقدام کنید در بخش چپ سایت اطلاعات درج شده است.Express Entry 2016

مهسا1395/02/27
با سلاممن ۳۵ سالمه لیسانس میکروبيولوژی و فوق لیسانس آموزش زبان انگلیسی. سابقه کار با بیمه 9 ماه دارم اما بدون بیمه پاره وقت ‍۴ سال به بالا. متاهل هستم و یک دختر 6 ماهه دارم.شوهرم دارای مدرک لیسانس ریاضی و فوق لیسانس کامپیوتر هست، ولی به دلایل شخصی قصد دارم فعلا به تنهایی اقامت بگیرم.کدام کشور و از چه طریقی را پیشنهاد میدهید؟
  • گنجی
  • 1395/02/28

واجد شرایط نیستید.

قاسم1395/02/16
سلام اقای گنجی کسی که مولتی پل کانادا دارد ولی pr ندارد چگونه میتواند PR بگیرد ممنون
  • گنجی
  • 1395/02/18

از روش سرمایه گذاری یا نیروی متخصص . اگر سوالی داشتید در تلگرام یا اینساگرام کانادا مطرح کنید:

لینک تلگرام کانادا

مهدي 1395/02/10
سلام اقاي گنجي خسته نباشيدمن دانشجوي پزشكي هستم كه ٢ سال ديگه تموم ميشه درسمزبانم خوبه و ارتباط برقرار ميكنم كامل ولي مدرك ندارماگه بخوام تو كانادا طبابت كنم ميشه به طور مختصر بگين چه مراحليو بايد بگذرونم؟و مهمتر اينكه خونوادمم ميتونم با خودم ببرم بعد از يه مدت؟
  • گنجی
  • 1395/02/11

حتما مدرک پزشکی و طرح خود را به اتمام برسانید. / سپس آیلتس 7.5 و یکسال سابقه کار باید داشته باشید تا مقیم شوید با همسر و فرزندتان می توانید بروید.

مهشید1395/02/04
سلام اقای گنجی من دانشجوی ترم 6 مدیریت مالی هستم،الان قصد مهاجرت به امریکارو دارم،امکانش هست واحد های خونده رو در دانشگاه اونجا تطبیق بدم؟ یا باید از اول شروع کنم؟
  • گنجی
  • 1395/02/05

از ابتدا باید شروع کنید.

امين1395/01/25
سلام خدمت آقاي گنجي من ٢٦ساله با ٢سال سابقه كار همراه با بيمه در رشته عمران البته از رشته فني رفتم وايلتس٦/٥هم دارم و مجرد سوالم اين بود كه أمريكا بهتر است يا كانادا چون من مي خواهم كه هم زندگي كنم هم كار از اين لحاظ مي پرسم ممنون از شما
  • گنجی
  • 1395/01/27

اگر مقیم شوید در هر دو کشور خوب است وگرنه برای آمریکا اقدام کنید.

زینب1395/01/23
باسلام و خسته نباشید خدمت اقای گنجی.من 33ساله هستم و دانشجوی دکتری شهرسازی در ایران دنبال مهاجرت و گرفتن اقامت دایم در کانادا هستم 2سال سابقه کار با بیمه و ایلتس 6.5اکادمیک هستم.میخواستم بدونم بهترین روش برای اقدام کدام است.اینکه دکتری رو در ایران به پایان برسونم یا پیگیر پذیرش دکتری دیگه ای در کانادا باشم و یا از ارشد شروع کنم در کانادا؟
  • گنجی
  • 1395/01/25

روش فدرال اگر مدرک دکتر ی و ایلتس جنرال داشته باشید بهتر است ولی باید تا قبل از 35 سالگی اقدام کنید.

مریم1395/01/14
با سلام،اینجانب دارای فوق لیسانس mba ار دانشگاه تهران هستم همسرم دارای فوق دیپلم مواد و سابقه ی بازی در تیم ملی راگبی ایران هست خواهر هاشون مقیم کانادا هستند و ما هم تصمیم رفتن به کانادا را داریم با توجه به شرایطمان سریع ترین راه کدام است؟
  • گنجی
  • 1395/01/14

ایا مدرک زبان دارید؟ سن شما و همسر؟ کار شما و همسر؟

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن