اقدامات پس از ریجکت شدن ویزا کانادا

بازدیدکنندگان : 1 نفر 1403/07/24 کد خبر : 14566
اقدامات پس از ریجکت شدن ویزا کانادا
فهرست:
اقدامات پس از ریجکت شدن ویزا کانادا
نکات مهم در مورد رفع ریجکتی ویزای توریستی کانادا


اگر می خواهید ویزای اقامت موقت کانادا را دریافت کنید شاید کمی پیچیده باشد. اما درخواست مجدد برای ویزای توریستی کانادا بعد از ریجکت شدن دلهره آور است. داشتن اطلاعات لازم می تواند شانس شما را برای دریافت ویزای توریستی کانادا بعد از ریجکت شدن افزایش دهد. 
ما در این مقاله اطلاعات لازم برای اخذ ویزای توریستی کانادا (مولتیپل) را ارائه می دهیم.


دلایل ریفیوز شدن ویزا کانادا
کانادا با داشتن سیستم گزینش عادلانه برای انتخاب متقاضیان یک مقصد محبوب برای مهاجران است. اما همه متقاضیان نمی توانند ویزای توریستی کانادا را دریافت کنند. 
ویزای توریستی کانادا به دلایل مختلفی ریجکت می شود. در بعضی از شرایط افسر ویزای توریستی شما را رد می کند. اما متقاضیان می توانند حتی بعد از چند بار رد شدن، ویزای توریستی کانادا را دریافت کنند، به شرطی که دلایل ریجکتی مشخص گردد و مستندات کافی ارائه گردد این موارد مستلزم داشتن یک وکیل باتجربه می باشد.

رد شدن ویزای توریستی برای یک فرد استرس زا است زیرا برنامه های کاری یا تفریحی فرد را خراب می کند. 
متقاضیان بعد از ریجکت شدن ویزای توریستی با توجه به دلیل ریجکتی می توانند برای ویزای توریستی درخواست دهند. از آنجایی که نامه ریجکتی ویزای کانادا اطلاعات دقیقی در مورد اینکه چرا افسر درخواست شما را رد کرده است، ارائه نمی دهد شما باید برای دریافت نوت آفیسر GCMS اقدام کنید. 

 

9 دلیل اصلی برای ریجکت شدن ویزای کانادا

ویزای اقامت موقت یا ویزای توریستی یک سند رسمی در پاسپورت شما است که به مقامات کانادایی نشان می دهد که شما به عنوان یک توریست شرایط پذیرش در کانادا را دارید.  
 
افسر اداره مهاجرت کانادا در سفارت کانادا، ویزاهای توریستی را به دلایل زیر رد می کند:
  • نداشتن تمکن مالی کافی
  • عدم اثبات خروج از کانادا در زمان تعیین شده
  • داشتن مدارک مسافرتی یا هویتی مشکوک

طبق نظر آقای گنجی، وکیل رسمی مهاجرت کانادا، آیا می دانید از هر 4 درخواست ویزای توریستی کانادا، یک مورد آن رد می شود؟

 

چرا ویزای توریستی کانادا ریجکت می‌شود؟ | دلایل ریفیوز شدن

در اینجا در مورد رایج ترین اشتباهاتی که باعث رد ویزای اقامت موقت کانادا می شود صحبت می کنیم. 

1-عدم بازگشت به کشور خود بعد از پایان سفر

براساس گزارشات اداره مهاجرت کانادا در سالهای اخیر از هر چهار درخواست برای ویزای اقامت موقت، یک درخواست رد شده است. 
دولت کانادا الزام به درخواست برای اخذ ویزای توریستی شهروندان بعضی از کشورها مانند ایران را اجباری می داند، زیرا کانادایی ها شرایط شهروندان آن کشورها را بیشتر مناسب اقامت در کانادا می دانند. 
توریست ها، شهروند یا مقیم دائم کانادا نیستند و به صورت قانونی برای دیدار اعضای خانواده یا دوستان و برای تعطیلات یا شرکت در جلسات کاری وارد کانادا می شوند.  
اولین سوالی که افسر ویزا در زمان درخواست ویزای موقت بررسی می کند این است که آیا شخص بعد از پایان اعتبار ویزا به کشور خودش بازمی گردد یا خیر؟!
مدارکی که به همراه پرونده خود ارسال می کنید نشان می دهد که آیا شما بعد از پایان اعتبار ویزای خود به کانادا باز می گردید یا خیر.
یکی دیگر از موارد مهم برای ویزای توریستی کانادا، تمکن مالی متقاضی است. شما می توانید با ارائه صورتحساب های بانکی تایید شده، توانایی مالی خود را نشان دهید. بدانید که امکان بررسی صحت نامه تمکن از بانک های ایران برای کانادایی ها هست! همچنین داشتن دعوتنامه هم شانس شما را افزایش می دهد، اما دعوتنامه یک فرد که قبلا سابقه پناه ندگی داشته مناسب نیست حتی اگر خانواده درجه یک شما باشد!
 

2-تهیه چک لیست مدارک ویزای توریستی کانادا

اداره مهاجرت کانادا برای ویزای توریستی یا ویزای اقامت موقت به این مدارک نیاز دارد:
  • اثبات تمکن مالی
  • تکمیل فرم های اداره مهاجرت کانادا
  • تصویر پاسپورت و سابقه سفر ها
  • پرداخت هزینه ویزا و هزینه بیومتریک
  • داشتن پاسپورت مسافرتی با اعتبار
  • بلیط برگشت و یا برنامه سفر شما. 
  • اداره مهاجرت کانادا چک لیست مدارک لازم را در وبسایت خود قرار داده است که چک لیست اسناد برای ویزای اقامت موقت نامیده می شود. 

توجه کنید که، ارائه مدارک اولیه برای اثبات اینکه شما بعد از پایان اعتبار ویزا به کشور خودتان بازمی گردید کافی نیست.بهتر است شما همه مدارک لازم را ارائه دهید. 
اما باید بدانید که مدارک اضافی براساس کشور محل اقامت یا کشور شهروندی شما تغییر می کند، مثلا مدارک یک ایرانی با یک فرد عراقی برای ویزا متفاوت است!
 

3-شما مدارکی که نشان دهد ارتباط مناسبی با کشور خود دارید را ارائه نداده اید.

بسیاری از متقاضیان مدارک لازم که نشان دهنده ارتباط مناسب با کشورشان است را ارائه نمی دهند. نداشتن رابطه مناسب مثل روابط خانوادگی، اجتماعی، اقتصادی و غیره باعث رد شدن ویزای توریستی می شود. 
متقاضیان می توانند از طریق ارائه مدارک مربوط به شغل، املاک و مستغلات، اعضای نزدیک خانواده رابطه خود با کشورشان را نشان دهند این مدارک شامل:
  1. کپی اسناد و مدارک مالکیت همه املاکی که مالک آن هستید یا قرارداد اجاره 
  2. نامه های استخدامی یا قراردادهایی که شما را به عنوان کارمند دائمی کارفرما نشان می دهد. نامه باید شامل دوره اشتغال شما، نقش شما در سازمان و زمانی که بعد از سفر به کانادا به محل کار خود باز می گردید، باشد. 
  3. توجه کنید که اگر زمان طولانی در استخدام یک کارفرما باشید این نشان دهنده امنیت شغلی شما است. 
  4. آیا متاهل هستید یا بچه دارید و آیا آنها به کانادا سفر می کنند؟ این امر روابط شما را با کشور خودتان نشان می دهد و ثابت می کند که شما به کشور خودتان بازمی گردید. ارائه مدارکی برای نشان دادن وضعیت تاهل مثل گواهی ازدواج و تولد، فرزند یا فرزندان خود را به پرونده خود اضافه کنید. 
  5. آیا از اعضای سالخورده خانواده مراقبت می کنید؟ شما باید مدارکی ارائه دهید که نشان دهد اعضای خانواده به شما وابسته هستند. اگرچه اثبات این روابط سخت است، اما شما باید همه تلاش خود را برای اثبات این موضوع انجام دهید.
  6. اگر مدیر یا عضو فعال یک سازمان اجتماعی، دانشگاه، موزه یا هر سازمان مشابهی هستید باید مدارک لازم را ارائه دهید. 
توجه کنید که، اگر مدارک اضافی شما به زبان انگلیسی نیست، باید یک مترجم حرفه ای آنها را به انگلیسی ترجمه کند و باید نسخه اصلی ترجمه نشده را در پرونده خود قرار دهید، این نسخه باید توسط مترجم certify شده باشد. موسسه گنجی مترجم معتبر دارد. 
 

4-شما نامه محضری را به همراه پرونده خود ارسال نکرده اید

نامه محضری یک مدرک قانونی است. اگر خانواده یا دوستانی دارید که رابطه شما را با کشورتان نشان می دهند می توانید از آنها بخواهید و آن را به عنوان مدرک اضافی به درخواست خود اضافه کنید. 
شما می توانید نامه های توضیحی در مورد هدف سفر خود را به درخواست خود اضافه کنید. 
نامه محضری در مقابل نامه های دیگر مانند کاورلتر، یک مدرک قانع کننده برای افسر ویزای کانادا است. اما سند محضری دروغ، عواقب قانونی دارد. 
 

5-دعوتنامه شما کامل نیست

اگرچه ارائه یک دعوتنامه الزامی نیست اما بهتر است یک دعوتنامه از خانواده یا دوستان خود در کانادا ارائه دهید تا شانس دریافت ویزا بیشتر شود. 
دعوتنامه هدف شما از سفر و بازدید از کانادا را نشان می دهد. شما باید در دعوتنامه ذکر کنید که در محل اقامت میزبان می مانید و آنها مکان و غذای شما در کانادا را فراهم می کنند. 
دعوتنامه نباید به صورت خلاصه باشد. باید کامل باشد و نشان دهد که میزبان در کانادا محل اقامت و غذای شما را تامین می کند. 
دعوتنامه باید شامل نام کامل، تاریخ تولد، تاریخ سفر به کانادا و هدف شما از سفر به کانادا باشد. 
اگر اداره مهاجرت کانادا بخواهد درخواست فرد را تایید کند باید دعوتنامه کانادا توسط فردی که شما را دعوت می کند امضا شود و اطلاعات تماس او شامل شماره تلفن و آدرس محل اقامتش را ارائه دهد. 
 

6-استفاده از وکیل یا مشاور غیر قانونی

یکی از دلایل ریجکت شدن یا تاخیر در بررسی ویزاهای کانادا، استفاده از وکیل غیر قانونی است. افراد یا سازمانهای متقلب با ارائه ارزیابی رایگان، جاب آفر یا ویزای تضمین شده از افراد سوء استفاده می کنند. 
توجه کنید که براساس قوانین کانادا اگر وکیل مهاجرتی اعلام کند که ویزا تضمین شده است جرم کیفری دارد. اگر یک شرکت مهاجرتی این ادعا را داشت این جرم است. 
 شما با داشتن اطلاعات کامل و تشخیص کلاهبرداری می توانید از خود محافظت کنید. مثلا ما شاهد یک خبر جعلی در کانال های تلگرامی و اینستاگرام بودیم که اخبار جعلی در مورد نخست وزیر کانادا جاستین ترودو منتشر شد که او از رئیس جمهور کنیا و نیجریه درخواست یک میلیون نیروی کاری کرده بود. این موضوع باعث کلاهبرداری از طریق واتس آپ شد و متقاضیان برای وکلای جعلی برای دریافت جاب آفر و ویزا پول داده بودند. 
شما به عنوان متقاضی ویزا باید همه مدارک اضافی را به همراه پرونده خود ارسال کنید. اگر جاب آفر تقلبی داشته باشید این موضوع باعث ممنوعیت ورود شما به کانادا می شود. 
مدارک آقای گنجی، مدیرعامل موسسه مهاجرتی گنجی، را در اینجا نگاه کنید.
 

7-شما اثبات نکرده اید که هیچ گونه خطر امنیتی برای کانادا ندارید

در بعضی از شرایط باید گواهی عدم سوء سابقه ارائه دهید که نشان دهد:
  • در هیچ گونه خشونت یا تروری شرکت نداشته اید. 
  • در هیچ گونه شورش سیاسی یا اعتصابات کاری شرکت نکرده اید. 
  • در هیچ گونه فعالیت نقض حقوق بشر مثل جنایات جنگی، جنایت علیه حقوق بشر شرکت نداشته اید. 
  • هیچ جرمی مرتکب نشده اید مثل جرایم رانندگی به علت استفاده از مواد مخدر یا الکل
  • در جرایم سازمان یافته مثل پولشویی، قاچاق انسان و موارد دیگر شرکت نداشته اید. 

8-شما مدارک لازم برای تمکن مالی را ارائه نداده اید

اگر می خواهید به عنوان توریست به کانادا سفر کنید حتی افرادی که با ویزای تحصیلی یا کاری وارد کانادا می شوند باید مدارک کافی را ارائه دهید تا نشان دهید می توانید از خود و دیگر اعضای خانواده در کانادا حمایت مالی کنید. 
نکته: یکی از دلایل ریجکتی ویزای کانادا این است که مدارک مالی شما با موجودی حساب یا سپرده شما هماهنگی ندارد یا مدت زمان گردش حساب شما ناکافی است.


 

9-شما خود را به درستی معرفی نکرده اید

 ارائه نادرست مدارک همه پرونده را خراب می کند و باعث رد ویزا می شود. 
اظهارات نادرست در پرونده برای ویزای کانادا عبارتند از:
  • -عدم اعلام داشتن ویزای کشور دیگر، شما باید بدانید که کانادا با کشورهای دیگر مثل آمریکا، استرالیا، انگلیس، دانمارک و اتحادیه اروپا و دیگر کشورها در ارتباط و مبادله اطلاعات است. 
  • -ارائه مدارک اضافی جعلی مثل مدارک مالی، سند ازدواج، ویزا، شناسنامه و دیگر اسناد. 

اگر ویزای توریستی کانادا ریجکت شد چه کنیم؟

اگر درخواست شما رد شد می توانید دوباره برای ویزا درخواست بدهید یا در مورد درخواست خود تقاضای تجدید نظر داشته باشید. 
اگر می خواهید دوباره برای ویزای کانادا درخواست بدهید باید درخواست جدید شما کامل تر از قبلی باشد. شما باید بدانید که افسر ویزا در مورد پرونده شما چه نظری داشته است در غیر این صورت درخواست جدید شما دوباره ریجکت می شود. اگر از خدمات یک وکیل با تجربه استفاده می کنید وکیل باید پرونده شما را به دقت بررسی کند. 


 

نحوه دریافت ویزای توریستی کانادا بعد از ریجکتی

زمانی که شما نامه ریجکتی کانادا را دریافت می کنید این نامه اطلاعات مهمی در مورد ریجکت شدن ویزای شما دارد. شما باید به دقت این نامه را بررسی کنید و از همه اطلاعات برای تکمیل پرونده بعدی خود استفاده کنید. 
بعضی اوقات نامه ریجکتی فقط شامل اطلاعات عمومی است. هر زمانی که درخواست ویزای شما ریجکت شد باید از نوت آفیسر کانادا GCMS استفاده کنید. یادداشت GCMS به شما کمک می کند تا اطلاعات لازم را در پرونده خود وارد کنید. 
شاید پرونده جدید شما را افسر ویزای دیگری که دیدگاه متفاوتی نسبت به اسناد و مدارک دارد بررسی کند. 
اگر وضعیت شما تغییر کرد می توانید با اطلاعات به روز شده دوباره درخواست دهید. نمونه هایی از تغییر وضعیت عبارتند از:
  • شما واجد شرایط نیستید اما می توانید برای ویزا درخواست بدهید. 
  • شما برای کورت درخواست داده اید و تایید شده اید. 
  • شما از نظر پزشکی قابل قبول نبوده اید اما شرایط شما فرق کرده است. 
  • شما واجد شرایط برای پذیرش شده اید زیرا مدارک جدید ارائه داده اید. 
 

مراحل درخواست مجدد ویزای توریستی کانادا

بعد از ریجکت ویزای کانادا متقاضیان باید از مراحل مربوط به درخواست مجدد آگاه باشند. شما نمی توانید براساس درخواست اولیه خود دوباره درخواست بدهید زیرا قوانین مهاجرتی کانادا در حال تغییر است. 
شما باید بدانید این مراحل چیست و به دقت همه مراحل را طی کنید تا درخواست بعدی شما دوباره ریجکت نشود. مراحلی که باید برای درخواست مجدد ویزا انجام دهید براساس نوع ویزا و کشور محل اقامت شما متفاوت است. سعی نکنید با اقدام های دوباره یا سه باره پرونده خود را بدتر کنید.
 

هدف شما از سفر به کانادا چیست؟

افرادی که به صورت موقت به کانادا می آیند در گروه ویزای توریستی قرار می گیرند. هدف شما از سفر به کانادا، نحوه درخواست شما را مشخص می کند. 

 

درخواست به عنوان توریست:

این افراد برای دیدن مناظر و طبیعت، اوقات فراغت و استراحت به کانادا می روند. افرادی که به عنوان توریست درخواست می دهند باید:
  • کاملا سلامت باشند. 
  • پاسپورت معتبر داشته باشند. 
  • هیچ گونه محکومیت کیفری ندارند. 
  • تمکن مالی برای اقامت در کانادا را دارند. 
  • افسر مهاجرت را متقاعد می کنند که در پایان سفر، کانادا را ترک می کنند. 
  • باید به افسر مهاجرتی نشان دهند که رابطه محکمی با خانه، خانواده، شغل، دارایی مالی در کشورشان دارند. 
 

درخواست به عنوان یک بیزینس ویزیتور:

این افراد برای اهداف تجاری یا سرمایه گذاری به کانادا می آیند. براساس قوانین اداره مهاجرت کانادا این افراد باید شرایط زیر را داشته باشند:
  • شرایط اولیه برای ورود به کانادا را دارید. 
  • ارائه کارت شناسایی یا مدرک اشتغال 
  • شما هیچ خطری برای باراز کاری کانادا ندارید. 
  • شما می خواهید کمتر از شش ماه در کانادا بمانید. 
  • ارائه دعوتنامه از طرف شریک تجاری احتمالی در کانادا
  • منبع اصلی درآمد و کسب و کار شما در کانادا نیست. 
  • ارائه اطلاعات تماس فردی که شما را به کانادا دعوت کرده است. 
  • شما اسناد و مدارکی دارید که از پرونده شما حمایت می کند. 
 

دخواست برای سوپر ویزای کانادا 

سوپر ویزا برای افرادی است که می خواهند فرزندان یا نوه های خود را در کانادا ببینند. برای واجد شرایط بودن باید:
  • تمکن مالی کافی
  • داشتن رابطه خانوادگی با آنها
  • داشتن ارتباط قوی با کشور خود
  • مشخص بودن هدف از سفر به کانادا
  • -از طرف فرزند یا نوه در کانادا دعوتنامه داشته باشید. 
  • حداقل یکسال پوشش بیمه درمانی معتبر دریافت کنید. 
  • باید نشان دهید که فرزند یا نوه شما در کانادا درآمد مشخص و استانداردی دارد. 
  • یک نامه کتبی از فرزند یا نوه خود ارائه دهید که نشان دهد از شما حمایت مالی می کنند. 
 

درخواست برای تجدید نظر دادگاه (کورت) در ویزای ریجکت شده کانادا

با توجه به شرایط پرونده، برای درخواست تجدید نظر باید به بخش داوری مهاجرت IAD یا دادگاه فدرال کانادا مراجعه کنید. شما باید از طریق یک وکیل با تجربه این کار را انجام دهید. 
شما می توانید از خدمات یک وکیل با تجربه و متخصص استفاده کنید تا شانس شما برای دریافت ویزای توریستی کانادا بعد از ریجکتی افزایش پیدا کند. موسسه گنجی این خدمات را ارائه می دهد اما هزینه داشته و زمان کافی نیاز دارد.
اما درخواست تجدید نظر فقط برای یک دوره خاص (60روز) معتبر است و باید فورا به آن رسیدگی کنید. 
 

دریافت ویزای توریستی کانادا بعد از ریجکتی

در زمان درخواست برای ویزای توریستی کانادا باید رابطه قوی با کشور خودتان داشته باشید به خصوص اگر در کشور خود ملک، فرزند یا خانواده ندارید. 
نگران ارائه اسناد و مدارک بیش از حد نباشید. نگران گفتن حقیقت در مورد کار و بودجه خود نباشید. سفارت کانادا شما را برای استخدام غیر رسمی رد نمی کند اما در زمان درخواست اگر کاری نداشته باشید درخواست شما رد می شود. 
بعد از رد ویزای کانادا باید از مراحل مربوط به ثبت درخواست جدید آگاه باشید. باید بدانید که این اقدامات چیست و باید آنها را به دقت دنبال کنید تا هیچ مشکلی به وجود نیاید. 

 

بهترین راه برای جلوگیری از ریجکتی پی در پی ویزای کانادا

1-نوت آفیسر GCMS را از اداره مهاجرت کانادا دریافت کنید
اگر افسر اداره مهاجرت کانادا درخواست ویزای موقت شما را رد کند شما باید ابتدا دلایل رد ویزا که در نامه رد ویزا و یادداشت های GCMS مشخص شده است را بررسی کنید. قبل از درخواست همه اشتباهات را بررسی کرده و اطلاعات لازم و اضافی را جمع آوری کنید. 
نکته: اگر متوجه شدید که هیچ اشتباهی در درخواست اولیه شما وجود نداشته و افسر ویزا اشتباه کرده است شما واجد شرایط تجدید نظر هستید. در چنین مواردی می توانید از خدمات یک وکیل مهاجرتی متخصص استفاده کنید. 

2-اشتباهات اولیه طبق نوت و نامه ریجکتی را تصحیح کنید
اگر پرونده شما به علت اشتباهات اولیه رد شده باشد می توانید با ایجاد تغییرات مناسب مشکل را حل کنید. 
اطلاعاتی که در ابتدا ارائه کرده اید را بررسی کنید و اسناد و مدارک اضافی را ارائه دهید. باید بدانید که چرا این اطلاعات را در درخواست اولیه خود ارائه نداده اید، زیرا شاید افسر فکر کند که شما براساس اطلاعات جدیدی که از نوت آفیسر GCMS بدست آورده اید بازی می کنید. 

3-از یک مشاور یا وکیل متخصص کمک بگیرید
شاید ویزای توریستی شما به علت اشتباهاتی که در درخواست خود داشته اید ریجکت شده است.
بعضی از این اشتباهات عبارت است از:
  1. -فرم های درخواست ویزا به درستی تکمیل نشده است. 
  2. -مدارک اضافی ارائه داده نشده است. 
  3. -بی اطلاعی متقاضی ویزا باعث عدم پاسخ صحیح به سوالات فرم درخواست ویزا شده است. 
شما می توانید با استفاده از خدمات یک وکیل متخصص و باتجربه از این اشتباهات جلوگیری کنید. شما می توانید با استفاده از خدمات موسسه مهاجرتی گنجی به راحتی ویزای کانادا را دریافت کنید. 
اگر می خواهید درخواست ویزای کانادای شما تایید شود باید پرونده خود را به دقت بررسی کنید. یک متخصص پرونده شما را بررسی می کند تا مشخص شود که چه عواملی مانع از دریافت ویزای شما شده است. از آنجایی که قوانین مربوط به ریجکتی ویزای کانادا پیچیده و درحال تغییر است شما باید با یک وکیل متخصص و با تجربه مشورت کنید. 
 

سوالات متداول در مورد نحوه دریافت ویزای توریستی کانادا بعد از ریجکت شدن

بعد از ریجکت شدن ویزا، کی می توانم برای درخواست دوباره اقدام کنم؟
هیچ دوره انتظاری برای درخواست مجدد وجود ندارد. شما می توانید در اولین فرصت برای درخواست ویزا اقدام کنید. اما درخواست دوباره بدون ارائه اطلاعات اضافی هیچ تاثیری ندارد. 

اگر ویزای اقامت موقت رد شد باید چه کاری انجام دهیم؟
اگر درخواست ویزای اقامت موقت کانادا رد شد نباید بدون ارائه اطلاعات جدید درخواست دهید. برای درخواست جدید باید به اطلاعات جدید و شخصی خود از اداره مهاجرت کانادا دسترسی داشته باشید. 
شما فقط نمی توانید با توجه به اطلاعات نامه ریجکتی ویزا دوباره برای درخواست اقدام کنید. 
فقط یک فرد مجاز می تواند به اطلاعات پرونده از اداره مهاجرت کانادا دسترسی داشته باشد، یعنی متقاضی ویزا نمی تواند به تنهایی برای دسترسی به اطلاعات پرونده اقدام کند. 
شما می توانید از طریق موسسه مهاجرتی گنجی و مشاوران با جربه این موسسه به همه اطلاعات پرونده خود از اداره مهاجرت کانادا دسترسی داشته باشید. 

چرا باید برای دسترسی به اطلاعات پرونده خود از اداره مهاجرت کانادا درخواست بدهم؟
بعد از ریجکت شدن ویزا باید برای دسترسی به اطلاعات پرونده خود از اداره مهاجرت کانادا درخواست دهید زیرا از این طریق دیدگاه بهتری نسبت به علت رد شدن ویزای خود دارید. 
نامه ریجکتی ویزا که اداره مهاجرت کانادا به شما می دهد یک نامه کلی است که به همه متقاضیانی که ویزای آنها رد شده است داده می شود و این نامه اطلاعات کمی در مورد پرونده دارد. افسر ویزا مسائلی را در مورد پرونده شما بیان می کند اما شاید این دلایل علت اصلی ریجکتی پرونده شما نباشد. 
دلایل دقیق رد شدن پرونده شما در یادداشت های افسر ویزا مشخص شده است. زمانی که از دلایل خاص رد شدن ویزا آگاه باشید در موقعیت بهتری قرار می گیرید. 
فقط یک وکیل، شهروند کانادایی یا مقیم دائم یا متقاضی ویزای کانادا که مقیم کانادا است می تواند برای دریافت اطلاعات پرونده اقدام کند. اگر شما در خارج از کانادا هستید و درخواست ویزای شما رد شده است نمی توانید به تنهایی برای پرونده ویزای خود درخواست دهید. 

مهمترین نکته بعد از ریجکتی چیست؟
با توجه به اینکه چرا می خواهید به کانادا بیایید و چه مدت زمانی می خواهید در کانادا بمانید شرایط پرونده شما متفاوت می شود. 
مثلا اگر می خواهید برای شرکت در عروسی یکی از دوستان خود به کانادا بروید و یک هفته بمانید، باید ثابت کنید که توانایی مالی برای مراقبت از خود و هر فرد دیگری که در خانواده شما است را دارید و قبلا برای پرواز برگشت برنامه ریزی کرده اید و به کشور خود باز می گردید. 
اگر برای سفر به کانادا به عنوان توریست درخواست می دهید و می خواهید در کانادا شش ماه بمانید، و شما فقط 1.000 دلار پس انداز دارید به احتمال زیاد ویزای توریستی شما رد می شود. 
شما باید دلایل قانع کننده ای برای اقامت خود و اطلاعاتی در مورد محل اقامت در کانادا و نحوه تامین هزینه های سفر ارائه دهید. 
اگر سفرهای زیادی داشته اید و در کشور دیگری اقامت نداشته اید این یک عامل مثبت در پرونده شما است. اگر در کشوری بیش از حد اقامت داشته اید و از آنجا اخراج شده اید این یک عامل منفی برای شما محسوب می شود. 

آیا می توانم بعد از ریجکت شدن ویزا، دوباره درخواست بدهم؟
اگر درخواست شما برای آمدن به کانادا ریجکت شد می توانید دوباره درخواست بدهید مگر اینکه در نامه به شما گفته شود که دیگر نمی توانید درخواست دهید. فقط در صورتی دوباره می توانید درخواست دهید که بتوانید اطلاعات جدید که قبلا ارائه نداده اید را در پرونده خود وارد کنید. 

چرا ویزای توریستی کانادا ریجکت می شود؟
ویزای توریستی کانادا به دلایل مختلفی ریجکت می شود. برای جلوگیری از رد شدن ویزا باید نشان دهید که تمکن مالی کافی برای تامین هزینه های خود و خانواده خود را در کانادا دارید. باید ثابت کنید که به کشور خود برمی گردید. شما باید مدارک مربوط به عدم سوء پیشینه را ارائه دهید. 

در صورت ریجکت شدن ویزای کانادا باید چه کاری انجام دهم؟
ابتدا باید برای دریافت نوت آفیسر GCMS خود را دریافت کنید. اگر اطلاعات جدیدی دارید که در درخواست اولیه خود وارد نکرده اید دوباره درخواست دهید. 
اگر ریجکت شدن ویزای شما موجه نباشد می توانید به دادگاه فدرال کانادا برای بررسی قضایی درخواست دهید. 

اگر ویزای کانادا ریجکت شود چه اتفاقی می افتد؟
در صورت ریجکت شدن ویزای کانادا، از طریق نامه به متقاضی اطلاع داده می شود. شاید افسر اداره مهاجرت کانادا اطلاعات اضافی را درج کند. 

آیا رد ویزای کانادا بر روی ویزای آمریکا تاثیر می گذارد؟
رد ویزای کانادا معمولا نباید بر روی درخواست ویزای آمریکا تاثیر بگذارد. افسر کنسولی آمریکا درخواست متقاضی را بیشتر بررسی می کند تا مطمئن شود که دلیل رد ویزای کانادا تاثیر در ویزای توریستی آمریکا ندارد. 

چگونه بفهمیم که ویزای کانادا تایید شده است؟
اگر برای درخواست ویزای خود از طریق پست اقدام کنید تا زمانی که پاسپورت شما برگردد به آن نیاز دارید. زمانی که پاسپورت خود را پس گرفتید می توانید داخل آن را نگاه کنید. یک مهر تایید شده در پاسپورت شما وجود دارد. این یعنی ویزای شما تایید شده است و می توانید وارد کانادا شوید. 

چرا ویزای توریستی ریجکت می شود؟
علت رد ویزا می تواند ارائه پاسپورت خراب باشد. یعنی صفحات پاسپورت جدا شده یا جلد آن از بین رفته باشد. 
یک فرد خارجی برای اثبات مالی خود باید 1.230 دلار کانادا درماه پول داشته باشد. پس برای اقامت 30 روزه در کانادا باید حداقل 2.000 دلار کانادا با خود بیاورید. 

تفاوت بین رد ویزا و ریجکت شدن آن چیست؟
رد ویزا یعنی ویزا در مرحله تصمیم گیری رد شده است. ریجکتی ویزا یعنی درخواست به مرحله تصمیم گیری نرسیده است و به متقاضی بازگردانده شده است. ریجکتی ویزا در مراحل اولیه درخواست اتفاق می افتد اما رد شدن ویزا در مراحل بعدی اتفاق می افتد. 

آیا گرفتن ویزای کانادا بعد از ویزای آمریکا آسان است؟
خیر، اگر ویزای امریکا را داشته باشید این دلیل نمی شود که بتوانید به راحتی ویزای کانادا را دریافت کنید. این که اهل کجا هستید اصلا مهم نیست برای دریافت ویزای کانادا باید همان مراحل معمول را انجام دهید. 

آیا محل سربازی من تاثیری در ریجکت ویزای توریستی کانادا دارد؟
طبق قوانین جدید آمریکا و کانادا، بله سربازی تاثیر زیادی دارد و ممکن است از شما خواسته شود که فرم خاص سربازی (پایان خدمت، انجام خدمت، معافیت سربازی) را تکمیل کنید. تکمیل این فرم بسیار مهم است و در پرونده مهاجرتی بعدی شما تاثیر گذار است.

شانس شما برای دریافت ویزای کانادا بعد از رد شدن ویزا چقدر است؟
دریافت ویزای توریستی کمی پیچیده است و شما باید به درستی و به موقع درخواست دهید. شما باید از طریق یک وکیل با تجربه و وبسایت دولت کانادا به درستی درخواست دهید. 
هیچ تضمینی وجود ندارد تا درخواست شما به سرعت بررسی شود. زمانی که تصمیم گرفتید به کانادا بروید باید سریعا درخواست بدهید. 
مثل هر درخواست مهاجرتی، هیچ تضمینی برای موفقیت وجود ندارد. اما با جلوگیری از انجام این اشتباهات می توانید شانس بیشتری برای دریافت ویزا داشته باشید. 

چگونه موسسه مهاجرتی گنجی به درخواست ویزای شما کمک می کند؟
ما برای کل مراحل درخواست ویزا به شما مشاوره و راهنمایی می دهیم. دستیاران و مشاوران ما تجربه زیادی در مشاوره به متقاضیان در مورد درخواست ویزا دارند.
ما در موارد زیر به شما کمک می کنیم:
  1. -مدارک درخواست ویزای شما را به دقت بررسی می کینم. 
  2. -توضیح جامعی در مورد چگونگی افزایش شانس دریافت ویزای کانادا به شما ارائه می دهیم. 
  3. -مدارک مالی شما و حامی را به گونه ای ارائه می دهیم که افسر ویزا از توانایی مالی شما در کانادا مطمئن شود. 
  4. -تاریخچه سفر و درخواست ویزا را بررسی کرده تا نحوه ارسال ویزا مشخص شود و بدانیم که در زمان درخواست ویزا باید چه مواردی را لحاظ کنیم. 
اگر توصیه های ما را اجرا کنید شانس شما برای دریافت ویزای کانادا چندین برابر می شود. 
 
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0
دسته بندی خبرها
مهمترین های کانادا
پادکست ها
پربازدیدترینها

نظرسنجی مهاجرت کانادا

درصد قبولی استارتاپ ویزا کانادا به نسبت هزینه و مدت زمان گرفتن چگونه است؟

  • خوب است چون مستقیم به اقامت دائم کانادا می رسید.
  • خوب نیست، شرایط اقامت در کانادا برای ایرانیان سخت
  • نمی دانم برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنم؟
شرکت کنندگان : تن