درخواست نوت آفیسر کانادا

بازدیدکنندگان : 153 نفر 1403/06/24
درخواست نوت آفیسر کانادا
درخواست نوت آفیسر کانادا

در این مقاله به همه سوالات در مورد نوت آفیسر GCMS، نحوه درک، خواندن و تفسیر نوت GCMS و نحوه درخواست نوت آفیسر کانادا GCMS پاسخ می دهیم. آقای گنجی، وکیل رسمی مهاجرت به کانادا، در اینجا یک نمونه از نوت پرونده اداره مهاجرت کانادا را ارائه می دهد تا بدانید که از این یادداشت ها چه انتظاری بعد از ریجکتی ویزا می توان داشت. 

در صورت مواجهه با هرگونه مشکل در پروسه مهاجرت به کانادا، با موسسه مهاجرتی گنجی تماس بگیرید و از مشاوره تخصصی بهره‌مند شوید.

 

نوت آفیسر چیست؟

شما برای مهاجرت به کانادا اقدام کرده اید و هنوز منتظر تایید پرونده خود هستید. شاید تایید پرونده شما ماهها یا سالها طول بکشد. در مدت انتظار شما نمی دانید که پرونده شما در چه مرحله ای است و آیا مشکلی دارد یا خیر. 
یا بعد از این انتظار طولانی مدت، اگر درخواست شما رد شود و در این زمان شما نمی دانید که چه چیزی باعث این ریجکتی شده است. 
در این زمان باید برای نوت آفیسر GCMS درخواست بدهید. از طریق نوت آفیسر GCMS می توانید اطلاعات دقیقی در مورد پرونده خود و هر نوع مشکلی را برطرف کنید. 

 

اگر می خواهید بدانید GCMS یا نوت آفیسر کانادا شامل چه مواردی می باشد کلیک کنید.

تحلیل نوت آفیسر کانادا

تحلیل نوت آفیسر کانادا

درک و تفسیر نوت آفیسر سخت و پیچیده است.
در اینجا سه سوال مطرح می شود: 
  • چگونه یادداشت های GCMS را بخوانیم؟ 
  • چگونه یادداشت های GCMS را تفسیر کنیم؟
  • آیا نمونه ای از یادداشت های GCMS وجود دارد؟ 

ما در موسسه گنجی، به همه سوالات پاسخ داده و به شما نشان می‌دهیم که نمونه های نوت GCMS مربوط به هر برنامه مهاجرتی چگونه به نظر می‌رسد تا فرآیند تحلیل شما را تسهیل کند. 

 

یادداشت های GCMS نوت آفیسر چیست؟

اولین قدم نحوه درک یادداشت های GCMS است. 
GCMS مخفف سیستم مدیریت پرونده جهانی است. اداره مهاجرت کانادا از این سیستم برای بررسی پرونده های مهاجرتی استفاده می کند. 
Global Case Management System = GCMS

تاخیر در ویزا یا ریجکت شدن آن، پایان راه نیست. موسسه مهاجرتی گنجی با تجربه و تخصص خود، بهترین راهکار را برای شما پیدا خواهد کرد.


این نوت شامل اطلاعات دقیق پرونده هر متقاضی، اسناد و مدارک ارائه داده شده به اداره مهاجرت کانادا و یادداشت های افسر مهاجرتی است که پرونده را بررسی می کند. 
متقاضیانی که می خواهند اطلاعات دقیقی از پرونده خود داشته باشند از یادداشت های GCMS استفاده می کنند. با یادداشت های GCMS می توانید از وضعیت پرونده مهاجرتی خود اطلاعات دقیقی بدست آورید و این اطلاعات شانس شما را برای تایید پرونده مهاجرتی بیشتر می کند. 
یادداشت های افسر ویزا در مورد پرونده متقاضیان، به نوع درخواست فرد، نوع ویزا و مسئول دفتر ویزا بستگی دارد. 
مثلا پرونده های نیروهای کاری ماهر به صورت منظم بررسی می شود تا مطمئن شوند که آنها تحصیلات و تجربه مورد نیاز برای شغل مورد نظر خود را دارند. معمولا ریز نمرات آموزشی و تاییدیه مراجع استخدامی نیروهای کاری بررسی می شود. 
فهرست رسمی کدهایی که اداره مهاجرت کانادا در زمان بررسی فایل های  GCMS استفاده می کند شامل چندین فهرست کد است که توضیح می دهیم. افسر مهاجرتی این کدها را در سیستم GCMS به زبان انگلیسی یا فرانسوی برای مهاجران کبکی وارد می کند. 

تفسیر بعضی از این کدها سخت است. 
نگران تاخیر یا ریجکت شدن ویزای کانادای خود نباشید. موسسه مهاجرتی گنجی، همراه همیشگی شما در این مسیر است.

درخواست نوت افیسر پرونده

درخواست نوت افیسر پرونده

چه کسی می تواند برای یادداشت های GCMS درخواست بدهد؟

اگر به هریک از سوالات زیر پاسخ بدهید می توانید برای نوت آفیسر GCMS درخواست بدهید:
  • آیا درخواست شما برای ویزای توریستی، تحصیلی، اکسپرس اینتری و غیره رد شده است و می خواهید قبل از درخواست مجدد، بدانید که چه مشکلی به وجود آمده است؟
  • آیا اداره مهاجرت کانادا شما را برای مصاحبه دعوت کرده است مدارک و اسناد بیشتری از شما می خواهد و شما می خواهید علت آن را بدانید. 
  • شاید شما بخواهید مدارک یا اطلاعات ارائه داده شده برای ویزای خود را تایید کنید. 
  • شاید بررسی پرونده مهاجرتی شما تاخیر داشته است.

اگر هر یک از این سوالات بالا مربوط به شما باشد می توانید برای نوت GCMS درخواست بدهید. 
با تکیه بر سال‌ها تجربه در زمینه مهاجرت به کانادا، موسسه گنجی، بهترین خدمات را برای رفع مشکلات ویزایی شما ارائه می‌دهد.


درخواست های مهاجرتی کانادا به این شرح است:
  1. درخواست های اقامت موقت: ویزای کاری، تحصیلی، ویزای توریستی و غیره. 
  2. درخواست های اقامت دائم: برنامه آزمایشی آتلانتیک، اسپانسرشیپ خانواده، اکسپرس اینتری، استارت آپ و غیره. 
اگر در گذشته پرونده ای به اداره مهاجرت کانادا ارسال کرده باشید اداره مهاجرت کانادا فایل GCMS برای شما دارد و می توانید از طریق آن درخواست دهید. 

درخواست نوت آفیسر

چگونه برای نوت GCMS درخواست بدهم؟

برای درخواست یادداشت GCMS باید شهروند کانادا، مقیم دائم یا وکیل و شرکتی در کانادا باشید. شما می توانید از طریق قانونی به همه اطلاعات پرونده خود دسترسی داشته باشید. این کار را می توانید به صورت آنلاین در سه مرحله انجام دهید. 
قانون دسترسی به اطلاعات یک قانون فدرال است تا افراد بتوانند به اطلاعات خود دسترسی داشته باشند. یادداشت های GCMS براساس این قانون صادر می شود. 
تیم متخصص موسسه مهاجرتی گنجی، با دانش روزآمد از قوانین مهاجرتی کانادا، آماده است تا به شما کمک کند.

برای درخواست نوت GCMS به چیزی نیاز دارید؟
برای درخواست نوت GCMS باید دو شماره داشته باشید:
  • شماره پرونده فدرال
  • شماره UCI شناسه منحصرد به فرد مشتری

برای پیدا کردن این دو شماره باید:
شماره پرونده فدرال
در زمان ارسال پرونده، شماره پرونده شما صادر می شود. اگر چندین پرونده مهاجرتی ارسال کرده باشید شما چند شماره پرونده دارید. شماره پرونده شما با یک حرف و چندین رقم شروع می شود. این شماره ها به این ترتیب دسته بندی می شوند:
شماره UCI کانادا
بعد از شروع بررسی پرونده، شما شماره UCI را دریافت می کنید. برخلاف شماره پرونده شما فقط یک شماره UCI دریافت می کنید حتی اگر بیشتر از یک پرونده مهاجرتی داشته باشید. 
شماره UCI یک عدد هشت رقمی است که با یک خط فاصله 1234-5678 مشخص می شود یا عدد ده رقمی است که با دو خط فاصله 9876-5432-11 از هم جدا شده است. 
تفاوت بین شماره پرونده و شماره UCI در این است که شماره پرونده مخصوص پرونده است اما شماره UCI مخصوص مهاجر است. 
مثلا شما می توانید شماره پرونده خود را برای درخواست از برنامه اکسپرس اینتری، بعد از ورود به سیستم اکسپرس اینتری دریافت کنید. شما می توانید در مکاتبات اداره مهاجرت کانادا و پروفایل آنلاین خود این شماره را پیدا کنید. 
شما شماره UCI را حدود 30 روز بعد از شروع بررسی پرونده اکسپرس اینتری، در پروفایل آنلاین خود دریافت خواهید کرد. 

نوت آفیسر کانادا

چه زمانی باید نوت آفیسر GCMS را سفارش دهیم؟

شما می توانید یادداشت های GCMS را هر زمانی و به هر دلیلی درخواست دهید. البته چون تمام اطلاعات پرونده در آن درج نمی شود فقط در صورت لزوم انجام دهید.
شما می توانید بعد از درخواست برای اقامت دائم یا بعد از بررسی به ویزای اقامت موقت، برای یادداشت GCMS درخواست بدهید. اگر درخواست شما تایید نشود یادداشت های GCMS با در انتهای گزارش به شما توضیح می دهد که چرا افسر مهاجرتی درخواست شما را ریجکت کرده. 
برای برنامه های اکسپرس اینتری، بهترین زمان برای درخواست یادداشت GCMS بعد از بررسی کامل بودن R10 است. 
در این مرحله اداره مهاجرت کانادا، پرونده را بررسی می کند و اعلام می کند که همه اطلاعات و مدارک شما کامل است. 
این مرحله حدود 30 روز بعد از ارسال پرونده انجام می شود. بهترین زمان برای درخواست نوت GCMS برای برنامه های اقامت دائم، دوتا سه ماه بعد از ارسال پرونده است. 

 

چه زمانی نوت آفیسر GCMS را دریافت می کنیم؟

اداره مهاجرت کانادا در مدت 30 روز به درخواست دسترسی قانونی به اطلاعات پاسخ می دهد. اما شاید این اداره به دلایل محدود و خاص که در بخش 9 قانون دسترسی به اطلاعات و بخش 15 قانون حفظ حریم خصوصی ذکر شده است این 30 روز را تمدید کند. مثلا:
  • درخواست برای رکورد ویزا، رکورد برگه ای است که در آن به شما اجازه داده می شود که برای مدت بیشتری در کانادا بمانید و تاریخ انقضای جدید اقامت در آن درج می شود. 
  • این درخواست از آنها می خواهد اسناد و مدارک را بررسی کنند و رعایت محدودیت زمانی تعیین شده برای بررسی اسناد، باعث ایجاد اختلال در این اداره می شود. 
  • برای اطمینان از انطباق با درخواست، به مشاوره نیاز است و انجام این کار براساس زمان اولیه، امکان پذیر نیست. 
اگر تمدید زمان، بیشتر از 30 روز شود اداره مهاجرت کانادا به شما اطلاع می دهد. معمولا نوت GCMS را در مدت 30 تا 40 روز دریافت می کنید اما در بعضی از موارد 30 تا 60 روز طول می کشد. هیچ راهی برای تسریع در زمان رسیدگی حتی با وجود وکیل یا مشاور وجود ندارد. 

مشکلات مهاجرتی شما برای ما منحصر به فرد است. موسسه گنجی با ارائه راهکارهای شخصی‌سازی شده، به شما کمک می‌کند تا به هدف خود برسید.

 

نحوه درک، خواندن و تفسیر یادداشت های نت آفیسر کانادا GCMS

طبق نظر آقای گنجی، زمانی که نوت GCMS را به صورت یک فایل PDF دریافت می کنید باید از صفحه آخر آن را بخوانید. جدیدترین نظرات آفیسر کانادا در آخرین صفحه های یادداشت GCMS قرار دارد. 
شما می توانید آخرین آپدیت اطلاعات را در فایل خود ببینید. بعد از خواندن نظرات، می توانید از پایین به بالا به ترتیب فایل را بخوانید. 
مثلا اگر برای مصاحبه با یک افسر مهاجرتی دعوت شده اید این مصاحبه در صفحات آخر ذکر شده است. اگر به صفحات قبلی بروید دلیل این مصاحبه را پیدا می کنید. 
مثال دیگر در مورد درخواست ویزا است. شما می توانید دلایل رد ویزا را در پایینترین قسمت این نوت آفیسر پیدا کنید. این اطلاعات به شما در ارسال مجدد پرونده یا درخواست تجدید نظر کمک می کند. 
یادداشت های GCMS شامل اختصارات، کلمات اختصاری و اصطلاحات خاص است که بسیاری از آنها واضح و روشن نیستند. مثلا PA نماینده متقاضی اصلی است اما بیشتر مردم COR را به معنای، محل اقامت نمی دانند. به همین دلایل تفسیر یادداشت GCMS سخت است. 
یادداشت های GCMS می تواند در حدود 200 صفحه باشد که این با توجه به اینکه بررسی پرونده چقدر پیچیده یا طولانی باشد متفاوت است. یادداشت ها به 17 قسمت تقسیم می شوند. شما نمی توانید بدون دانستن نحوه تفسیر این یادداشت ها، آنها را بخوانید. 
موسسه مهاجرتی گنجی، تنها به اخذ ویزا بسنده نمی‌کند، بلکه هدف ما تضمین موفقیت شما در کاناداست.

نوت آفیسر کانادا

نحوه تفسیر یادداشت های نوت آفیسر GCMS بعد از درخواست

  • Application  پرونده: این بخش شامل خلاصه اطلاعات پرونده است. 
  • Created Date تاریخ ایجاد: تاریخی که اداره مهاجرت کانادا پرونده را دریافت کرده است. 
  • Updated Date تاریخ آپدیت: تاریخ یا زمانی که پرونده به روز رسانی شده است. 
  • Created by آپدیت شده توسط: نام رمز افسر مهاجرت مثلا MC23456
  • Primary Office دفتر اصلی: این دفتری است که درخواست پاسپورت شما را صادر می کند. اگر در خارج از کانادا درخواست می دهید این سفارت محلی است. 
  • Secondary Office دفتر ثانویه: این دفتری است که پرونده شما را ارزیابی می کند. 
  • App# شماره پرونده: شماره پرونده پرونده با یک حرف و عدد 9 شروع می شود. 
  • App Status وضعیت پرونده: وضعیت پرونده بسته یا باز
  • App Status Reason دلیل وضعیت پرونده: پرونده در حال پیشرفت یا تایید شده یا رد شده است. 
  • Received Date تاریخ دریافت پرونده: تاریخی که دفتر اصلی پرونده را دریافت کرده است. 
  • Received Via دریافت پرونده از طریق: آنلاین یا پستی
  • Lock-In Date تاریخ بررسی پرونده: تاریخی که اداره مهاجرت کانادا پرونده را باز کرده است. 
  • Category کد دسته مهاجرت: SW1-FED برای کارگران ماهر فدرال، FC1 برای کلاس خانواده، TRV برای ویزای اقامت موقت، و غیره.
  • Sub-Category زیر مجموعه: این فضا معمولا خالی است. 
  • Group Name نام گروه: این فاصله معمولا خالی است. 
  • Group# گروه: این فاصله معمولا خالی است. 
  • Special Program پرونده های خاص: این فضا معمولا خالی است. 
  • Correspond Lang: زبان مکاتباتی، انگلیسی یا زبان دیگر. 
  • Interview Lang زبان مصاحبه: انگلیسی یا زبان دیگر، در صورت عدم نیاز به مصاحبه می توان آن را خالی گذاشت. 
  • Cost Recovery بازیابی هزینه: معوق، کامل
  • RPRF: هزینه حق اقامت دائم به صورت کامل، غیر قابل اجرا، معوق و غیره
  • Overpayment اضافه پرداخت: بله یا خیر
  • Loan Warrant# ضمانت وام: معمولا خالی است
  • Restricted Notes یادداشت های محدود: بله یا خیر
  • Prospective App Delete Date تاریخ حذف پرونده احتمالی: در صورت وجود، تاریخ لغو درخواست
  • Preferred Correspondence Channel کانال مکاتبات ترجیحی: پستی یا آنلاین
  • Name نام: نام متقاضی اصلی
  • DOB: تاریخ تولد متقاضی اصلی (Yyyyy/mm/dd) 
  • # of Client شماره مشتری: تعدا متقاضیان شامل وابستگان و متقاضی اصلی
  • # of Potential Visas ویزاهای بالقوه: تعداد ویزاهایی که صادر خواهد شد (بستگی به تعداد مشتریان دارد).
  • Province of Destination استان مقصد: مقصد فرود اعلام شده در درخواست
  • City of Destination شهر مقصد: همانطور که در برنامه ذکر شده است.
  • CSQ File# شماره فایل کبک: CSQ یعنی شماره فایل گواهی انتخاب کبک
  • Associated App برنامه مرتبط:
  • Travel Doc Expiry انقضای پاسپورت: تاریخ پاسپورت دیگر معتبر نخواهد بود 
  • # of Entries تعداد ورودی ها: تعداد دفعاتی که دارنده ویزای موقت مجاز به ورود به کشور در بازه زمانی مشخص شده است.
  • Stay/Program – From date اقامت/برنامه – از تاریخ:
  • Stay/Program – To date اقامت/برنامه – تا به امروز:
  • Travel Itinerary برنامه سفر:
  • SPR Correspond Lang زبان ارتباطی با اسپانسر در کانادا: انگلیسی یا فرانسه
  • Available Funds تمکن: میزان پول متقاضی به نسبت پرونده
  • PNC# شماره فایل نامبر در برنامه استانی کانادا
  • Issuance Date تاریخ صدور فایل نامبر استانی
  • Eligibility خلاصه پرونده: جزئیات پرونده مثل مرحله فعلی، نظر آفیسر، ملاحضات، قبولی یا ریجکتی مشخص می شود.
  • Final نظر آفیسر که قبول-ریجکت درج شده.
  • Acc فرد همراه پرونده مانند همسر
  • # of Years of Education تعداد سنوات تحصیلی
  • NOC کد ملی شغل کانادا
  • IRCC # شماره بیومتریک انجام شده توسط متقاضی
  • Status: In Progress, Not Started, Passed وضعیت پرونده که درحال بررسی یا بررسی شروع نشده یا بررسی نهایی شده را نشان می دهد
  • این بخش بالا نیازمند مشورت با وکیل می باشد ما در موسسه گنجی شما را به صورت کامل در این بخش راهنمایی خواهیم کرد.
  • ECA Level of Education سطح تحصیلات
  • ECA Issuing Organization نام مرکز ارزیابی کننده تحصیلات متقاضی
  • DLI Name نام موسسه آموزشی که توسط دولت کانادا تایید شده
  • ESL or FSL Study یعنی کدام زبان متقاضی زبان دوم وی می باشد مثلا ESL  یعنی انگلیسی زبان دوم است
  • IME # شماره مدیکال مهاجرتی
  • UMI شماره مدیکال اولیه
  • RMO مدیکال انجام شده در منطقه متقاضی
  • MOF Rationale Exists ایا نیاز به مدیکال جدا دارد یا خیر
  • OUTGOING مکاتبات انجام شده توسط سفارت با متقاضی
  • INCOMING مکاتبات انجام شده توسط متقاضی با سفارت
  • Immigration Appeal Division  IAD درخواست بررسی  دادگاهی 
  • Litigation اعتراض دادگاهی
  • A39-A41 Humanitarian & Compassionate  H&C موارد مرتبط با پناه ندگی
  • ESDC موارد مرتبط با جاب آفر
  • EDOCS مدارک ارسال شده به سفارت کانادا توسط متقاضی بصورت پست یا آنلاین
مهاجرت به کانادا
با انتخاب موسسه گنجی، خیالتان از بابت پیگیری پرونده مهاجرتی‌تان راحت باشد.

 
برچسب ها :
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0
دسته بندی خبرها
مهمترین های کانادا
پادکست ها
پربازدیدترینها

نظرسنجی مهاجرت کانادا

چرا نرخ قبولی ویزای توریستی کانادا کم شده؟

  • تغییر سیاست دولت کانادا برای کاهش ویزای موقت
  • واجد شرایط نبودن متقاضیان ویزای مولتیپل کانادا
  • کمبود کار و گرانی مسکن ناشی از ورود با ویزای موقت
شرکت کنندگان : تن