چرا تحصیل در کبک کانادا گزینه مناسبی برای ایرانیان است؟

بازدیدکنندگان : 820 نفر 1401/12/08
چرا تحصیل در کبک کانادا گزینه مناسبی برای ایرانیان است؟
چرا تحصیل در کبک کانادا گزینه مناسبی برای ایرانیان است؟
کبک یکی از شهر های بسیار محبوب در بین دانشجویان خارجی برای تحصیل است و 16 دانشگاه معتبر این استان جز بهترین دانشگاههای کانادا هستند. اگر شما یک دانشجو هستید و می خواهید در کانادا تحصیل کنید ما در این مقاله اطلاعات لازم در مورد دانشگاه های کبک را برای شما بیان می کنیم.
 

مهم ترین دلایل تحصیل در کبک

دانشجویان برای ادامه تحصیل کشورهایی را انتخاب می کنند که دانشگاههای معتبر و آموزش با کیفیت دارند. البته بیشتر دانشجویان فقط به دنبال آموزش با کیفیت نیستند آنها می خواهند با فرهنگ و زبان جدیدی آشنا شوند. کبک مجموعه‌ای از فرهنگ اروپایی و زندگی مدرن کانادایی است. کبک یک مقصد ایده آل برای این دانشجویان است و مزایای زیادی برای دانشجویان دارد. 
استان کبک به علت ارائه آموزش با کیفیت و مقرون به صرفه و 2 زبانه مزایای بسیار زیادی برای دانشجویان دارد. اگر شما دانشجویی باشید که بخواهید مهارت های زبانی و فرهنگی خود را گسترش دهید یا به عنوان یک سرمایه گذار به دنبال راه اندازی کسب و کاری باشید استان کبک بهترین انتخاب برای شما است. 
 

مزایای تحصیل در استان کبک

در اینجا در مورد 5 دلیل برای تحصیل در استان کبک صحبت می کنیم. :

تحصیل در کبک

1- هزینه تحصیل در کبک ارزان است

استان کبک استاندار خاصی برای آموزش دارد. شهریه، هزینه های آموزش و زندگی در این استان بسیار پایین است و این استان یک گزینه بسیار مناسب برای دانشجویانی است که می خواهند آموزش با کیفیت و با هزینه کم دریافت کنند. 
هزینه زندگی در شهر مونترال نسبت به دیگر شهر های کانادا بسیار مقرون به صرفه و پایین است. در ماه فوریه 2023 هزینه اجاره یک اتاق در شهر مونترال 1.625 دلار و در تورنتو 1.850 دلار و در ونکوور 2.300 دلار است. 
در سال 2022 قانونی برای کاهش هزینه های تحصیل دانشجویان خارجی واجد شرایط از حدود 20000 دلار به 3000 دلار کانادا تصویب شد. براساس این قانون دانشجویان خارجی مثل شهروندان کبک باید شهریه سالانه پایه کبک یعنی حدود 3.000 دلار کانادا را پرداخت کنند. 

 

2- دوزبانگی در کبک 

کبک یک استان فرانسوی زبان است و دانشجویان علاوه بر تحصیل می‌توانند زبان فرانسوی را نیز به خوبی یاد بگیرند. دانشجویانی که در استان کبک تحصیل می‌کند می‌توانند در رشته‌های دوزبانه تحصیل کنند. دانشجویانی که در این رشته‌ها تحصیل می‌کنند می‌توانند در کنار تحصیلات آکادمیک خود، به خوبی به زبان فرانسه تسلط پیدا کنند. 
افرادی که می خواهند در کانادا اقامت کنند با تسلط به زبان فرانسه مزایای زیادی را بدست می آورند. زمانی که شما برای برنامه اکسپرس اینتری اقدام می کنید اگر در زبان انگلیسی و فرانسه مهارت کافی داشته باشید امتیاز بالاتری دریافت می کنید. برنامه اکسپرس اینتری بر اساس سیستم امتیاز بندی به افراد امتیاز می دهد و افرادی که بالاترین امتیاز را دارند اقامت دائم کانادا را دریافت می کنند. برای افرادی که به زبان فرانسه تسلط کافی دارند و می خواهند در کانادا برای مدت طولانی اقامت داشته باشند برنامه های مهاجرتی و قرعه کشی های خاصی وجود دارد. 

 

3- آموزش با کیفیت بالا در کبک

بهترین دانشگاههای کبک دانشگاه مونترال، مک گیل و کنکوردیا هستند. 
در این دانشگاهها رشته های مختلف مهندسی، پزشکی و مدیریتی وجود دارد و آموزش با استاندارد بالا و باکیفیت ارائه داده می شود. تحصیلات دانشگاهی با توجه به برنامه آموزشی که انتخاب می کنید، دسترسی به بازار کار یا دانشگاه را برای شما آسان تر می کند. 
یکی از برنامه های مهاجرتی کبک برنامه تجربه کبک است که دانشجویان خارجی با تجربه کاری می توانند از طریق این برنامه اقامت دائم کانادا را دریافت کنند. برای واجد شرایط بودن، باید ویزای دانشجویی کانادا را کسب کنید که دانشجویان باید یک دوره کارشناسی ارشد، لیسانس، برنامه کالج یا دکترا را از موسسات مورد تایید دولت در کبک بگذرانند.

 

4- طبیعت بسیار زیبای استان کبک

کبک طبیعت بسبار زیبایی مثل رودخانه سنت لارنس و تپه های لارنتین را دارد. دانشجویان می توانند در این استان فعالیت های ورزشی مثل شنا، پیاده روی، اسکی، قایق رانی و کمپیگ را انجام بدهند و افرادی که در کبک زندگی می‌کنند علاوه بر زندگی مدرنی که در شهر‌های این استان دارند، از طبیعت بسیار زیبای این منطقه نیز استفاده می‌کنند. 
در فصل زمستان فعالیت های تفریحی جالبی برای افراد وجود دارد. فعالیت های ورزشی در این فصل شامل اسکی در مونت ترمبلانت، اسنوبورد در مون رویال و هاکی در فضای باز زمستانی است. 

 

5- فرصت های شغلی زیاد در کبک

در استان کبک فرصت های شغلی در زمینه های کامپیوتر، مالی، فناوری و بهداشتی وجود دارد و دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی موقعیت های شغلی بسیار مناسبی دارند. دانشجویان کارآفرین می توانند در موقعیت های کارآفرینی کسب و کاری را راه اندازی کرده و یا در زمینه استارت آپ کسب و کاری را مدیریت کنند. 
کبک یک مقصد بسیار جذاب برای دانشجویانی است که می خواهند در زمینه های علمی و کاری پیشرفت کنند. تحصیل در مونترال یک تجربه دانشگاهی خاص و متفاوت را برای دانشجویان داخل کانادا و دانشجویان بین‌المللی ایجاد می‌کند. این شهر دو زبانه کانادا با وجود چند فرهنگی بودنش، سیستم حمل و نقل (مترو و اتوبوس) مناسبی که دارد، هزینه‌های مقرون‌به‌صرفه زندگی و از همه مهم‌تر حضور دانشگاه برجسته مونترال، یکی از مقاصد محبوب برای مهاجرت تحصیلی به حساب می‌آید.
هدف موسسه مهاجرتی گنجی کمک به مهاجران برای رسیدن به اهداف تحصیلی و مهاجرتی و شغلی است. این موسسه با تیم متخصص به شما در رسیدن به همه اهداف مهاجرتی کمک می کند. 
 
برچسب ها :
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 1
پارسا1402/02/02
درود وقت بخیر
من در حال حاضر دانشجوی مقطع لیسانس در ایران هستم، آیا امکان پذیرش در دانشگاه های کبک برای مقطع کارشناسی برای بنده وجود دارد ؟
هزینه دانشگاه سالانه چقدر است ؟ آیا مشمول وام های دولت کانادا می شوم؟
هزینه وکالت برای گرفتن پذیرش دانشگاه چقدر است ؟
اخذ پذیرش چقدر زمان می برد؟
کمک هزینه یا وام دانشجویی شامل کالج نیز می شود یا خیر؟
شهریه کالج سالانه چقدر می باشد؟
ممنون از راهنمایی
  • گنجی
  • 1402/02/07
برای کبک باید CAQ و ویزا و پذیرش اقدام کرد.دانشگاه ها از 15 هزار دلار سالانه به بالا است. الان برای زمستان سال بعد پذیرش می دهند.
روی وام زیاد حساب نکنید. کالج شانس ویزای کمتری نسبت به دانشگاه دارد.

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن