راهنمای خرید خودرو در کانادا

بازدیدکنندگان : 3025 نفر 1401/04/25
راهنمای خرید خودرو در کانادا
راهنمای خرید خودرو در کانادا

کانادا کشوری بزرگ و زیبا با مناظر و طبیعت بکر است اما حمل و نقل عمومی به خصوص در خارج از شهر های بزرگ محدود و کم است. پس افراد تازه واردی که می خواهند در کانادا زندگی کنند باید ماشین خریداری کنند. جالب است بدانید که استانهای کانادا شرایط خاص خود را برای نحوه خرید ماشین در کانادا دارند. آقای گنجی در این متن طی 7 دقیقه شرایط خرید ماشین در کانادا برای مهاجرین جدید را توضیح می دهند، با ما همراه باشد.

 

شرایط خرید ماشین در کانادا

با توجه به جذاب بودن ماشین در کانادا و تنوع خرید انواع مختلف ماشین در کانادا، مهاجران بسیار مشتاق خرید اند از پرفروش ترین ماشین در کانادا تا اطلاع از قیمت مرسدس بنز در کانادا و ... همگی سوالات مهم مهاجران است. در اینجا توضیحات کاملی در مورد شرایط خرید خودرو در کانادا را بیان می کنیم.

مرحله اول:

قیمت خرید خودرو در کانادا و خرید بیمه ماشین در کانادا


برای خرید خودرو در کانادا باید بودجه لازم را داشته باشید که به 2 صورت تعیین می شود:

  •  خرید نقد: مبلغ پولی که می خواهید برای خرید ماشین به صورت یکجا بپردازید. اگر شما به صورت نقدی و یکجا مبلغ ماشین را بپردازید هزینه های شما کمتر می شود. 
  •  خرید قسطی با لیز یا فاینانس: تعیین مبلغی که برای پرداخت اقساط در ماه باید بپردازید به اضافه مبلغ اولیه سود. 
بیمه: قبل از اینکه در کانادا با ماشین خود رانندگی کنید ماشین شما باید بیمه داشته باشد. برای اینکه بتوانید ماشین خود را بیمه کنید باید سابقه رانندگی در کانادا و گواهینامه بین المللی رانندگی یا گواهینامه کانادا را داشته باشید. 

 

مرحله دوم: خرید خودرو کانادایی را شروع کنید

از دو طریق می توانید برای خرید ماشین اقدام کنید:
  •  فروشنده خصوصی: شما از شخص ماشین را می خرید.
  •  نمایندگی: شما از یک نمایندگی ماشین را خریداری می کنید. 
ماشین دنده اتوماتیک یا دستی: بیشتر ماشین های کانادا دنده اتوماتیک هستند. ماشین های دنده دستی با قیمت کمتری فروخته می شوند. 

جستجوی برای ماشین به صورت آنلاین: بهترین راه برای پیدا کردن ماشین مناسب در کانادا جستجو به صورت آنلاین است. وبسایت ها اطلاعات کاملی از قیمت، اینکه ماشین چند کیلومتر کار کرده و موقعیت مکانی ماشین را ارائه می دهند. سایت خرید و فروش خودرو در تورنتو، مونترال، ونکوور و اپلیکیشن های کاربردی در کانادا زیاد هستند.

سایت خرید خودرو در کانادا برای فروش ماشین های نو عبارتند از:

  • autotrader.ca
  • auto123.ca 
  • carpages.ca 

 

سایت خرید خودرو در کانادا برای خرید ماشین دست دوم از اشخاص خصوصی عبارتند از:

 

  • Craigslist 
  • Kijiji


برای اینکار تحقیق زیاد کنید مثلا به جای خرید از نمایندگی تویوتا در تورنتو، در گوگل پرفروش ترین ماشین در کانادا را بیابید و به دنبال دست دوم فروشی در تورنتو باشید. حتما از کتاب های راهنمای قیمت ماشین در کانادا استفاده کنید. لیست کتابهای سیاه کانادا Canadian Black Book یک دستورالعمل مشخص برای تعیین میانگین قیمت ماشین های نو و دست دوم کانادا را ارائه می دهد. این یک منبع ارزشمند برای خرید ماشین در کانادا است.

مرحله سوم: تست رانندگی در کانادا با ماشین و بررسی گارانتی آن

قبل از خرید ماشین در کانادا برای اطلاع از وضعیت فعلی ماشین باید تست رانندگی با ماشین را انجام دهید. تست ماشین را نمایندگی های معتبر انجام می دهند و یک کپی از گواهینامه رانندگی شما را قبل از انجام تست می گیرند. 
برای تست ماشین می توانید یک دوست یا یکی از اعضای خانواده را با خود بیاورید مخصوصا اگر آن فرد از نظر فنی تجربه زیادی داشته باشد. 
قبل از تست رانندگی شما باید بدنه بیرونی ماشین را بررسی کنید. نقاطی مثل بدنه ماشین، خوردگی بدنه، چراغ ها یا لاستیک را بررسی کنید. درست قبل و در حین رانندگی باید وضعیت داخلی، فرمان ماشین، عملکرد موتور، کارکرد داشبورد، راندمان ترمز را به خصوص در ماشین های دست دوم بررسی کنید. 
گارانتی: اگر تست ماشین مشکلی نداشت باید گارانتی را بررسی کنید. بیشتر ماشین های جدید در کانادا حداقل 3 سال گارانتی دارند که هر قطعه ماشین به جز مواردی مثل ساییدگی یا پارگی نقاطی مثل برف پاک کن ها یا لاستیک ها تعمیر یا جایگزین می شود. برای ماشین های دست دوم می توانید گارانتی اضافی را خریداری کنید. 
 

مرحله چهارم: بازرسی فنی و تست ایمنی استانی برای ماشین دست دوم در کانادا

اگر از تست ماشین و گارانتی راضی هستید یک مکانیک معتبر باید تست ایمنی استانی مثل منیتوبا و انتاریو که برای فروش اولیه یا فروش مجدد لازم است را انجام دهد. نمایندگی ها معمولا در زمان فروش ماشین این کار را انجام می دهند. 
بعد از یک تست رانندگی باید ماشین از نظر مکانیکی بررسی شود. خریداران می توانند یکی از موارد زیر را انتخاب کنند:
  •  بازرسی در گاراژ
  •  بازرسی توسط مکانیک سیار
بیشتر نمایندگی ها ماشین های دست دوم را برای چند ساعت به گاراژ منتقل می کنند. شما باید از یک مکانیک دیگر هم برای بررسی ماشین استفاده کنید. مکانیکی هایی که باید گزارش دقیقی از وضعیت ماشین ارائه دهند معمولا از یک مکانیک دیگر هم استفاده می کنند. 
مکانیکی سیار برای بررسی ماشین ها یک انتخاب مناسب در کانادا است. با مکانیک سیار نیازی نیست که خریدار تست ماشین را انجام بدهد و منتظر بررسی ماشین توسط مکانیک شود. گزارش ماشین از طریق تلفن یا ایمیل به خریدار ارائه می شود. 
بعضی از استان های کانادا مثل انتاریو در زمان فروش ماشین دست دوم، از فروشنده می خواهند که  UVIP که پکیج اطلاعات ماشین است را ارائه دهند. این پکیج نشان دهنده این است که آیا ماشین بعد از تصادف تعمیر شده، بازیافت شده یا بدهی شخص ثالث دارد. خریداران باید از این موارد اطلاع داشته باشند. گزارشات در مورد ماشین از طریق  Carfax و Carproof ارائه می شود. 
 

مرحله پنجم: مراحل نهایی قیمت ماشین در کانادا

زمانی که خریدار از وضعیت فعلی ماشین رضایت داشته باشد و ماشین تست ایمنی مناسبی داشته باشد باید خرید را انجام دهد. 
برای فروش خصوصی باید قرارداد اساسی انجام و امضاء شود. سابقه فروش یعنی جزئیات ماشین و هر گونه بیعانه باید مشخص شود. شما می توانید پول ماشین را از طریق حواله الکترونیکی یا چک پرداخت کنید که شناسنامه ماشین هم تعویض می شود. فروشنده پلاک ماشین را برمی دارد و مالک جدید باید پلاک خود را بر روی ماشین بگذارد. مقامات استانی اسناد و مدارک لازم و امضاء شده توسط خریدار و فروشنده را ارائه می دهند. 
نمایندگی های ماشین و خرده فروش ها مراحل ثبت نام را برای خریداران انجام می دهند. یعنی خریداران می توانند با پلاک قبلی بدون چسباندن پلاک جدید با ماشین رانندگی کنند. 
برای پرداخت یکجای پول به نمایندگی ماشین می توانید با استفاده از اینتراک این کار را انجام دهید. سرویس انتقال آنلاین پول در کانادا اینتراک Interac e-Transfer  شبکه بین بانکی کانادا نامیده می شود. گیرنده می تواند از طریق تلفن یا ایمیل پیامی را به شما بدهد تا پول را انتقال دهد در صورت پذیرش پول برای گیرنده ارسال می شود و بعد از تایید و پذیرش نمی توان آن را لغو کرد. بانک شما باید سقف تراکنش شما را افزایش دهد تا بتوانید پول را پرداخت کنید. می توانید در کانادا پول را از طریق چک پرداخت کنید اما برای بررسی آن زمان زیادی طول می کشد. 

اگر می خواهید خرید ماشین دست دوم در آمریکا را انجام دهید و آن را به کانادا بیاورید باید به چند نکته توجه کنید:

  • باید ماشین کانادایی شما استانداردهای ایمنی و زیست محیطی آمریکا را داشته باشد. 
  • شرایط ایمنی را برای ایالتی که می خواهید اقامت داشته باشید و در آنجا رانندگی کنید بررسی کنید. 
  • داشتن همه مدارک مربوط به بیمه، قبض فروش و ثبت نام 
  •  زمانی که شما به گمرک رسیدید 2.5 درصد عوارض برای ماشین خود باید بپردازید. 

برای نمایندگی هایی که طرح لیزینگ یا پرداخت اقساطی دارند خریداران باید همه جزئیات و نرخ های متغیر قبل از امضاء را بررسی کنند. طرح های سپرده مستقیم برای خرید به همین صورت است. 
در نهایت باید خریدار با بیمه گر خود تماس بگیرد تا مطمئن شود که قبل از سوار شدن ماشین، بیمه ماشین معتبر است. 

فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

هزینه های خودروی شخصی در کانادا

نحوه مراقبت از خودرو در کانادا 

برای نگه داری ماشین در کانادا راههای زیادی وجود دارد. آب و هوای کانادا بسیار متفاوت است زمستان های سرد و تابستانهای گرم عوارض زیادی بر روی ماشین می گذارد. نگهداری صحیح از ماشین استرس و هزینه های مربوط به آن را کاهش می دهد. 

مشکلات فصلی مربوط به ماشین در کانادا
رانندگی در فصل زمستان در کانادا یکی از مشکلات رانندگان است. 
سطح جاده در فصل زمستان بسیار لغزنده است. در بزرگراهها ماشین های بزرگ ترکیب یخ و نمک را در سطح جاده می ریزند که این باعث می شود شیشه جلوی رانندگان کثیف و تار شود. 
استفاده از مایع شوینده برای شستن شیشه ها مشکل رانندگان را حل می کند. در بسیاری از فروشگاههای کانادا مثل هوم دپو و کاستکو این مایع شوینده فروخته می شود. زمانی که در تابستان گرد و غبار و حشرات با ماشین برخورد می کنند باید از این مایع استفاده کنیم. 

رانندگان با تجربه در کانادا باید سیستم تهویه مناسب داشته باشند. در زمستان فضای داخل ماشین با استفاده از سیستم  AC گرم می شود و در تابستان بدون استفاده از  AC داخل ماشین خنک می شود. 
رانندگان باید توجه داشته باشند که در تابستان و پاییز خرده برگها همه جا وجود دارند. برگ های خشک و کرک های چوب پنبه در همه شهر های کانادا وجود دارند. راه حل این مشکل شستن و تمیز کردن منظم ماشین است که مانع ایجاد لکه یا گرفتگی ورودی های ماشین می شود. اگر شما پارکینگی برای ماشین خود داشته باشید می تواند مانع ورود این خرده ریزها به ماشین شما شود. میتوانید پارکینگ چادری سفید رنگ پارچه ای را نیز برای فصل زمستان اجاره کنید و ماشین خود را بیرون خانه زیر ان چادر پارک کنید.

جلوگیری از پارگی یا سایش کمک فنر های ماشین در جاده های کانادا
قسمت های خاصی از ماشین بیشتر در معرض سایش هستند. 
رانندگانی که در جاده های کانادا رانندگی می کنند می دانند که یخ و برف زمستان چاله هایی را در جاده ایجاد می کند. این چاله های باعث خراب شدن تراز چرخ ها می شوند و ابتدا چرخ های جلو به این چاله ها برخورد می کنند و خراب می شوند. بعد از هر رانندگی باید کمک فنر ها را چک کنید و باید حتما لاستیک زاپاس داشته باشید. 
شما باید همه فشارهایی که به علت سفرهای طولانی و جاده های ناهموار به ماشین وارد می شود را در نظر بگیرید. با رفت و آمد های طولانی و جاده های ناهموار، شما باید روغن ترمز، روغن دیفرانسیل و لنت ترمز را بررسی کنید. هر نوع مشکل در این اجزا برای شما مشکل ساز است. شما باید با فشار دادن لنت ترمز و بررسی روغن ها همیشه ماشین خود را به صورت منظم چک کنید. 
یکی از نقاط مهم قسمت گردگیر لاستیکی ماشین است که در زیر ماشین یعنی جایی که گیربکس به چرخ های ماشین وصل می شود قرار گرفته است. این قطعه از لاستیک درست شده است که مانع ورود رطوبت، شن و کثیفی به ماشین می شود. اما وجود یخ در زیر ماشین و وجود شن و ماسه در جاده می تواند وارد این لایه لاستیکی شود. شما باید قسمت گردگیر ماشین را به طور منظم بررسی کنید. 
تازه واردان باید بدانند که همانند ایران و برخلاف کشورهایی مانند مالزی، در ماشین های کانادایی رانندگان در سمت چپ ماشین هستند اما ماشین ها در سمت راست جاده حرکت می کنند. این مدل رانندگی نحوه سایش در روی لاستیک ها را تغییر می دهد به خصوص چرخ های سمت راست که بیشتر چرخش به چپ با این لاستیک های سمت راست است. با توجه به این مسائل رانندگان باید وضعیت لاستیک خود را چک کنند. 

جلوگیری از آسیب بدنه ماشین در کانادا
یکی از مسائل مهم برای رانندگان کانادایی خوردگی بدنه ماشین است. 
ماشین ها در مناطق ساحلی که رطوبت بالا است در معرض زنگ زدگی هستند. اما نمک سطح جاده هم باعث خرابی بدنه ماشین می شود. این نمک با برف و لجن در جاده ها مخلوط می شود و باعث زنگ زدگی بدنه ماشین می شود. 
برای جلوگیری از زنگ زدگی ماشین باید به صورت منظم ماشین شسته شود. شما می توانید واکسی را به بدنه ماشین خود بزنید که به عنوان یک لایه محافظ روی بدنه ماشین است. 
افرادی که پارکینگ سر پوشیده دارند یا ماشین آنها چادر دارد، هر دوی اینها از ماشین آنها در برابر عوامل مختلف محیطی محافظت می کند. داشتن پارکینگ یا چادر از ماشین در برابر رطوبت هم محافظت می کند. اگر بدنه ماشین شما دچار زنگ زدگی شد برای جلوگیری از پخش شدن زنگ زدگی از فروشنده ماشین حرفه ای کمک بخواهید یا قسمت زنگ زده را روتوش کنید. 

تجهیزات لازم برای تمیزی خودرو های کانادایی
در همه ماشین های کانادایی باید برس و بیل وجود  داشته باشد و ابزارهای ارزان قیمت دیگری هم هستند که به راحتی در دسترس رانندگان قرار می گیرند. 
باران یخ زده در کانادا رانندگان را دچار مشکل می کند شما باید یک سشوار بی سیم که روی حرارت کم تنظیم شده باشد را بر روی لبه های در ماشین بگیرید. استفاده از سشوار آسان تر از آب گرم در مناطق لغزنده است چون آب گرم باعث پیچ خوردن لبه های لاستیکی در ماشین می شود. 
برای جلوگیری از ورود حشرات باید نوارهای لاستیکی را به لبه جلویی محفظه موتور ماشین نصب کنید. این نوار لاستیکی حالت موج دار دارد و حشراتی که با سرعت به ماشین شما برخورد می کنند با هوای در حال جریان به سمت بالا رفته و مانع ایجاد مشکل به خصوص در ماههای گرم تابستان می شود. 
برای جلوگیری از گرم شدن فضای داخلی ماشین در تابستان می توانید از آفتاب گیر استفاده کنید. این نوار آفتاب گیر به داخل یا خارج شیشه جلوی ماشین می چسبد. این نوار که به صورت فویل است نور خورشید را منعکس می کند و دمای داخلی ماشین را کاهش می دهد و مانع ترک خوردن و خشک شدن قسمت های چرمی ماشین یا پلاستیک داشبورد می شود. 

canada_ganji_instagram
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 1
شاهمراد1401/04/26
دوتا سوال؟
چرا خودروی دست دوم الان تو کانادا گران شده؟
بین جیپ و تویوتا کمری کدام بهتره؟
  • گنجی
  • 1401/04/27
به دلیل قطع زنجیره تامیل مواد اولیه در کانادا بعد از کرونا مشکلاتی زیادی در تولید خودروهای دست نو بخصوص چیپ های کامپیوتری بوجود امد و زمینه خودروی جدید کم شد لذا خودروهای موجچود قیمت بالایی پیدا کردند که تا اخر سال افت قیمت خواهند داشت.

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن