هزینه تمدید پاسپورت کانادا

بازدیدکنندگان : 1398 نفر 1402/04/05
هزینه تمدید پاسپورت کانادا
هزینه تمدید پاسپورت کانادا

رایگان پاسپورت کانادایی را تمدید کنید.
طبق شرایط ویژه مختص ایرانیان اگر شما یا فرزندتان سیتی زن کانادایی و الان در ایران هستید می توانید برای پاسپورت فوری یکساله تا قبل از 28 فوریه 2024 بصورت رایگان تقاضا ارسال کنید.

 

تمدید پاسپورت کانادایی در ایران

شما باید مدارک خود را به ترکیه شهر آنکارا توسط پست یا یک شرکت پیکاپ ارسال کنید. اصل برگه شهروندی یا گواهی تولد، عکس، مشخصات گارانتور (ضامن)، اصل پاسپورت و مشخصات والدین (برای تمدید پاسپورت فرزندان) و فرم های مهاجرتی بعلاوه هزینه 100دلاری (الان برای پاسپورت یکساله رایگان است) جهت دریافت پاسپورت 10 ساله و 5 ساله( کودکان زیر16سال) نیاز است.

 

سفارت کانادا در آنکارا ترکیه

برای ارسال مدارک جهت تمدید پاسپورت کانادایی در ایران به سفارت کانادا در آنکارا ترکیه باید از طریق آدرس زیر اقدام کنید:
Ankara - Embassy of Canada
آدرس:
Cinnah Caddesi No. 58, Çankaya 06690, Ankara, Türkiye
تلفن:
00903124092700
ایمیل:
ankra-consular@international.gc.ca
 

تمدید پاسپورت کانادایی به صورت آنلاین

دولت کانادا بعد از رونمایی از طرح جدید پاسپورت، اعلام کرد که کانادایی هایی که شرایط لازم برای تمدید پاسپورت را دارند می توانند از پاییز امسال این کار را به صورت آنلاین انجام بدهند. 
وزیر مهاجرت کانادا شان فریز، زمانی که طرح جدید پاسپورت کانادایی را رونمایی کرد گفت، کانادایی های واجد شرایط می توانند اسناد و مدارک را از طریق وبسایت دولتی به صورت آنلاین آپلود کنند. 
از سپتامبر 2023 گروههای زیر می توانند به صورت آنلاین پاسپورت خود را تمدید کنند:
  1.  افرادی که پاسپورت آنها در 15 سال گذشته صادر شده است. 
  2.  افرادی که پاسپورت آنها گم یا دزدیده شده یا آسیب دیده است. 

بین تمدید ساده پاسپورت با تمدید استاندارد پاسپورت تفاوت هایی وجود دارد. 
برای تمدید استاندارد پاسپورت، متقاضی باید مدارک اصلی مثل مدرک شهروندی یا عکس را برای شناسایی ارائه بدهد اما برای تمدید ساده پاسپورت این چهار مدرک را باید ارائه بدهد:
  •  2 قطعه عکس 7*5 که پشت یکی مهر عکاس باشد
  •  معرفی دو نفر به عنوان مرجع برای تایید هویت متقاضی
  •  فرم های تکمیل شده که با pptc شروع می شوند
  •  هزینه های لازم 120 تا 160 دلار برای 5 و 10ساله

اداره مهاجرت کانادا به دنبال این است که تمدید آنلاین پاسپورت ها باعث بررسی و تایید سریعتر و آسان تر پاسپورت ها شود. سیستم آنلاین فقط برای تمدید پاسپورت است و متقاضیانی که می خواهند برای پاسپورت اقدام کنند باید به صورت سنتی از طریق سرویس کانادا اقدام کنند. 

 

پیکاپ ویزا کانادا چقدر طول میکشد

اگر در ایران هستید و پاسپورت کانادایی خود را به یکی از کشورهای اطراف برای تمدید فرستادید باید 45 روز صبر کنید، در بعضی مواقع تا 30 روز نیز امکان دریافت خواهید داشت.
شما در ترکیه، آذربایجان، گرجستان و ترکمنستان می توانید خدمات کنسولی برای تعویض یا تمدید پاسپورت کانادایی دریافت کنید، یا از خدمات موسسه مهاجرتی گنجی بهره مند گردید.

 

مزایای داشتن پاسپورت کانادایی

پاسپورت به عنوان سندی برای مسافرت کردن است. این مدرک فقط برای رفتن به سفر و بازگشت به کشور مقصد نیست. 

 

1- سفر به 185 کشور جهان بدون ویزا با پاسپورت کانادا

براساس گزارش رتبه بندی پاسپورت افرادی که پاسپورت کانادا را دارند می توانند بدون ویزا به 185 کشور جهان سفر کنند. پاسپورت کانادا رتبه هشتم را در جهان دارد و افراد می توانند بدون گذراندن مراحل سخت برای دریافت ویزا، به راحتی به 185 کشور جهان سفر کنند. 

 

2- امکان داشتن دو پاسپورت ایرانی و کانادایی

دولت کانادا قانون تابعیت دوگانه را می پذیرد یعنی افراد می توانند پاسپورت کانادایی و پاسپورت کشور خود را داشته باشند. اگر کشور زادگاه مهاجران این قانون را مجاز بداند شهروندان کانادایی می توانند هر تعداد پاسپورت را به همراه داشته باشند. 

 

3- مزایای شهروندی با پاسپورت کانادا

دریافت پاسپورت کانادایی شما را واجد شرایط دریافت شهروندی کانادا نمی کند. اگر یکی از این دوتا را دریافت کنید یعنی شهروند کانادا هستید. با پاسپورت کانادایی شما مثل افرادی که در این کشور متولد شده اند حقوق و آزادی هایی دارید. 
مثلا یکی از حقوق اصلی شهروندان کانادایی شرکت در انتخابات است. شهروندان کانادایی نسبت به افراد مقیم دائم و موقت موقعیت های شغلی بیشتری دارند.

 

گرفتن پاسپورت کانادا چقدر طول میکشه

اگر دارای کارت اقامت دائم کانادا PR باشید و در یک مدت 5 ساله حداقل 3 سال را در کانادا زندگی کنید می توانید برای پاسپورت کانادا اقدام کنید. معمولا زمان ارائه درخواست و دریافت سیتی زن شیپی و پاسپورت حدود یکسال خواهد بود. 
توجه داشته باشید که موسسه مهاجرتی گنجی امکان ارائه پاسپورت دومینیکا که جزو انگلستان است را طی 3 ماه فراهم کرده و می توانید برای سفر بدون ویزا و تحصیل فرزندان استفاده کنید.
 
برچسب ها :
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن