قرعه کشی برنامه های استانی کانادا

بازدیدکنندگان : 757 نفر 1401/10/12
قرعه کشی برنامه های استانی کانادا
آیا می دانستید مسیر اخذ اقامت از طریق برنامه استانی کانادا بسیار ساده تر از فدرال است؟

برنامه مهاجرت استانی سالانه 105.000 نفر را برای اقامت دائم کانادا می پذیرد. این برنامه در سال 1998 ایجاد شد و از آن زمان تعداد مهاجرانی که پذیرفته می شوند افزایش پیدا کرده است. دولت های استانی و فدرال برای توسعه اقتصادی و رشد و پیشرفت در مناطق کم جمعیت از این برنامه استفاده می کنند.
قرعه کشی برنامه های مهاجرت استانی انتاریو، بریتیش کلمبیا، منیتوبا و ساسکاچوان طی آخرین روزهای سال 2022 به شرح زیر بود:

 

دعوتنامه مهاجرت استانی کانادا

دعوتنامه مهاجرت استانی به معنای دریافت اقامت دائم کانادا نیست اما اولین گام برای دریافت اقامت از اداره مهاجرت کانادا است. 
بیشتر استانها و مناطق کانادا به جز کبک و نوناووت برنامه های مهاجرت استانی مخصوص به خود را دارند. از طریق این برنامه ها مهاجران دعوتنامه مهاجرت استانی را دریافت می کنند. استان کبک برنامه های مهاجرتی مخصوص به خود را دارد که متفاوت از برنامه های مهاجرتی استانهای دیگر است. 


راه های مهاجرت به استان های کانادا
نتایج برنامه مهاجرت استانی از تاریخ 9 دسامبر تا 16 دسامبر به شرح زیر است:

 

انتاریو

در تاریخ 22/9/1401 برنامه مهاجرت استانی انتاریو 160 دعوتنامه برای مهاجران برنامه نیروی کار ماهر فرانسوی زبان از برنامه اکسپرس اینتری صادر کرد. مهاجران باید در سیستم اکسپرس اینتری بین 341_490 امتیاز داشته باشند. این قرعه کشی برای مهاجرانی دعوتنامه صادر کرد که تجربه کاری در کدهای طبقه بندی ملی مشاغل داشته باشند. 
 برای اینکه واجد شرایط برنامه مهاجرت استانی باشید باید از طریق برنامه نیروی کار ماهر فدرال یا کلاس تجربه کار کانادایی اقدام کرده باشید. شما باید معیارهایی مثل خواندن، نوشتن و صحبت کردن به زبان فرانسه براساس معیار کانادایی CLB 7 را داشته باشید. 
مهاجران باید مهارت در خواندن، نوشتن، درک کردن و صحبت به زبان انگلیسی براساس معیار کانادایی CLB 6 را داشته باشند. 
قبلا در تاریخ 3/8/1401 برنامه مهاجرت استانی نتاریو 535 مهاجر که مدرک کارشناسی ارشد داشتند را دعوت کرد، حداقل امتیاز تعیین شده برای مهاجران 35 بود. 
استان انتاریو 106 مهاجر دوره دکتری را با حداقل 24 امتیاز دعوت کرد. این اولین قرعه کشی برای هر دو رشته از تاریخ 8/6/1401 بود. 
برای اینکه مهاجران واجد شرایط این برنامه باشند باید شرایط زیر را داشته باشند:
  •  داشتن مدرک کارشناسی ارشد از یک دانشگاه واجد شرایط انتاریو.
  •  داشتن نمره زبان CLB 7  یا بالاتر در زبان انگلیسی یا فرانسه. 
  •  باید حداقل یک سال در دو سال گذشته به صورت قانونی در انتاریو زندگی کرده باشند. 
انتاریو پرجمعیت ترین استان کانادا است و هر ساله تعداد زیادی از مهاجران را می پذیرد. این استان می تواند تعداد زیادی دعوتنامه صادر کند. در سال 2022 انتاریو می تواند برای 9.750 مهاجر دعوتنامه صادر کند. 

 

نوااسکوشیا

در تاریخ 17/8/1401 نوااسکوشیا بعد از اینکه آخرین باری که در ماه فوریه دعوتنامه صادر کرد در این ماه برای اولین بار از طریق برنامه اولویت های بازار کار برای مهاجران دعوتنامه صادر کرد. 
اداره مهاجرت نوااسکوشیا دعوتنامه ای صادر نکرد، اما شرایط مورد نیاز مهاجران را منتشر کرد:
  1.  زبان فرانسه باید اولین زبان رسمی مهاجران باشد و در همه مهارت های زبانی باید CLB 10 یا بالاتر را داشته باشند. 
  2.  زبان انگلیسی باید دومین زبان رسمی مهاجران باشد و در همه مهارت ها باید CLB 7 یا بالاتر را داشته باشند. 
  3.  داشتن مدرک لیسانس یا اینکه یک دوره آموزشی سه ساله را در دانشگاه، کالج یا دانشکده فنی گذرانده باشند. 
مهاجرانی که دعوتنامه دریافت می کنند باید کپی هر دو آزمون زبان انگلیسی یا فرانسه و مدرک تحصیلی و ارزیابی مدرک تحصیلی را ارائه دهند. 

 

بریتیش کلمبیا 

در تاریخ 13 دسامبر برای حدود 212 نفر دعوتنامه مهاجرت استانی صادر شد.
این استان در قرعه کشی عمومی 180 نفر از گروه مشاغل فنی را دعوت کرد. این دعوتنامه ها برای مهاجران گروههای نیروی کار ماهر و فارغ التحصیلان بین المللی صادر شد و برای مهاجران برنامه اکسپرس اینتری هم صادر شد. 
برای مهاجران تازه وارد و نیمه ماهر هم دعوتنامه صادر شد. امتیاز در قرعه کشی برنامه مهاجرت براساس مهارت بین 80 تا 104 بود. 
برنامه مهاجرت براساس مهارت شبیه سیستم اکسپرس اینتری است اما فقط برنامه مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا براساس این سیستم عمل می کند. 
این استان برای مهاجرانی که شغلهای زیر را داشتند قرعه کشی برگزار کرد:
  •  19مربی و دستیار مربی کودکان کد ناک 4214 با حداقل 60 امتیاز.
  •  13 پرستار از گروه نیروی کار ماهر، فارغ التحصیلان بین المللی و اکسپرس اینتری با حداقل 60 امتیاز. 
  •  سایر مشاغل اولویت دار با حداقل 60 امتیاز. 

 

ساسکاچوان

ساسکاچوان اولین قرعه کشی خود را در تاریخ 24/9/1401 برگزار کرد. این استان از طریق برنامه مهاجرت براساس مهارت 348 مهاجر برنامه اکسپرس اینتری و 285 مهاجر برنامه مشاغل مورد تقاضا را دعوت کرد و در کل 633 دعوتنامه صادر شد. مهاجران در هر دو برنامه 82 امتیاز کسب کردند. 
دو دعوتنامه برای مهاجران اوکراینی که 62 امتیاز داشتند، صادر شد. 
همچنین ساسکاچوان در تاریخ 17/8/1401 از طریق برنامه مهاجرت استانی 35 دعوتنامه صادر کرد. 
ساسکاچوان 21 مهاجر از برنامه اکسپرس اینتری و 10 مهاجر از برنامه مشاغل مورد تقاضا را دعوت کرد. حداقل امتیاز مورد نیاز برای هر دو برنامه 69 امتیاز بود. همه مهاجران مدارک تحصیلی خود را ارزیابی کرده بودند. 
آن زمان استان ساسکاچوان با توجه به درگیرهای اوکراین، برای چهار مهاجر اوکراینی دعوتنامه صادر کرد. 
این اولین قرعه کشی استان ساسکاچوان از تاریخ 28 سپتامبر بود. بیشتر استانهای کانادا قرعه کشی برنامه مهاجرت استانی را متوقف کرده اند تا سیستم کد ناک 2021 آپدیت شود و براساس روش جدید طبقه بندی ملی مشاغل برای کارگران ماهر دعوتنامه صادر شود. 

 

منیتوبا

استان منیتوبا 1.030 مهاجری که در گروه نیروی کار ماهر در خارج از کشور بودند را دعوت کرد. برای دعوت شدن مهاجران باید معیارهای لازم را داشته باشند. از کل مهاجرانی که نامه ابراز علاقه را دریافت کردند حدود 656 نفر در سیستم اکسپرس اینتری پروفایل داشتند.

 

جزیره پرنس ادوارد 

در تاریخ 28/7/1401 جزیره پرنس ادوارد 194 مهاجر را از طریق برنامه اکسپرس اینتری و نیروی کار ماهر و 10 مهاجر را از طریق برای برنامه کارآفرینی و در کل 204 مهاجر را دعوت کرد. مهاجران برنامه کارآفرینی باید حداقل 72 امتیاز داشته باشند.
مهاجران برنامه اکسپرس اینتری که می خواهند از برنامه مهاجرت استانی جزیره پرنس ادوارد دعوتنامه دریافت کنند باید یک پروفایل ابراز علاقه برای سیستم مهاجرت استانی این جزیره ارسال کنند. 
به پروفایل های ابراز علاقه مهاجران براساس شبکه امتیازات نمره داده می شود و مثل سیستم جامع امتیاز بندی برنامه اکسپرس اینتری، مهاجرانی که بالاترین امتیاز را دارند می توانند از طریق قرعه کشی ماهانه دعوتنامه دریافت کنند. 
جزیره پرنس ادوارد هر ماه قرعه کشی برنامه مهاجرت استانی را برگزار می کند.
 
برچسب ها :
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن