شرایط کارگری در کانادا

بازدیدکنندگان : 960 نفر 1401/09/05
شرایط کارگری در کانادا
نیاز بازار کار کانادا به کارگر بسیار زیاد است و دولت برای حمایت از حقوق پرداختی کارفرما ها و درآمد کارگران و بهبود شرایط استخدام نیروی کار خارجی موقت حمایت هایی را در نظر گرفته است.
اقدامات جدید دولت کانادا برای برنامه نیروی کار خارجی موقت چندی پیش تصویب شد.
اداره استخدام و توسعه اجتماعی کانادا به همراه اداره مهاجرت کانادا اقدامات اصلاحی را در 8 مورد برای برنامه نیروی کار ماهر فدرال و نیروی کار موقت خارجی در نظر گرفته اند. 

 

کارگری در کانادا

اداره استخدام و توسعه اجتماعی کانادا گفت، این اصلاحات برای جلوگیری از سوء استفاده و بدرفتاری کارفرماها با کارگر ساده خارجی در کانادا است:
  1. کارفرمایان باید دستمزد کارگر ساده خارجی را به صورت کامل پرداخت کنند. 
  2. عدم شکایت یا تهدید کارفرمایان بر علیه کارگر ساده خارجی
  3.  منع کارفرمایان از دریافت حق استخدام از کارگران و اینکه کارفرمایان باید در برابر طبعات استخدامی پاسخگو باشند. 
  4. کارفرمایان باید خدمات پزشکی و بهداشتی برای کارکنان خود در نظر بگیرند، آنها باید برای کارکنان خود پوشش بیمه درمانی قرار دهند. 
  5.  به کارگیری ابزارهایی برای بازرسی و آموزش اجباری برای افزایش کیفیت و انجام به موقع بازرسی ها. 
  6.  برقراری تلفن اضطراری، که از طریق آن کارگران می توانند هر گونه سوء استفاده از شرایط کار را به صورت محرمانه در وزارت کار ثبت کنند 
  7.  افزایش آگاهی کارفرمایان در مورد تعهداتی که باید انجام دهند. 
  8.  گسترش همکاری با کنسولگری ها، نمایندگان استان ها، مشاورین و وکلای مهاجرت برای شناسایی بخشهایی که نیاز به کمک فوری دارند. 

 اداره استخدام و توسعه اجتماعی کانادا می گوید، این اصلاحات برای جلوگیری از سوء استفاده های بعضی از کارفرمایان است و از این طریق می توانیم محل کار را بازرسی کنیم و به راحتی افرادی که می خواهند قوانین را رعایت  نکنند تحت کنترل قرار دهیم. 
یکی از پیامدهای این اصلاحات، تعلیق انجام ارزیابی تاثیر بازار کار است، ارزیابی تاثیر بازار کار LMIA سندی است که کارفرما به اداره استخدام و توسعه اجتماعی کانادا می دهد و این سند نشان می دهد که استخدام نیروی کار خارجی هیچ تاثیر منفی برای اقتصاد کانادا یا نیروی کار کانادایی ندارد. هر کارگر خارجی باید یک کپی از این سند را برای دریافت ورک پرمیت در کانادا داشته باشند. 

تعلیق ارزیابی تاثیر بازار کار زمانی انجام می شود که از نظر اداره استخدام و توسعه اجتماعی کانادا کارفرما شرایط ایمنی مناسب را در محل کار برای نیروی کار خارجی فراهم نکرده است. 
علاوه بر اصلاحات، اداره استخدام و توسعه اجتماعی کانادا با کارفرمایان علاقه مند به بهبود برنامه های نیروی کار خارجی جلسه ای را تشکیل دادند و همانطور که در سالهای گذشته نیز دولت کبک جلساتی را در مورد قانون جدید دولت کبک در مورد استخدام کارگران برگزار کرد.  

ویزای کار کانادا

حق و حقوق کارگر ساده در کانادا

نیروی کار خارجی حقوقی مشابه شهروندان کانادایی یا افراد دارای کارت PR دارد. به همین علت کارفرمایان باید یک محیط کاری امن و بدون هیچ گونه اذیت و آزاری را برای این کارگران ایجاد کنند. 
کارفرمایانی که حقوق کارگران استخدام شده و اضافه کاری آنها را نمی پردازند بر خلاف قانون عمل می کنند و موارد تنبیهی برای آنها وضع خواهد شد. همچنین طبق قانون کارگران قبل از شروع کار باید یک نسخه از قرارداد استخدامی را داشته باشند.
در کانادا حق و حقوق همه کارگران خارجی با ویزای موقت براساس قانون باید داده شود. وزیر مهاجرت کانادا شان فریز می گوید: برنامه ویزای کار IMP شرایطی را برای استخدام نیروی کار خارجی موقت در نظر گرفته است و برای کارگرانی که در محیط های کاری سخت و با شرایط بد کار می کنند ورک پرمیت آزاد صادر می شود تا به راحتی کارفرمای جدیدی پیدا کنند، ورک پرمیت آزاد یعنی اینکه کارگر می تواند برای هر کارفرمایی در هر جای کانادا کار کند. با این اقدامات دولت کانادا می تواند از نیروهای کاری خارجی موقت حمایت کند و از هر گونه بدرفتاری یا سوء استفاده از این کارگران جلوگیری می کند. 

 

برنامه نیروی کار موقت خارجی چیست؟

برنامه نیروی کار موقت خارجی برای رفع کمبود نیروی کاری در کانادا است که کارفرمایان کانادایی می توانند به راحتی نیروهای کاری خارجی را استخدام کنند. کارفرمایان کانادایی برای استخدام نیروی کار خارجی باید ارزیابی تاثیر بازار کار را انجام دهند. بدون انجام ارزیابی تاثیر بازار، کارفرمایان فقط می توانند شهروندان کانادایی یا افراد مقیم دائم را استخدام کنند. بر خلاف دیگر برنامه های مهاجرتی هیچ محدودیتی در مورد تعداد نیروی های کاری خارجی موقت که می توانند وارد کانادا شوند وجود ندارد. 
 
برچسب ها :
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 2
فرشاد1402/08/26
سلام وقت بخیر،متاهلم و یه دختر ۵ساله دارم میخوام با ویزای توریستی به کانادا سفر کنیم و ویزامو به کاری تبدیل کنم ولی هیچ مدرکی ندارم به عنوان کارگر ساده لطفا راهنمایی کنید
  • گنجی
  • 1402/08/28
برای دریافت ویزای توریستی کانادا باید سابقه سفر خوب و دعوتنامه داشته باشید در غیر اینصورت شانس ویزا بسیار کم می شود.
بهزاد1402/03/19
من ۳۲ سال سن دارم و تخصص خاصی ندارم پیش دانشگاهی تجربی دارم و دنبال این هستم که از وضعیت اقتصادی خوبی داشته باشم بتونم توی کانادا آموزشی ببینم در مورد شغلی کار کنم و داعم اقامت داشته باشم سالها وردست خشک کاری قنادی بودم سالم هستم و روحیه کار تیمی هم دارم.
  • گنجی
  • 1402/03/20
شما باید مدرک زبان ایلتس 6.5 ابتدا داشته باشید بعد برای نیروی متخصص یا تحصیلی انتاریو اقدام کنید.

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن