دلیل تاخیر در صدور ویزای کانادا

بازدیدکنندگان : 875 نفر 1401/10/03
دلیل تاخیر در صدور ویزای کانادا
با تغییرات سرعت گرفته توسط دولت کانادا برای تسریع بررسی پرونده، ده ها هزار پرونده مهاجرتی معوق و افسران غیر فعال اداره مهاجرت کانادا شناسایی شد.

طبق این بررسی بعضی از افسران اداره مهاجرت کانادا از سال 2006 وارد سیستم اداره مهاجرت کانادا نشده بودند!
اداره مهاجرت کانادا پرونده حدود 60.000 متقاضی را به افسران مهاجرتی که کدهای غیر فعال دارند و در سیستم آنها کار نمی کنند سپرده است بعضی از آنها 16 سال پیش وارد سیستم شده و پرونده ها را بررسی کرده اند. 
اداره مهاجرت کانادا 59.465 پرونده مهاجرتی را به 779 افسر مهاجرتی غیر فعال در سیستم مدیریت پرونده جهانی که سیستم مدیریت اطلاعات برای بررسی و تایید پرونده ها است سپرده است. افسران غیر فعال افسرانی هستند که از سیستم مدیریت پرونده جهانی برای بررسی و تایید پرونده های اداره مهاجرت کانادا استفاده نمی کنند و به آن دسترسی ندارند. 
کد های مربوط به افسران غیر فعال در فرودگاههای کانادا، بنادر و مراکز بررسی و تایید پرونده ها موجود است و همچنین افسران کنسولگری در هند، آمریکا، فیلیپین و برزیل. 
این کد های مکانی افسران غیر فعال مهاجرت، آخرین تاریخ ورود به سیستم مدیریت پرونده جهانی و تعداد پروندهایی که آنها داشتند را نشان می دهد. 
افسران اداره مهاجرت کانادا فقط از طریق کدهایی که از ترکیبی از حروف و اعداد تشکیل شده‌اند مانند (AB12345) برای عموم قابل شناسایی هستند. متقاضیان مهاجرت می‌توانند اطلاعات مربوط به پرونده‌هایشان را از طریق پیام‌های دریافت شده از سیستم مدیریت پرونده جهانی GCMS و درخواست‌های محرمانه‌شان به دست آورند، ازجمله مکاتبات مربوط به اداره مهاجرت کانادا، اسناد دریافتی از متقاضی، یادداشت های دقیق از افسران بررسی پرونده و دیگر اطلاعات مربوطه.
در حال حاضر مشخص نیست که چرا اداره مهاجرت کانادا این پرونده ها را به افسران غیر فعال اختصاص داده است. 

 

تغییرات جدید در سیستم اداره مهاجرت کانادا

با افزایش نظارت و نیاز اداره مهاجرت کانادا برای پذیرش مهاجران بیشتر، اداره مهاجرت کانادا برای کاهش پرونده های معوق اقداماتی را انجام داده است. این اداره حدود 1.250 کارمند استخدام کرده است و از سیستم های پیشرفته برای بررسی پرونده های مهاجرتی استفاده می کند. این اداره میلیون ها دلار برای ایجاد و گسترش سیستم دیجیتالی جدید سرمایه گذاری کرده است که تا سال 2023 جایگزین سیستم مدیریت پرونده جهانی می شود. 
تعداد پرونده های معوق در ماههای گذشته بسیار کمتر شده است و تا 9 دسامبر 2022 به حدود 2.2 میلیون نفر رسیده است زیرا روند سابمیت مدارک کانادا آنلاین شده است.
اداره مهاجرت کانادا به دنبال رسیدن به زمان استاندارد خدمات است و تعداد بسیار زیادی پرونده معوق دارد. براساس این موضوع برنامه های مهاجرتی ظرفیت پذیرش آنها کمتر است، وجود دارد مثل برنامه اسپانسرشیپ والدین و پدر بزرگ و مادربزرگ که طبق قرعه کشی سالانه عمل می کنند. در دو سال گذشته اداره مهاجرت کانادا پرونده های مهاجرتی مربوط به سال 2020 را بررسی و تایید کرده است عدم استفاده مناسب از استاندارهای قبلی برای بررسی و تایید پرونده ها، تاثیرات نامناسبی بر روی متقاضیان مسن پرونده های اسپانسرشیپ گذاشته است. 
با وجود اینکه اداره مهاجرت کانادا برای کاهش پرونده های معوق اقداماتی را انجام داده است اما هنوز به سطح قبل از کرونا برنگشته است و با ادامه کاهش پرونده های معوق می تواند به زمان استاندارد بررسی پرونده های دست پیدا کند. 
 
برچسب ها :
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن