نمونه نامه ریجکتی کانادا

بازدیدکنندگان : 1247 نفر 1402/08/17
نمونه نامه ریجکتی کانادا
نمونه نامه ریجکتی کانادا
ریجکتی/ رد شدن ویزای کانادا تمام هزینه و زمان را شما را از بین می برد، آیا شانسی برای اقدام مجدد هست؟

هنگامی که تصمیم منفی از سوی اداره مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) یا آژانس خدمات مرزی کانادا (CBSA) دریافت می کنید که مکانیسم درخواست تجدیدنظر مشخصی ندارد، چه می کنید؟

 

نحوه رفع ریجکتی ویزای کانادا

در این موقعیت ما در موسسه مهاجرتی گنجی، به عنوان وکیل شما درخواستی به دادگاه فدرال برای بررسی قضایی پرونده تان با ذکر دلایل و مستندات جدید ارائه می دهیم.

بررسی قضایی توسط دادگاه فدرال معمولاً در مورد ارزیابی مجدد حقایق یا شایستگی تصمیم مهاجرت نیست. در عوض، بر چگونگی تصمیم گیری تمرکز می کند. اینکه آیا این روند منصفانه است، آیا رویه های صحیح دنبال شده و آیا اصول قانونی درست اعمال شده یا خیر.

دو استاندارد وجود دارد که دادگاه می تواند هنگام بررسی یک تصمیم مدنظر قرار دهد:
  1. استاندارد منطقیت: بر اساس این استاندارد، دادگاه تعیین می کند که آیا تصمیم مورد بررسی بر اساس واقعیت ها و شرایط معقول بوده است یا خیر.
  2. استاندارد صحت: طبق این استاندارد، دادگاه نه تنها معقول بودن تصمیم را تعیین می‌کند، بلکه تصمیم می‌گیرد که آیا تصمیم درست بوده است یا خیر.

نحوه رفع ریجکتی ویزای کانادا

صلاحیت دادگاه فدرال

رفع ریجکتی ویزای کانادا در کورت از طریق بررسی قضایی تصمیمات مهاجرتی دادگاه تجدیدنظر فدرال خواهد بود
The Federal Court Appeal Judicial Review of Immigration Decisions Process
موسسه گنجی تیم تخصصی در ارائه پرونده های ریجکتی در دادگاه های کانادا دارد که در زمینه های زیر خدمات ارائه می دهند:
  • ریجکت ویزای تحصیلی کانادا
  • ریجکت ویزای توریستی کانادا
  • ریجکت ویزای کار و ورک پرمیت کانادا
  • ریجکت پرونده اسپانسرشیپ همسر کانادا
  • ریجکت پرونده های اقامت دائم (پی آر) کانادا از جمله مواردی که تحت اکسپرس اینتری، برنامه استارت آپ ویزا، برنامه اکسپرس استانی، اسپانسرشیپ والدین و غیره هستند.
 

فرآیند بررسی قضایی دادگاه فدرال کانادا

قبلا در مورد شکایت مانداموس صحبت کرده بودیم. در اینجا مسیر دادگاه فدرال کانادا را اعلام می کنیم.
درخواست مجوز Leave: قبل از بررسی کامل، متقاضی ابتدا باید مجوز دادگاه یا "اجازه" را برای درخواست تجدید نظر قضایی دریافت کند. این یک فرآیند دو مرحله ای است. اگر دادگاه مجوز ندهد دلیلی برای آن نمی‌آورد و حق اعتراض وجود ندارد. اگر دادگاه حکمی مبنی بر اعطای مجوز صادر کند، آنگاه دادگاه یک تاریخ استماع را برای ارائه استدلال شفاهی، معمولاً ظرف 90 روز تعیین می کند.

ارائه اسناد: متقاضی معمولاً باید سوابق پرونده را به دادگاه ارائه دهد - اساساً تمام مواردی که تصمیم گیرنده برای رسیدن به نتیجه استفاده کرده را نیاز خواهیم داشت. قوانینی وجود دارد که تصمیم گیرنده را ملزم می کند تا دلایل کتبی این تصمیم که پرونده را ریجکت کرده را به متقاضی ارائه کند و درخواست دلایل کتبی معمولاً از طریق دفتر ثبت دادگاه فدرال هنگام ثبت درخواست برای مجوز و بررسی قضایی درخواست می شود.

جلسه رسیدگی قضایی: در طول جلسه بررسی، هر دو طرف باید استدلال های خود را ارائه کنند. برخلاف برخی از جلسات دادگاه، شهود معمولاً احضار نمی شوند. تصمیم بر اساس شواهد رسمی و استدلال های قانونی ارائه شده توسط طرفین اتخاذ می شود.

تصمیم دادگاه: پس از جلسه رسیدگی، دادگاه می تواند تصمیم را تأیید یا آن را لغو (Cancel) کند که در این صورت دادگاه معمولاً آن را پس می فرستد تا توسط تصمیم گیرنده دیگری (آفیسر کانادا) مورد بررسی مجدد قرار گیرد

 

ریجکتی ویزای کانادا

در اینجا دو نمونه از نامه های ریجکتی و شرح پرونده ریجکتی کانادا را بیان می کنیم که در آن دادگاه فدرال کانادا ارائه ورک پرمیت براساس مهارت در زبان را لغو کرد

 

رفع ریجکتی یا ریفیوزی ویزای کانادا 

نمونه اول:
اخیرا در دادگاه فدرال دو پرونده ورک پرمیت در حال رسیدگی بودند که افیسر اداره مهاجرت کانادا درخواست ورک پرمیت آنها را به علت عدم ارائه مدارک کافی برای زبان رد کرده بود.  
در پرونده اول مربوط به خانم مهری حسینی از ایران بود که بر علیه تصمیم افسر ویزا برای رد ورک پرمیت طبق برنامه نیروی کار موقت در دادگاه فدرال اقدام کرده بود. 
خانم حسینی به عنوان هماهنگ کننده پروژه ساخت و ساز برای شرکت محوطه سازی برای ورک پرمیت اقدام کرده بود و کارفرما برای او ارزیابی تاثیر بازار کار را دریافت کرد. اما درخواست ورک پرمیت او رد شد زیرا او نشان نداده بود که مهارت و تسلط کافی در زبان انگلیسی دارد.  
دادگاه فدرال گفت، مشخص نیست که چرا افسر پرونده درخواست او را به علت مهارت های زبانی رد کرده است. هیچ شرایط زبانی خاصی برای این موقعیت تعیین نشده است. خانم حسینی یک کپی از آزمون زبان آیلتس خود را ارائه کرد که نشان می داد در حد متوسط به زبان انگلیسی تسلط دارد. کارفرمای او اعلام کرده بود که او همه شرایط لازم برای شغل را دارد. 
دادگاه اعلام کرد که تصمیم افسر مهاجرتی برای رد ویزا غیر منطقی بوده است زیرا افسر مهاجرتی توضیح نداده بود که چرا خانم حسینی با وجود ارائه مدارک زبان نمی تواند ویزای خود را دریافت کند. 


نمونه دوم:
مورد دوم Santokh Singh از هند بود که کارگر مزرعه بود. او به عنوان کارگر مزرعه از یک کارفرما در بریتیش کلمبیا جاب آفر دریافت کرده بود و بعد از آن برای ورک پرمیت از طریق برنامه نیروی کار ماهر موقت اقدام کرده بود. 
این جاب آفر نیازی به آموزش رسمی نداشت و این شغل نیاز به کار با ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی، بررسی کیفیت محصول، آماده سازی محصول برای بازار و گزارش و پیگیری دستورها را داشت. 
افسر ویزا یک نامه برای  Santokh فرستاد و گفت که او مدارک لازم برای مهارت در زبان انگلیسی را ارائه نداده است. در این نامه گفته شد که این کار نیازمند تسلط کافی به زبان برای آشنایی با نحوه عملکرد ماشین آلات و روش های ایمنی HSE است. 
Santokh بعد از دریافت نامه، همه مدارک لازم برای اثبات مهارت در زبان انگلیسی را ارائه کرد. این مدارک شامل دیپلم نرم افزار و مدارکی از دبیرستان و کالج  او بود که همه را به زبان انگلیسی آموزش دیده بود و مهارت خوبی در خواندن و نوشتن به زبان انگلیسی داشت.  Santokh یک نامه حمایتی از یک کافرمای محلی را ارائه کرد که این نامه تایید می کرد که او دانش اولیه تعمیر و نگهداری تجهیزات مزرعه را دارد. با این حال، درخواست او رد شد. 
دادگاه فدرال کانادا حکم داد با توجه به شواهدی که متقاضی ارائه داده است تصمیم افسر ویزا غیر منطقی است. 
رد این درخواست ها از طرف افسران ویزا به معنی این است که اگر هیچ شرایط زبانی برای کار نیاز نباشد و کارفرما، متقاضی را واجد شرایط این شغل بداند اما بازهم افسران ویزا مهارت زبانی متقاضی را در نظر می گیرند. 
در زمان درخواست برای ورک پرمیت بهتر است متقاضیان همه مدارک مورد نیاز که نشان می دهد آنها به زبان انگلیسی یا فرانسه تسلط دارند را در پرونده خود قرار دهند تا از تاخیر در بررسی پرونده و هزینه ها کورت و دادگاه دور باشید.

 

نتیجه گیری بررسی ریجکتی در دادگاه فدرال کانادا

روند بررسی قضایی دادگاه فدرال فرایندی است که تضمین می کند تصمیمات مربوط به متقاضیان از جمله متقاضیان مهاجرت به کانادا معقول و منطقی است که از طریق یک فرآیند منصفانه و بر اساس قوانین مربوطه اتخاذ می شود.

این فرآیند می تواند یک پروسه بسیار پیچیده و همراه با مهلت های قانونی محدودی باشد، بنابراین توصیه می شود متقاضیان برای به حداکثر رساندن شانس موفقیت خود، از خدمات یک وکیل مهاجرت آگاه و با تجربه در این امور استفاده کنند. 
 
برچسب ها :
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن