بهترین و سریعترین برنامه اسکیل ورکر کانادا برای مهاجرت به کانادا

بازدیدکنندگان : 565 نفر 1401/07/24
بهترین و سریعترین برنامه اسکیل ورکر کانادا برای مهاجرت به کانادا
بهترین و سریعترین برنامه اسکیل ورکر کانادا برای مهاجرت به کانادا، اکسپرس اینتری فدرال Express Entry می باشد. زیرا مسیر اصلی دولت کانادا برای پذیرش مهاجران گروه نیروی متخصص، برنامه اکسپرس اینتری است. روش اکسپرس اینتری کانادا با مزایایی که برای ما ایرانیان فراهم کرده، جزو بهترین روش‌ها محسوب می‌شود. 
اداره مهاجرت کانادا از طریق سیستم اکسپرس اینتری سه برنامه مهاجرتی را مدیریت می کند: 
  • برنامه نیروی کار ماهر فدرال
  • برنامه نیروی متخصص فنی فدرال
  • کلاس تجربه کار کانادایی

هر کدام از این برنامه ها معیارهایی دارند که مهاجران قبل از اینکه پروفایل شخصی خود را در وبسایت اداره مهاجرت کانادا ثبت کنند باید شرایط لازم را داشته باشند. مهاجران باید این پروفایل را برای اقامت در کانادا رجیستر کنند و سپس به صورت آنلاین براساس سیستم جامع امتیاز بندی به آنها امتیاز داده می شود. 
دولت کانادا برای انتخاب مهاجران گروه اسکیل ورکر که مناسب بازار کاری کانادا هستند از سیستم امتیاز بندی استفاده می کند. مهاجران براساس عواملی مثل:
  1. سن
  2. تحصیلات
  3. مهارت در زبان
  4. تجربه کاری 

امتیاز می گیرند. هدف اصلی این برنامه، آسان سازی مراحل پذیرش مهاجران و بالا بردن سرعت استخدام نیروی کار ماهر برای کمک به اقتصاد رو به ‌رشد کانادا است.
دولت کانادا هر 2 هفته یکبار قرعه کشی اکسپرس اینتری را برگزار می کند و افرادی که بالاترین امتیاز را دارند برای اقامت دائم کانادا دعوت می شوند. احتمالا به زودی شاهد تغییر لیست ناک های شغلی NOC به لیست مشاغل جدید کانادا 2023 بنام Teer می باشیم.

 

برنامه نیروی کار ماهر فدرال

این برنامه برای نیروی کار ماهر خارجی است که تجربه کاری خارجی دارند و می خواهند با روش اسکیل ورکر برای اقامت اقدام کنند.
حداقل شرایط این برنامه عبارت است:
  •  حداقل یک سال تجربه کاری تمام وقت یا معادل نیمه وقت آن در 10 سال گذشته در مشاغل سطح O، A یا B براساس طبقه بندی ملی مشاغل کانادا.
  •  مهارت در زبان انگلیسی یا فرانسه در سطح CLB 7 
  •  داشتن مدرک تحصیلی کانادایی شامل مدرک دانشگاهی، دیپلم یا مدرک خارجی با ارائه ارزیابی اعتبار تحصیلی آن
  •  توانایی مالی کافی برای زندگی در کانادا
  •  داشتن حداقل 67 امتیاز از 100 امتیاز که این امتیاز براساس عواملی مثل سن، تحصیلات، تجربه کاری و غیره داده می شود. 

 

برنامه نیروی متخصص فنی فدرال

این برنامه مشابه برنامه نیروی کار ماهر فدرال است اما فقط برای نیروی کاری ماهر است. برای برنامه مهاجران نیازی نیست که تحصیلات آکادمیک داشته باشند. برای دریافت اقامت دائم کانادا از طریق برنامه اسکیل ورکر باید 2 سال سابقه کار در یک حرفه تخصصی، یک پیشنهاد شغلی تمام وقت از یک کارفرمای کانادایی یا گواهی صلاحیت یا تاییدیه حرفه ای داشته باشید. این گواهی ثابت می کند که یک شخص برای یک مهارت خاص در کانادا واجد شرایط است و متقاضی باید در یک آزمون مربوط به صدور گواهی نامه شرکت کند. در کانادا برای بسیاری از مشاغل باید گواهی خاصی بگیرید که این گواهی را سازمان های مسئول در استان یا در محدوده خاص یا توسط سازمان مرتبط با دولت فدرال صادر می شود. 
شرایط مورد نیاز این برنامه عبارتند از:
  •  داشتن پیشنهاد شغلی معتبر برای یک کار تمام وقت، با حقوق و دستمزد مشخص از حداکثر دو کارفرما در کانادا برای حداقل یکسال یا گواهی صلاحیت که ثابت کند یک فرد خارجی واجد شرایط در یک شغل حرفه ای در کانادا هستید. 
  •  ارائه مدرک زبان با نمره CLB 5 برای صحبت کردن و گوش دادن، CLB 4 برای خواندن و نوشتن
  •  دو سال تجربه کاری تمام وقت یا معادل نیمه وقت آن در شغل ماهر در پنج سال قبل از درخواست.
  •  توانایی نشان دادن مهارت، تجربه و انجام وظایف ضروری شغل

 انواع ویزای کار کانادا

برنامه کلاس تجربه کار کانادایی

برنامه کلاس تجربه کار کانادایی در سال 2008 ایجاد شد تا نیروی کار موقت خارجی و دانشجویان بین المللی بتوانند اقامت دائم کانادا از طریق اسکیل ورکر را دریافت کنند. 
برای اینکه بتوانید از طریق این برنامه اقدام کنید باید این شرایط را داشته باشید:
  •  داشتن حداقل یکسال سابقه کار ماهر، حرفه ای یا فنی در سه سال گذشته
  •  داشتن CLB 7 یا بالاتر برای مشاغلی که در گروه طبقه بندی ملی مشاغل هستند یا CLB 5 برای مشاغل ماهر
  •  داشتن برنامه ای برای زندگی و کار درخارج از استان کبک

دانشجویان خارجی که می خواهند بعد از فارغ التحصیلی در کانادا بمانند می توانند ورک پرمیت بعد از فارغ التحصیلی را بگیرند. این نوع ورک پرمیت یک ویزای کاری آزاد است که با آن شما می توانید برای هر کارفرمایی در هر جای کانادا کار کنید و نیازی نیست پیشنهاد شغلی داشته باشید. فارغ التحصیلان می توانند با استفاده از این ورک پرمیت تجربه کاری بدست آوردند که با استفاده از تجربه کاری، واجد شرایط برنامه کلاس تجربه کار کانادایی می شوند. 
 

اولین قدم برای مهاجرت به کانادا

بهترین برنامه مهاجرت به کانادا، اکسپرس اینتری می باشد که کاملا بستگی به شرایط شما دارد. شما باید تحقیق کنید و با یک وکیل با تجربه مشورت کنید تا مناسب ترین برنامه را با توجه به شرایط  و بودجه خود انتخاب کنید. موسسه مهاجرتی گنجی با داشتن مشاوران مجرب می تواند به شما در انتخاب بهترین برنامه مهاجرتی و ارسال پرونده کامل مهاجرتی برای اقامت دائم کانادا کمک کند. 
برنامه اکسپرس اینتری بهترین برنامه مهاجرتی برای مهاجران است چون قرعه کشی ها به صورت منظم برگزار می شود و در نیمه اول سال 2023 همه پرونده های این برنامه براساس استاندارد تعیین شده بررسی می شوند یعنی برنامه اکسپرس اینتری سریع ترین برنامه مهاجرتی برای مهاجران گروه نیروی متخصص یا همان اسکیل ورکر است.


canada_ganji_instagram
برچسب ها :
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن