وضعیت کانادا

بازدیدکنندگان : 478 نفر 1402/12/07
وضعیت کانادا
مشکلات اقتصادی کانادا

محدود کردن ظرفیت پذیرش ویزای موقت کانادا در سال 2024 بعد از مشکلات اقتصادی کانادا را در این متن توضیح می دهیم.

 

وضعیت زندگی در کانادا

براساس نظر سنجی ها بیشتر کانادایی ها معتقد هستند که با افزایش مهاجرت، مشکلات اقتصادی زیادشده و بحران مسکن در کانادا بیشتر شده و بر روی سیستم مراقبت های بهداشتی فشار وارد می شود. 

 

وضعیت کانادا بعد از کرونا

مارک میلر وزیر مهاجرت کانادا گفت، با افزایش تنش های سیاسی به علت وجود رابطه مستقیم بین مسکن و مهاجرت، در مورد ورود دارندگان ویزای موقت مانند توریستی و دانشجویان خارجی به کانادا اقدامات جدیدی را در نظر گرفته ایم. 
وزیر مهاجرت کانادا گفت رابطه بین بحران مسکن در کانادا و تعداد مهاجران پیچیده است و در زمان تعیین ظرفیت پذیرش ساکنان موقت باید به این موضوع توجه کنیم. 
میلر روز یکشنبه به خبرنگار ارشد سی بی سی گفت، با توجه به افزایش نرخ بهره بعد از شیوع کرونا، مشکلات مربوط به مسکن مقرون به صرفه افزایش پیدا کرده، مهاجران باعث افریش نرخ بهره در کانادا نشده اند اما موضوع مهم ظرفیت پذیرش این مهاجران است که روی اقتصاد ما تاثیر مستقیم دارد. 
یکی از مشکلات اقتصادی کانادا مربوط به وضعیت مسکن مقرون به صرفه است. اپوزیسیون محافظه کار با توجه به افزایش نرخ بهره و کسری بودجه دولت به دنبال این است که مسئولیت را بر روی دوش دولت لیبرال بیندازد. 
پیرپولیور رهبر محافظه کاران در روز جمعه گفت، ما به دنبال کاهش هزینه ها برای متعادل کردن بودجه هستیم تا نرخ بهره مقرون به صرفه تری داشته باشیم. 
دوم اینکه مقدار پولی که شهرها از طریق زیرساخت ها به دست می آورند به تعداد خانه هایی که اجازه ساخت می دهند مرتبط است. 
 

محدودیت صدور ویزای دانشجویی و توریستی کانادا

طبق نظر آقای گنجی، وکیل رسمی مهاجرت، هیچ هدفی برای ظرفیت پذیرش ساکنان موقت توسط وزیر مهاجرت مشخص نشده اما طبق آخرین اخبار ویزای توریستی کانادا ظرفیت پذیرش ویزای دانشجویی و توریستی به یک سوم کاهش پیدا کرده.

خوشبختانه برخلاف ویزاهای موقت، در ماه نوامبر دولت کانادا اعلام کرد تا سال 2026 حدود 500000 نفر برای اقامت دائم کانادا را می پذیرد.  
این اهداف جز سطوح بالای مهاجرتی کانادا هستند و هنوز ظرفیت پذیرش برای ویزای موقت تعیین نشده است. مارک میلر گفت در ماههای آینده بیشتر بر روی ویزای موقت تمرکز می کنیم. 
او گفت هیچ هدفی برای ویزای موقت وجود ندارد و با محدود کردن ویزا برای کارگران و دارندگان جاب آفر مشکلات اقتصادی زیادی خواهیم داشت. 
مارک میلر اصلاح ورک پرمیت های بعد از فارغ التحصیلی یا کنترل واقعی ظرفیت پذیرش ویزای موقت را مطرح کرد. 
مارک میلر گفت، دولت فدرال می خواهد وارد بازاری شود که سودجویان در آن بازار وضعیت بلند مدت بازار مسکن را با سود مالی کوتاه مدت مبادله می کنند. 
او گفت، من نمی خواهم در مورد این موضوع بی رحمانه رفتار کنم اما دولت فدرال تنها نهادی است که از این موضوع هیچ درآمدی کسب نمی کند. 
او گفت، بعضی از استانها برای ایجاد تغییرات در این زمینه به دنبال همکاری با دولت فدرال هستند. 

 

محدود کردن ویزاهای موقت رکود کانادا را عمیق تر می کند

در سال گذشته جمعیت کانادا از طریق نیروهای کاری خارجی و دانشجویان خارجی افزایش زیادی داشت. 
اما از آنجایی که دولت فدرال به دنبال ممنوعیت دارندگان ویزای غیر دائم است این اقدامات رکود را در سال 2024 عمیق تر می کند. 
براساس گزارشات مدیر ارشد اقتصادی کانادا در Desjardins در روز چهارشنبه، کاهش تعداد دارندگان ویزای موقت باعث مشکلات اقتصادی در کانادا می شود. 
براساس پیش بینی های مدیر ارشد اقتصادی، رشد تولیدناخالص داخلی در سال 2024 حدود 0.1 درصد کاهش داشته که نسبت به سال گذشته 1.1 درصد کاهش پیدا کرده است. 
اگر دولت فدرال برای کاهش پذیرش ویزای موقت اقدامات جدیدی را در نظر بگیرد با این وضعیت تولید ناخالص داخلی کانادا در سال 2024 حدود 0.7 کاهش پیدا می کند. 
این اقدامات بازیابی بعدی از رکود را کاهش می دهد و باعث کاهش تولید ناخالص داخلی می شود. 
بارتلت در مقاله اش گفت، سیاستگذاران باید برای حداقل رساندن مشکلات اقتصادی به علت کاهش تعداد مهاجران توجه داشته باشند. 
اگر کانادا ظرفیت پذیرش اقامت دائم خود را دو برابر کند تولید ناخالص داخلی امسال 1 درصد و در سالهای آینده بیشتر می شود. 
افزایش ظرفیت پذیرش مهاجران برای اقامت دائم باعث افزایش قیمت مسکن و تورم شده و بانک کانادا را مجبور می کند که نرخ بهره را برای مدت طولانی تری بالا نگه دارد. 

 

راهکار مشکلات اقتصادی کانادا

اگر برای مهاجرت به کانادا تصمیم جدی  دارید بهتر است برای برنامه هایی که از ابتدا به شما کارت اقامت اعطا می کنند اقدام کنید، مانند:
  •     سرمایه گذاری کبک
  •     اکسپرس اینتری
  •     استارتاپ ویزا 

البته این سه برنامه به سن و نمره زبان شما وابسته است که ضمن تماس با موسسه مهاجرتی گنجی با کارشناسان ما مشورت کنید.
 
برچسب ها :
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0
خبرهای مرتبط

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن