برنامه استانی آنتاریو

بازدیدکنندگان : 1516 نفر 1401/06/15
برنامه استانی آنتاریو

انتاریو به دنبال افزایش تعداد مهاجران ماهر در این استان است

نخست وزیر انتاریو از دولت فدرال می خواهد تا به استان انتاریو قدرت و استقلال بیشتری بدهد تا این استان به راحتی مهاجران مناسب را انتخاب کند و کمبود نیروی کاری این استان رفع شود، زیرا اگر استان انتاریو قدرت بیشتری برای انتخاب مهاجران داشته باشد این موضوع تاثیراتی بر روی همه برنامه های مهاجرتی کانادا دارد.
وزیر مهاجرت انتاریو در مصاحبه ای گفت، صدها هزار شغل خالی در این استان وجود دارد و این هزینه های زیادی برای این استان ایجاد می کند. این استان باید کنترل بیشتر بر روی برنامه های مهاجرتی داشته باشد مثل سیستم مهاجرتی کبک، تا بتواند مهاجران ماهر را جذب و انتخاب کند. 
وزیر مهاجرت انتاریو می گوید ما در حال مذاکره مجدد در مورد توافقنامه مهاجرتی انتاریو - کانادا هستیم که پاییز امسال منقضی می شود تا انتاریو قدرت بیشتری برای انتخاب مهاجران ماهر داشته باشد. 
این استان قبلا از دولت فدرال کانادا خواسته بود که تعداد مهاجران برنامه مهاجرت استانی انتاریو را که 9000 نفر بود را دو برابر کند اما تعداد مهاجرانی که در این استان پذیرفته می شوند به 9700 نفر رسید. 

برنامه استانی آنتاریو

مهاجرت کانادا 2023

کانادا در سال 2023 به نیروی کار بیشتری نیاز دارد و مهاجرت کانادا در 2023 نیازمند برنامه مدونی توسط دولت کانادا می باشد. استان انتاریو مثل دریگر استانهای کانادا کمبود نیروی کار دارد. با کاهش کرونا و شروع مجدد زندگی این استان به نیروی کاری بیشتری نیاز دارد. 
براساس آخرین اطلاعات آماری کانادا، نرخ بیکاری انتاریو 5.1 درصد است و در این استان 340.000 شغل خالی وجود دارد، که میتوانید در بخش کاریابی رایگان موسسه گنجی مشاهده فرمایید.
برای شروع اخذ اقامت در انتاریو کانادا در رشته های مهندسی و پزشکی ابتدا ایلتس جنرال 6.5 و سه سال سابقه کار کسب کنید بعد در وب سایت انتاریو پروفایل بسازید.

 

اکسپرس انتری انتاریو

همه استانهای کانادا به جز کبک و نوناووت (دارای برنامه خاص خود هستند) یک برنامه مهاجرت استانی دارند. براساس این برنامه استانها می توانند مهاجران مناسب بازار کاری خود را انتخاب کنند. اگر مهاجری از برنامه مهاجرت استانی دعوتنامه بگیرد شانس او برای دریافت اقامت دائم کانادا بیشتر می شود، زیرا با دریافت نامینیشن یعنی برگه قبولی استانی کانادا می تواند 600امتیاز بیشتر در فدرال کسب و قبول شود.
استانهای کانادا براساس مهاجرانی که اداره مهاجرت کانادا تعداد آنها را مشخص کرده است مهاجران را انتخاب می کنند. 
این برنامه مهاجرتی برای توزیع عادلانه مزایای مهاجرت در همه کانادا است. مهاجران از همه گروههای مهاجران اکسپرس اینتری، مهاجران اسپانسرشیپ و سرمایه گذاری و گروههای استارتاپ ویزا کانادا پذیرفته می شوند. در انتاریو نیروی کار بیشتری نیاز است که بعضی مشاغل در موسسه کاریابی در تورنتو بیشتر آگهی می شوند.

 

زندگی در انتاریو کانادا

انتاریو پر جمعیت ترین استان کانادا است که هر سال مهاجران زیادی را می پذیرد. 
در سال 2021 حدود 50 درصد از مهاجران، استان انتاریو را برای کار و زندگی انتخاب کردند. قبل از شیوع کرونا انتاریو تنها استانی بود که مهاجران گروه اسپانسرشیپ خانواده و نیروی متخصص را می پذیرفت. تعداد زیاد پناه ندگان اکراین و افغانستان و مهاجران گروه خانواده به علت وجود مهاجران آواره و دور از وطن و حمایت قوی کانادا از این گروهها است. 
براساس برنامه سطوح مهاجرتی سال 2022، حدود 83.500 نفر که شامل متقاضیان اصلی و همسران و اعضای خانواده آنها است از طریق برنامه مهاجرت استانی آنتاریو پذیرفته می شوند. 
استان انتاریو 15 میلیون نفر جمعیت دارد اما کمبود نیروی کاری در این استان وجود دارد. ظرفیت پذیرش مهاجران این استان از 9.000 نفر در سال 2021 به 9.700 نفر در سال 2022 افزایش داشته است اما این تعداد برای رفع کمبود نیروی کاری این استان کافی نیست. 
وزیر مهاجرت انتاریو گفت، این افزایش در تعداد مهاجران برای رفع کمبود نیروی کاری این استان کافی نیست

زندگی در انتاریو کانادا

برنامه استانی کانادا

افزایش تعداد مهاجران چه تاثیراتی بر روی کل کانادا می گذارد؟
طبق برنامه استانی کانادا، هر استانی می تواند نیروی متخصص خاص خود را انتخاب کند. افزایش پذیرش مهاجران از طریق برنامه مهاجرت استانی برای انتاریو تاثیرات زیادی بر روی همه استانهای کانادا می گذارد. 
اداره مهاجرت کانادا به دنبال حمایت از نیازهای مهاجرتی استانها و مناطق کانادا است. 
دادن اختیار و قدرت مهاجرتی به استان انتاریو براساس دستورات اداره مهاجرت کانادا انجام شده است. انتاریو کمبود نیروی کاری دارد و افزایش تعداد مهاجران باعث پر شدن مشاغل خالی و بهبود وضعیت اقتصادی بعد از کرونا می شود. حجم کسانیکه با ویزای تحصیلی کانادا قصد کار و زندگی بعد از تحصیل در تورنتو را دارند کم است و نمی توان کمبود ها را رفع کند.
اداره مهاجرت کانادا باید بداند که با افزایش قدرت انتاریو برای پذیرش مهاجران، امکان توزیع عادلانه مزایای مهاجرت در همه استانهای کانادا کم می شود. 

 

استخدام ایرانی در تورنتو

اگر به حجم آگهی استخدام ایرانی در تورنتو نگاه کنید می بینید که 2 برابر استانهای دیگر کانادا است. دولت برای ایجاد توازن و همچنین تامین نیاز کارفرماها برای نیروی کار به دنبال راه حل جدید است. استان انتاریو نیمی از مهاجران را می پذیرد و با افزایش قدرت این استان، به استانها و مناطق دیگر کانادا آسیب های جدی وارد می شود. 
اداره مهاجرت کانادا مسئله مهمی در مورد درخواست انتاریو دارد و باید به دقت این مسئله را بررسی کند. 
یکی از اهداف اصلی برنامه مهاجرت استانی این است که مهاجران بیشتری در استانهای کوچک کانادا جذب شوند. قبل از ایجاد برنامه مهاجرت استانی در سال 1998 کانادا چند برنامه مهاجرت اقتصادی و برنامه مهاجرتی کبک را داشت. این برنامه ها به نفع استان انتاریو، کبک و بریتیش کلمبیا بود. الان بعضی استانها جاب آفردارند.
بهترین تصمیم این است که افزایش سطوح مهاجرتی برای همه استانها و مناطق کانادا انجام شود و این یک راه حل مناسب نیست اما باعث حمایت از اهداف اداره مهاجرت کانادا می شود و باعث توزیع عادلانه مزایای مهاجرت در همه جای کانادا می شود. 

 

جمعیت ایرانیان تورنتو

جمعیت ایرانیان تورنتو هر سال در حال افزایش است زیرا بیشتر افراد تورنتو را برای زندگی انتخاب می کنند البته این مورد طی دوسال گذشته با توجه به گرانی مسکن کمتر شده و مهاجران در اطراف تورنتو مثل شهرهای اتاوا، لاندن، واگان، میسیساگا، اوشاوا و اسکاربروگ سکنی گزیدند.
جمعیت تورنتو بیش از 6 میلیون نفر است که 0.93% بیشتر از سال 2021 است و 120هزار نفر از ایرانیان در تورنتو ساکن هستند.

 

زندگی در تورنتو

بیشتر ایرانیان در بخش شمالی شهر تورنتو بنام نورث یورک، وان، مارکام، ریچموند هیل و نیومارکت زندگی می‌کنند. پلازای ایرانیان واقع در محله لیتل پرشیای تورنتو از جمله مراکز مهم خرید ایرانیان در شمال خیابان یانگ میباشد.
به صورت میانگین هزینه زندگی در تورنتو ماهانه 1200دلار بجز اجاره مسکن برای یک فرد مجرد و هزینه خرید ملک در تورنتو 700هزار دلار می باشد. هزینه اجاره آپارتمان در تورنتو از 2000دلار در ماه به بالا می باشد که هر چقدر از مرکز شهر دورتر باشید کمتر خواهد شد.

canada_ganji_instagram
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن