تغییرات جدید برنامه مهاجرت استانی انتاریو

بازدیدکنندگان : 195 نفر 1403/05/08
تغییرات جدید برنامه مهاجرت استانی انتاریو
تغییرات جدید برنامه مهاجرت استانی انتاریو
بازخوردهای زیادی در مورد خبر چند روز گذشته داشتیم که چرا بعضی TEER های 4-5 نمی توانند در انتاریو برای اقامت اقدام کنند و چرا برنامه انتاریو با اکسپرس اینتری هماهنگ نیست؟

در این مقاله در مورد تغییرات ایجاد شده توسط برنامه مهاجرت استانی انتاریو برای برنامه اکسپرس اینتری صحبت می کنیم. 

 

قرعه کشی انتاریو برای مشاغل خاص

خبر خوب اینکه بالاخره انتاریو دعوتنامه صادر کرد!
در آخرین قرعه کشی اکسپرس اینتری فدرال، پروفایل هایی که حداقل شش ماه تجربه در یکی از 10 شغل فنی و حرفه ای با امتیاز 436 را داشتند دعوتنامه دریافت کردند.  

 

برنامه های اکسپرس اینتری انتاریو کدامند؟

3 برنامه اکسپرس اینتری انتاریو وجود دارد که مستقیما متقاضیان واجد شرایط در سیستم اکسپرس اینتری فدرال که قصد اقامت در انتاریو را دارند را انتخاب می کند. 
این سه برنامه عبارتند از: 
  • 1-برنامه اولویت های سرمایه انسانی Human Capital Category 
  • 2-برنامه نیروی کاری ماهر فرانسوی زبان Employer Job Offer Category 
  • 3-برنامه کسب و کار یا بیزینس Business Category 

 

تغییرات اکسپرس اینتری انتاریو چیست؟

خوشبختانه انتاریو برای هماهنگی با قرعه کشی های هدفمند اکسپرس اینتری در 3برنامه مهاجرت استانی خود(موارد بالا) تغییراتی ایجاد کرد. 
طبق نظر آقای گنجی، وکیل رسمی مهاجرت به کانادا، متقاضیان در سیستم اکسپرس اینتری در صورتی که حداقل 6 ماه تجربه کاری در شغل خود داشته باشند در قرعه کشی های برنامه نیروی کاری ماهر و برنامه اولویت های سرمایه انسانی شرکت داده خواهند شد.
در بقیه برنامه ها متقاضیان باید یک سال تجربه کاری مداوم در مشاغل مورد داشته باشند تا واجد شرایط باشند. 
 

قرعه کشی برنامه مهاجرت استانی انتاریو و برنامه اکسپرس اینتری

متقاضیان در سیستم اکسپرس اینتری باید بدانند که برنامه مهاجرت استانی انتاریو برای برنامه اکسپرس اینتری به چه صورت عمل می کند. 

اول اینکه؛
متقاضیان برای اینکه واجد شرایط برنامه های اکسپرس اینتری باشند نیازی نیست پروفایل جداگانه ای برای برنامه مهاجرت استانی انتاریو ایجاد کنند اما متقاضیان باید استان انتاریو را به عنوان استان مورد نظر خود مشخص کنند. 
دوما؛
بعد از اینکه برنامه مهاجرت استانی انتاریو متقاضی مورد نظر را در سیستم اکسپرس اینتری انتخاب کرد امتیاز آنها را مشخص می کند و اطلاعیه دعوت را به سیستم اکسپرس اینتری ارسال می کند. 
مهاجران واجد شرایطی که این دعوتنامه را می پذیرند به عنوان نامزد استان در نظر گرفته می شوند. این مهاجران با کسب 600 امتیاز اضافی، شانس خود را برای دریافت دعوتنامه قبولی اقامت دائم کانادا افزایش می دهند. 
زمانی که اداره مهاجرت کانادا قرعه کشی عمومی برای برنامه مهاجرت استانی یا کلاس تجربه کار کانادایی را برگزار کند این مهاجران می توانند برای اقامت دائم کانادا درخواست بدهند. 
 

شرایط مورد نیاز برای برنامه نیروی کاری ماهر اکسپرس اینتری انتاریو

متقاضیان واجد شرایط باید حداقل یک سال سابقه کار مداوم و تمام وقت با حقوق یا معادل با کار پاره وقت با حقوق را در یکی از حرفه های واجد شرایط زیر را داشته باشند:
گروه های اصلی 72 انتاریو به استثنای مشاغل افسران حمل و نقل، 93،83،82،73 به استثنای مونتاژکنندگان هواپیما و بازرسان مونتاژ هواپیما یا گروه کوچک 6320 به استثنای آشپزها.
اگر از شما دعوت شده است که در یک قرعه کشی هدفمند برنامه مهاجرت استانی انتاریو شرکت کنید باید حداقل 6 ماه از یکسال تجربه کاری واجد شرایط در کد ناک اصلی داشته باشید. 

 

شرایط مورد نیاز برنامه اولویت های سرمایه انسانی انتاریو 

متقاضیان برنامه کلاس تجربه کاری کانادایی باید حداقل یک سال سابقه کار مداوم تمام وقت با حقوق یا معادل آن در کار پاره وقت در کانادا در مشاغل TEER 0، 1، 2 یا 3 داشته باشند. 
متقاضیان دعوت شده توسط برنامه مهاجرت استانی انتاریو در سیستم اکسپرس اینتری باید حداقل 6 ماه تجربه کاری در کد ناک اولیه داشته باشند تا در قرعه کشی هدفمند برنامه مهاجرت استانی انتاریو شرکت کنند. 
 

چرا برنامه مهاجرت استانی انتاریو با قرعه کشی های اکسپرس اینتری هماهنگ نیست ؟

برنامه مهاجرت استانی انتاریو برای هماهنگ کردن برنامه های خود با سیستم اکسپرس اینتری اقداماتی را انجام داده است اما هنوز هم فاصله زیادی با سیستم اکسپرس اینتری دارد. 
مثلا برای برنامه نیروی کار ماهر، برنامه اکسپرس اینتری فقط 10 شغل را مورد هدف قرار می دهد و برنامه مهاجرت استانی انتاریو پروفایل هایی که در 46 شغل مورد نظر تجربه دارند را دعوت می کند اما امتیاز کمتر از امتیاز مورد نیاز در قرعه کشی اکسپرس اینتری فدرال است. 
مهاجرانی که در سیستم اکسپرس اینتری در بقیه 36 شغل تجربه دارند فرصت دریافت دعوتنامه قبولی برای اقامت دائم کانادا و برنامه مهاجرت استانی انتاریو را از دست می دهند. 
برنامه مهاجرت استانی انتاریو قرعه کشی برای برنامه نیروی کاری ماهر برگزار کرد و مهاجرانی که امتیازات آنها بین 408 تا 435 بود دعوتنامه دریافت کردند. 
برنامه مهاجرت استانی انتاریو 46 شغل از گروه بیزینس را در مقایسه با قرعه کشی اکسپرس اینتری مورد هدف قرار داد و پروفایل های 36 شغل از گروه بیزینس که نه اداره مهاجرت کانادا و نه برنامه مهاجرت استانی آنها را دعوت کرده بودند را کنار گذاشت. 
تطبیق شرایط مربوط به تجربه کاری با قرعه کشی اکسپرس اینتری گام خوبی است اما ارجاع نکردن به قرعه کشی های اکسپرس اینتری برای نیروی کاری ماهر فدرال، به برنامه مهاجرت استانی انتاریو کمک می کند تا افراد ماهری که مناسب بازار کاری هستند را انتخاب کند. 
 

نتایج قرعه کشی برنامه اکسپرس اینتری انتاریو در سال 2024

برنامه اکسپرس اینتری انتاریو در مقایسه با سال قبل که 17.502 دعوتنامه صادر کرده بود امسال حدود 17.437 دعوتنامه مهاجرت استانی صادر کرده است. 
برنامه اکسپرس اینتری انتاریو           دعوتنامه              امتیازات
برنامه اولویت های سرمایه انسانی      9.829              352-480
برنامه نیروی کاری ماهر فرانسوی زبان  1.196              305-469
برنامه کسب و کار یا بیزینس               6.412              350-435
 

آخرین قرعه کشی برنامه اکسپرس اینتری انتاریو چه زمانی برگزار شد؟

آخرین قرعه کشی اکسپرس اینتری انتاریو در تاریخ 18 جولای 2024 برگزار شد و در مجموع 1.240 دعوتنامه برای اقامت دائم از طریق برنامه اولویت های سرمایه انسانی صادر شد. 
پروفایل های اکسپرس اینتری با امتیاز 425 تا 444 و با تجربه در یکی از 43 شغل مراقبت های بهداشتی، دعوتنامه دریافت کردند. 


برای اطلاع از شرایط اخذ اقامت از طریق استان انتاریو کانادا با تلفن های موسسه مهاجرتی گنجی تماس بگیرید دفاتر تهران و مونترال ما همواره شما را برای انتخاب بهترین مسیر کمک خواهند کرد.
 
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0
دسته بندی خبرها
مهمترین های کانادا
پادکست ها
پربازدیدترینها

نظرسنجی مهاجرت کانادا

درصد قبولی استارتاپ ویزا کانادا به نسبت هزینه و مدت زمان گرفتن چگونه است؟

  • خوب است چون مستقیم به اقامت دائم کانادا می رسید.
  • خوب نیست، شرایط اقامت در کانادا برای ایرانیان سخت
  • نمی دانم برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنم؟
شرکت کنندگان : تن