امتیاز بندی انتاریو

بازدیدکنندگان : 1507 نفر 1401/09/21
امتیاز بندی انتاریو
آیا می دانید کدام برنامه برای مهاجرت به انتاریو مناسب شماست؟
در این متن برنامه مهاجرت استانی انتاریو و شرایط هر روش توضیح داده می شود تا شما بهترین مسیر برای مهاجرت به تورنتو را آشنا شوید.

 

استان انتاریو کانادا

انتاریو سالانه حدود یک سوم از مهاجران تازه وارد به کانادا را می پذیرد. 
انتاریو با شهر معروف تورنتو، یکی از محبوب ترین استان های کانادا است. مهاجران می توانند از طریق برنامه مهاجرت استانی انتاریو دعوتنامه مهاجرت استانی را دریافت کرده و برای اقامت دائم کانادا اقدام کنند. 
برنامه مهاجرت استانی انتاریو در سال 2007 ایجاد شد و هدف آن رفع کمبود نیروهای کاری ماهر در این استان بود تا اینکه سرمایه گذاری ها به صورت مساوی در همه نقاط استان انتاریو تخصیص پیدا کند. در سال 2022 حدود 9.750 مهاجر در این استان پذیرفته شدند. 
برنامه مهاجرت استانی انتاریو شامل دو قسمت پایه و پیشرفته است. برنامه مهاجرت استانی پیشرفته با سیستم اکسپرس اینتری فدرال هماهنگ است که سیستم اکسپرس اینتری سه برنامه مهاجرتی اقتصادی را برای اقامت دائم کانادا مدیریت می کند. 
سیستم اکسپرس اینتری براساس سیستم جامع امتیاز بندی به مهاجران امتیاز می دهد و مهاجرانی که بالاترین امتیاز را دارند دعوتنامه قبولی برای اقامت دائم کانادا را دریافت می کنند. اگر شما دعوتنامه مهاجرت استانی را داشته باشید به صورت خودکار به شما 600 امتیاز می دهند که این تضمینی برای دریافت دعوتنامه قبولی از قرعه کشی اکسپرس اینتری است. 
برنامه مهاجرت استانی پایه با سیستم اکسپرس اینتری هماهنگ نیست و مهاجران باید مستقیما پرونده خود را به اداره مهاجرت کانادا ارسال کنند. 

 

برنامه های مهاجرتی انتاریو

مهاجران برای مهاجرت به انتاریو می توانند از طریق 3 برنامه اقدام کنند:
  • برنامه اولویت های سرمایه انسانی و فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد یا دکترا
  • برنامه پیشنهاد شغلی یا جاب آفر از کارفرما
  • برنامه کارآفرینی انتاریو 

 

برنامه اولویت های سرمایه انسانی انتاریو

برنامه اولویت های سرمایه انسانی به دو دسته تقسیم می شود. اولین برنامه سرمایه انسانی برنامه اکسپرس اینتری انتاریو است، برنامه دیگر برنامه کارشناسی ارشد و دکترا است که به شرح زیر می باشد:
  1.  برنامه اولویت های سرمایه انسانی: شامل برنامه نیروی کار ماهر فدرال و کلاس تجربه کار کانادایی است. 
  2.  برنامه مشاغل ماهر: برای افرادی است که تجربه کاری ماهر در یک شغل واجد شرایط در انتاریو را دارند. 
  3.  برنامه نیروی کار ماهر فرانسوی زبان: شامل برنامه نیروی کار ماهر فدرال و کلاس تجربه کار کانادایی است اما متقاضایان باید مهارت در زبان فرانسه را داشته باشند. 

 

برنامه دانشجویان خارجی انتاریو

شامل دو برنامه است: 
  1. فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد: افرادی که مدرک کارشناسی ارشد را از دانشگاهی در انتاریو دریافت کرده اند.
  2.  فارغ التحصیلان مقطع دکترا: افرادی که مدرک دکترا را از دانشگاهی در انتاریو دریافت کرده اند. 
این برنامه ها جزء برنامه های پایه هستند یعنی مهاجران باید یک پروفایل ایجاد کنند و ابزار علاقه خود را در سیستم ابراز علاقه انتاریو ثبت کنند. 

 

برنامه پیشنهاد شغلی یا جاب آفر از کارفرما در انتاریو

برنامه های زیر در گروه برنامه پیشنهاد شغلی کارفرما قرار می گیرند:
  1. برنامه نیروی کار خارجی: برای نیروهای کاری ماهر
  2. برنامه دانشجویان خارجی: برای فارغ التحصیلان از موسسات بعد از دبیرستان
  3. برنامه مهارت های مورد تقاضا: برای نیروهای کاری ماهر در بخش های خاصی مثل ساخت و ساز، کشاورزی، حمل و نقل و کارگران است. 
براساس این برنامه مهاجران باید قصد زندگی در انتاریو را داشته باشند و یک پیشنهاد شغلی دائمی تمام وقت از یک شغل واجد شرایط در انتاریو را داشته باشند. مهاجران باید سابقه کار و ورک پرمیت برای کار کردن را داشته باشند. 
برنامه آزمایشی منطقه ای انتاریو، برنامه ای برای جذب و حفظ مهاجران به مناطق روستایی و کوچک انتاریو است تا کمبود نیروی کاری هم جبران شود. 

 

برنامه تجاری انتاریو کانادا

برنامه کارآفرینی انتاریو برای مهاجرانی است طرح تجاری جدید دارند و یا قصد خرید یکی از کسب و کارهای موجود در آنتاریو را دارند ،این برنامه به گونه ای طراحی شده است که می توان پس از راه اندازی کسب و کار خود در این استان اقامت دائم خود را دریافت کرد. در این برنامه فرد متقاضی می تواند با دریافت مجوز کاری موقت و دریافت ویزای کار وارد استان شود. 
 
برچسب ها :
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 2
مهسا1403/02/03
سلام
من 43 ساله با لیساس عمران هستم. جاب آفر محوطه سازی از انتاریو دارم. آیا با آیلتس 6 و کار کردن در این شغل که ناک 5 هست میتونم پی آر بگیرم؟
لطفا من رو راهنمایی بفرمایید
ممنون
  • گنجی
  • 1403/02/04
خیر
امتیاز لازم برای کسب پی آر کانادا را به دلیل سن کسب نخواهید کرد!
Salam1401/09/22
سلام ممنون از پست خوبتون
من الان داخل خاک کانادا هستم از طریق برنامه این ساید کانادا. میخوام مستر یا دکتری مجدد بخونم ، یا جاب آفر بگیرم . دکتری مدیریت بازاریابی ورزشی. دارم از دانشگاه تهران . لطفا راهنمایی بفرمایید .
  • گنجی
  • 1401/09/23
برای ارشد با ایلتس 6.5 اگر تا 35 سال هستید یا جاب آفر با ایلتس خوب بهتر است اقدام کنید اگر شرایط سنی و دانش زبان متفاوت دارید رزومه واتس اپ بفرستید

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن