ساعت مجاز کار دانشجویی در کانادا

بازدیدکنندگان : 1192 نفر 1401/06/16
ساعت مجاز کار دانشجویی در کانادا
اگر به فکر تحصیل در کانادا هستید حتما به این سوال فکر کرده اید که چگونه دانشجویان از نظر مالی تامین می شوند؟ 
بیشتر دانشجویان از طرف والدین، پدربزرگ و مادر بزرگ و دیگر اعضای خانواده خود حمایت مالی می شوند. حدود یک سوم دانشجویان علاوه بر حمایت مالی خانواده خود در خارج از محیط دانشگاه کار هم می کنند. طبق قانون هر دانشجو مجوز 20 ساعت کار در هفته را دارد.

 

هزینه زندگی دانشجویی در کانادا

با هفته ای 20 ساعت کار حدود ماهی 1200 درآمد دانشجوی می تواند داشته باشد البته باید سعی کند به درسش لطمه نخورد. میانگین هزینه مسکن، غذا، تلفن و اینترنت، کتاب، مترو در کانادا برای دانشجو حدود 1500تا 2000دلار در ماه است که با خوابگاه مشترک و تحصیل در شهرهای کوچک می توان این هزینه را کاهش داد.

نکته:
از تاریخ 24/8/1401 تا 10/10/1402 دانشجویان خارجی که در کانادا هستند و ورک پرمیت برای کار کردن در خارج از دانشگاه را دارند می توانند تا زمانی که تحصیل می کنند بیش از 20 ساعت در هفته خارج از دانشگاه کار کنند. 
همچنین دانشجویان خارجی که قبلا برای استادی پرمیت اقدام کرده اند و اگر اداره مهاجرت کانادا ویزای تحصیلی آنها را تایید کند می توانند از این قانون جدید استفاده کنند.

هزینه زندگی دانشجویی در کانادا

شغل های دانشجویی در کانادا

آیا دانشجویان خارجی می توانند در کانادا کار کنند؟ بله.
نوع مشاغل موجود در دانشگاه برای دانشجویان خارجی در کانادا ساده است. دانشجویان در حین تحصیل معمولا در دانشگاه به عنوان کمک در طرح های تحقیقاتی، بخش خدمات مشتری با تلفن، تحویل غذا در رستوران های انلاین، کارمند بایگانی و کمک حسابداری، مراقبت از سالمندان در خانه و ... مشغول به کار می شوند.
نکته: دانشجویانی که در یک موسسه آموزشی تعیین شده DLI ثبت نام کرده اند می توانند بدون دریافت ورک پرمیت کانادا کار کنند و باید این شرایط را داشته باشند:
  •  باید دانشجوی تمام وقت باشید
  •  باید در رشته ای در حال تحصیل باشید که دوره تحصیلی شما برای دریافت مدرک بیشتر از 6ماه باشد. 
  •  باید از قبل تحصیل را شروع کرده باشید. 
  •  باید سین نامبر داشته باشید. 
شما می توانید تا 20 ساعت در هفته در زمان تحصیل کار کنید و می توانید دو یا چند شغل داشته باشید. در زمان تحصیل می توانید به صورت تمام وقت هم به شرط زیر، کار کنید.

 

مالیات دانشجویان در کانادا

دانشجویان تا زمانی که به عنوان دانشجوی تمام وقت در دانشگاه تحصیل می کنند می توانند در دانشگاه کار کنند، مگر اینکه آخرین ترم تحصیلی آنها باشد و نیازی نباشد که برای دورس به صورت تمام وقت کلاس داشته باشند. 
دانشجویان پاره وقت در صورتی می توانند کار کنند که در آخرین ترم دوره تحصیلی تمام وقت خود باشند و نیازی نباشد که برای دروس به صورت تمام وقت کلاس داشته باشند. 
در پایان سال مالی دانشجویان باید درامد خود را به حسابدار شان اعلام کنند تا دولت با درنظر گرفتن معافیت ها میزان مالیات برگشتی و بدهی ان را که معمولا بسیار کم است Tax return مشخص کند. دانشجویان می توانند 15% شهریه خود را به عنوان میزان معافیت از مالیات محاسبه کنند.

 

شانس ویزای تحصیلی کانادا

براساس گزارشات، دانشجویان تجربیات مثبت و مناسبی از زندگی و تحصیل در کانادا دارند. 
دانشجویان به آسانی وارد کانادا شده اما برای پیدا کردن محل اقامت مشکلات زیادی داشته اند. حدود 39 درصد از دانشجویان برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا مشکلاتی داشته اند، اما دریافت پذیرش از یک موسسه آموزشی برای آنها بسیار ساده و راحت بوده است. 
دانشجویان می توانند با دیگر دانشجویان خارجی یا دانشجویان کشور خودشان  ارتباط و رابطه اجتماعی مناسبی را داشته باشند. اما به سختی می توانند با افرادی خارج از این محدوده  ارتباط برقرار کنند. 
موسسه گنجی درصد بالای پذیرش دانشجو در دانشگاههای کانادا را دارد. مدت زمان صدور ویزای دانشجویی کانادا را در اینستاگرام ما بخوانید. ویزای همراه کانادا با درنظر گرفتن شرایط ویزای کاری کانادا برای همسر فرد قابل انجام خواهد بود.

مهاجرت تحصیلی به کانادا

مهاجرت تحصیلی به کانادا

مهاجرت تحصیلی به کانادا یعنی تبدیل ویزای دانشجویی به اقامت دائم در کانادا.
بیشتر دانشجویان خارجی می خواهند بعد از پایان تحصیلات، اقامت دائم کانادا را دریافت کنند و در کانادا بمانند. بعضی از دانشجویان قبل از بازگشت به کشور خود در مدت چند سال تجربه کاری کانادا بدست می آورند. رشته های کالج در کانادا نیز می تواند برای مهاجرت خوب باشد، زیرا هزینه کالج در کانادا کمتر از دانشگاه است.
برای فارغ التحصیلانی که می خواهند بعد از پایان تحصیلات خود در کانادا بمانند برنامه های مهاجرتی مختلفی وجود دارد: 

 

ویزای کار پس از تحصیل در کانادا

بیشتر از 70 درصد دانشجویان خارجی می خواهند بعد از پایان تحصیلات خود ورک پرمیت بعد از فارغ التحصیلی را بگیرند. با این ورک پرمیت دانشجویان می توانند تجربه کاری کانادایی بدست آورند که این تجربه کاری در دریافت اقامت دائم کانادا به آنها کمک می کند. 
ورک پرمیت بعد از فارغ التحصیلی یک ویزای کاری آزاد است که با آن می توانید برای هر کارفرمایی در هر جای کانادا کار کنید. مدت اعتبار این ویزای کاری به مدت زمان تحصیل شما بستگی دارد و این ورک پرمیت حداکثر تا 3سال اعتبار دارد. دوره های تحصیلی کمتر از هشت ماه واجد شرایط ورک پرمیت بعد از فارغ التحصیلی نیستند و دوره تحصیلی 2ساله یا بیشتر واجد شرایط هستند. 

 

برنامه تجربه کانادایی CEC

بهترین برنامه اکسپرس اینتری برای افرادی که ورک پرمیت بعد از فارغ التحصیلی دارند کلاس تجربه کار کانادایی است. بعد از فارغ التحصیلی اگر یک سال در کانادا کار کنید و حداقل CLB 5 را برای مشاغلی با کد ناک  B یا  CLB 7 برای مشاغلی با کد ناک 0 یا A داشته باشید واجد شرایط برنامه اکسپرس اینتری هستید. 
تجربه کاری که شما به عنوان یک دانشجوی تمام وقت بدست می آورید این تجربه کاری واجد شرایط  برنامه اکسپرس اینتری نیست. 

 

مهاجرت از طریق برنامه های استانی کانادا

هر استان کانادا برنامه مهاجرت استانی مخصوص به خود را دارد. هدف برنامه مهاجرت استانی رفع نیازهای بازار کار استانها و مناطق است. بیشتر استانهای کانادا برنامه های مهاجرتی مخصوص دانشجویان خارجی فارغ التحصیل شده را دارند که هر کدام از این برنامه ها شرایط و معیارهای مخصوص به خود را دارند. سعی کرده ایم در تلگرام گنجی هر هفته یک مورد را در بخش برنامه مهاجرت استانی کانادا توضیح دهیم.

 

برنامه تجربه کار کبکی PEQ

برنامه تجربه کبک برای دانشجویان خارجی است که تحصیلات خود را در کبک به پایان رسانده اند. اگر سن شما 18 سال یا بیشتر است و مهارت زیادی در زبان فرانسه دارید و می خواهید در کبک کار و زندگی کنید واجد شرایط برنامه تجربه کبک هستید. 

فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

اولین قدم برای مهاجرت به کانادا

برنامه های مهاجرتی خوب برای دانشجویان خارجی در کانادا بجز 4 مورد بالا شامل گروه های زیر می شود.
کانادا بیشتر از 100 برنامه مهاجرت اقتصادی دارد که دانشجویان خارجی می توانند از طریق آنها اقدام کنند. 
  • برنامه مهاجرتی آتلانتیک کانادا: فارغ التحصیلانی که در نوااسکوشیا، جزیره پرنس ادوارد، نیوبرانزویک یا نیوفاندلند و لابرادور تحصیل کرده اند واجد شرایط این برنامه هستند. 
  • برنامه هنگ کنگ: مهاجرانی هنگ کنگی که در کانادا تحصیل کرده اند می توانند از طریق این برنامه اقامت دائم کانادا را دریافت کنند. 
  • برنامه مهاجرتی مناطق روستایی و شمالی: این برنامه برای دانشجویان خارجی است که می خواهند در مناطق شمالی یا روستایی کانادا کار و زندگی کنند. 
 

دلایل تحصیل در خارج از کشور

ثبات امنیتی باعث جذب دانشجویان خارجی به کانادا می شود، و همچنین برنامه های مهاجرتی زیادی برای اقامت دائم دانشجویان خارجی در کانادا وجود دارد. 
اداره آموزش بین المللی کانادا نتایج نظر سنجی سالانه از دانشجویان خارجی در سال 2021 را منتشر کرده است. این نظر سنجی از 41.000 دانشجو که در 67 موسسه آموزشی در کانادا تحصیل می کنند انجام شده است. دانشجویان خارجی تجربیات تحصیلی خود در کانادا را بیان کرده اند. آنها به سوالاتی در مورد اینکه چرا کانادا را برای تحصیل انتخاب کرده اند، تجربیات آنها در زمان تحصیل و برنامه های بعد از فارغ التحصیلی پاسخ داده اند. 
اداره آموزش بین المللی کانادا یک سازمان غیر انتفاعی است که هدف آن بالا بردن سطح  آموزش در کانادا و بیان و گسترش مزایای تحصیل در کانادا است. 

 

زندگی در کانادا

ثبات امنیتی کانادا عاملی مهم برای دانشجویان خارجی می باشد.
کانادا یکی از امن ترین کشورهای جهان است. اما برای اولین بار ثبات امنیتی کانادا برای دانشجویان خارجی مهم تر از کیفیت آموزشی بوده است و  برای80 درصد دانشجویان امنیت مهم ترین عامل بوده است. 
برای حدود 70 درصد از دانشجویان دومین عامل مهم بعد از امنیت، کیفیت موسسات آموزشی کانادا است. برای نیمی از دانشجویان دانشگاه های کانادا، مرکزی برای آموزش، تحقیق و فراگیری علوم مختلف است و این کشور به عنوان مقصدی محبوب برای دانشجویان است. 
حدود 40 درصد از دانشجویان کانادا را برای این انتخاب کرده اند که در پایان تحصیلات خود اقامت دائم کانادا این کشور را دریافت کنند.

canada_ganji_instagram
برچسب ها :
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن