کار برای تازه واردین به کانادا

بازدیدکنندگان : 2075 نفر 1402/05/03
کار برای تازه واردین به کانادا
کار برای تازه واردین به کانادا

چگونه در یک هفته کار خوب در کانادا پیدا کنیم؟

نکات مهم در مورد پیدا کردن شغل در کانادا به عنوان یک تازه وارد چگونه است. آیا شما تازه وارد در کانادا هستید و می خواهید در یک کشور متنوع و پر رونق کار کنید؟ پیدا کردن شغل در یک کشور جدید بسیار سخت است اما با داشتن اطلاعات کامل شانس شما برای موفقیت بیشتر می شود. 

 

وضعیت کار در کانادا برای ایرانیان

بعد از قانون جدید ویزای کار برای ایرانیان، تعداد کسانیکه با ویزای توریستی و تبدیل به ورک پرمیت در کانادا حضور پیدا کردند زیاد شده و تورم و افزایش قیمت ملک و اجاره بها از یک سو و سخت شدن پیدا کردن کار خوب شرایط را با 5سال قبل متفاوت کرده. 

 

سایت کاریابی کانادا گنجی

اگر ویزای معتبر دارید، بخش کاریابی در کانادا موسسه گنجی امکان جستجوی کار را دارد و هر روز آپدیت می شود، کافی است رشته تحصیلی یا تخصص تان را درج کنید و برای یکی از 25 گزینه استخدام اقدام کنید.

 

چگونه کار پردرآمد پیدا کنیم

ابتدا ببینید رشته شما در کانادا مورد نیاز بازار کانادا است؟ رشته های مهندسی و پزشکی همیشه در لیست مشاغل هست. همچنین سن زیر 40 سال شانس بیشتری برای استخدام دارد، مخصوصا اگر تحصیلات لیسانس به پایین با دانش فنی داشته باشید. این موارد زیر شما را برای کسب کار پردرآمد کمک می کند:

 

1- فرمت رزومه کانادایی

با تهیه رزومه به سبک کانادایی، یک سر و گردن از بقیه بالاتر باشید!
یکی از مرحل مهم برای پیدا کردن شغل مناسب تهیه رزومه برای گرفتن وقت مصاحبه و به دست آوردن فرصت‌های شغلی به عنوان یک تازه وارد است. یک رزومه کانادایی؛ مهارت ها، تحصیلات و تجربه های کاری را نشان می دهد. رزومه خود را با توجه به فهرست مشاغل و موقعیت استخدام که در سایت کاریابی آگهی شده، تهیه کنید. رزومه شما باید مهارت های اصلی تان و صلاحیت های مربوط به شغل مورد نظر را نشان دهد. رزومه شما باید کاملا واضح و قابل خواندن باشد. اگر شما آموزش لازم برای تهیه رزومه براساس انتظارات کافرما را ببینید شانس شما برای موفقیت در مصاحبه شغلی و استخدام افزایش پیدا می کند. 

 

2- مشاوره شغلی و حرفه ای

یک روش ساده برای مدیریت کاریابی، استفاده از مشاور است.
با متخصصان با تجربه در زمینه شغل و کار خود در ارتباط باشید. شما می‌توانید حتی قبل از مهاجرت برای کار، به‌صورت آنلاین با کسانی که در حرفه شما مشغول به کار هستند تماس بگیرید، لینکدین گزینه خوبی است، نامی برای خود دست و پا کنید و بیاموزید که کارفرمایان کانادایی دنبال چه ویژگی‌هایی در متقاضیان کار می‌گردند. از طریق فیس بوک، تویتر، پینترست و کانال تلگرام، شما با اشخاصی آشنا می شوید که در یک شغل متخصص هستند یا شما را با فردی آشنا می کنند که به پیشرفت شغلی شما کمک می کنند. از طریق شبکه سازی با افراد داخل و خارج جامعه آشنا شده و دوستان جدید پیدا می کنید و می توانید با فرصت ها و موقعیت های شغلی براساس مهارت ها و علایق خود آشنا شوید. 
  • ca.indeed.com
  • jobbank.gc.ca
  • jobs.google.com
  • ca.linkedin.com
  • ca.talent.com
  • jobillico.com
  • hiring.monster.ca
  • workopolis.com
  • glassdoor.ca
  • jobboom.com

 

3- نیازمندیهای کانادا

رازهای پنهان وب سایت اداره مهاجرت کانادا را می دانید؟
در وب سایت دولت کانادا، منابع مهمی از نحوه کاریابی و خدمات رایگان دولت کانادا هست که همیشه در کانال تلگرام موسسه گنجی به آنها اشاره می کنیم. مثلا از خدمات اشتغال رایگان دولت کانادا  طی برنامه  Foreign Credential Recognition Program استفاده کنید. از طریق این خدمات شما می توانید با کارفرمایان ارتباط برقرار کنید و فهرست فرصت های شغلی را هم به شما ارائه می دهد. شما می توانید سایت های شغلی که کارفرمایان در این سایت ها به دنبال نیروهای کاری هستند را جستجو کنید. این خدمات به شما کمک می کند تا با کارفرمایان ارتباط برقرار کرده و با فهرست گسترده ای از فرصت های شغلی در سراسر کانادا آشنا می شوید.  این سایت ها اطلاعات شما را در زمینه های مختلف افزایش می دهند و در نهایت شانس شما برای پیدا کردن شغل مناسب افزایش پیدا می کند. 

 

4- تاییدیه تحصیلی برای مهاجرت

ارزیابی مدارک تحصیلی، آنچه به شما نمی گویند!
شما به عنوان یک کانادایی جدید، باید مدارکی مثل مدرک تحصیلی، گواهینامه ها و تجربه کاری معتبری داشته باشید تا بتوانید در کانادا استخدام شوید. این فرآیند برای اطمینان از معادل بودن تحصیلات و تجارب شما با شرایط تحصیلی و کاری در کانادا است.  شما باید مطمئن شوید که صلاحیت های حرفه ای شما از طریق سازمانهایی مثل مرکز اطلاعات کانادا برای اعتبارنامه های بین المللی CICIC تایید شده است. 

 

5- دوره های آموزشی کوتاه مدت در کانادا

از کجا شروع کنیم برای کاریابی؟
شما می توانید با دریافت گواهینامه کانادایی در زمینه مورد علاقه خود، موقعیت شغلی خود را ارتقا دهید. گذراندن دوره های تکمیلی یا گواهینامه هایی که با بازار کار کانادا همسو هستند مهارت و تجربه کاری شما را به کارفرمایان کانادایی نشان می دهند. این نشان دهنده تعهد شما به یادگیری و آموزش است و شرایط شما را برای استخدام بهتر می کند. 
یکی دیگر از روشهای ارزشمند برای بدست آوردن تجربه کاری کانادایی، از طریق کارهای دواطلبانه است که در کانادا کار والنتیر volunteer  نامیده می شود. مشارکت در کارهای دواطلبانه توانایی و مهارت شما را افزایش داده و نشان دهنده تعهد شما برای ایجاد تاثیرات مثبت در جامعه است. با شرکت در کارهای داوطلبانه می توانید تجربیات ارزشمندی بدست آورید که باعث ارتقای رزومه شما می شود. 

 

6- کار انلاین در کانادا

چگونه خودم را از خانه پولدار کنم؟
در یک دوره آنلاین شرکت کنید و متخصص شوید سپس دانش  زبان خود را ارتقا دهید، فریلنسری کانادا می تواند شانس خوبی برای شما باشد زیرا از خانه می توانید کار کنید، ساعت کارتان خودتان مدیریت کنید، هر موقع خسته شدید تعطیل کنید و قیمت را خودتان تعیین کنید. در این سایت ها نمونه های خوبی برای شروع کار فریلنسری در کانادا هست:
  1. eluta.ca
  2. fiverr.com
  3. upwork.com
  4. flexjobs.com
  5. simplyhired.com
  6. PeoplePerHour.com
 

روش کاریابی کانادا

با رعایت این نکات می توانید شانس خود را برای شروع کار در کانادا افزایش دهید. شما باید بتوانید به راحتی وارد بازار کاری کانادا شوید و در زمینه شغل خود پایدار و ثابت باشید. مهاجران تازه وارد مهارتها، توانایی ها و خلاقیت های جدیدی دارند و این یک دارایی ارزشمند برای کارفرمایان کانادایی است. با رویکرد صحیح و طرز فکر مطمئن در زمینه شغل خود در کانادا موفق می شوید. 
 
برچسب ها :
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 9
رسول1402/09/15
سلام من با ویزای توریستی یک ماه دیگه میایم کانادا اگه درست بشه کارم ام دی اف و نجاری هست سن 38به نظر شما کار گیرم میآید از چند روز اول که وارد کانادا بشم زبان هم بلد نیستم ولی با اپیکیشن میتوانم ارتباط برقرار کنم
  • گنجی
  • 1402/09/16

متاسفانه بدون داشن زبان خوب شانسی برای کار و اخذ اقامت ندارید.

جهت امتحان ، در بخش کاریابی سایت ما چند مورد را جستجو کنید و با کارفرما ها صحبت کنید.

فرشاد1402/08/16
سلام اقای گنجی با مدرک آیلتس میتونم برای مهاجرت به کانادا قبول بشم
  • گنجی
  • 1402/08/17
برای اقدام جهت مهاجرت شما باید 3فاکتور زیر را داشته باشید تا امتیاز کافی کسب کنید:
- آیلتس
- تحصیلات دانشگاهی
- سابقه کار بیش از یکسال
مینا1402/07/09
سلام و خسته نباشید ببخشید من مدرک لیسانس زیست شناسی عمومی ایران رو دارم ولی توی ایران آزمایشگاه کار میکردم تقریبا چند ماه دیگه میایم کانادا آیا برای من شغلی وجود داره در حیطه کاری خودم یا پرستاری ؟
  • گنجی
  • 1402/07/09
رزومه در واتس اپ بفرستید یا در بخش کاریابی رایگان بالای سایت ما جستجو کنید
 
لیلا1402/06/13
- با ویزای توریستی به کانادا آمده ام و مجوز کار باز من هم صادر شده است. اگر ویزای توریستی ام تا یکی دوماه آینده منقضی شود آیا باید مجدد برای ان اپلای کنم چون باید برای کارهای شخصی حدود دوهفته ای به ایران بروم و باز گردم.
- سوال دوم اینکه آیا باید ویزای توریستی فرزند زیر ده ساله ام را هم تمدید کنم؟
ممنون میشم راهنماییم کنین.
  • گنجی
  • 1402/06/14
برای ورود و خروج به کانادا با پاسپورت ایرانی و تحت شرایط پالیسی جدید تبدیل ویزای توریستی به ورک ، آقای گنجی یک فیلم در اینستاگرام قرار دادند که ببینید.
آیدا1402/06/06
سلام من نرس هستم ۴۹ سال سن دارم چطوری میتونم کانادا از یه کارفرما برای کار در مهد کودک یا baby sitter جاب آفر بگیرم و با این دعوتنامه ویزا بگیرم
  • گنجی
  • 1402/06/06
با سن شما شانس جاب افر و سپس اقامت کم است
آرش1402/05/06
با عرض سلام
بنده دکتر دامپزشک با ۱۷ سال سابقه فعالیت حرفه ایی در ایران هستم و ویزای توریستی کانادا را به تازگی اخذ نمودم
چگونه و در چه پستی میتوانم ابتدا وارد بازار کار مربوط به حرفه خودم بشوم و بعد به تدریج دوره های اموزشی لازم را سپری نمایم ؟
پیشاپیش از راهنمائی جنابعالی متشکرم
  • گنجی
  • 1402/05/07
ابتدا یک دوره در کالج باید بگذرانید که حتما مدرک زبان نیاز است بعد برای رجستر شدن در انجمن باید اقدام کنید تا بتوانید مشغول به کار شوید.
ثریا1402/05/05
با سلام مجدد سوال دوم این هست که برای موقت بودن در اینجا چه دوره‌ی کوتاهی است در زمینه نرسینگ که بتوانیم بگذرونیم
  • گنجی
  • 1402/05/07
اگر در انتاریو دیپلم گرفته اید یا لیسانس ایران داریدو حداقل نمرات بیولوژی و ریاضی را دارید میتوانید برای دوره های پرستاری در دانشگاه اقدام کنید.
توجه کنید دوره کوتاه مدت کمتر زا 8 ماه خوب نیست
ثریا1402/05/04
با سلام من با ویزای توریستی برای دفعه چهارم به کانادا آمدم.در مونترال هستم پرستار بازنشسته که در خواست ورک پرمین دادم 54سال دارم.ایا میتوانم در حیطه کاری خود کار کنم و چگونه ...ممنون میشم من را راهنمایی بفرمایید.البته دو ماه هنوز جواب نیامده
  • گنجی
  • 1402/05/05
خیر. کار در بخش سلامت کانادا نیازمند دارا بودن مدارک مرتبط و دانش زبان عالی است.
با سن شما هم شانس اقامت بعد از کار کم است.
زهرا1402/05/03
درود
من با ورک پرمیت استارت آپ اومدم ، و دوسوال دارم ،
یکی اینکه من استان مورد انتخابی ام وینیپگ بود ،و من الان اول مونترال و سپس در تورنتو لند کردم . آیا باید حتما به وینیپگ برم ؟ و
دیگر اینکه آیا برای ثبت نام مدرسه ی بچه هام در تورنتو باید هزینه پرداخت کنم و استادی پرمیت بگیرم یا خیر ؟
  • گنجی
  • 1402/05/05
در مورد سوال اول حتما با وکیل تان مشورت کنید که مهم است.
اگر مشغول به کار نباشید هزینه ها را باید پرداخت کنید.

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن