مشکلات استارت آپ کانادا

بازدیدکنندگان : 1541 نفر 1401/08/21
مشکلات استارت آپ کانادا
ویزای استارت آپ کانادا دارای مزایا، مشکلات و معایبی است، که وقتی ما به عنوان وکیل نمونه های موفق را از صفر تا صد بررسی می کنیم، می بینیم بیشتر آنها این 15 شرط زیر را رعایت نکرده اند، مثلا دارا بودن نمره ایلتس برای استارتاپ کانادا در حد 5 اجباری است.

 

مزایای ویزای استارتاپ کانادا

قبل از شروع معایب ویزای استارتاپ، ابتدا چند مزیت ان را بیان می کنیم:
  • اخذ کارت اقامت دائم کانادا PR از ابتدای ورود به کانادا 
  • برخورداری از حق کار، تحصیل و درمان رایگان از ابتدا
  • امکان کسب درامد دلاری از پروژه استارتاپ از ابتدا
  • نداشتن هیچ شرطی برای دریافت کارت پی آر کانادا
  • هزینه کم به نسبت برنامه های سرمایه گذاری و کارآفرینی

 

بررسی معایب و مشکلات استارتاپ کانادا

به صورت خلاصه عمده معایب ویزای استارتاپ کانادا عدم رعایت موارد زیر و رعایت آنها از مشکلات استارت آپ جلوگیری می کند:

 استارتاپ کانادا چیست

1- شرایط لازم برنامه استارت آپ کانادا چیست؟

برای اینکه واجد شرایط برنامه استارت آپ شوید باید 4 شرط لازم برای ورود به کانادا را داشته باشید. متقاضی مهاجرت با اطلاع از معایب خود مثلا دانش زبان ضعیف وارد این برنامه شود. 
شرایط لازم برای برنامه استارت آپ عبارتند از:
  1.  کسب و کار واجد شرایط داشته باشید. 
  2.  یک نامه حمایتی از یک انکوباتور، انجل، ونچر داشته باشید. 
  3.  داشتن مهارت در زبان انگلیسی یا فرانسه
  4.  قبل از کسب درآمد، پول کافی برای اقامت و زندگی در کانادا را داشته باشید. 

 

2- مراحل اقدام برای ویزای استارت آپ به چه صورت است؟

ابتدا باید ایده کسب و کار خود را به یک سازمان تعیین شده بدهید و سعی کنید تا حمایت آن سازمان را بدست آورید. عمده مشکلات متقاضیان عدم داشتن یک نامه حمایتی یا لتراوساپورت از کانادا است. اگر سازمان تعیین شده از کسب و کار شما حمایت کند برای شما گواهی تعهد ارسال می کند و یک نامه پشتیبانی به شما می دهد. 
وکیل شرایط هر سازمان حمایتی را بررسی می کند تا بدانید که برای دریافت حمایت از سازمان تعیین شده چه کارهایی را باید انجام بدهید. اگر همه معیارهای لازم را داشته باشید باید یک درخواست کامل را که شامل نامه پشتیبانی باشد را ارسال کنید. 

 

3- چگونه می توانیم از سازمان های حمایتی کانادا، نامه حمایتی استارتاپ بگیریم؟

وکیل باید با سازمان تعیین شده ملاقات کند تا از نحوه حمایت آنها مطلع شود و باید سازمان حمایت کننده را متقاعد کنید که از کسب و کار شما حمایت کنند. عیب اصلی این سازمانها عدم حمایت همه سازمان ها از همه طرح ها است، زیرا هر سازمانی از یک موضوع کاری و علمی حمایت می کند تا جلوی مشکلات بعدی را بگیرد.
مراحل معرفی کسب و کار برای هر سازمان مورد تایید اداره مهاجرت کانادا متفاوت است. هر سازمان حمایت کننده شرایط خاص خود را دارد. مثلا شاید از شما خواسته شود که کسب و کار خود را ارائه دهید یا از بیزینس پلن خود دفاع کنید. 
اگر با یک سازمان حمایت کننده استارتاپ به توافق رسیدید نامه پشتیبانی لتر او ساپورت برای شما ارسال می شود. در زمان ارسال پرونده به دولت فدرال کانادا، برای ویزای استارت آپ باید این نامه را به همراه داشته باشید. سازمان های کانادایی حمایت کننده از استارت آپ ها یعنی صندوف سرمایه گذاری ونچر، گروه سرمایه گذاری انجل یا انکوباتور این نامه پشتیبانی را به صورت رسمی به وکیل ارائه می دهند تا از مشکلات بعدی ان در فدرال جلوگیری کنند.
سازمان های حمایت کننده استارتاپ کانادا، گواهی تعهد را برای شما ارسال می کند. دولت کانادا از طریق نامه پشتیبانی و گواهی تعهد به ارزیابی درخواست متقاضی استارتاپ کانادا می پردازد. 

 

4- تفاوت بین صندوق سرمایه گذاری ونچر، گروه سرمایه گذاری انجل و انکوباتور چیست؟

یکی از معایب این سازمان ها این است که برای اینکه صندوق سرمایه گذاری ونچر، گروه سرمایه گذاری انجل یا سازمان انکوباتور از کسب و کار شما حمایت کنند باید سرمایه گذاری قابل توجهی انجام دهید. 
سازمان های مورد تایید استارتاپ کانادا شرایط خاص و پیچیده ای برای متقاضیان در نظر می گیرند تا دقت نظر آن برای استارتاپ ویزا کانادا را بسنجند. متقاضی باید شرایط و هزینه های ویزای استارتاپ کانادا را بسنجند و با اگاهی از دانش زبان برای این برنامه اقدام کند، زیرا برای دریافت حمایت از سازمان انکوباتور باید در برنامه های این سازمان پذیرفته شوید. برنامه های این سازمان رقابتی و با محدودیت در پذیرش است. 

 

5- چه کسانی پرونده استارتاپ کانادا را برای رفع مشکلات استارت آپ بررسی می کنند؟

ابتدا سازمان های مورد تایید استارتاپ کانادا که از شما حمایت کرده اند، بیزینس پلن شما را بررسی می کنند. 
در مرحله بعد اداره مهاجرت کانادا پرونده مهاجرتی شما ودیگر اعضا تیم استارتاپ ویزا را بررسی می کند اگر شما همه شرایط لازم را داشته باشید واجد شرایط اقامت دائم کانادا هستید. 
در نهایت پرونده شما مورد بررسی بخش Peer Review قرار می گیرد. این بررسی برای جلوگیری از تقلب و اینکه فعالیت های شما و سازمان تعیین شده براساس استانداردهای مشخص شده است انجام می گیرد. اگر نمونه طرح استارت آپ کانادا را در سایت ما مطالعه کرده باشید به دقت نظر آفیسرها در بررسی پرونده پی می برید و ما برای جلوگیری از مشکلات مرتبط با این بخش برای اعضا تیم استارتاپ بیش از ده جلسه با منتورها ترتیب می دهیم.

 

6- آیا برای دریافت لتراوساپورت Letter of Support از سازمان های کانادایی حمایت کننده از استارت آپ ها، فرم تکمیل شده ای وجود دارد؟

خیر. یکی معایب استارتاپ ویزا همین جا است؛ برای دریافت نامه از سازمان های تعیین شده برای حمایت از متقاضی در استارت اپ باید سازمان را متقاعد کنید که از کسب و کار شما حمایت کنند. برای انجام این کار وکیل باید با سازمان تعیین شده که فکر می کند از کسب و کار شما حمایت می کند تماس گرفته و بیزینس پلن جامع را ارائه دهد. 
هر سازمان تعیین شده شرایط خاص خود را دارد مثلا ممکن است از شما بخواهند که دقیق خودتان را پرزنت کنید، سوابق کاری تان را ارائه دهید، تحصیلات و دانش زبان تان را ارائه دهید، کسب و کار خود را معرفی کنید یا بیزینس پلن خود را ارائه بدهید، از این مشکلات نترسید، موسسه مهاجرتی گنجی تمامی این موارد را برای شما تسهیل می کند. 

 

7- برای ویزای استارت آپ باید چقدر مهارت در نمره ایلتس داشته باشم؟

برای ویزای استارت آپ باید نمره 5 در آیلتس یا تف فرانسه در مهارت های خواندن، نوشتن، شنیدن و صحبت کردن را داشته باشید. 
هنگام ارائه پرونده مهاجرت به ویزا آفیس فدرال باید مدرک زبان خود را ضمیمه کنید تا مانع از ریجکت شدن پرونده خود شوید. عمده مشکلات متقاضیان عدم داشتن مدرک زبان است. که بدون ان فقط باید برای برنامه های کارآفرینی یا سرمایه گذاری کبک اقدام کنند.

 

8- هزینه ویزای استارتاپ کانادا چقدر بوده و زمانی که از طریق ویزای استارت آپ به کانادا می رویم برای زندگی و اقامت در کانادا چه مقدار پول باید داشته باشم؟

مقدار پول مورد نیاز شما بستگی به این دارد که چند نفر از اعضای خانواده با شما به کانادا می آیند. 
در بعضی از موارد سازمان تعیین شده مقداری پول برای سرمایه گذاری در پروژه به شما می دهد. شما نمی توانید از پولی که سازمان برای سرمایه گذاری به شما داده است برای هزینه های زندگی خود استفاده کنید. حداقل 12 هزار دلار به بالا برای یک نفر نیاز خواهید داشت. بدون تمکن مالی حداقل 5 تا ده میلیارد بصورت ملک و نقدینگی در استارتاپ دچار مشکلات زیادی خواهید شد.

 

9- آیا یک تیم کارآفرین می تواند از  طریق ویزای استارت آپ به کانادا مهاجرت کند؟

بله حداکثر 5 نفر می توانند از طریق استارتاپ ویزا کانادا اقدام کنند. ما سعی می کنیم اعضا تیم کمتر از این مقدار باشد تا شانس موفقیت بیشتر گردد.
سازمان های کانادایی حمایت کننده از استارت آپ ها در زمان بررسی کسب و کار شما تعیین می کند که چه کسی برای این پرونده ضروری یا غیر ضروری است. متقاضی اصلی باید در پرونده ویزای استارت آپ باشد یعنی بدون این شخص سازمان از شما حمایت نمی کند. 

 

10- چه کسی در برنامه استارت آپ به عنوان یک فرد ضروری Essential Applicants است؟

متقاضی اصلی برای دریافت نامه پشتیبانی و گواهی تعهد به عنوان فرد بسیار مهم در نظر گرفته می شود. یکی از مشکلات استارت آپ کانادا این است که اگر درخواست فرد اصلی را رد کنند همه متقاضیان رد می شوند. متقاضیان با تخصص های مهندسی مانند کامپیوتر و پزشکی مانند ژنتیک شانس خوبی در برنامه ویزای استارتاپ کانادا خواهند داشت.

 

11- حداقل سرمایه مورد نیاز برای ویزای استارت آپ چقدر است؟

اگر صندوق سرمایه گذاری ونچر از کسب و کار شما حمایت کند حداقل 200.000 دلار سرمایه گذاری می کند. 
اگر گروه سرمایه گذاری انجل از کسب و کار شما حمایت کند حداقل 75.000 سرمایه گذاری می کند. 
مرکز رشد کسب و کار انکوباتور هیچ سرمایه گذاری انجام نمی دهد. اما شرایط خوبی برای حمایت از جانب دولت برای متقاضی دارد و سهم الشرکه کمتری از انجل و ونچر در پروژه خواهد داشت.

 

12- چرا سرمایه گذاری در صندوق سرمایه گذاری ونچر با سرمایه گذاری در گروه انجل با هم تفاوت دارد؟

سرمایه گذاران انجل در یک کسب و کار نوپا سرمایه گذاری می کنند. صندوق های سرمایه گذاری ونچر شرکت هایی با مسئولیت محدود هستند که از صندوقی از سرمایه های ادغام شده برای سرمایه گذاری استفاده می کنند. 
گروههای سرمایه گذاری انجل بیشتر در شرکت هایی که در مرحل اولیه توسعه هستند سرمایه گذاری می کنند. یکی از مشکلات این گروه این است که آنها باید مطمئن شوند که طرح شما سود ده خواهد بود بعد سرمایه گذاری کنند.
حداقل سرمایه گذاری در این شرکت ها براساس مشاوره با انجمن های صنعتی مشخص می شود و نشان دهنده مقدار مشخص و معمول سرمایه گذاری در هر صنعت است. 

 

13- اگر بخواهم از طریق ویزای استارت آپ اقدام کنم باید پولی را سرمایه گذاری کنم؟

خیر نیازی نیست که پولی را سرمایه گذاری کنید. حداقل سرمایه گذاری مورد نیاز را گروه سرمایه گذاری انجل یا صندوق سرمایه گذاری ونچر انجام می دهند. اما در انکوباتور باید شما سرمایه گذاری شخصی داشته باشید. هزینه های انکوباتور ها نیز برای متقاضی کمتر است.

 

14- اگر از چند سازمان تعیین شده نامه پشتیبانی دریافت کنم چه اتفاقی می افتد؟

دریافت حمایت از چند صندوق سرمایه گذاری ونچر یا گروههای سرمایه گذاری انجل به عنوان سندیکا شناخته می شود. اگر حمایت سندیکایی دارید و می خواهید دچار مشکلات بعدی نشوید باید همه سازمانهای سرمایه گذاری در این سندیکا شناسایی شوند. در این مورد همه سازمانهای حمایت کننده با یکدیگر فقط یک گواهی تعهد را به صورت الکترونیکی برای شما ارسال می کنند و یک نامه پشتیبانی به شما داده می شود. 
اگر یک صندوق سرمایه گذاری ونچر در کسب و کار شما سرمایه گذاری کند حداقل مبلغ سرمایه گذاری 200.000 دلار است و اگر همزمان گروه سرمایه گذاری انجل هم از شما حمایت کند حداقل مبلغ همین مقدار است. 
اگر گروه سرمایه گذاری انجل از کسب و کار شما حمایت کند و و هیچ صندوق سرمایه گذاری ونچری از شما حمایت نکند باز هم حداقل مبلغ سرمایه گذاری 75.000 دلار است. 

 

15- اگر کسب و کار استارت آپی من موفق نشود برنامه مهاجرتی من به چه صورت است و وکیل ویزای استارتاپ کانادا چه کمکی می تواند کند؟

اگر کسب و کار شما شکست بخورد بر روی برنامه اقامت دائم کانادا شما هیچ تاثیری نمی گذارد. دولت کانادا با مشکلات و معایب استارتاپ آشنا است و همیشه به وکلا می گوید که ما می دانیم که همه کسب و کارها موفق نمی شوند و برنامه استارت آپ طوری طراحی شده است که ریسک این برنامه بین شرکت های دولتی و خصوصی تقسیم می شود. وکیل ویزای استارتاپ کانادا در موسسه مهاجرتی گنجی ابتدا رزومه CV و سوپیشینه و شرایط مدیکال متقاضی را بررسی می کند سپس در تیم استارتاپ ویزا کانادا قرار می دهد تا بالاترین شانس موفقیت برای اعضا تیم باشد. 
 
برچسب ها :
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 1
مسعود1402/06/06
بنده با مدرک دکتری پرستاری، ۵۴ سال سن و رزومه قوی تدریس و تحقیق در حوزه پرستاری و روانپرستاری می تونم برای استارتاپ اقدام کنم. ؟
  • گنجی
  • 1402/06/06
بله 
جزئیات استارتاپ ویزا کانادا را با توجه به سن و شغل و تحصیلات تان با دفتر تهران مشاوره داشته باشید.

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن