تحصیل در مونترال

بازدیدکنندگان : 1271 نفر 1401/06/05
تحصیل در مونترال
دولت کبک اعلام کرد که برای یکپارچگی برنامه های دانشجویی در استان کبک فارغ التحصیلان موسسات آموزشی خصوصی کبک از سپتامبر 2023 واجد شرایط برنامه مجوز کاری بعد از فارغ التحصیلی نیستند. 
 

کالج های کبک کانادا

دولت گفت، این اقدام برای ایجاد یکپارچگی در برنامه های دانشجویان خارجی در کبک است. براساس تحقیقات اداره آموزش عالی کبک، بعضی از موسسات آموزشی خصوصی شیوه های استخدام مشخص و مناسبی ندارند و نمی توانند مجوز ورک پرمیت ارائه دهند.
در دیگر استان های کانادا بجز کبک، دانشجویانی که در یک موسسه آموزشی خصوصی ثبت نام کرده اند و مجوز کاری بعد از فارغ التحصیلی ندارند از طریق ویزای کاری آزاد تا سه سال اجازه کار در کانادا را دارند. ویزای کاری آزاد یعنی دانشجو بتواندبرای هر کارفرمایی در هر جای کانادا کار کند. 
فارغ التحصیلانی که بورسیه تحصیلی در کبک را دارند واجد شرایط ورک پرمیت بعد از فارغ التحصیلی PGWP هستند. 

 

اجازه کار بعد از تحصیل در کانادا

وزیر مهاجرت کانادا گفت، دانشجویان خارجی مزایای اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی زیادی برای کانادا دارند. دولت کبک با ایجاد تغییراتی در مورد شرایط ورک پرمیت بعد از فارغ التحصیلی به دنبال یکپارچگی برنامه های دانشجویان خارجی بوده است و این کار باعث شده  که کبک به عنوان یک مقصد جذاب برای تحصیل دانشجویان خارجی باشد. 
حجم زیاد دانشجو وارد شده به کبک کانادا باعث کم رنگ شدن نحوه کنترل دولت بر این موسسات شد. موسسات آموزشی خصوصی غیر قانونی از سال 2018 تعداد زیادی از دانشجویان خارجی را پذیرفته اند.  بین سالهای 2016 تا 2018 حدود 4900 دانشجو ویزای تحصیلی دریافت کرده اند. بین سالهای 2019و 2021 حدود 11.500 دانشجو در این موسسات پذیرفته شده اند. 

تحصیل در کبک مونترال

اقامت دائم پس از تحصیل

ورک پرمیت بعد از فارغ التحصیلی یک ویزای کاری آزاد است یعنی فارغ التحصیلان با این ویزا می توانند برای هر کارفرمایی در هر جای کانادا کار کنند. مهاجرانی که تجربه کار کانادایی دارند نسبت به مهاجرانی که مستقیما از کشور خود بدون هیچ تجربه ای به کانادا مهاجرت می کنند برای بازار کاری کانادا مناسب تر هستند. 

فارغ التحصیلان موسسات آموزشی خصوصی کبک از اول سپتامبر 2023 واجد شرایط دریافت مجوز کاری بعد از فارغ التحصیلی نیستند.

 

شرایط اخذ ویزای کار پس از تحصیل در کانادا

برای اینکه واجد شرایط ورک پرمیت بعد از فارغ التحصیلی PGWP باشید باید حداقل هشت ماه در یک موسسه آموزشی تعیین شده تمام وقت تحصیل کرده باشید. در این دوره تحصیلی شما باید مدرک دیپلم یا لیسانس را بگیرید. 
  • مدت زمان تحصیل بیش از 8 ماه باشد
  • سن بیشتر از 18 سال باشد
  • به صورت تمام وقت تحصیل کرده باشد
  • مدارک ریز نمرات را کامل داشته باشد

با این مدارک 180 روز فرصت اقدام برای ورک پرمیت دارید. سپس ویزای کار حداکثر 3 ساله دریافت می کنید(به نسبت طول دوره تحصیل)
در صورتیکه جواب درخواست ورک پرمیت شما نیامد و زمان  استادی پرمیت نیز تمام شد می توانید به کار خود ادامه داده و تجربه کار تان محاسبه خواهدشد چون وضعیت Implied Status دارید.


در زمان شیوع کرونا دانشجویانی که باید از راه دور کار می کردند دولت کانادا زمینه تحصیل آنلاین را برای این دانشجویان فراهم کرد. دانشجویان خارجی که بین مارس 2020 تا 31 آگوست 2022 به صورت آنلاین تحصیل کرده اند واجد شرایط ورک پرمیت بعد از فارغ التحصیلی هستند. 
canada_ganji_instagram
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 2
پژمان1401/10/27
بادرودوخسته نباشید
بنده ۴۵سال دارم فوق دیپلم فنی تاسیسات سابقه ۲۰ سال کارجوشکاری ولوله کشی گپ تحصیلی یک سال
باآگاهی ازشرایط ویزای توریستی وداشتن اقوام درمونترال چنانچه درمونترال باشم درآنجامیشه پذیرش بگیرم و واردکالج بشم وادامه تحصیل بدم ازنظرزبان هم درحدآیلتس ۶هستم
باتشکرازپاسخ شما
  • گنجی
  • 1401/10/27
با این روش که درج کردید، شانس اخذ اقامت ندارید به دلیل سن و الزام به داشتن زبان فرانسه.
Anwar Nassour Boukari1401/07/02
Études
  • گنجی
  • 1401/07/06
Pour étudier au Québec, vous devez d'abord avoir reçu une lettre d'acceptation de l'établissement d'enseignement désigné où vous voulez étudier. Vous devez aussi avoir reçu un certificat d'acceptation du Québec (CAQ)

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن