تبدیل ویزای کاری به تحصیلی در کانادا

بازدیدکنندگان : 881 نفر 1402/04/10
تبدیل ویزای کاری به تحصیلی در کانادا
تبدیل ویزای کاری به تحصیلی در کانادا
امکان تحصیل برای کسانیکه ورک پرمیت دارند، فراهم شد.
دولت کانادا امکان تحصیل بدون مجوز تحصیلی به دارندگان ورک پرمیت معتبر در کانادا را اجرایی کرد.

 

اپن ورک پرمیت

نیروهای کاری خارجی که دارای مجوز کار یا همان ورک پرمیت هستند، نقش بسیار مهمی در اقتصاد کانادا دارند که باعث رشد و پیشرفت کانادا بعد از شیوع کرونا می شوند. اجازه تحصیل برای افرادی که ورک پرمیت معتبر دارند از جمله اقدامات دولت کانادا برای جذب دانشجویان خارجی و حفظ آن‌ها به عنوان نیروی کار متخصص است. با این مجوز تحصیلی نیروهای کاری خارجی می توانند در مشاغل با مهارت بالاتر مشغول به کار شده و دستمزد بالاتری دریافت کنند، آنها می توانند در مشاغل ضروری مثل پزشکی مشغول به کار شده و با توجه به تجربه کاری که کسب می کنند، شانس آنها برای دریافت اقامت دائم کانادا هم بیشتر می شود. 

 

تبدیل ورک پرمیت به استادی پرمیت

براساس بند 25.2 قانون مهاجرت کانادا، نیروهای کاری خارجی که در کانادا با ورک پرمیت معتبر مشغول به کار هستند و یا برای تمدید ورک پرمیت اقدام کرده اند می توانند بدون استادی پرمیت در کانادا تحصیل کنند. براساس بند 186 قانون مهاجرت کانادا، این نیروهای کاری می توانند بدون استادی پرمیت یا همان مجوز تحصیلی، تحصیل کنند. برای اینکه این نیروهای کاری واجد شرایط این قانون جدید باشند باید درخواست خود برای ورک پرمیت را در تاریخ 7 ژوئن2023  برابر 17/3/1402 یا قبل از آن به اداره مهاجرت کانادا ارسال کرده باشند. 

 

شرایط جدید تبدیل ویزای کار به ویزای تحصیلی کانادا

طبق قانون جدید نیروهای کاری خارجی با ورک پرمیت، در زمان کار واجد شرایط تحصیل بدون استادی پرمیت یا مجوز تحصیل هستند، برای واجد شرایط بودن باید یکی از شرایط زیر را داشته باشند:
  • ورک پرمیت معتبری دارند که در تاریخ 7 ژوئن 2023 برابر 17/3/1402 یا قبل از آن صادر شده باشد. 
  • درخواست خود برای تمدید ورک پرمیت را براساس بند 201 قانون در تاریخ 7 ژوئن 2023 یا قبل از آن ارسال کرده باشند و طبق بند 186 قانون اجازه کار کردن دارند. 

اگر پس از 7 ژوئن 2023 برای مجوز کار درخواست داده اید، واجد شرایط این اقدامات نیستید یا اگر این قانون در تاریخ 27 ژوئن 2026 لغو شود، هر کدام زودتر اتفاق بیفتد. این قانون ممکن است در هر زمانی بدون اطلاع قبلی لغو شود.
طبق نظر آقای گنجی وکیل رسمی مهاجرت کانادا، نیروی کار خارجی که شرایط بالا را دارد از قانون زیر معاف است:
براساس بند 188 یک a و d نیروهای کاری خارجی باید برای تحصیل در کانادا بدون مجوز تحصیلی شرایط خاصی را داشته باشند. این شرایط خاص فعلا مستثنی شده است.

اگر قبلا طبق قانون جدید شرایط ویژه ایرانیان برای ویزای توریستی اقدام کرده اید و ورک پرمیت گرفته اید، می توانید ضمن کار، تحصیل کنید و سطح حقوق خود رابالاتر ببرید.
برچسب ها :
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 1
سارا1402/09/07
سلام وقتتون بخیر من ورک پرمیت گرفتم ولی متاسفانه تا ماه جون اعتبار دارد و باید درخواست مجدد بدهم تا بیشتر شود در ضمن میخواهم استادی پرمیت بگیرم امکانش هست
  • گنجی
  • 1402/09/09
بله امکانش هست.

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن