بهترین شهر کانادا برای ایرانیان کدام است

بازدیدکنندگان : 3044 نفر 1401/05/12
بهترین شهر کانادا برای ایرانیان کدام است
بهترین شهر کانادا برای ایرانیان

سه شهر کانادا جز 10 شهر برتر جهان برای زندگی و کار کردن


کانادا کشوری است که سه شهر آن جزء ده شهر برتر جهان از نظر کیفیت زندگی و کار هستند. 
امسال کلگری آلبرتا و زوریخ در مقام سوم قرار گرفتند. زوریخ از نظر آموزش در سطح بالایی بود اما از نظر فرهنگ و قابلیت سکونت و زندگی جایگاه مناسبی نداشت. وین مقام اول را داشت و کپنهاگ در مقام دوم بود. 
ونکوور رتبه پنجم را داشت و تورنتو، بزرگترین و پر جمعیت ترین شهر کانادا رتبه هشتم را کسب کرد. رتبه شهر ها نسبت به سال 2021 که به علت شیوع کرونا رتبه شهر ها سقوط کرد افزایش داشته است. در سال 2021 تورنتو رتبه بیستم را داشت. کشورهای سوریه، طرابلس و لاگوس در سال گذشته به علت ناامنی و تهدید گروه تروریسم پایین ترین رتبه ها را گرفتند. 

این مطالعات را سازمان اطلاعات اقتصادی انجام داده است. این سازمان حدود 70 سال است که تاثیرات توسعه جهانی بر جمعیت شهر ها را تجزیه تحلیل و بررسی می کند. این سازمان هر ساله گزارشی را منتشر می کند که شهر ها را از نظر کیفیت زندگی براساس عواملی مثل رتبه بندی می کند.:
  • فرهنگ
  • آموزش
  • ثبات امنیتی
  • قابلیت سکونت و زندگی
  • مراقبت های بهداشتی که به معنی در دسترس بودن و کیفیت خدمات درمانی
  • زیر ساخت که به معنی کیفیت جاده ها، حمل و نقل عمومی و در دسترس بودن مسکن است

در گزارش سال 2022، حدود 172 شهر معرفی شدند که 33 شهر نسبت به گزارش سال 2021 اضافه شده بودند. 

شهرهای کانادا برای مهاجرت

شهرهای کانادا برای مهاجرت

سه شهر کانادا از نظر قابلیت سکونت و زندگی در سال 2022 جزء ده شهر برتر جهان قرار گرفتند. امسال امتیاز همه شهر ها بالاتر بود چون کیفیت زندگی در بعضی از شهر های جهان بالاتر رفته بود. از آنجایی که مردم جهان در برابر بیماری کرونا واکسینه می شوند سطح فرهنگ و محیط زیست نسبت به سال 2021 بالاتر رفته است و به سطح قبل از کرونا رسیده است. با کمتر شدن کرونا و کاهش فشار این بیماری بر روی سیستم های پزشکی جهان، کیفیت مراقبت های بهداشتی بالاتر رفته است. اما امتیازات ثابت کاهش پیدا کرده است. 

 

بهترین شهر کانادا برای کار

کانادا کشوری امن و با ثبات می باشد. کانادا تنها کشوری است که سه شهر آن از نظر کیفیت زندگی جز ده شهر برتر جهان هستند و استاندارد زندگی در کانادا بسیار بالا است. کانادا کشوری مطلوب و محبوب برای مهاجران است. 
کانادا یکی از امن ترین و بهترین کشورهای جهان است. براساس مطالعات سازمان آموزش بین المللی کانادا، این کشور در بین دانشجویان بین المللی رتبه اول را از نظر امنیت و ثبات سیاسی دارد. 
جالب است بدانید که کانادا تا سال 2024 حدود 450.000 مهاجر برای اقامت دائم را می پذیرد. همانطور که در تلگرام کانادا درج کردیم این کشور بیشتر از 81 برنامه مهاجرتی مختلف برای مهاجران دارد. 

 

درخواست اقامت کانادا

اگر می خواهید درخواست اقامت کانادا را بررسی کنید و به فکر دریافت اقامت دائم کانادا می باشید چند روش را آقای گنجی در ادامه معرفی کرده است:

 

برنامه اکسپرس اینتری

بهترین برنامه مهاجرتی برای دریافت اقامت دائم کانادا برنامه اکسپرس اینتری است. 
اکسپرس اینتری سیستمی برای مدیریت سه برنامه نیروی کار ماهر فدرال، کلاس تجربه کار کانادایی و برنامه نیروی متخصص فنی فدرال است که مهاجران واجد شرایط براساس سیستم جامع امتیاز بندی رتبه بندی می شوند. 
اولین قدم این است که تعیین کنید که آیا واجد شرایط یکی از این برنامه ها هستید یا نه. مهاجران واجد شرایط بعد از دریافت امتیاز خود باید پروفایل مشخصات خود را به اداره مهاجرت کانادا ارسال کنند. 
به مهاجران براساس تجربه کاری، مهارت های زبانی و تحصیلات و دیگر عوامل انسانی امتیاز می دهند. هر چه امتیاز شما بالاتر باشد شانس شما برای دریافت دعوتنامه قبولی از اداره مهاجرت کانادا بیشتر می شود. 

 

مهاجرت استانی به کانادا

نیروی کار ماهر می توانند از طریق برنامه مهاجرت استانی اقدام کنند. همه استانهای کانادا به جز کبک و نوناووت برنامه مهاجرت استانی که براساس قوانین اداره مهاجرت کانادا است را دارند. دولت های استانی از طریق این برنامه ها مهاجرانی که مناسب استان هستند را انتخاب می کنند. شرایط مهاجرت استانی به کانادا در هر استان متفاوت است مثلا شرایط مهاجرت به استان ساسکاچوان کانادا نیازمند کسب امتیازی بین 68 تا 80 امتیاز می باشد. مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا نیازمند تحصیل در ونکوور یا دارا بودن یک فامیل درجه یک یا جاب آفر است.

 

اقامت کبک کانادا

کبک مهاجران را براساس معیارهای خاص خود انتخاب می کند. اگر این استان شما را انتخاب کرد شما و خانواده گواهی انتخاب کبک CSQ را دریافت می کنید. افرادی که گواهی انتخاب کبک را دریافت می کنند می توانند پرونده خود را برای اقامت دائم کانادا به اداره مهاجرت کانادا ارسال کنند. سرمایه گذاری کبک و اسکیل ورکر کبک دو برنامه محبوب در کانادا می باشند. شرایط مهاجرت به استان کبک کانادا با زبان فرانسه برای افراد تا 35 سال خوب است.

فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

استارتاپ ویزا کانادا

اگر ایده جذاب دارید یا تحصیلات مهندسی و پزشکی دارید و تمایل به قرار گرفتن در یک طرح جذاب برای کسب اقامت دائم کانادا را دارید مسیر استارتاپ ویزا کانادا عالی است. خوشبختانه برخلاف برنامه های ثبت شرکت، جاب آفر و ویزای کار، برنامه استارتاپ ویزا کانادا از ابتدای ورود به کانادا به کل افراد خانواده کارت پی آر یا همان اقامت دائم را اعطا می کند.

 

اقامت سرمایه گذاری کانادا

برنامه های سرمایه گذاری کبک، کارآفرینی ونکوور، کارآفرینی انتاریو و ... جزو روشهای نیازمند تمکن مالی خوب است که متقاضی نیازی به مدرک زبان عالی و تحصیلات خوب و ... ندارد. هر کدام یک امتیازبندی خاص دارد.
 

اقامت دائم کانادا از طریق تحصیل و کار

علاوه بر این برنامه ها کانادا برنامه نیروی کار موقت خارجی، ویزای دانشجویی و ویزای اقامت موقت برای افرادی که می خواهند قبل از اقدام برای اقامت دائم کانادا به این کشور سفر کنند را دارد. ویزای کار برای افراد جوان (جهت کسب اقامت دائم کانادا با سن بالای 40 نیاز به بالاترین نمرات در ایلتس و فرانسه خواهید بود که کار سختی است) و جاب آفر برای مشاغل رده پایین خوب است به شرط انکه در برنامه های اکسپرس اینتری شانس خود را امتحان نکرده باشید.
 

اقامت کانادا از طریق خرید ملک

با خرید ملک در کانادا یا خرید خانه در کانادا شانسی برای درخواست اقامت کانادا ندارید. مگر اینکه ملک شما یک بیزینس معتبر و در برنامه کارآفرینی باشد که ابتدا ویزای کار و بعد از سودده کردن بیزینس می توانید درخواست اقامت کانادا را بدهید.

اگر نتوانستید در برنامه های کانادا راهی برای خود کسب کنید با مشاوره با کارشناسان موسسه مهاجرتی گنجی می توانید پاسپورت دومینیکا و پاسپورت پرتغال را بررسی کنید که طی مدت کوتاهی به پاسپورت برای تمام اعضا خانواده حتی فرزندان تا 30 سال می رسید و امکان سفر به 145 کشور بدون ویزا را دارید.

canada_ganji_instagram
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 4
علیرضا1401/08/14
سلام. اگر در کانادا بالای 6 ماه حضور داشته باشیم (شهر تورنتو) و در این مدت اجاره ملک رو پرداخت کرده باشیم و ویزای کاری داشته باشیم ولی مدرک زبان نداشته باشیم یا مدرک تحصیلی مشکلی پیش میاد؟
  • گنجی
  • 1401/08/15
برای تبدیل ویزای کاری به اقامت دائم کانادا باید مدرک زبان داشته باشید. 
معمولا ویزای کاری یکسال است
ناصر1401/05/26
بهترین شهر کانادا برای کار کدومه؟
  • گنجی
  • 1401/05/31
در رشته های مهندسی و پزشکی و مالی کار در شهرهای بزرگ کانادا هست.
مثلا Kelowna بریتیش کلمبیا - Quebec City کبک - Calgary آلبرتا - Saskatoon ساسکاچوان  شرایط کار عالی است.
هیما1401/05/24
اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری الان برقراره؟
در ضمن اقامت اروپا با خرید ملک را شما فعال هستید؟
  • گنجی
  • 1401/05/24
روشهای سرمایه گذاری کبک، کارآفرینی انتاریو و بریتیش کلمبیا الان قابل بررسی است اگر شرایط داشته باشید.
برای اروپا در پرتغال و اسپانیا امکان خرید ملک هست.
مهرنوش1401/05/18
سلام آقای گنجی، بهترین شهر ها برای تحصیل ایرانی ها را هم میفرمایید؟
  • گنجی
  • 1401/05/18
شهر مونترال و کلگری و اتاوا خوب هستند
از نظر هزینه مناسبند
البته باید مسیری را برای دانشگاه انتخاب کنید که به اقامت دائم منتهی شود لذا به شرایط اقامت استانها توجه کنید

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن