مزایای کانادا نسبت به امریکا

بازدیدکنندگان : 2213 نفر 1401/06/17
مزایای کانادا نسبت به امریکا
آمریکا یا کانادا کدام کشور شرایط بهتری را برای کار، تحصیل و زندگی دارد؟ قبل از پاسخ به این سوال باید بدانید افراد زیادی می خواهند اقامت آمریکا یا کانادا را داشته باشند و خوشبختانه این دو کشور مهاجرپذیر هستند.

سطح مهاجرت کانادا نسبت به کشورهای استرالیا و آمریکا چگونه مشخص می شود؟ وقتی در مورد جذب و حفظ نیروی کار ماهر صحبت می کنیم آیا کانادا در عرصه جهانی رتبه اول را دارد؟
در کنفرانس تلفنی وزیر مهاجرت کانادا گفت، کانادا در جذب و حفظ استعدادها در جهان رتبه اول را دارد. با توجه به پرونده های عقب افتاده که مانع ورود مهاجران به کانادا می شود اما در سال 2021 , و قبل از کرونا مهاجران بسیار زیادی وارد کانادا شدند، که با تسریع در بررسی پرونده ها می توان انتظار بیشتری از جذب مهاجر جدید به کانادا داشت. جایگاه کانادا در جذب و حفظ نیروی کاری با استعداد در جهان بیشتر است.

 

آمریکا بزرگتر است یا کانادا

آمریکا بزرگتر است یا کانادا؟ کانادا یک درصد بزرگتر است. مساحت کانادا 9,985,000 کیلومتر مربع و مساحت امریکا 9,834,000 کیلومتر مربع است. اما جمعیت آمریکا 332میلیون نفر و کانادا 38میلیون نفر است.
لذا منابع کانادا بین تعداد کمتری از جمعیت تقسیم می شود و جامعه رفاه بیشتری دارد.

آمریکا بزرگتر است یا کانادا
 در سال 2021 حدود 400.000 مهاجر برای اقامت دائم وارد کانادا شدند که این نشان دهنده بالاترین تعداد مهاجر پذیرفته شده در کانادا برای یکسال است. دولت کانادا هدفهای مهاجرتی خود را افزایش داده است و در سال 2023 حدود 430.000 مهاجر را می پذیرد. در زمان شیوع کرونا کانادا بیشتر برنامه ها و مراحل آنها را دیجیتالی و ساده کرد تا اداره مهاجرت کانادا بتواند پرونده های مهاجرتی بیشتری را در زمان کمتری بررسی کند. سیستم مهاجرت کانادا نسبت به قبل از شیوع کرونا بهبود پیدا کرده است و زمان بررسی پرونده های مهاجرتی افزایش پیدا کرده و تعداد کمتری از مهاجران برنامه نیروی کار ماهر فدرال پذیرفته می شوند. 
وزیر مهاجرت گفت، ما بالاترین میزان پذیرش مهاجران را در جهان داریم که این موضوع باعث رشد اقتصادی کانادا می شود. کانادا نسبت به دیگر کشورها تعداد زیادی از مهاجران برنامه اقتصادی را برای اقامت دائم کانادا می پذیرد. البته شرایط اقتصادی آمریکا شرایط بهتری را در جهان دارد هرچند بعد از کرونا و بحران سوخت کل اقتصاد جهانی دچار افت شده است.

 

رضایت از زندگی در کانادا

مقایسه کانادا در جذب و حفظ مهاجران با کشورهای استرالیا و آمریکا نشان می دهد که کانادا در مقایسه با دیگر کشورها تعداد زیادی از نیروی کار ماهر خارجی را پذیرفته است. 
کشورهایی مثل آمریکا و استرالیا تعداد بسیار کمی از مهاجران را در زمان شیوع کرونا پذیرفتند. 
در سال 2020 کانادا تعداد بسیار کمی از مهاجران را نسبت به اهداف مهاجرتی تعیین شده پذیرفت اما در سال 2021 بیشترین تعداد از مهاجران برای اقامت دائم پذیرفته شدند. برای جبران کمبود مهاجران در سال 2020 کانادا در سال 2021 ده ها هزار نیروی کار موقت خارجی برای اقامت دائم شامل ویزای کار و جاب آفر و ویزای اسکیل ورکر پذیرفته شدند. 

آمریکا در سال 2021 تعداد کمی از مهاجران را برای اقامت دائم آمریکا پذیرفت. کنگره آمریکا به دولت اجازه می دهد تا سالانه 675.000 ویزای مهاجرتی یا گرین کارت برای مهاجران صادر کند. از این تعداد حدود 140.000 اقامتنامه برای مهاجران از طریق اشتغال صادر می شود. به علت عقب افتادن پرونده های مهاجرتی، دولت آمریکا 200.000 گرین کارت را صادر نکرد. در بین گرین کارت های صادر نشده در سال قبل، 80.000 گرین برای مهاجرت براساس اشتغال در نظر گرفته شده بود.

مزایای کانادا نسبت به امریکا

بیشتر مزایای کانادا نسبت به امریکا عبارتند از:

  • بیمه درمان در کانادا رایگان است
  • حداقل حقوق در کانادا بالاتر از آمریکا است
  • کانادا مسیرهای مهاجرتی بیشتری نسبت به آمریکا دارد
  • امنیت کانادا مخصوصا برای خانم ها بیشتر از آمریکا است
  • احساس رضایتمندی زندگی در کانادا بالاتر از آمریکا است
  • تعداد ساعت های کاری کانادایی ها کمتر از آمریکایی هاست
  • مسیر کسب پاسپورت کانادا سریعتر و راحت تر از آمریکا است
  • هزینه های تحصیل در دانشگاه های کانادا ارزانتر از آمریکا است
  • زمان بررسی پرونده های مهاجرتی در کانادا کمتر از آمریکا است

 

کانادا یا استرالیا برای کار

استرالیا در زمان شیوع کرونا پذیرش مهاجر خود را کاهش داد و پرونده تعداد زیادی از نیروی کار موقت به صورت معوق ماند. دولت استرالیا تعداد ویزا برای اقامت دائم را از 190.000 به 160.000 کاهش داد. حدود 79.600 نفر مهاجر از گروه نیروی کاری ماهر پذیرفته شدند که از 232.500 مهاجر نیروی متخصص کانادا در سال 2021 کمتر بود. 
نرخ پایین رشد اقتصادی استرالیا نسبت به کانادا و نزدیکی کانادا به بزرگترین اقتصاد جهان همراه با قدرتمندی دلار امریکا، باعث شده شرایط کار در کانادا بهتر از استرالیا باشد.

 

فاصله کانادا تا امریکا

فاصله کانادا تا امریکا همیشه صفر است چون همسایه مشترک اند و یک خط مرزی با هم فاصله دارند، اما چگونه کانادا می تواند در زمینه جذب و حفظ مهاجران رتبه اول را بدست آورد؟
در کنفرانس تلفنی وزیر مهاجرت کانادا گفت، کانادا باید موقعیت برتر خود را برای جذب و حفظ مهاجران حفظ کند. کانادا از دسامبر 2021 تا آگوست 2022 قرعه کشی های اکسپرس اینتری را متوقف کرده اما برنامه های مهاجرتی دیگری برای نیروی کار خارجی وجود دارد. 
در زمان شیوع کرونا استانهای کانادا با توقف قرعه کشی های اکسپرس اینتری به صورت دستی از سیستم اکسپرس اینتری مهاجران را انتخاب می کردند. مهاجرانی که در قرعه کشی فدرال دعوتنامه قبولی را دریافت کردند می توانند از طریق برنامه مهاجرت استانی، اقامت دائم کانادا را دریافت کنند. مهاجرانی که در قرعه کشی اکسپرس اینتری دعوتنامه دریافت نکرده اند از طریق برنامه مهاجرت استانی کانادا می توانند دعوتنامه قبولی را دریافت کنند. در کل با وجود فاصله کم کانادا تا آمریکا ولی شرایط بیمه درمان آمریکا تفاوت های زیادی با کانادا دارد.

کانادا یا آمریکا

کانادا یا آمریکا

برنامه مهاجرتی استعداد جهانی و برنامه های نیروی متخصص کانادا از جمله برنامه هایی هستند که پرونده ها را بدون تاخیر بررسی و نهایی می کنند. کارفرمایانی که از طریق برنامه استعداد جهانی تاییدیه گرفته اند می توانند به راحتی نیروی کاری خارجی را استخدام کنند. برنامه هایی مثل استارتاپ ویزا کانادا به متقاضی و خانواده کارت پی آر ارائه می دهد و تجربه استارتاپ های گذشته نشان می دهد که برنامه ای خوب برای کسب اقامت دائم خواهد بود و می توان با ادامه دادن پروژه زیر نظر انکوباتور و انجل از پروژه استارتاپ درآمد داشت.
از طریق برنامه هایی مثل برنامه مهاجرت آتلانتیک کانادا که دائمی شده اند و برنامه آزمایشی مناطق روستایی و شمالی، مهاجرانی که پیشنهاد شغلی در مناطق روستایی یا چهار استان آتلانتیک کانادا را دارند می توانند برای اقامت دائم کانادا اقدام کنند. این برنامه ها برای افزایش مهاجرت به مناطق کم جمعیت است. در مورد ان در تلگرام و اینستاگرام گنجی مطلب درج کردیم.
آمریکا برنامه های مهاجرتی گران و تبعیض آمیز برای ایرانی ها دارد.

 

مقایسه امریکا و کانادا

طبق نظر آقای گنجی، با توجه به نرخ پایین زاد و ولد و پیری جمعیت کانادا، این کشور برای رشد اقتصادی و رفع نیازهای بازار کاری به مهاجران نیاز دارد. 
وزیر مهاجرت کانادا گفت، برای رشد اقتصادی و جمعیت، مهاجرت بسیار برای ما اهمیت دارد. با توجه به افزایش سطوح مهاجرتی کانادا در 3سال آینده، مهاجران موقعیت بهتری برای مهاجرت به کانادا دارند. 
سیاست های قبلی ترامپ باعث شد که مهاجران زیادی از امریکا به کانادا برای استفاده از بازار کار بهتر با ساعت کاری کمتر، خدمات درمانی رایگان و امنیت بیشتر بیایند.

canada_ganji_instagram
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 1
رضا1401/06/27
با سلام
جهت مهاجرت من را راهنمایی کنید
52سالم هست با خانواده دو فرزند پسر 21 و8ساله
خودم دارای مدرک دکتری مدیریت ورزشی وخانم لیسانس می باشد پسر اول دانشجو ودومی دانش اموز
در مجتمع دانشگاهی مشغول و دارای پست های ومسیولیت بوده و9ماه دیگر بازنشست می شوم و در حال حضر هم به تدریس وپست اداری می باشم.
ممنونم مساعدت بفرمایید
  • گنجی
  • 1401/06/27
برای برنامه های ویزای کار و استارتاپ و کارآفرینی باید بررسی شوید رزومه وسطح زبان را در واتس اپ برای ما بفرستید و تماس بگیرید

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن