تبدیل ویزای توریستی کانادا به کاری

بازدیدکنندگان : 2778 نفر 1402/02/24
تبدیل ویزای توریستی کانادا به کاری
تبدیل ویزای توریستی کانادا به کاری
اگر فردی بخواهد برای مدت کمتر از شش ماه به کانادا برود باید ویزای اقامت موقت بگیرد. این نوع ویزا انواع مختلفی دارد. یکی از این ویزاها، ویزای توریستی کانادا یا مولتی است. ایرانیانی که قصد دریافت ورک پرمیت دارند ابتدا باید ویزای توریستی درخواست دهند.

 

ویزای توریستی کانادا چیست؟

ویزای توریستی کانادا یک ویزای اقامت موقت است که دارنده این ویزا می تواند برای گردشگری و تفریح یا بازدید از خانواده به کانادا برود. 
با ویزای توریستی کانادا  شما وارد یکی از فرودگاههای کانادا می شوید و از آنجا اجازه ورود به کانادا را می گیرید. افسران مرزی کانادا براساس مدارک و وضعیت شما اجازه ورود به کانادا را به شما می دهند. 
اگر شما قصد بازدید از کانادا را داشته باشید و افسر ویزا تشخیص دهد که شما برای سلامت و امنیت عمومی جامعه خطری دارید، یا قصدتان مغایر قوانین است نمی توانید وارد کانادا شوید.

 

آخرین اخبار ویزای توریستی کانادا

بیشتر مسافران برای ورود به کانادا باید ویزای توریستی داشته باشند هر چند بعضی از مسافران مانند اروپایی ها فقط باید مجوز سفر الکترونیکی داشته باشند یا معاف از دریافت ویزا هستند و می توانند با پاسپورت بدون ویزا وارد کانادا شوند. 
مجوز الکترونیکی سفر به کانادا یا eTA چیست؟ بیشتر اتباع خارجی برای آنکه وارد کشور کانادا شوند باید ویزای معتبری داشته باشند. با این حال، شهروندان برخی از کشورها نیازی به دریافت ویزا ندارند. به این کشورها به اصطلاح “کشورهای معاف از ویزا” می‌گویند. دولت کانادا در سال 2016 شرط جدیدی را برای اتباع کشورهای معاف از ویزا جهت مسافرت هوایی و ورود به خاک این کشور معرفی کرد. در قانون جدید، این افراد باید از مجوز الکترونیکی سفر (eTA) برخوردار باشند. سیستم جدید درخواست مجوز ورود الکترونیکی (eta) ازتاریخ 29 سپتامبر 2016 برای مسافر‌انی که نیاز به گرفتن ویزا از کانادا ندارند، اجباری شد. این سیستم جدید برای اشخاصی اجباری شد  که شهروند کشور‌هایی هستند که نیاز به گرفتن مجوز ورود به خاک کانادا را ندارند. این مسافرین فقط در صورت ورود به کانادا از طریق مرز‌های هوایی باید مجوز ورود الکترونیکی(eta) را حداقل یک روز پیش از پرواز بگیرند.
 

ویزای توریستی کانادا مدارک

برای اینکه واجد شرایط ویزای توریستی کانادا باشید باید شرایط خاصی داشته باشید. براساس این شرایط مشخص می شود که فرد ویزا را دریافت می کند یا نه. 
اگر نتوانید ثابت کنید که واجد شرایط دریافت ویزای توریستی کانادا هستید افسران کانادا وضعیت شما را غیر قابل قبول می دانند و شما ریجکت می شوید. لذا مجدد اقدام نکنید مگر اینکه تغییر عمده ای در مدارک و شرایط تان نسبت به قبل ایجاد شده باشد، توجه کنید که امکان پیروزی در کورت را ندارید.
 

ویزای توریستی کانادا تضمینی

تضمینی وجود نخواهد داشت لذا پول و زمان خود را هدر ندهید. سعی کنید برای ویزای توریستی کانادا این شرایط و مدارک را داشته باشید و همه مدارک شما باید به زبان انگلیسی یا فرانسه ترجمه شوند.:
  •  سابقه سفر خوب از هر کشوری بجز اطراف ایران
  •  تکمیل فرم درخواست ویزای توریستی کانادا
  •  تمکن بانکی که نشان دهنده توانایی مالی شما برای سفر به کانادا است. 
  •  اگر قبلا بلیط خود را رزرو کرده اید برنامه سفر برای خود تهیه کنید. 
  •  داشتن دعوتنامه از طرف خانواده 
  •  در صورتی که برای دیدن خانواده خود می روید باید این رابطه را اثبات کنید. 
  •  مشخص کردن وضعیت اقامتی خانواده در کانادا
  •  نامه ای از طرف شما به دولت کانادا که در آن توضیح دهید که چرا باید آنها به شما ویزای توریستی کانادا را بدهند. 
  •  دو عکس براساس استاندارد کانادا
  •  وضعیت اشتغال یا تحصیل شما از طریق رزومه یا تحصیلات و نامه ای از کارفرما که نشان دهد باید تعهدات کاری خود را انجام دهید و به کشور خود برگردید. 
  •  اثبات موقتی بودن اقامت شما در کانادا و اینکه بعد از پایان سفر به کشور خود برمی گردید مثل اجاره نامه، سند ملک و غیره
  •  اثبات اینکه شما قصد کار یا تحصیل در کانادا را ندارید.
  •  شما باید ثابت کنید که هیچ گونه سوء پیشینه ندارید.

در موسسه مهاجرتی گنجی، برای هر فرد یک لیست مدارک مختص وی و خانواده اش بررسی و ارائه می شود تا بیشترین شانس قبولی را داشته باشد.
 

چگونه جهت وقت سفارت کانادا برای ویزای توریستی اقدام کنیم؟

برای دریافت ویزای توریستی کانادا مراحل مختلفی وجود دارد که باید همه مراحل را بگذارنید. مراحل ویزای توریستی عبارتند از:
  1.  باید واجد شرایط ویزای توریستی کانادا باشید. 
  2.  اسناد و مدارک مورد نیاز ویزای توریستی را تهیه کنید. 
  3.  فرم درخواست ویزای توریستی را ارسال کنید. 
  4. بصورت تلفنی یا آنلاین از طریق سفارت کانادا در ترکیه، اربیل، امارات و .. وقت انگشت نگاری بگیرید
  5.  منتظر بررسی پرونده خود باشید و در صورت نیاز مدارک اضافی را ارسال کنید یا به سوالاتی که پرسیده می شود پاسخ دهید. 
  6.  بعد از دریافت قبولی گذرنامه خود را برای الصاق ویزا ارسال کنید. 

 

هزینه ویزای توریستی چقدر است؟

هزینه ویزای توریستی برای هر نفر 100 دلار کانادا است. اگر لازم باشد که بیومتریک را انجام دهید هزینه این کار 85 دلار است. پس کل هزینه ویزای توریستی کانادا 185 دلار است. 
هزینه های ترجمه مدارک، بلیط و هتل جهت سفر انگشت نگاری، اخذ دعوتنامه از کانادا،  بلیط کانادا، اخذ تمکن مالی به دلار، وکیل و ... را به هزینه های فوق اضافه کنید.
 

ویزای توریستی کانادا چقدر طول میکشد؟

زمان بررسی و تایید ویزای توریستی کانادا به حجم و تعداد پرونده های موجود در سفارت کانادا بستگی دارد. زمان بررسی این ویزا با توجه به کشوری که در آن زندگی می کنید متفاوت است. شما باید حدود یک تا 6 ماه صبر کنید تا نتیجه ویزای شما مشخص شود. 

 

ویزای توریستی کانادا چقدر اعتبار دارد؟

کنسولگری کانادا در مورد مدت زمان اعتبار ویزای توریستی شما تصمیم می گیرد. در بعضی از موارد آنها ویزا را فقط برای اینکه یکبار وارد کانادا شوید به شما می دهند که ویزای سینگل نامیده می شود اما در مورد ویزای مولتیپل تا زمانی که گذرنامه شما اعتبار داشته باشد ویزای توریستی شما هم معتبر است. همه موارد بستگی به این دارد که افسران تشخیص دهند که شما واقعا قصد بازگشت به کشور خود را دارید یا نه.
هر چقدرکه ویزای توریستی شما اعتبار داشته باشد اما شما فقط تا شش ماه می توانید در کانادا بمانید. بعد از شش ماه باید به کشور خود برگردید و بعد از مدتی می توانید دوباره به کانادا برگردید. 
موسسه مهاجرتی گنجی ویزای 5 ساله مولتی کانادا را با پاس ایرانی و برای دارندگان پاسپورت دومینیکا به رایگان ویزای 10 ساله کانادا را انجام می دهد.
 

با ویزای توریستی کانادا مجاز به انجام چه کارهایی در کانادا هستیم؟

با ویزای توریستی کانادا اگر وضعیت مالی خوبی داشته باشیدمی توانید تا شش ماه در کانادا بمانید. شما با این ویزا نمی توانید کارکنید یا به صورت دائمی در این کشور بمانید. شما نمی توانید در کانادا خانه بخرید یا تحصیل کنید و اجازه استفاده از خدمات درمانی و دیگر مزایای دولتی را ندارید. 

 

ویزای همراه از طریق ویزای توریستی کانادا امکانپذیر است؟

اعضای خانواده شما مثل همسر، فرزندان خردسال شما می توانند با ویزای توریستی به کانادا بیایند. آنها باید پرونده داشته باشند و هزینه جداگانه ای پرداخت کنند. شما باید پرونده ها را به اداره ویزا در کانادا یا به صورت آنلاین ارسال کنید تا به صورت خانوادگی پرونده شما را بررسی کنند. 

 

تمدید ویزای توریستی کانادا

در صورتی که تاریخ انقضای ویزای توریستی شما نزدیک است و می‌خواهید مدت زمان طولانی‌تری بمانید، باید برای تمدید ویزا اقدام کنید. برای تمدید ویزای توریستی کانادا باید یک مدرک اقامت یا Visitor record را دریافت کنید. اگر می خواهید با ویزای توریستی بیشتر از 6 ماه در کانادا بمانید باید Visitor Record بگیرید. 
شما باید حداقل 30 روز قبل از انقضای ویزای توریستی برای تمدید این ویزا اقدام کنید. 

Visitor record کانادا چیست؟
بر خلاف ویزای توریستی، Visitor record  بستگی به اعتبار گذرنامه شما ندارد. این یک سند مستقلی است که اداره مهاجرت کانادا در زمان تایید پرونده شما این پسوند را به شما می دهد. 
این سند شامل تاریخی است که شما باید کانادا را ترک کنید.
از طریق این سند زمانی که شما در داخل کانادا هستید در دسترس شما است. اگر می خواهید کانادا را ترک کنید و دوباره وارد کانادا شوید با  Visitor record اجازه ورود دوباره به کانادا را ندارید. 
اگر اعتبار پاسپورت شما و ویزای توریستی شما در حال انقضا است و می خواهید کانادا را ترک کنید باید برای ویزای توریستی جدید اقدام کنید. 
اگر می خواهید وضعیت ویزای خود را تغییر دهید می توانید از Visitor record استفاده کنید. 
_ ویزای تحصیلی به Visitor record
 _ ویزای کاری به Visitor record
 

تبدیل ویزای توریستی به کاری در کانادا ۲۰۲۳ 

طبق خبری که قبلا در سایت موسسه گنجی در مورد شرایط جدید برای ایرانی ها با ویزای موقت اعلام کردیم، تا اسفند 1402 ، اگر با پاسپورت ایرانی در کانادا باشید امکان دریافت ورک پرمیت تا 3 سال را خواهید داشت. برای تبدیل ویزای توریستی به کار باید درخواست آنلاین ورک پرمیت بدهید. برای تبدیل به کار نیاز به جاب آفر و LMIA نیست.
در ابتدا باید با ویزای توریستی در کانادا حضور داشته باشید سپس درخواست ورک پرمیت دهید. بعد از قبولی تا پایان ورک پرمیت می توانید داخل کانادا باشید و با ویزای توریستی خود به ایران سفر کنید.
استفاده از مزایای ویزای کار ملزم به مشغول شدن در یک کار است. شغل خود را وب سایت های کاریابی در کانادا مانند indeed جستجو کنید. (در منوی بالای سایت ما بخش کاریابی هست) . رزومه خود را به کارفرماها ارسال کنید. سعی کنید در ناک شغلی که بعدا امتیاز اقامتی دارد مشغول به کار شوید.
 

چگونه می توانم برای تمدید ویزا اقدام کنم؟

با دو روش می توانید برای ویزای توریستی اقدام کنید: به صورت آنلاین یا کاغذی

ارائه درخواست ویزای توریستی کانادا آنلاین و اینترنتی
برای درخواست آنلاین باید در وبسایت اداره مهاجرت کانادا یک حساب کاربری درست کنید. 
برای دریافت دستورالعمل تمدید ویزا باید به وبسایت اداره مهاجرت کانادا مراجعه کنید. برای ایجاد نسخه های الکترونیکی باید اسناد خود را اسکن کنید و در سیستم آنلاین ارسال کنید. 
برای پرداخت هزینه ها باید کارت اعتباری معتبر داشته باشید. 
در زمانی که این سوال از شما پرسیده می شود که دوست دارید در کانادا چه کاری انجام دهید؟ باید گزینه بازدید از کانادا را انتخاب کنید. 

ارائه درخواست ویزای توریستی کانادا روی کاغذ
ابتدا باید پکیج راهنمای این برنامه را از وکیل بگیرید که شامل لیست اسناد، فرم های درخواست و دستورالعمل انجام برنامه است. 
شما باید دستورالعمل برنامه را بخوانید و همه اسناد را ارائه دهید و هزینه ها را بپردازید. 
شما باید فرم های درخواست را چاپ کنید و در صورت نیاز آنها را امضاء کنید. شما باید همه مدارک و هزینه های پرداخت شده را در پرونده قرار دهید. همه هزینه‌های مربوط به بررسی مدارک و همچنین انگشت نگاری خود را پرداخت کنید.
 پس از پرداخت هزینه‌های انگشت نگاری و عکسبرداری، شما تا ۳۰ روز وقت دارید به یکی از دفاتر انگشت نگاری کانادا مراجعه کنید. پس از انگشت نگاری، در صورتی که ویزای توریستی کانادا برای شما صادر شود، باید پاسپورت خود را به یکی از دفاتر ارسال کنید و در مدت زمان بین ۳ تا ۵ روز، ویزای شما در پاسپورتتان الصاق می‌شود.

فرم ها و اسناد مورد نیاز برای ویزا
_ یکی از اقداماتی که باید برای تمدید ویزای توریستی کانادا خود انجام دهید، دریافت و پر کردن فرم IMM 5708 است با  پر کردن این فرم در واقع نشان می‌دهید که قصد اقامت طولانی‌مدت‌تری یا تغییر وضعیت اقامت خود در کانادا دارید.
_ استفاده از نماینده مجاز IMM 5708 
_ تایید فرم اطلاعات فرد به وکیل IMM 5475
_ فرم توریستی 5409IMM

اقدام به صورت آنلاین بسیار ساده تر است. شما می توانید پرونده را به صورت مستقیم ارسال کنید و پرونده شما سریعتر بررسی می شود و در صورتی که مدارک بیشتری مورد نیاز باشد می توانید به صورت آنلاین ارسال کنید. اگر به صورت آنلاین اقدام کنید نیازی نیست که هزینه های پستی و حمل و نقل را پرداخت کنید. 
 
برچسب ها :
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 8
مریم1402/07/11
سلام با ‌ویزای توریستی آمدم کانادا
Open work permit هم گرفتم
برای پی آر شدن، با توجه به اینکه بالای ۵۰ سال دارم، امکانش وجود دارد؟
با سپاس
مریم
  • گنجی
  • 1402/07/16
با سن شما شانسی از طریق Open work permit وجود ندارد
برای بررسی دقیق تر بفرمایید که تحصیلات و شغل تان؟
آیا دانش زبان خوب دارید؟
رضا1402/06/28
سلام
من پاسپورتم دو سال دیگه اعتبار داره.
اگر توریستی بیام و درخواست کار بدم، اعتبار ویزا کاری ۳ ساله میشه یا تا پایان اعتبار پاسپورتم؟
نیازه پاسپورت جدید بگیرم؟
با تشکر
  • گنجی
  • 1402/06/28
بستگی به نظر افیسر از یک تا سه سال ارائه می گردد.
پیمان1402/06/20
در صورتی که ویزای توریستی به ورک پرمیت تبدیل شود بعد از پایان مدت زمان ورک پرمیت و عدم تمدید آن آیا مجددا می توان با ویزای توریستی قبلی سفر کرد؟
  • گنجی
  • 1402/06/28
بیشتر ورک پرمیت ها 3 ساله اند آیا آن زمان ویزای توریستی شما اعتبار دارد؟
ملیحه1402/04/31
سلام وقتتون بخیر،چه مدت طول میکشه که ویزای توریستی به ویزای کاری تبدیل بشه؟
  • گنجی
  • 1402/05/01
به علت حجم تقاضا زمان بندی ها بسیار طولانی شده
منورنوروزی1402/03/22
باسلام.آیاهمسرمن با۴۳ سال سن اگردعوتنامه دریافت کندوموفق به گرفتن ویزای توریستی شود،شانس گرفتن ویزای کار وتبدیل به اقامت رادارد که بعدمن وفرزندم هم بتوانیم به واسطه ایشان اقامت بگیریم.
کارشناسی تربیت بدنی ومربی فوتبال ودارای مجوزباشگاه است وداری مدرک فنی وحرفه ای تاسیسات است
  • گنجی
  • 1402/03/29
ایشان می تواند تقاضا برای شما بدهد ولی امکان دریافت ویزا با نظر آفیسر سفارت می باشد.
در ضمن با سن بالای 40 سال شانس دریافت کارت اقامت کم است حتی اگر ورک پرمیت بگیرند زیرا امتیاز سن را ندارند.
قبل از اقدام با معلم زبان مشورت کنید و رزومه تان را برای بررسی در واتس اپ زیر سایت ما بفرستید.
ن-م1402/03/16
با سلام
اگر ویزای توریستی کانادا داشته باشیم و وارد کانادا شویم و اپن ورک پرمیت سه ساله بگیریم، و بلافاصله از کانادا خارج شیم و به ایران برگردیم ، ورک پرمیت تا چه مدت اعتبار خواهد داشت؟
  • گنجی
  • 1402/03/18
ما پیشنهاد چنین کاری را نمی دهیم. 
دولت کانادا بدین صورت تصور می کند که؛
شما وقتی برای ورک پرمیت درخواست می دهید یعنی قصد کار در کانادا را دارید لذا چرا باید بلافاصله به ایران برگردید!!!
فرشاد1402/03/05
با سلام بنده با ویزای توریستی حدود سه ماه قبل وارد کانادا شده ام باتوجه به شرایط جدید که دولت کانادا برای ایرانیان داخل خاک کانادا در نظر گرفته تقاضای open work permit را بصورت آنلاین انجام داده ام ولی چون مدت اعتبار ویزای توریستی بنده به پایان رسیده آیا میتوانم در خواست تمدید ویزای توریستی را هم بصورت هم زمان بدهم آیا مشکلی بوجود نخواهد آمد
  • گنجی
  • 1402/03/07
صبر کنید جواب این پرونده شما بیاید تا زمانیکه جواب دهند شما قانونی در کانادا حضور دارید.
امیر1402/02/28
سلام ، وقتتون بخیر
با نشکر فراوان از شما خواهشمندم بفرمایید ایا امکانش هست که بعد از تاریخ 28 فوریه این قانون تبدیل ویزای توریستی به ورک پرمیت تمدید شود ؟؟و اگر احتمالش را میدهید چند درصد ؟؟
بسیار از پاسختون ممنونم 🙏🌺
  • گنجی
  • 1402/02/30
احتمال آن کم است و تمدید آن بیشتر به نیاز بازار کار کانادا به نیروی تحصیلکرده و فنی دارد.

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن