ورک پرمیت بعد از تحصیل در کانادا

بازدیدکنندگان : 795 نفر 1402/05/05
ورک پرمیت بعد از تحصیل در کانادا
ورک پرمیت بعد از تحصیل در کانادا
10 نکته مهم در مورد ورک پرمیت بعد از فارغ التحصیلی در کانادا را اینجا بخوانید.

دانشجویان خارجی بعد از پایان تحصیلات خود در کانادا می توانند با ورک پرمیت بعد  از فارغ التحصیلی در کانادا کار کنند. در این مقاله در مورد مراحل اقدام برای دریافت ورک پرمیت بعد از فارغ التحصیلی صحبت می کنیم.
 

1- کلاس تجربه کانادایی cec خوبه؟

با ورک پرمیت بعد از فارغ التحصیلی دانشجویان می توانند تجربه کاری کانادایی بدست آورند. زمانی که دانشجویان برای دریافت اقامت دائم کانادا اقدام می کنند تجربه کاری کانادایی یکی از عوامل بسیار مهم است. 
کانادا حدود 81 برنامه مهاجرتی دارد که بیشتر این برنامه ها به مهاجرانی که در کانادا کار یا تحصیل کرده اند امتیاز می دهند. فردی که ورک پرمیت بعد از فارغ التحصیلی دارد باید حداقل یک سال تجربه کاری حرفه ای براساس ناک مشاغل 0، A یا B داشته باشد تا واجد شرایط اقامت دائم کانادا باشد. 


2- تمام وقت یعنی چی؟

یکی از شرایط مهم ورک پرمیت بعد از فارغ التحصیلی این است که فرد باید به عنوان دانشجوی تمام وقت در کانادا باشد و دانشجوی تمام وقت باید دوره تحصیلی مورد نظر را تمام کند و بعد از آن برای دریافت ورک پرمیت بعد از فارغ التحصیلی اقدام کند. 
در زمان شیوع کرونا بعضی از دانشجویانی که به عنوان دانشجوی تمام وقت نبودند، می توانستند ورک پرمیت بعد از فارغ التحصیلی را دریافت کنند. دانشجویانی که در بهار سال 2020 و تابستان 2022 دوره تحصیلی آنها شروع شده و یا افرادی که در مارس 2020 در حال تحصیل بوده اند می توانند از این معافیت استفاده کنند. 

شرایط لازم برای دریافت ورک پرمیت بعد از فارغ التحصیلی کانادا:
  •  دانشجو باید در موسسه آموزشی تعیین شده تحصیل کند و دوره تحصیلی او حداقل باید هشت ماه طول بکشد. 
  •  دانشجو باید در دوره تحصیلی مدرک دیپلم یا گواهینامه را دریافت کند. 
  •  دریافت پذیرش و نامه از موسسه آموزشی تعیین شده نشان می دهد که متقاضی شرایط لازم برای تکمیل دوره تحصیلی خود را دارد. 
  •  دانشجو باید در یک موسسه دولتی بعد از متوسطه یا مدرسه خصوصی بعد از متوسطه در کبک تحصیل کرده باشد. دبیرستان خصوصی در کبک دوره های تحصیلی 900 ساعته دارد که مدرک دیپلم یا گواهینامه حرفه ای تخصصی ارائه می دهد. دانشجویانی که می خواهند از یک مدرسه خصوصی کانادایی مدرک کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد را دریافت کنند باید برای یک دوره تحصیلی مشخص ثبت نام کرده باشند. 
 

3- تمدید ورک پرمیت بعد از تحصیل چگونه است؟

ورک پرمیت بعد از فارغ التحصیلی قابل تمدید نیست و شما فقط یکبار می توانید برای این ورک پرمیت اقدام کنید. در بعضی از موارد اگر مدت اعتبار پاسپورت شما کم نباشد می توانید این ورک پرمیت را تمدید کنید، در غیر این صورت بعد از تمدید پاسپورت خود باید برای تمدید ورک پرمیت بعد از فارغ التحصیلی هم اقدام کنید. 
اگر بعد از اقدام برای ورک پرمیت بعد از فارغ التحصیلی تصمیم بگیرید که دوباره به دانشگاه برگردید نمی توانید ورک پرمیت جدید برای دوره تحصیلی جدید خود دریافت کنید. هر دوره تحصیلی تمام وقت در زمان کار به عنوان تجربه کاری کانادایی محسوب نمی شود. 
 

4- انقضا ورک پرمیت بعد از تحصیل مشکل ساز است؟

اگر واجد شرایط ورک پرمیت دیگری باشید می توانید قبل از انقضای ورک پرمیت بعد از فارغ التحصیلی درخواست بدهید. 
اگر ورک پرمیت بعد از فارغ التحصیلی شما در حال انقضا است می توانید برای ورک پرمیت کاری باز یا بسته درخواست بدهید. اگر همه شرایط ورک پرمیت را دارید و قبل از انقضای ورک پرمیت بعد از فارغ التحصیلی برای آن درخواست می دهید می توانید در کانادا به کار خود ادامه دهید. 
 

5- قوانین خروج از کانادا را می دانید؟

تا زمانی که منتظر تمدید ورک پرمیت خود هستید با وضعیت قانونی معتبر می توانید در کانادا بمانید. همه افراد خارجی با ویزای موقت می توانند وارد کانادا شوند. همه آنها باید در پایان اعتبار دوره اقامت خود از کانادا خارج شوند. 
فردی که اقامت موقت دارد باید قبل از پایان اعتبار اقامت موقت خود آن را تمدید کند. اگر قبل از پایان مدت اعتبار اقامت موقت برای تمدید آن اقدام کنید براساس قانون تا زمان تایید اقامت موقت جدید می توانید در کانادا بمانید. در زمان بررسی اقامت موقت شما به عنوان یک مقیم موقت در کانادا هستید. 
 

6- قوانین جدید ورود به کانادا چگونه است؟

متقاضیان ورک پرمیت بعد از فارغ التحصیلی زمانی که منتظر تایید ورک پرمیت خود هستند، اگر کانادا را ترک کرده و دوباره وارد کانادا شوند، می توانند به صورت تمام وقت در کانادا کار کنند.
اگر شما فارغ التحصیل هستید و قبل از انقضای ورک پرمیت بعد از فارغ التحصیلی خود برای تمدید آن اقدام کرده اید درصورتی شما واجد شرایط کار تمام وقت بدون ورک پرمیت هستید که:
  1.  در زمان اقدام برای ورک پرمیت بعد از فارغ التحصیلی باید ویزای تحصیلی معتبر داشته باشید. 
  2.  باید دوره تحصیلی خود را تکمیل کرده باشید. 
  3.  شرایط لازم برای کار در خارج از محوطه دانشگاه بدون ورک پرمیت را دارید، اگر دانشجوی تمام وقت بوده اید و در یک موسسه آموزشی آکادمیک، بعد از متوسطه ثبت نام کرده اید باید این دوره تحصیلی حداقل هشت ماه طول کشیده باشد. 
  4.  ساعات کاری شما بیشتر از مدت دوره تحصیلی شما برای مدرک دیپلم یا گواهینامه نبوده است. 
شما بعد از ورود و خروج به کانادا در حالی که منتظر تایید ورک پرمیت بعد از فارغ التحصیلی هستید واجد شرایط کار تمام وقت بدون ورک پرمیت هستید، اما اگر اداره مهاجرت کانادا به شما اطلاع دهد که ورک پرمیت شما رد شده است باید فورا کار خود را متوقف کنید.
 

7- مدت زمان اعتبار ویزای تحصیلی کانادا چقدر است؟

ویزای تحصیلی 90 روزه بعد از پایان دوره تحصیلی اعتبار خود را از دست می دهد. شما باید در مدت 180 روز بعد از دریافت مدرکی که نشان دهنده تکمیل دوره تحصیلی شما است برای ورک پرمیت بعد از فارغ التحصیلی اقدام کنید. 
180 روز از زمانی که امتیازات نهایی شما تعیین شوند یا مدرک رسمی کتبی برای دوره تحصیلی شما صادر شود، شروع می شود. 
اگر ویزای تحصیلی شما اعتبارش را از دست بدهد یا قبل از اقدام برای ورک پرمیت بعد از فارغ التحصیلی منقضی شود شما واجد شرایط برای کار بدون ورک پرمیت نیستید و باید یکی از کارهای زیر را انجام دهید:
  1.  از کانادا خارج شوید و برای ورک پرمیت بعد از فارغ التحصیلی در خارج کانادا اقدام کنید. 
  2.  برای بازگرداندن ویزای تحصیلی و اقدام برای ورک پرمیت بعد از فارغ التحصیلی باید 255 دلار و برای بازگرداندن وضعیت خود به عنوان دانشجو باید 350 دلار پرداخت کنید. 
 

8- مدت اعتبار ویزای تحصیلی کانادا تمام شده!

اگر ویزای تحصیلی شما قبل از اقدام برای ورک پرمیت بعد از فارغ التحصیلی منقضی شده باشد چندین راه برای درخواست وجود دارد
اگر ویزای تحصیلی شما منقضی شود می توانید کانادا را ترک کنید و در خارج از کشور برای ورک پرمیت بعد از فارغ التحصیلی اقدام کنید.
زمانی که به صورت فیزیکی در کانادا حضور دارید می توانید درخواست خود را از خارج کانادا ارسال کنید. اگر می خواهید در کانادا بمانید باید تا زمانی که ورک پرمیت واقعی را دریافت نکرده اید ویزای توریستی شما اعتبار لازم را داشته باشد. 
 

9- مدت زمان بررسی ورک پرمیت بعد از فارغ التحصیلی کانادا چقدر است؟

بعد از اینکه برای ورک پرمیت بعد از فارغ التحصیلی کانادا اقدام می کنید اداره مهاجرت کانادا به شما نامه ای می دهد، با توجه به این نامه پرونده شما در مدت 120 روز تایید می شود. 
اداره مهاجرت کانادا درخواست های داخل کانادا را در مدت 120 روز بررسی و تایید می کند. اداره مهاجرت کانادا در 90 درصد موارد براساس استاندارد خدمات، پرونده ها را بررسی و تایید می کند و در بیشتر موارد پرونده ها قبل از 120 روز تایید می شوند. اگر 120 روز تمام شود و هیچ تاییدیه ای دریافت نکرده باشید می توانید از طریق ارسال نوت داخل وبسایت اداره مهاجرت کانادا اقدام کنید. 
نامه دریافتی به افرادی که شرایط لازم را دارند تا زمانی که منتظر تایید ورک پرمیت خود هستند اجازه کار نمی دهد. 
 

10- ویزای همراه کانادا هم امکانپذیر است؟

همسر و شریک زندگی قانونی افرادی که ورک پرمیت بعد از فارغ التحصیلی دارند براساس قانون معافیت C41 واجد شرایط ورک پرمیت هستند. 
برای اینکه همسر براساس قانون C41 واجد شرایط ورک پرمیت باشند باید:
  1.  بعد از دریافت ویزای کاری آزاد همسر یا شریک زندگی، حداقل به مدت شش ماه در کانادا کار کنند. 
  2.  آنها باید در یک شغل با مهارت بالا در کد ناک A،0 یا B کار کنند. 
  3.  به صورت فیزیکی در کانادا حضور داشته باشند و یا قصد دارند در زمان اشتغال در کانادا به صورت فیزیکی حضور داشته باشند. 
برچسب ها :
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن