آمار قبولی برنامه برییتیش کلمبیا و استانی ها

بازدیدکنندگان : 996 نفر 1400/07/25
آمار قبولی برنامه برییتیش کلمبیا و استانی ها
صدور دعوتنامه مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا برای نیروی کاری، فارغ التحصیلان، کارآفرینان

بریتیش کلمبیا از طریق چهار قرعه کشی که در تاریخ 20/7/1400 برگزار کرد حدود 400 مهاجر را دعوت کرد، لذا در مجموع بریتیش کلمبیا حدود 10.000 دعوتنامه مهاجرت استانی از ابتدای سال 2021 تا به حال صادر کرده است. 

این متقاضیان مهاجرت به شهر زیبای ونکوور براساس مهارت و در گروه اکسپرس اینتری بریتیش کلمبیا کانادا در قرعه کشی عمومی که به صورت منظم برگزار می شود، دعوتنامه دریافت کردند. عمده دعوتنامه ها از گروه نیروی کار ماهر، فارغ التحصیلان بین المللی و تازه واردان ماهر و نیمه ماهر صادر شد، که حداقل امتیاز قرعه کشی بین 69 تا 91 بود و در کل 308 مهاجر دعوت شدند. 
اکسپرس اینتری بریتیش کلمبیا با سیستم مهاجرت فدرال هماهنگ است به این صورت که زمان بررسی پرونده مهاجرتی کمتر می شود. از طریق این برنامه مهاجران واجد شرایط می توانند اولویت هر دو برنامه مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا و اکسپرس اینتری فدرال کانادا را بدست آورند و در صورت تایید، دعوتنامه قبولی را دریافت کنند. 
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

مهاجران برنامه اکسپرس اینتری باید حداقل معیارهای واجد شرایط را برای یکی از برنامه های زیر را داشته باشند:

_ نیروی کار ماهر از گروه متخصصان مراقبت بهداشتی
_ فارغ التحصیلان تحصیلات تکمیلی
_ برنامه های تحصیلی واجد شرایط
_ فارغ التحصیلان خارجی


برنامه مهاجرتی برای تازه واردان ماهر و نیمه ماهر برای افرادی است که در حال حاضر در بریتیش کلمبیا زندگی و کار می کنند و در مشاغل واجد شرایط گردشگری، توریستی، حمل و نقل مسیرهای طولانی، صنایع غذایی و یا در مهارت های کد ناک های گروه C یا D کار می کنند. 
از ماه فوریه بریتیش کلمبیا بر اساس برنامه مهاجرت استانی خود دوبار در ماه قرعه کشی انجام می دهد. این قرعه کشی ها به علت تعداد زیاد مهاجران در بخشهای خاص بازار کار که در سیستم مهاجرت براساس مهارت ثبت نام کرده اند، انجام می شود. 
قرعه کشی جداگانه برای برنامه های مهاجرت براساس مهارت و اکسپرس اینتری بریتیش کلمبیا انجام شد و مهاجرانی که شغل آنها طبق کد ناک 0621 برای مدیران خرده فروشی و عمده فروشی یا کد ناک 0631 مدیران رستوران بود، دعوت شدند. در این قرعه کشی 101 دعوتنامه با 104 امتیاز دعوت شدند. 

وضعیت پرونده های کارآفرینی بریتیش کلمبیا


در حالی که استان بریتیش کلمبیا به دعوت و تایید پرونده های مهاجران کارآفرینی ادامه می دهد، دریافت پرونده های کاربردی در گروه کارآفرینی به صورت موقت متوقف شده است. این برنامه در حال بررسی است و استان جزئیات بازگشایی را در ابتدای سال 2022 اعلام می کند. 
تا به حال در سال 2021 بریتیش کلمبیا 10.000 دعوتنامه از طریق برنامه های مختلف مهاجرت استانی خود صادر کرده است. 
بریتیش کلمبیا با موقعیت استراتژیک، مالیات های رقابتی و نیروی کار چند فرهنگی تحصیل کرده، یکی از بهترین مکان ها برای انجام تجارت است و فرصت های منحصر به فردی برای کارآفرینان دارد. این استان سیستم ثبت نام مهاجرت کارآفرینی دارد یعنی مهاجران واجد شرایط قبل از اقدام باید دعوت شده باشند. 
برنامه مهاجرتی آزمایشی کارآفرینان یک برنامه جدید برای نیروی کار خارجی است که به دنبال ایجاد یک تجارت جدید در شهرهای کوچک در این استان هستند. این کسب و کار باید در شهرهایی که کمتر از 75.000 نفر دارد و در 30 کیلومتری یک شهر بزرگ واقع شده ایجاد شود. 

برنامه مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا


هدف این برنامه جذب نیروی کار خارجی است که مورد تقاضای استان هستند و می خواهند اقامت دائم کانادا را دریافت کنند. 
برنامه مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا دو برنامه اصلی مهاجرت براساس مهارت و اکسپرس اینتری را دارد که هر دو به دو زیر مجموعه تقسیم می شوند. این برنامه ها براساس سیستم ثبت نام مهاجرت براساس مهارت بریتیش کلمبیا مدیریت می شوند. برای درخواست از طریق سیستم مهاجرت براساس مهارت باید ابتدا یک حساب کاربری ایجاد کنید. بعد از آن به شما براساس تحصیلات، سابقه کار و مهارت در زبان امتیاز می دهند. 
زمانی که بریتیش کلمبیا قرعه کشی منظم خود را انجام می دهد مهاجرانی که امتیاز بالایی در هر گروه را دارند دعوت می شوند تا از طریق برنامه مهاجرت استانی برای اقامت دائم اقدام کنند. 
اگر دعوتنامه را دریافت کردید، 30 روز از تاریخ دریافت دعوتنامه فرصت دارید تا پرونده کامل را از طریق سیستم آنلاین بریتیش کلمبیا ارسال کنید. 
زمانی که پرونده کامل برنامه مهاجرت استانی را ارسال می کنید حدو دو تا سه ماه دیگر از تصمیم استان در مورد پرونده خود اطلاع پیدا می کنید. اگر شما دعوتنامه مهاجرت استانی را دریافت کنید می توانید به اداره مهاجرت کانادا برای اقامت دائم درخواست دهید. 
دعوتنامه شما از تاریخ تایید شش ماه اعتبار دارد.
بعد از دریافت دعوتنامه مهاجرت استانی به شما 600 امتیاز اضافی می دهند و این امتیاز تضمینی برای دریافت دعوتنامه قبولی در قرعه کشی بعدی اکسپرس اینتری فدرال است. 
در ادامه به بررسی پرونده های قبول شده توسط استان های طی ماه گذشته می پردازیم، این بررسی به متقاضی کمک می کند که اگر در مسیر فعلی خود به نتیجه نرسیده یا زمان زیادی را متهمل شده با تغییر مسیر بهترین انتخاب را داشته تا بتواند سریعتر به کارت پی آر برسد.

نتایج مهاجرت های استانی کانادا در ماه آگوست 2021


در اینجا خلاصه ماهانه فعالیت برنامه های مهاجرت استانی را ذکر می کنیم.
برنامه های مهاجرت استانی کانادا بیشتر از 3400 دعوتنامه مهاجرت استانی در ماه آگوست صادر کرده اند. 
تقریبا همه استانهای کانادا به جزء کبک و نوناووت برنامه های مهاجرت استانی خود را اجرا می کنند. استانها با برنامه مهاجرت استانی خود می توانند بهترین افراد را برای رفع نیازهای بازار کار خود انتخاب کرده و در منطقه خود جمعیت مهاجران را اسکان بدهند. هر استان معیارهای خاص خود را برای انتخاب کارگران خارجی واجد شرایط اقامت دائم دارد. 
از زمان ایجاد برنامه مهاجرت استانی در سال 1998 این برنامه دومین برنامه مهم برای اقامت دائم کانادا است. در حال حاضر و تا سال 2023 برنامه های مهاجرت استانی بیش از 80.000 مهاجر را برای اقامت دائم می پذیرند.

 برنامه مهاجرت استانی در آگوست 2021 با توجه به برنامه اکسپرس اینتری


بیشتر استانهای کانادا حداقل یک برنامه مهاجرت استانی دارند که با سیستم اکسپرس اینتری فدرال که منبع اصلی مهاجرت اقتصادی کانادا است،  هماهنگ است.
تا به حال در سال 2021 اداره مهاجرت کانادا هر دو هفته قرعه کشی اکسپرس اینتری را برای برنامه مهاجرت استانی انجام داده است که لیست رشته ها و امتیاز قبولی آنها را در تلگرام گنجی (لینک پایین) درج کردیم.
در ماه آگوست اداره مهاجرت کانادا دو قرعه کشی اکسپرس اینتری را برای مهاجران برنامه مهاجرت استانی انجام داد، 512 دعوتنامه قبولی در تاریخ 4 آگوست و 463 دعوتنامه قبولی در تاریخ 18 آگوست صادر شد. در حالی که تعداد دعوتنامه های صادر شده در ماه گذشته نسبت به ماه ژوئن و جولای کمتر شده بود، تعداد دعوتنامه های صادر شده از طریق برنامه اکسپرس اینتری به بالاترین تعداد رسید. اداره مهاجرت کانادا امسال بیش از 100.000 دعوتنامه قبولی صادر کرده است. 
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا موسسه گنجی

ساسکاچوان

در ماه آگوست برنامه مهاجرت استانی ساسکاچوان در کل چهار قرعه کشی  از طریق زیر مجموعه های اکسپرس اینتری و مشاغل مورد تقاضا در گروه نیروی کار ماهر بین المللی صادر کرد که در مجموع 948 دعوتنامه مهاجرت استانی صادر کرد. این تعداد از 575 دعوتنامه ای که این استان در ماه جولای صادر کرد بیشتر است. 
نیروی کار ماهر در برنامه مهاجرت استانی ساسکاچوان براساس تحصیلات و آموزش، سن و ارتباط با استان، تجربه کاری ماهر، تسلط به زبان و سازگاری با محیط استان ارزیابی می شوند. برای ورود به سیستم امتیازی ساسکاچوان مهاجران باید حداقل 60 امتیاز از 110 امتیاز را داشته باشند، اما امتیاز قبولی بیش از 70 است.

بریتیش کلمبیا

در ماه گذشته این استان بیشتر از 900 مهاجر را دعوت کرده است تا از طریق اکسپرس اینتری بریتیش کلمبیا برای برنامه مهاجرت استانی اقدام کنند، برنامه مهاجرت براساس مهارت با تعداد دعوتنامه های صادر شده در ماه گذشته هماهنگ و مرتبط است. 
اکسپرس اینتری بریتیش کلمبیا با اکسپرس اینتری فدرال هماهنگ است، که این موضوع زمان بررسی پرونده ها را کم می کند. مهاجران از طریق برنامه اکسپرس اینتری بریتیش کلمبیا می توانند در اولویت بررسی هر دو برنامه مهاجرت استانی و اکسپرس اینتری قرار بگیرند و در صورت دریافت دعوتنامه، اقامت دائم را دریافت کنند. 

انتاریو

این استان پنج قرعه کشی در این ماه از طریق برنامه مهاجرت استانی انتاریو انجام داده است. 
اولین قرعه کشی در تاریخ 6 آگوست انجام شد و استان دو دعوتنامه از طریق برنامه پیشنهاد کاری کارفرما صادر کرد: پیشنهاد کار خارجی و کارفرمایی و برنامه دانشجویان بین المللی. این قرعه کشی ها براساس برنامه تحرک اقتصادی بودند. 
برنامه نیروی کار خارجی انتاریو براساس پیشنهاد کارفرمایان یک برنامه برای مهاجرانی است که در داخل و خارج از کانادا اقامت دارند و از کارفرمایی در انتاریو پیشنهاد کار واجد شرایط دارند. در صورت دریافت دعوتنامه از برنامه کارفرمایان انتاریو براساس پیشنهاد کار برای نیروی کار خارجی، مهاجران می توانند برای اقامت دائم به اداره مهاجرت کانادا مراجعه کنند. کارفرمایان باید فرم کارفرمایی را تکمیل کنند. 
برنامه دانشجویان بین المللی انتاریو براساس پیشنهادشغلی به دانشجویانی که شغلی ماهر در انتاریو دارند اقامت دائم را می دهد. این برنامه برای دانشجویان بین المللی داخل یا خارج از کانادا که پیشنهاد کاری در مشاغل ماهر طبقه بندی شده در سطح  0، A یا B دارند، است. کارفرما باید فرم کارفرمایی را تکمیل کند. 
در تاریخ 11 آگوست این استان برای دومین بار در برنامه مهارت های مورد تقاضا براساس سیستم جذب مهاجر جدید خود قرعه کشی انجام داد و 48 مهاجر را دعوت کرد. مهاجران برای واجد شرایط بودن باید پیشنهاد شغلی در مشاغل تعیین شده را داشته باشند. 
در تاریخ 18 آگوست 2021 انتاریو اولین دوره قرعه کشی را برای برنامه های کارشناسی ارشد و دکترا برگزار کرد. بین دو قرعه کشی استان 479 دانشجوی فارغ التحصیل بین المللی را دعوت کرد. انتاریو 402 مهاجر را از طریق برنامه کارشناسی ارشد که پروفایل امتیازی داشتند و 77 مهاجر با پروفایل امتیازی 17 و بالاتر را از طریق برنامه تحصیلات تکمیلی دعوت کرد. 
در تاریخ 25 آگوست انتاریو دومین قرعه کشی دوره کارشناسی ارشد را برگزار کرد و 326 مهاجر که حداقل 37 امتیاز داشتند را دعوت کرد. 
در تاریخ 26 آگوست برنامه مهاجرت استانی انتاریو 20 دعوتنامه از طریق برنامه کارآفرینی برای مهاجرانی که بین 142 تا 200 امتیاز داشتند را صادر کرد. 
در کل استان انتاریو 875 مهاجر را از طریق برنامه مهاجرت استانی دعوت کرد. 
برنامه فارغ التحصیلان بین المللی به دانشجویانی که مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه واجد شرایط در انتاریو را دارند اقامت دائم را بدون نیاز به پیشنهاد کاری را می دهد. مهاجرانی که شرایط زبان و تحصیل و دیگر شرایط را دارند از برنامه مهاجرت استانی انتاریو دعوتنامه دریافت کرده و برای اقامت دائم به اداره مهاجرت کانادا مراجعه می کنند. 
برنامه تحصیلات تکمیلی انتاریو به دانشجویانی که از مقطع دکتری در دانشگاه واجد شرایط انتاریو فارغ التحصیل شده اند اقامت دائم بدون نیاز به پیشنهاد کاری را می دهد. 
برنامه کارآفرینی انتاریو برای جذب افرادی است که به دنبال اجرای یک طرح تجاری جدید یا خرید یک شغل در انتاریو هستند. مهاجران موفق نامه مجوز کاری موقت را براساس توافقنامه عملکرد برای ایجاد تجارت در انتاریو دریافت می کنند. اگر شرایط سرمایه گذاری و ایجاد شغل در توافقنامه رعایت شود کارآفرینان از طریق برنامه مهاجرت استانی می توانند برای اقامت دائم اقدام کنند. 

آلبرتا

در ماه آگوست برنامه اکسپرس اینتری آلبرتا بزرگترین قرعه کشی را درسال 2021 انجام داد. قرعه کشی در تاریخ 10 آگوست برگزار شد و 396 مهاجر با حداقل 300 امتیاز دعوت شدند. 

منیتوبا

استان منیتوبا از طریق سه برنامه زیر قرعه کشی انجام داد: نیروی کار ماهر در منیتوبا، برنامه آموزش بین المللی و نیروی کار ماهر در خارج از کشور در ماه آگوست. قرعه کشی در تاریخ 12 آگوست با 275 دعوتنامه انجام شد که از این تعداد 36 دعوتنامه برای مهاجرانی که پروفایل معتبر اکسپرس اینتری داشتند صادر شد.
برنامه نیروی کار ماهر در منیتوبا برای نیروی کار خارجی واجد شرایط و فارغ التحصیلان بین المللی که در حال حاضر در منیتوبا کار می کنند و پیشنهاد کار دائمی از کارفرما دارند، است. برنامه نیروی کار ماهر در خارج منیتوبا برای نیروی کار ماهری است که خارج از کانادا هستند اما ارتباط قوی با استان دارند. این برنامه براساس سن، تجربه کاری، تحصیلات و سازگاری با محیط به مهاجران امتیاز می دهد. 

جزیره پرنس ادوارد

جزیره پرنس ادوارد در تاریخ 19 آگوست قرعه کشی از پیش تعیین شده انجام داد و 161 دعوتنامه برای مهاجران صادر کرد. بیشتر دعوتنامه ها حدود 152 مورد برای مهاجران اکسپرس اینتری و نیروی کار ماهر صادر شد. 9 دعوتنامه هم برای نیروی متخصص فنی صادر شد که حداقل 75 امتیاز داشتند. 
جزیره پرنس ادوارد از یک جزیره و چندین جزیره اطراف آن تشکیل شده است این جزیره زمین های کشاورزی و سواحل زیبا دارد که اقتصاد آن براساس کشاورزی و گردشگری است. مهاجران با توجه به مهارت و تجربه کاری می توانند از برنامه مهاجرت استانی این جزیره دعوتنامه دریافت کنند و برای اقامت دائم کانادا اقدام کنند. 

برنامه مهاجرت استانی چیست؟


استانها و مناطق کانادا از طریق برنامه مهاجرت استانی می توانند افرادی را برای اقامت دائم انتخاب کنند. 
دو نوع برنامه مهاجرت استانی وجود دارد: اصلی و پیشرفته.
برنامه های مهاجرتی اصلی خارج از سیستم اکسپرس اینتری کار می کنند و توسط خود استانها مدیریت می شوند. این مهاجران تابع برنامه های مهاجرتی استانها و استانداردهای آنها برای بررسی و پذیرش هستند. برای رفتن از مرحله اولیه مهاجرت به اقامت دائم مهاجران باید دو مرحله را طی کنند. ابتدا مهاجران مشخص می کنند که شرایط برنامه مهاجرت استانی را دارند و در صورت موفقیت در این برنامه، دعوتنامه را دریافت می کنند. بعد از دریافت دعوتنامه می توانند برای اقامت دائم به دولت فدرال درخواست دهند.
برنامه های مهاجرتی پیشرفته با سیستم اکسپرس اینتری هماهنگ هستند. مقامات مهاجرتی از طریق این برنامه ها می توانند مهاجرانی که معیارهای خاصی دارند را در سیستم اکسپرس اینتری پیدا کنند. بعد استانها این مهاجران را برای مهاجرت استانی دعوت می کنند. 
سیستم اکسپرس اینتری سه برنامه اصلی مهاجرت اقتصادی کانادا را مدیریت می کند: برنامه نیروی کار ماهر فدرال، برنامه نیروی متخصص فنی فدرال و کلاس تجربه کار کانادایی.
اگر مهاجران از طریق برنامه های مهاجرتی پیشرفته انتخاب شوند، 600 امتیاز اضافی براساس سیستم جامع امتیاز بندی دریافت می کنند. این امر تضمین می کند که آنها در قرعه کشی بعدی اکسپرس اینتری دعوتنامه قبولی برای اقامت دائم را دریافت می کنند. 

telegram_Canada_Ganji
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن