الزام دریافت مدرک سوپیشینه برای کسب اقامت دائم کانادا

بازدیدکنندگان : 716 نفر 1400/08/07
الزام دریافت مدرک سوپیشینه برای کسب اقامت دائم کانادا
الزام دریافت مدرک سوپیشینه برای کسب اقامت دائم کانادا

 در اینجا مواردی که شما باید در مورد سابقه کیفری و سوپیشینه قبل از اقدام برای اقامت دائم بدانید را ذکر می کنیم.

کانادا بیشتر از یک میلیون نفر را طی 3 سال آینده برای اخذ اقامت دائم می پذیرد. حدود 60 درصد از این مهاجران به عنوان نیروی کار ماهر به کانادا می آیند. اکسپرس اینتری اصلی ترین روشی است که کانادا به وسیله آن برنامه های نیروی کار ماهر را بررسی و مدیریت می کند.
اداره مهاجرت کانادا جدیدترین سطوح  مهاجرتی خود را در تاریخ 30 اکتبر 2020 منتشر کرد. این طرح مهاجرتی به این صورت است:
_ 400.000 نفر برای اقامت دادم در سال 2020
_ 410.000 نفر در سال 2021
_ 420.000 نفر در سال 2022
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

راههای زیادی برای دریافت اقامت دائم کانادا وجود دارد. شاید شما خارج از کشور زندگی کنید یا در حال حاضر در کانادا باشید. شاید بدون اینکه وضعیت اقامتی معتبری در کانادا داشته باشید اقامت دائم را دریافت کنید. یا اگر دانشجوی بین المللی یا نیروی کار موقت خارجی هستید می توانید وضعیت اقامتی موقت خود را به اقامت دائم تبدیل کنید. شما شاید واجد شرایط برنامه مهاجرت نیروی متخصص یا اسپانسرشیپ، یا برنامه فدرال و استانی کانادا باشید. 

سابقه کیفری می تواند مانع شما برای دریافت اقامت دائم شود. اما شما اگر از نظر کیفری در کانادا وضعیت قابل قبولی نداشته باشید، راههایی است که شما می توانید این مانع را از بین ببرید.
اگر می خواهید برای اقامت دائم کانادا اقدام کنید اما سابقه کیفری دارید، برای دریافت اقامت دائم باید وضعیت کیفری خود را استعلام و بررسی کنید. 
دولت کانادا از افرادی که در این کشور وضعیت غیر قابل قبول دارند می خواهد که برای بازپروری جنایی اقدام کنند. این برنامه برای افرادی است که هنوز واجد شرایط رفع دائمی سوپیشینه کیفری خود هستند. اگر به جرم یا جنایاتی در یک کشور خارجی محکوم شده اید و بیشتر از پنج سال از حکم شما می گذرد واجد شرایط بازپروری جنایی هستید. 
دولت کانادا برنامه بازپروری جنایی را به افرادی می دهد که تغییرات عمده و مثبت از زمانی که محکوم شدن داشتند. این برنامه بازپروری جنایی پرونده شما را چه به عنوان توریست یا برای اقامت دائم وارد کانادا شوید کاملا بررسی می کند. اگر شما مرتکب جرم دیگری نشوید می توانید شرایط بررسی را داشته باشید. بازپروری جنایی می تواند نگرانی های شما در مورد محرومیت از اقامت دائم یا اینکه مانع ورود شما به کانادا شوند را از بین ببرد. جرایمی مثل سرقت، رانندگی در حالت مستی و ... وضعیت غیر قابل قبولی را برای شما در کانادا ایجاد می کند.

 بازپروری جنایی فقط برای محکومین خارج از کانادا است. اگر در کانادا محکوم به جرمی شدید باید به هیئت آزادی مشروط کانادا درخواست بخشش کنید. 
برای اینکه واجد شرایط بازپروری جنایی باشید باید حداقل پنج سال از پایان محکومیت شما بگذرد. مجازات شامل زندان، پرداخت جریمه، آزادی مشروط به قوانین یا محرومیت از خدمات اجتماعی مورد نیاز باشد. اگر پرونده یا حکم حل نشده دارید واجد شرایط درخواست نیستید.
فردی که می خواهد درخواست بازپروری جنایی بدهد ترجمه سوپیشینه کیفری یا معادل کانادایی آن بسیار اهمیت دارد. برای انجام این کار فرد باید به دقت قانون کیفری کانادا را در رابطه با قوانین کشوری که در آنجا محکوم شده را بداند و یا از وکیل خود درخواست بررسی کند. دولت کانادا هزینه بررسی بازپروری جنایی را دریافت می کند. میران اتهام به این بستگی دارد که سابقه کیفری فرد جدی یا غیر جدی باشد. کانادا 200 دلار برای جرائم غیر جدی و 1000 دلار برای جنایات جدی دریافت می کند. 

غیر قابل قبول بودن جنایی یک موضوع مهم است به خصوص زمانی که فرد می خواهد به کانادا مهاجرت کند. چون همین موضوع می تواند مانع ورود افراد به کانادا شود. اما راههایی برای پذیرش وجود داد که بستگی به شرایط شما دارد. 
اگر فکر می کنید که واجد شرایط بازپروری جنایی هستید باید در مورد مسائل جنایی در کانادا اطلاعات زیادی داشته باشید تا بررسی دقیق انجام شود. 
طبق قانون کانادا برای کسب اقامت دائم کانادا باید از کشور خود که در آن به دنیا آمده اید یا بزرگ شده و یا هر کشور دیگری که شش ماه به صورت ممتد یا جداگانه ساکن بوده اید، نامه سوپیشینه معتبر به دولت کانادا ارائه دهیدو توجه کنید که مدت اعتبار این نامه فقط یک ماه از زمان صدور است. همچنین در بعضی موارد باید سوپیشینه از کانادا بگیرید مانند دانشجویانی که در کانادا تحصیل کرده اند اگر الان خارج از کانادا هستید باید تصویر انگشت نگاری خود را به پلیس RCMP کانادا ارسال کنید.

telegram_Canada_Ganji
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن