انتاریو کانادا به کدام دانشجویان اقامت دائم می دهد

بازدیدکنندگان : 1836 نفر 1400/07/28
انتاریو کانادا به کدام دانشجویان اقامت دائم می دهد
انتاریو کانادا به کدام دانشجویان اقامت دائم می دهد

تورنتو مقصد بسیاری از مهاجران کانادا است. اما اگر واجد شرایط مهاجرت نبودید می توانید با تحصیل در بعضی استانها مانند انتاریو، بریتیش کلمبیا، کبک و ... به اقامت دائم کانادا برسید، البته شرایط دانشجویی در انتهای این متن درج شده که رعایت انها شما را از ریجکتی در ویزای دانشجویی دور می کند.  ونکوور و مونترال را قبلا در کانال تلگرام توضیح داده ایم، دیروز نیز ویزای کار انتاریو را شرح دادیم، امروز قصد داریم در مورد صدور دعوتنامه انتاریو برای برنامه های کارشناسی ارشد و دکترا که به کارت پی آر کانادا می رسد را توضیح دهیم.

انتاریو فارغ التحصیلان بین المللی را که پروفایل امتیازی خودرا ثبت کرده اند را دعوت می کند، طبق این خبر در تاریخ 23/6/1400 انتاریو 691 فارغ التحصیل بین المللی را دعوت کرد تا از طریق برنامه مهاجرت استانی انتاریو اقدام کنند، که طی آن 627 دانشجوی فارغ التحصیل شده در مقطع کارشناسی ارشد و 64 نفر از طریق برنامه تحصیلات تکمیلی دکترا اقدام کردند. 

برنامه کارشناسی ارشد و دکترای انتاریو به دانشجویانی که مدرک کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه واجد شرایط انتاریو را دارند، اقامت دائم بدون نیاز به پیشنهاد کاری را می دهد. مهاجرانی که شرایط تحصیل و زبان را دارند از برنامه مهاجرت استانی انتاریو دعوتنامه دریافت می کنند و برای اقامت دائم به اداره مهاجرت کانادا درخواست می دهند. فارغ التحصیلان دکترا برای اقدام نیازی به پیشنهاد کاری ندارند. 
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی
مهاجران دعوت شده باید پروفایل مشخصات خود را به سیستم امتیازی انتاریو ارسال کنند. هر برنامه امتیاز خاص خود را دارد:

_ فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد حداقل باید 35 امتیاز داشته باشند. 
_ فارغ التحصیلان دکترا حداقل 16 امتیاز نیاز دارند.


این سومین و بزرگترین قرعه کشی کارشناسی ارشد از زمانی است که انتاریو برای برنامه های مهاجرت استانی که از سیستم اکسپرس اینتری استفاده نمی کنند، سیستم امتیازی را ایجاد کرد. البته این دومین قرعه کشی برای برنامه تحصیلات تکمیلی دکترا بود.  
براساس تاریخچه قبلی قرعه کشی ها، قرعه کشی کارشناسی ارشد بزرگتر بود و به امتیاز بیشتری هم نیاز داشت. این موضوع به علت تعداد متقاضیان واجد شرایطی است که با هر نوع مدرکی وارد سیستم امتیازی می شوند. براساس آمار کانادا، سالانه هزاران دانشجوی بین المللی با مدرک کارشناسی ارشد از انتاریو فارغ التحصیل می شوند، در حالی که تعداد فارغ التحصیلان دکترا فقط چند صدنفر است. 

برنامه کارشناسی ارشد انتاریو چه شرایطی دارد


برای اقدام از طریق برنامه کارشناسی ارشد انتاریو باید در سیستم الکترونیکی انتاریو ثبت نام کنید و بعد علاقه خود را برای برنامه تحصیلات تکمیلی ابراز کنید. 
انتاریو مهاجران واجد شرایط را دعوت می کند تا برای برنامه مهاجرت استانی اقدام کنند، که این امر از درخواست برای اقامت دائم کانادا حمایت می کند. 
برای اقدام نیازی به پیشنهاد شغلی ندارید، اما باید در مدت دو سال بعد از فارغ التحصیلی برای دریافت دعوتنامه اقدام کنید. فارغ التحصیلان دانشگاههای زیر واجد شرایط این برنامه هستند:
Algoma University_
Brescia University College (Affiliated with the University of Western Ontario) _
Brock University_
Carleton University_
Dominican University College_
Huron University College (Affiliated with the University of Western Ontario)_
King’s University College at the University of Western Ontario_
Lakehead University_
Laurentian University_
McMaster University_
Nipissing University_
Ontario College of Art & Design University_
Queen’s University_
Royal Military College of Canada_
Ryerson University_
Saint Paul University (Federated with the University of Ottawa) _
St. Jerome’s University (Federated with the University of Waterloo) _
Trent University_
University of Guelph_
University of Ontario Institute of Technology_
University of Ottawa_
University of St. Michael’s College (Federated with the University of Toronto) _
University of Toronto_
University of Trinity College (Federated with the University of Toronto)_
University of Waterloo_
University of Windsor_
Victoria University (Federated with the University of Toronto_)
Western University_
Wilfrid Laurier University_
York University_

چگونه برای مهاجرت به انتاریو امتیاز کسب کنیم؟


انتاریو پروفایل های امتیازی را براساس عوامل انسانی رتبه بندی می کند، و استان طبق آن مهاجرانی که برای پیشرفت انتاریو و شهر تورنتو مناسب هستند را انتخاب می کند. شما براساس سطح مهارت پیشنهاد شغلی خود و تجربه کار کانادایی امتیاز دریافت می کنید. که در خبرهای قبلی تلگرام گنجی اعلام گردیده بود.
سیستم امتیاز دهی انتاریو با توجه به برنامه مورد نظر شما متفاوت است. به غیر از سطح مهارت و تجربه کاری، آنها دستمزد، تحصیلات، تسلط به زبان رسمی و منطقه ای که در آن تحصیل و کار می کنید را در نظر می گیرند. استان 10 امتیاز برای پاسخگویی مهاجران به نیازهای بازار کار اختصاص می دهد. 
اما توجه کنید که وقفه تحصیلی هرچند با سابقه کار پر شده باشد، نداشتن آیلتس آکادمیک 6 به بالا، همراهی همسر و فرزند در پرونده، نداشتن سوابق کاری یا تحصیلی مرتبط با رشته انتخابی، سن بالای 32 و عدم رعایت لیست مدارک شانس شما را برای قبولی در بخش ویزای دانشجویی پایین می آورد.

telegram_Canada_Ganji
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن