بهبود شرایط اقتصادی کبک و انتاریو با مهاجرت

مسیر نما :
بازدیدکنندگان : 1229 نفر 1400/01/24
بهبود شرایط اقتصادی کبک و انتاریو با مهاجرت
بهبود شرایط اقتصادی کبک و انتاریو با مهاجرت

مطالعات جدید اهمیت مهاجرت را در بهبود شرایط اقتصادی کبک و انتاریو در زمان شیوع کرونا نشان می دهد.

براساس گزارشات اداره امار کانادا، مهاجرت باعث رونق اقتصادی در انتاریو و کبک می شود. 
براساس گزارش اسکوشیا بانک اگر کانادا به هدف های مهاجرت خود دست یابد، چند میلیارد دلار به اقتصاد آن وارد می شود، حتی اگر شرایط بازار کار بهتر نشود. با افزایش مهاجران حدود 2.9 میلیارد دلار به اقتصاد انتاریو و کمتر از یک میلیارد دلار به اقصاد کبک اضافه می شود.
کانادا با پذیرش تعداد زیادی از مهاجران در دو استان بزرگ خود حتی با وجود شکاف های بزرگ در بازار کار، رشد و سود اقتصادی زیادی را بدست می آورد. مارک دزورمو اقتصاد دان می گوید: بستن این شکاف ها باعث رشد بیشتر می شود. شکاف در بازار منطقه ای است که مشاغل فعلی در آن به دلیل کرونا کار نمی کنند. به عنوان مثال ، Netflix در سالهای مختلف خلا بازار را پر کرده است. ابتدا با اجاره فیلم های اولیه سفارش فیلم و سپس با پخش آن توانست سود خوبی از شرایط پیش بینی نشده بازار بدست آورد و یا مثالی دیگر: غذاهای ارگانیک، شکاف بازار را زمانی که مصرف کنندگان پی به سالم تر بودن محصولات ارگانیک بردند پر کرد، مردم برای داشتن سلامت بیشتر روی به خرید محصولات غذایی ارگانیک ، سالم و طبیعی آوردند. هر تجارت موفقی که فکرش را کنید به نوعی شکاف بازار را تأمین کرده است.
اگر اختلاف بین نیروی کار مهاجر و افراد متولد کانادا از بین برود، بین 12 تا 20 میلیارد دلار به اقتصاد انتاریو اضافه می شود.
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

بررسی مسائل مربوط به افزایش تعداد مهاجران


مهاجران نسبت به افراد متولد کانادا عملکرد کمتری در بازار کار داشته اند، همین شک و تردید ها هدف های مهاجرتی برای افزایش مهاجران کانادا را زیر سوال می برد.
گزارشات می گویند: مهاجران نقش مهمی در اقتصاد دارند و عملکرد آنها در زمان شیوع کرونا در کبک و انتاریو کاملا مشهود است. 
مطالعات نشان می دهد که در پنج سال آینده مهاجران تاثیرات زیادی در اقتصاد این دواستان خواهند داشت. بعد از سال 2022 مهاجران باعث نیمی از رشد اقتصادی در این دو استان هستند. بدون وجود مهاجران تولید ناخالص داخلی انتاریو امسال حدود 20 درصد یعنی 157 میلیارد دلار کاهش پیدا می کند.
با ادغام مهاجران در بازار کار رشد اقتصادی بیشتر خواهد شد. نرخ بیکاری مهاجران نسبت به کارگران متولد کانادا بیشتر بوده است. این موضوع بیشتر در استان کبک دیده می شود، در حالی که مهاجران این استانها تمایل بیشتری برای ورود به بازار کاری دارند. این اختلاف ها بین مهاجران و کارگران کانادایی در طول زمان کمتر شده و در چند سال گذشته حتی کاهش بیشتری پیدا کرده است.
براساس گزارشات از بین بردن این اختلاف ها به عهده جامعه تجاری و سیاستگذاران است. کارفرماها از طریق متنوع سازی نیروی کار می تواند از مهاجران حمایت کند، اما سیاستگذاران باید محیط مناسب برای کسب و کار را فراهم کنند. سیاست جدید مهاجرت باید تاثیرات بیماری کرونا را در بخشهای مختلف در نظر داشته باشد. برای مثال خرده فروشی ها که تحت تاثیر کرونا هستند، برای زمان کوتاهی کار آنها رونق بگیرد، در حالی که بخشهای بهداشتی با کمبود نیروی کار مواجه هستند.
کانادا در زمینه مهاجرت کاملا موفق است. مهاجرت در زمان کرونا باعث ایجاد شرایط مناسب در کانادا شده که باعث بهبود شرایط بعد از کرونا هم می شود.

ایجاد چند شغل جدید در کانادا


گزارشات آماری از نیروی کاری کانادا نشان دهنده رشد سریع اقتصادی در ماه مارس است اما شاید این رشد ادامه نداشته باشد.
رشد اقتصادی کانادا در ماه مارس 2021 به سطح قبل از کرونا رسید.
گزارشات آماری کانادا از 14 تا 20 مارس شرایط بازار کار را نشان می دهد، که در این زمان موج سوم کرونا آغاز شد. اقدامات بهداشتی در چند استان کمتر شده بود. ماندن در خانه و تحویل سفارشات به افراد در خانه هایشان در استان انتاریو بیشتر شده، اما خدمات مراقبت شخصی، امکانات تفریحی و باشگاهها و رستورانهای حضوری در تورنتو بسته بود.
نرخ اشتغال در ماه مارس 1.5 درصد کمتر از فوریه 2020 یعنی یک ماه قبل از شیوع کرونا بود، و نرخ بیکاری حدود 32 درصد بود.
نرخ اشتغال در استانهای انتاریو، آلبرتا، بریتیش کلمبیا و کبک افزایش زیادی داشته است. نرخ اشتغال در مشاغل آسیب دیده مثل خرده فروشی ها، خدمات اقامتی و غذایی افزایش داشت. اشتغال در بخش اطلاعاتی، فرهنگی و تفریحی برای اولین بار در ماه سپتامبر افزایش یافت.

نرخ اشتغال در چه صنایعی در کانادا بیشتر شده


مهاجران تحت تاثیر کرونا بوده اند چون آنها در صنایعی مشغول به کار هستند که آن صنایع خیلی تحت تاثیر کرونا هستند. در حال حاضر بعضی از صنایع آسیب دیده بهبود پیدا کرده اند. 
براساس گزارشات آماری در سال 2016 در بخش های خرده فروشی حدود 450.000 مهاجر استخدام شده اند. زیانهای این شغل ها در ماه ژانویه به طور کامل در ماه مارس جبران شد.
در بخش خدمات غذایی و اقامتی حدود 21000 نفر کار می کردند که نرخ اشتغال در این بخش ها 2 درصد افزایش داشت. و 346.000 مهاجر در این شغل ها استخدام شدند.
در بخش های تولیدی حدود 238.000 مهاجر استخدام شدند، که باعث بدست آوردن سود زیاد در بخش تولید کالا بود.
در بخشهای مراقبت بهداشتی و کمک های اجتماعی حدود 523.000 مهاجر استخدام شد و در بخش خدمات آموزشی 262.000 مهاجر کار می کنند.
همه این بخشها باعث افزایش نرخ اشتغال ملی کانادا در ماه گذشته بود.
 

نرخ اشتغال ثابت مهاجران

محدودیت های سفر به کانادا باعث کاهش ورود مهاجران شده است. در سال 2020 حدود 184.000 مهاجر وارد کانادا شدند.
گزارشات آماری کانادا مهاجرانی که کمتر از پنج سال در کانادا بودند  را به عناون افراد تازه وارد می داند. تعداد مهاجران در سال گذشته بسیار کم بود، کاهش تعداد مهاجران بیشتر از کاهش نرخ اشتغال آنها است نرخ اشتغال آنها ثابت مانده است. در سه ماهه منتهی به ماه مارس نرخ اشتغال مهاجران 65 درصد بود که تغییر آن نسبت به سه ماهه منتهی به ماه فوریه 2020 کم بوده است.
کاهش نرخ اشتغال در ماه آوریل
با شروع موج سوم کرونا در این ماه استانهای کانادا محدودیت ها را بیشتر کردند. مثلا در استان انتاریو مشاغل غیر ضروری تعطیل شدند. محدودیت ها در استان کبک، آلبرتا و بریتیش کلمبیا بیشتر شد.
تاثیرات این محدودیت ها با نظرسنجی از نیروی کار در ماه آوریل مشخص می شود، که در ماه می منتشر می شود.

telegram_Canada_Ganji
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن