خطای اداره مهاجرت کانادا در مورد 7300 پرونده

بازدیدکنندگان : 2502 نفر 1400/06/08
خطای اداره مهاجرت کانادا در مورد 7300 پرونده
خطای اداره مهاجرت کانادا در مورد 7300 پرونده 

به علت خطای فنی، کانادا بیشتر از 7300 پرونده فارغ التحصیلان بین المللی را برای برنامه جدید ویزای موقت به ویزای دائم پذیرفت!

گزارشات اداره مهاجرت کانادا نشان می دهد که این اداره مهاجرت پرونده های بیشتری را به نسبت میزان تعیین شده دریافت کرده است، 25 ساعت بعد از شروع برنامه ویزای موقت به ویزای دائم، کانادا به حداکثر ظرفیت پذیرش 40.000 فارغ التحصیل رسید. 
در تاریخ 14 آوریل 2021  اداره مهاجرت کانادا برنامه جدیدی را برای اقامت دائم معرفی کرد تا به 90.000 نیروی کار ضروری، دانشجوی بین المللی و فرانسوی زبانها اقامت دائم بدهد. این برنامه در تاریخ 6 می باز شد. این برنامه برای اقامت دائم نیروی کار موقت و فارغ التحصیلان بین المللی در کانادا است که مهارت و تجربه لازم برای مبارزه با کرونا را دارند. آنها باید پرونده های خود را در تاریخ 16/2/1400 تا 14/8/1400 ارسال کنند، اما اگر کانادا زودتر به ظرفیت پذیرش 90.000 پرونده برسد هیچ پرونده ای را نمی پذیرد. اما اداره مهاجرت کانادا 7.307 پرونده اضافی فارغ التحصیلان بین المللی برای برنامه ویزای موقت به ویزای دائم را دریافت کرد.
برنامه ویزای موقت به ویزای دائم شامل شش برنامه مهاجرتی است که به نیروی کار ضروری، فرانسوی زبانها و فارغ التحصیلان بین المللی اجازه می دهد تا برای اقامت دائم اقدام کنند. این برنامه های یکبار مصرف در تاریخ 16/2/1400 باز شد و در تاریخ 14/8/1400 یا زمانی که به سقف پذیرش خود برسند بسته می شوند. 
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

اما مشکل پذیرش اضافی اداره مهاجرت چه بوده؟


پرونده های اضافی برنامه فارغ التحصیلان بین المللی به علت خطای فنی در سیستم الکترونیکی پذیرفته شد. پرونده ها در زمان ارسال با یک دستگاه شمارش می شوند تا تعداد پرونده های دریافت شده در وبسایت دولت مشخص شود. اما پرونده هایی که به صورت همزمان ارسال می شوند فقط به عنوان یک پرونده در نظر گرفته می شوند. یعنی اگر دو متقاضی همزمان دکمه ارسال را فشار دهند، سیستم آن را به عنوان فقط یک پرونده در نظر می گیرد.
به علت این خطا اداره مهاجرت کانادا از وزیر مهاجرت مارکو مندچینو خواست تا یک دستورالعمل موقت را تصویب کند تا پرونده ها سریعتر بررسی شوند. در غیر این صورت براساس دستورالعمل فعلی، آنها باید پرونده ها را به همراه هزینه به متقاضیان بازگردانند. اما در جلسه توجیهی مشخص شد که این موضوع ناعادلانه است چون اداره مهاجرت کانادا همه پرونده ها را در محدوده ظرفیت پذیرش دریافت کرده است.
مارکو مندیچینو این دستورالعمل را در تاریخ 7/4/1400 تصویب کرد تا 7.307 پرونده مجدد بررسی شود. این به معنی باز شدن دوباره برنامه نیست و اداره مهاجرت کانادا به علت خطا در سیستم مهاجران را مواخذه نمی کند. 
اما از آنجایی که اداره مهاجرت کانادا برای این حجم از پرونده ها برنامه ریزی نکرده بود، بعضی از ظرفیت های مهاجرتی باید تغییر کند.
اداره مهاجرت بعد از این اشتباه پیش بینی می کند که برنامه های دیگر در برنامه ویزای موقت به ویزای دائم پرونده های اضافی را دریافت نکنند. نحوه برنامه نویسی دستگاه شمارنده متقاضیان بررسی شود و پروند هایی که به صورت همزمان ارسال می شوند به صورت دستی در پایگاه اطلاعات درست می شوند. 
دولت واکنش متفاوتی از مردم را انتظار دارد. بعضی از مردم معتقدند که با این کار مهاجران شانس اقامت دائم را از دست نمی دهند اما بعضی از آنها می گویند این عادلانه نیست و خارج از محدوده دستورالعمل های تعیین شده است.

برنامه های جدید واکنش هایی را در رسانه ها داشت. بعضی از رسانه ها می گویند که با توجه به بزرگی این برنامه ها، تعداد مناسبی از پرونده ها دریافت شد، اما بعضی از آنها نگران مسائل فنی سیستم پرداخت الکترونیکی و سقف پذیرش این برنامه ها بودند.
بعضی از فارغ التحصیلان بین المللی نگران بودند که بعد از ارسال پرونده نمی توانند پرونده خود را ویرایش کنند و با وجود خطا رد شوند. سخنگوی اداره مهاجرت کانادا گفت، افسران مهاجرت مستقیما با مهاجران تماس می گیرند و در مورد مدارک مفقود شده یا ناقص برنامه ویزای موقت به ویزای دائم به آنها اطلاع می دهند. 
اداره مهاجرت کانادا گفت، پرونده های ناقص براساس اطلاعات ارائه شده ارزیابی می شوند. اگر مدارک یا اطلاعات گم شده یا ناقص باشند مسئول پرونده  مستقیم با متقاضی تماس می گیرد تا مدارک تکمیل شود. اما اداره مهاجرت مدارک ناخواسته را نمی پذیرد. از مهاجران خواسته می شود تا مدارک را به اداره ارسال نکنند مگر اینکه افسر پرونده از آنها مدارک را بخواهد.

telegram_Canada_Ganji
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 1
محمد1400/06/11
سلام. آیا تا آخر ۲۰۲۱ امیدی به دراو fsw هست؟
ممنون
  • گنجی
  • 1400/06/11
بله، امکانپذیر خواهدبود ولی به میزان ظرفیت پذیرش سالانه کانادا بستگی دارد اگر با افراد داخل کانادا پر نشود  از بیرون هم می گیرند

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن