مراحل مهاجرت به کانادا را می دانید؟

بازدیدکنندگان : 1666 نفر 1401/03/17
مراحل مهاجرت به کانادا را می دانید؟
آیا اطلاع از مراحل مهاجرت کانادا مسیر اخذ اقامت را تسهیل می کند؟

در این مقاله سعی داریم به صورت ساده 10 مرحله مهاجرت کانادا را توضیح دهیم، با ما همراه باشید تا تجربه مفیدی از کار در کانادا و تحصیل در کانادا را بیان کنیم.

برای مهاجرت کانادا ابتدا باید به سن و شغل و تحصیلات خود توجه کنید، زیرا همه واجد شرایط کانادا نیستند!


بعد از پاندمی کرونا، کانادا به دلیل جمعیت کم و رشد اقتصادی بالا نیاز به نیروی کار بیشتری پیدا کرد لذا روشهای مهاجرت خود را تسهیل کرد تا بتواند نیروی کار مورد نیاز کارفرماهای کانادایی را جذب نماید.

مرحله اول؛ چقدر در مورد مهاجرت کانادا فکر کرده اید؟


زندگی پس از مهاجرت سخت است و بصورت یک رویای شیرین به آن نگاه نکنید. باید در مورد مزایا و معایب مهاجرت کانادا فکر کنید، باید بدانید در ده سال آینده چگونه خود را در این کشور تصور می کنید؟ باید دلایل رفتن خود را بررسی کنید و بدانید در کانادا لازم است از صفر شروع کنید.
کانادا کشوری با آب و هوای خوب، زندگی مدرن و پیشرفته است، اما جداشدن از کشوری که در آن به دنیا آمدید نیز در مسیر مهاجرت کانادا سخت است.
پس تصمیم گیری چند معیاره با شاخص های مختلف برای رسیدن به گزینه برتر را روی کاغذ درج کنید و طبق آن پیش بروید.

مرحله دوم؛ آیا مهاجرت کانادا تنها روش شماست؟


به نقاط قوت و ضعف خود که تاکنون داشته اید فکر کنید، آنها را یادداشت کنید و با مزایا و معایب کانادا و دیگر کشورها مقایسه کنید، شاید در کشور دیگری کار و آینده بهتری داشته باشید.
کانادا شرایط مهاجرت ساده تری دارد اما سیستم مهاجرت کانادا براساس امتیازبندی است که طبق سن و شغل و تحصیلات و نمره زبان سنجیده می شود. هر سال  400هزار مهاجر از سراسر جهان به کانادا مهاجرت می کنند که توانسته اند این امتیاز قبولی را کسب کنند. بعضی کشورها شرایط امتیازبندی کمتری نسبت به کانادا دارند.
شاید با کمی فکر در مورد نقاط قوت خود بتوانید مسیر بهتری را برای آینده در کشوری که به دنیا آمده اید پیدا کنید. 

مرحله سوم؛ شرایط مهاجرت کانادا را مرور کنید.


کانادا 81 روش مهاجرت دارد که چند نمونه را در بالا ذکر کردیم، شما باید فقط یک روش را انتخاب کنید.
با مشاوره مهاجرت و توجه به سن و نمره زبان و تحصیلات و ... بهترین و به صرفه ترین مسیر را بررسی و انتخاب کنید. در این مسیر از خدمات وکلای رسمی مهاجرت کانادا که مجوز رسمی دارند بهره مند شوید.
با دیدن فیلم مهاجرت در آپارات و مقاله و تجربه دیگران در اینترنت، دانش خود را در زمینه کانادا افزایش دهید شاید روش مهاجرت استارت آپ کانادا مفید باشد و یا دومینیکا. اگر روشی برای شما سخت باشد حتما راه حلی برای آن وجود دارد مثلا یادگیری دانش زبان انگلیسی آیلتس و یا مدرک فرانسه امتیاز خوبی را خواهد داشت.

فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی
 

مرحله چهارم؛ کسب نمره زبان انگلیسی یا فرانسه.


کانادا کشوری دو زبانه است و متقاضی مهاجرت به کانادا باید نمره زبان انگلیسی آیلتس یا تف فرانسه را قبل از شروع اخذ کرده باشد. برای مهاجرت تحصیلی کانادا باید نمره آیلتس آکادمیک 6 به بالا و برای مهاجرت کاری کانادا باید آیلتس جنرال 5 به بالا داشته باشید. 
بدون دانش زبان شرایط ویزای کانادا سخت خواهد بود و شانس پذیرش کم می شود. شما می توانید با امتیازبندی در سیستم اکسپرس اینتری کانادا به امکان اخذ اقامت کانادا و کمبودهای تان پی ببرید
همیشه از مشاورین آگاه و با تجربه در زمینه مهاجرت استفاده کنید.

مرحله پنجم؛ مدارک مورد نیاز برای مهاجرت کانادا را تهیه کنید.


مدارک تحصیلی و ریز نمرات برای کسب امتیاز مهم است. حال که مسیر مهاجرتی خود را انتخاب کرده اید به دقت به چک لیست مهاجرت کانادا توجه کنید و طبق آن مدارک خود را آماده کنید.
طبق قانون کانادا برای اخذ فایل نامبر، ترجمه مدرک به زبان انگلیسی و فرانسه نیز لازم است. لذا از خدمات مترجمین رسمی ایران استفاده کنید آنها موارد خوبی را در مورد نکات ترجمه برای کانادا به شما خواهند گفت.
همیشه از مدارک خود اسکن مناسب تهیه کنید و برای مکاتبات با سفارت کانادا در آرشیو کامپیوتر تان بایگانی کنید.

مرحله ششم؛ به منابع مالی خود برای مهاجرت کانادا توجه کنید.


برای زندگی و کار در کانادا باید تمکن مالی کافی داشته باشید زیرا هزینه ها در کانادا نیز بالا رفته است و دولت کانادا از شما می خواهد که برای 3 تا 6 ماه اولیه تا پیدا کردن کار در کانادا، بتوانید مخارج خود را پرداخت کنید.
در بعضی برنامه ها مانند استارتاپ ویزا کانادا دولت سرمایه در گردش به پروژه می دهد و در برنامه های اسکیل ورکر کانادا می توانید از خدمات بیمه درمان و تحصیل رایگان بهره مند شوید.
اگر از شرایط بورسیه تحصیلی کانادا بهره مند شدید یا در استان کبک از خدمات رایگان دولت برای پذیرش تحصیلی کانادا بهره مند شده اید، باز هم برای 3 ماه اول زندگی در کانادا پول کافی همراه داشته باشید و به آفیسر در فرودگاه کانادا نشان دهید.

مرحله هفتم؛ ارسال پرونده مهاجرت و صبر کردن برای دریافت نتیجه ویزا.


خوشبختانه امکان ارسال آنلاین پرونده کانادا برای مهاجرت کانادا یا درخواست ویزای توریستی کانادا وجود دارد البته بعضی روشهای کانادا نیازمند ارسال پرونده کاغذی به کانادا است. همیشه از شما انجام بیومتریک کانادا و انگشت نگاری کانادا را سفارت کانادا در آنکارا یا استانبول ترکیه لازم دارد.
دولت کانادا برای بررسی پرونده از شما پول دریافت می کند که باید در ابتدا پرداخت کنید. البته امسال دولت برای دریافت پاسپورت کانادا هزینه ای را نخواهد گرفت و جای خوشحالی است که اقامت و شهروندی کانادا را رایگان دریافت خواهید کرد.
صبر کردن برای بررسی پرونده مهاجرت تحصیلی کانادا، مهاجرت کاری کانادا و مهاجرت استارت آپ ویزا کانادا و ... شاید برای شما سخت باشد اما مدت زمان دریافت اقامت کانادا کاملا مرتبط با روش مهاجرت متقاضی می باشد.

مرحله هشتم؛ دریافت ویزای کانادا


شما خوشحال یا ناراحت خواهید شد اگر ویزای شما قبول یا ریجکت شود. در هر صورت دو راه پیش رو دارید: اعتراض به پرونده ویزای کانادا یا سابمیت پرونده جدید. 
سعی کنید در این بخش از متخصصان باتجربه مهاجرت کانادا استفاده کنید. بسیاری از آنها فرم ارزیابی رایگان مهاجرت کانادا را نیز در سایت خود دارند.
مثلا اگر قصد تحصیل در کشور کانادا را دارید و ریجکت شده اید باید نامه سفارت کانادا را دقیق بخوانید و با توجه به مدارکی که برای اخذ پذیرش تحصیلی کانادا و آیلتس خود قرار دهید مطابقت دهید تا مشکل کار را بیابید لذا صبر و حوصله ضامن قبولی شما خواهد بود.

مرحله نهم؛ سفر به کانادا


با ویزای توریستی کانادا متقاضی به مدت کمتر از شش ماه می تواند در کانادا حضور پیدا کند و بعد باید از کانادا خارج شود. شهرهای مونترال، ونکوور،کلگری، ساسکاتون و تورنتو از مناطق دیدنی کانادا هستند.
خرید بلیط کانادا را از چند ماه قبل از سفر به صورت آنلاین از شرکت های هواپیمایی تهیه کنید. اگر بلیط چند مسیره کانادا را از اروپا تهیه کنید تخفیف خوبی خواهید داشت.
خرید چمدان سفر به کانادا را به روزهای آخر موکول نکنید. 

مرحله دهم؛ کارهایی که روزهای اول در کانادا باید انجام دهید


در مورد استخدام در کانادا و پیدا کردن شغل در کانادا خوب تحقیق کنید و از سایت های کاریابی کانادا استفاده کنید. رزومه کاری خود را برای کارفرماهای کانادایی ارسال کنید و متنظر مصاحبه شغلی باشید.
کارت درمان کانادا، گواهینامه رانندگی کانادا، ترجمه مدارک تحصیلی را در ابتدای ورود به کانادا تهیه کنید. جهت اجاره اپارتمان و ثبت نام فرزند در مدارس کانادایی از اطلاعات رایگان دولت کانادا بهره مند شوید.
واحد پول کانادا دلار کانادا می باشد و قوانین در هر استانی متقاوت است از استان کبک تا انتاریو و بریتیش کلمبیا گرفته تا منیتوبا و ساسکاچوان همگی قوانین خاصی دارند. 

اگر با ویزای دانشجویی در کانادا حضور دارید مجوز کار 20 ساعت در هفته را دارید و بعدا می توانید از طریق روشهای تجربه کار کانادایی با یکسال سابقه کار فول تایم به اقامت دایم کانادا برسید. اگر سه سال در یک بازه 5 ساله در کانادا زندگی کنید واجد شرایط دریافت پاسپورت کانادایی خواهید بود.

در کانادا خدمات درمان و بهداشتی برای شهروندان و ساکنان دائم رایگان است. هر استان کانادا خدمات بهداشتی مخصوص را دارد. مهاجران تازه وارد می توانند در سیستم بیمه درمانی استان خود ثبت نام کنند و کارت سلامت را دریافت کنند. براساس سیستم مراقبت بهداشتی عمومی، کانادایی ها برای خدمات پزشکی و اورژانسی نباید هزینه ای بپردازند. افرادی که به کانادا مهاجرت می کنند یا دانشجویانی که برای ادامه تحصیل به آن جا رفته اند بعد از گذشت 3 ماه از اقامتشان می توانند از تمامی خدمات درمانی و بهداشتی رایگان کانادا با شرایط ذکر شده بهره مند شوند.

canada_ganji_instagram 
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 1
زیلان1401/04/12
فردی که به صورت اسپانسرشیب‌‌ خانوادگی ویزا گرفته ، و برای اولین بار میخواد بیاد کانادا و با درخواست اقامت دائمش موافقت شده (PR) ، چند روز بعد از ورود به کانادا pR شو‌میگیره؟ و اینکه آیا لازمه شخصا بگیره یا بقیه اعضای خانواده هم‌ میتونن کارتو براش بگیرن؟
  • گنجی
  • 1401/04/18
حدود 60تا90 روز زمان می برد
پی آر به ادرس تان در کانادا پست می شود

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن