سوالات متداول درباره ویزای استارت آپ کانادا

بازدیدکنندگان : 2554 نفر 1401/03/30
سوالات متداول درباره ویزای استارت آپ کانادا
ویزای استارت آپ کانادا

در این مقاله قصد داریم به تحلیل برنامه استارت آپ کانادا برای یک مسیر جذاب جهت اخذ اقامت دائم کانادا پرداخته و از تجربیات آقای گنجی وکیل مهاجرت کانادا در این برنامه برای شما بگوییم.

برنامه استارت آپ کانادا کارآفرینان مهاجر را تشویق می کند تا کسب و کار خود را در کانادا راه اندازی کنند و موقعیت های شغلی جدیدی را در این کشور ایجاد کنند. 
در صورتی که کسب و کار شما در کانادا تایید شود به شما اقامت دائم کانادا را می دهند. برای راه اندازی کسب و کار و اینکه واجد شرایط برنامه استارت آپ کانادا باشیم و نامه حمایتی یا همان لتر او ساپورت را از سازمان تعیین شده بگیریم باید شرایط خاصی داشته باشیم. 

زمانی که کارآفرینان مهاجر و صاحبان مشاغل وراد یک کشور جدید می شوند با مشکلاتی روبه رو می شوند به خصوص زمانی که بخواهند کسب و کار جدیدی را راه اندازی کنند. ما در موسسه گنجی برنامه استارت آپ کانادا را کامل پشتیبانی نموده و با تیم کانادایی خود متشکل از اساتید دانشگاه های مطرح کانادا،به متقاضی جهت دستیابی به کارت پی آر کانادا کمک می کنیم، امید داریم که درامد دلاری از پروژه استارت آپ کانادا خواهد داشت.
 

مهاجرت به کانادا با استارت آپ ویزا کانادا StartUp Visa

کارآفرینانی که می خواهند به کانادا مهاجرت کنند و به دنبال دریافت ویزای استارت آپ کانادا و اقامت دائم کانادا هستند باید از یک سازمان تعیین شده نامه حمایتی دریافت کنند. دریافت نامه و حمایت از یک سازمان تعیین شده یک بخش مهم در برنامه استارت آپ کانادا است. 
ما به متقاضیان مهاجرت که می خواهند کسب و کاری را در کانادا راه اندازی کنند کمک می کنیم تا با کمک تیم موسسه گنجی در کانادا، بیزینس پلن واقعی را تهیه و به بهترین صورت از یکی از سازمان های تعیین شده نامه پشتیبانی بگیرند

این سازمانها شامل 3 دسته اند:
 

مرکز توسعه کسب و کار انکوباتور


شما باید در یکی از برنامه های این سازمان پذیرفته شوید و نامه پشتیبانی بگیرید. انکوباتور ها سازمان های تخصصی برای حمایت از استارت آپ ویزا می باشند که کمک قابل ملاحضه ای در رشد و اجرایی شدن طرح می کنند. مثلا در تیم استارت آپ موسسه گنجی که روی طرح پزشکی فعال بود  حتی بعد از ورود به کانادا، دفتر با تجهیزات، خدمات بازاریابی، پیدا کردن محل تولید پروتوتایپ، توصیه نامه های رسمی دولتی جهت فروش محصول به شرکت های کانادایی و ... رایگان ارائه دادند.
 

گروه های سرمایه گذاری ونچر


برای دریافت نامه پشتیبانی و پذیرش در برنامه ویزای استارت آپ کانادا باید از این سازمان ها نامه پشتیبانی بگیرید تا این سازمان ها حداقل 200.000 دلار در کسب و کار شما سرمایه گذاری کنند. سرمایه گذاری این سازمان بیشتر در طرح های در حال رشد می باشد و در قبال آن سهم قابل توجهی از سهم الشرکه شرکت ثبت شده را طلب می کنند.
 

گروه سرمایه گذاری آنجل


برای دریافت حمایت از گروه سرمایه گذاری آنجل باید از گروههای سرمایه گذاری آنجل نامه پشتیبانی بگیرید تا این گروه حداقل 75.000 دلار در کسب و کار شما سرمایه گذاری کند. برای طرح های نوپا با ایده های جذاب خوب است.


فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

سوالات متداول درباره ویزای استارت آپ کانادا

 بعد از اینکه از سازمان تعیین شده پذیرش و نامه پشتیبانی دریافت کردیم باید چه کاری انجام دهیم؟

1- صاحبان مشاغل باید معیارهای دیگر مثل مدرک زبان و بودجه لازم را داشته باشند و بعد از آن می توانند به صورت رسمی برای این برنامه اقدام کرده و حتی مواردی را در موسسه مهاجرتی گنجی داشتیم که توانسته ایم ورک پرمیت بگیریم.
در مرحله فدرال برای ویزای استارت آپ کانادا، دانش زبان انگلیسی با 2 آزمون معتبر ILETS و CELPIP که هر دو جنرال باید باشد و یا دانش زبان فرانسه با 2 آزمون معتبر TCF و TEF قابل قبول است.

2- چقدر طول می کشد تا نامه حمایتی در استارت آپ ویزا کانادا دریافت کنم؟
نامه حمایت از بیزینس شم جزو مهمترین مدارک برای دریافت اقامت دایم کانادا است. اگر کسب و کار شما مشخص است و می توانید بلافاصله آن را شروع کنید می توانید در مدت یک تا سه ماه نامه پشتیبانی را بگیرید. اما اگر هنوز روی ایده خود کار می کنید و می خواهد آن را تایید کنید گرفتن نامه بیشتر طول می کشد. 
ما در موسسه مهاجرتی گنجی سعی بر تسریع پروسه دریافت نامه حمایتی از انکوباتور و انجل داریم.

3- آیا برای واجد شرایط بودن برنامه استارت آپ کانادا باید صاحب کسب و کاری باشم؟
 خیر، هم کارآفرینان و هم صاحبان مشاغل که هنوز کسب و کار خود را ایجاد نکرده اند و به دنبال موقعیت های شغلی جدید هستند واجد شرایط این برنامه هستند. اما داشتن ایده کاری مناسب و تخصص در زمینه کارآفرینی باعث می شود که واجد شرایط برنامه استارت آپ و نامه پشتیبانی باشیم.
شما می توانیدبا کارشناسان موسسه مهاجرتی گنجی برای بررسی رزومه خود تماس تلفنی بگیرید تا بین یکی از صدها پرونده موفق ما قرار گیرید.
 
4- مراحل درخواست برای ویزای استارت آپ به چه صورت است؟
شما باید همه اطلاعات لازم را به سازمان تعیین شده کانادا ارسال کنید و برای مصاحبه با این سازمان آماده شوید. بعد از پذیرش در سازمان تعیین شده این سازمان یک گواهی تعهد را به دولت کانادا ارسال می کند و نامه پشتیانی را برای شما ارسال می کنند. شما برای پذیرش در برنامه استارت آپ کانادا و دریافت ویزای مهاجرت به کانادا باید شرایط دیگری مثل مهارت در زبان، تمکن مالی و بودجه اولیه لازم را هم داشته باشید. 
جلسات شما با منتورها، گروه دولوپر و اعضا تیم همگی حضوری یا آنلاین زیر نظر تیم استارت آپ ما تشکیل خواهد شد.

5- آیا می توانم از چند سازمان تعیین شده حمایت بگیرم؟
تامین سرمایه از چند سازمان تعیین شده سرمایه گذاری مشترک نامیده می شود و گرفتن حمایت از چند سازمان تعیین شده کاملا قابل قبول است. این سازمان ها فقط یک گواهی تعهد ارسال می کنند و به شما یک نامه پشتیبانی می دهند. 
توجه کنید این مطلب برای بیزینس های با پتانسیل بسیار بالا قابل انجام است.

6- اگر ویزای استارت آپ کانادا را بگیرم پاسپورت کانادا را هم دریافت می کنم؟
دریافت ویزای استارت آپ کانادا به این معنی نیست که شما اقامت دائم را دریافت می کنید و شهروند کانادا می شوید. بلکه باید مراحل مدیکال چک پزشکی و سوپیشینه پلیس را بگذرانید تا بتوانید به کارت اقامت دائم کانادا برسید. طبق قانون کانادا شما با 3 سال حضور در طی 5 سال در خاک کانادا می توانید به پاسپورت کانادایی دست یابید.
 
7- اگر نامه پشتیانی از سازمان تعیین شده دریافت کنیم می توانیم به کسب و کار خود ادامه دهیم؟
سازمان تعیین شده مربی شما است که راهنمایی مناسبی برای امور کارآفرینی شما ارائه می دهد. سازمان تعیین شده هر شش ماه یکبار پیشرفت شما را بررسی می کند. 
گزارش جلسات شما هر دو هفته یکبار برای دفتر کانادای موسسه گنجی نیز ارسال خواهد شد.

8- آیا مهاجر مسئول موفقیت کسب و کارش در کانادا است؟
اگر کسب و کار شما شکست بخورد هیچ تاثیری بر اقامت دائم کانادا شما ندارد.

دولت کانادا اعلام کرده که از طریق برنامه استارت آپ به صاحبان مشاغل کمک می کنیم تا کسب و کار خود را راه اندازی کرده و موقعیت های شغلی جدیدی را در بازار کانادا ایجاد کنند و از سازمان تعیین شده نامه حمایتی یا لتر او ساپورت بگیرند که باعث پذیرش آنها در کانادا می شود.
روش استارت آپ ویزا نسبت به روش نیروی متخصص یا ویزای دانشجویی کانادا، روش پرهزینه تری است اما مزایای بیشماری دارد مثلا شما بلافاصله کارت اقامت می گیرید و اگر بخواهید خانه بخرید کمترین نرخ پیش پرداخت(ده درصد) را نسبت به دیگر ویزا ها خواهید داشت که کمک مالی زیادی برای شما دارد. برای بررسی شرایط خود توسط موسسه گنجی با ما تماس بگیرید.

canada_ganji_instagram
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 3
کامبیز1401/12/22
سلام
همسر من حدود چهار سال در کانادا هستن و یک دوره کالج یک ساله در ونکوور با گرایش بیزینس طی کرده و‌بیش از یکسال هم دارای کار تمام وقت هستن، و در حال حاضر شاغل هستن .بهترین روش دریافت PR برای ایشان چیست ؟ با سپاس
  • گنجی
  • 1401/12/22
سن و نمره زبان همسرتان؟
افشار1401/09/16
سلام: اگر ویزای موقتی از طریق استارت آپ اخذ شود برای گرفتن PR باید وارد کانادا شد و تا کارت اقامت دائم بیاد یا میتوان در بیرون از کانادا منتظر ماند و در زمان آماده شدن کارت PR وارد کانادا شد؟
  • گنجی
  • 1401/09/17
برنامه استارت آپ، ویزای موقت نیست! بلافاصله بعد از ورود به کانادا به تمام اعضا خانواده کارت اقامت دائم کانادا اعطا می شود.
معمولا 3تا9ماه بعد از قبولی زمان برای ورود به کانادا دارید و کارت شما 5 سال اعتبار دارد که به دفعات می توانید ورود و خروج داشته باشید.
محمدرضا1401/05/20
سلام، اگر خودمان استارت آپ نداشته باشیم شما می توانید کمکمان کنید؟ من مهندس کامپیوتر هستم و 39 سال سن دارم و 11 سال است که به صورت حرفه ای برنامه نویسی انجام می دهم.
  • گنجی
  • 1401/05/22
بله ایده مناسب شرایط متقاضیان را بعد از بررسی دقیق رزومه شان داریم
ولی این بدان معنی خرید استارت آپ کانادا نیست! بلکه متقاضی باید شرایط خوب و رزومه عالی داشته  و در پروژه شرکت کند.
نمره ایلتس برای استارتاپ کانادا که معادل 5 می باشد را حتما باید کسب کنید. با توجه به هزینه های ویزای استارت آپ کانادا سعی کنید در نتیجه ارزیابی ما دقت کنید.
 

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن