شرایط شهروندی و دریافت پاسپورت کانادا

بازدیدکنندگان : 1501 نفر 1400/12/15
شرایط شهروندی و دریافت پاسپورت کانادا
 شهروندی کانادا 

شهروندی کانادا و دریافت پاسپورت نیازمند ارائه مدارک مناسبی است که در کتاب شهروندی کانادا به فارسی قبلا درج کردیم، البته شهروندی کانادا با سرمایه گذاری و شهروندی کانادا با خرید ملک انجام می پذیرد و نیازمند حضور حداقل 1095 روز در خاک کانادا با کارت PR می باشد.

با توجه به شیوع کرونا دریافت شهروندی کانادا بسیار ارزشمند است. بیماری کرونا باعث ایجاد مشکلات و عدم اطمینان سیاسی در کشورهای پیشرفته و کشورهای در حال توسعه شده است. 
 

مزایای شهروندی کانادا


دریافت شهروندی کانادا مزایای زیادی دارد از جمله توانایی کار و زندگی در بهترین و با ثبات ترین کشورهای جهان. شما می توانید با خانواده خود در کشوری که بهترین سیستم بهداشتی، آموزش با کیفیت بالا و رایگان، محیط امن سیاسی و امنیتی و فرصت های کاری مناسب را دارد زندگی کنید. با شهروندی می توانید پاسپورت کانادا را دریافت کنید و بدون ویزا به 185 کشور دنیا سفر کنید. همچنین در کنار قویترین اقتصاد جهان ؛ آمریکا هستید و مزایای تجاری بسیاری را خواهید داشت.

کانادایی هایی که در خارج از کانادا متولد شده اند نیز می توانند فرزندانشان، تابعیت کانادا را بدست آورند، اما بعدا این فرزندان نمی توانند با تولد در خارج از کانادا پاسپورت را برای فرزندانشان بگیرند چون نسل دوم به حساب می آیند. شهروندی کانادا با ازدواج نیز بدست نمی ایند بلکه به کارت اقامت دائم کانادا طی پرونده اسپانسرشیپ همسر منتهی می شود.

شما برای دریافت شهروندی کانادا که گواهی شهروندی نامیده می شوند می توانید از یک وکیل مهاجرتی کانادا کمک بگیرید. قبل از شیوع کرونا دولت کانادا در مدت پنج ماه درخواست شهروندی را بررسی می کرد اما به علت شیوع کرونا در بررسی پرونده ها تاخیر به وجود آمده است. اگر همین الان برای دریافت شهروندی کانادا اقدام کنید می توانید از مزایای بررسی پرونده در مدت کم بهره من شوید. یکی از مزایای مشورت با وکیل مهاجرتی با تجربه این است که وکیل به شما کمک می کند تا اشتباه و تاخیر برای شما پیش نیاید و مدارک شهروندی شما کامل باشد و بتوانید پاسپورت کانادا را کسب کنید.
 

مدارک لازم برای سیتیزن شیپی کانادا کدام است؟


افرادی که پدر و مادرشان در کانادا متولد شده اند واجد شرایط شهروندی کانادا هستند اما اگر از اینکه مدارک مناسب برای شهروندی خود ارائه می دهید مطمئن نیستند با ما در ایسنتاگرام مشورت کنید. 
براساس قانون اداره مهاجرت کانادا، حداقل یکی از والدین بیولوژیکی یا قانونی در زمان تولد کودک باید در کانادا باشند. گواهی تولد کانادا، برگه سیتیزنشیپی کانادا یا گواهی شهروندی کانادا برای اثبات این موضوع کافی است. اداره مهاجرت کانادا این درخواست رابررسی می کند تا کامل بودن آن را تایید کند. بعد از آن شما یک تاییدیه دریافت می کنید. اگر پرونده شما مشکلی داشته باشد اداره مهاجرت کانادا برای دریافت مدارک اضافی یا تایید اطلاعات با شما تماس می گیرد. اداره مهاجرت کانادا شاید برای بررسی مشکلات مربوط به پرونده شما به زمان بیشتری نیاز داشته باشد. بعد از کامل شدن پرونده و تایید درخواست شما، اداره مهاجرت گواهی شهروندی کانادا را برای شما پست می کند، ادرس این مراکز در Service Canada نزدیک محل زندگی شما در کانادا خواهد بود.

فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

شرایط لازم برای سیتیزن کانادا


در اینجا در مورد شرایط حضور فیزیکی در خاک کانادا برای شهروندی کانادا توضیح می دهیم.
یکی از معیارهای واجد شرایط بودن برای شهروندی کانادا این است که شما باید در پنج سال گذشته سه سال در کانادا بوده باشید. اگر سن شما 18 سال یا بالاتر است باید حداقل 1095 روز از پنج سال قبل از درخواست برای شهروندی در کانادا بوده باشید. 
اگر در طی 5 سال فقط دو سال برابر 730 روز (منقطع یا ممتد) حضور فیزیکی در خاک کانادا داشته باشید، کارت پی آر شما برای 5 سال آینده تمدید می شود. مدت زمان شما برای حضور در کانادا باید با ویزای اقامت دائم باشدتا کامل محاسبه گردد.

 

امتحان سیتیزن شیپ کانادا


اولین مورد در مصاحبه حضوری برای شهروندی این است که برای داشتن شرایط حضور فیزیکی باید حداقل دو سال را با اقامت دائم خود گذرانده باشید. بعد از اینکه شما اقامت دائم کانادا را دریافت کردید هر روز ی که در کانادا هستید برای درخواست شهروندی شما محاسبه می شود. 


اگر شما با اقامت موقت در کانادا باشید هر روز شما به عنوان نصف روز تا حداکثر 365 روز محاسبه می شود. اگر شما اقامت موقت داشته باشید و سه سال در کانادا مانده باشید فقط 365 روز برای شما محاسبه می شود. اداره مهاجرت کانادا برای حضور فیزیکی شما فقط پنج سال قبل از درخواست برای شهروندی را برای شما در نظر می گیرد. اگر در پنج سال گذشته با اقامت دائم در کانادا بوده باشید مدت زمانی که با اقامت موقت در کانادا بودید برای شما محاسبه نمی شود. اگر قبل از دریافت اقامت دائم شما در کانادا اقامت موقت نداشته اید باید حداقل 1095 روز یا سه سال در کانادا بوده باشید. 

اگر در زمان درخواست شهروندی، روزهای اقامت شما در کانادا بیشتر از مقدار تعیین شده باشد شانس بهتری خواهید داشت زیرا بدون وکیل مهاجرت به کانادا، شما هر محاسبه اشتباهی را هم حساب می کنید. اداره مهاجرت کانادا در وبسایت خود می گوید که با وجود روزهای بیشتر از میزان تعیین شده برای شهروندی کانادا  اقدام کنید. 

 

شرایط شهروندی کانادا 


علاوه بر معیار حضور فیزیکی در کانادا، معیارهای دیگری برای واجد شرایط بودن مورد نیاز است:

  •  شما باید توانایی صحبت به زبان انگلیسی یا فرانسوی در کانادا را داشته باشید. اگر سن شما بین 18 تا 54 سال است باید مدرک زبان را ارائه دهید. 
  •  شما نباید سابقه کیفری داشته باشید چون اداره مهاجرت کانادا به شما شهروندی کانادا را نمی دهد. 
  •  شما باید اطلاعات لازم در مورد حقوق و مسئولیت های شهروندی، جغرافیا و سیستم سیاسی و تاریخی کانادا را داشته باشید. 
  •   شاید لازم باشد در پنج سال قبل از درخواست برای شهروندی حداقل سه سال باید در کانادا مالیات پرداخته باشید. 
  •  شما باید یک درخواست رسمی به اداره مهاجرت کانادا ارسال کنید و هزینه بررسی دولتی و حق شهروندی را بپردازید. 

 

مدرک زبان برای شهروندی کانادا

 

اگر معیارهای لازم برای شهروندی کانادا را داشته باشید می توانید برای آن اقدام کنید. بعد از تایید متقاضیانی که بین 18 تا 54 سال هستند باید در آزمون شهروندی شرکت کنند. اداره مهاجرت کانادا نیازمند مدرک زبان برابر CLB4 در فرانسه یا انگلیسی است. اگر سابقه تحصیل به زبان انگلیسی یا فرانسه دارید نیز قابل قبول خواهد بود. شما باید در مراسم شهروندی شرکت کنید و گواهی شهروندی را دریافت کنید و سوگند شهروندی بدهید. بعد از آن شما به صورت رسمی شهروند کانادا هستید. 

 

شرایط حضور فیزیکی برای افراد بدون ویزای معتبر در کانادا

اگر در زمان بررسی درخواست پرونده پناه هندگی کانادا، شما مجوز کار یا تحصیل را دریافت کرده باشید، این مجوزها به شما وضعیت اقامت موقت نمی دهد و شما نمی توانید این مدت زمان را برای محاسبه حضور فیزیکی خود استفاده کنید. 

اگر در زندان کانادا بوده باشید

اگر شما در زندان کانادا بوده باشید و مشروط به شرایط خاصی آزاد شده باشید آن روزها برای حضور فیزیکی شما حساب نمی شود. چند استثناء وجود دارد. اگر همه شرایط آزادی مشروط را رعایت کرده باشید مدت زمان آزادی شما برای حضور فیزیکی شما محاسبه می شود. اگر شما حکم خاصی را دریافت کرده باشید و این حکم به صورت عالی اجرا شود لازم نیست زمان سپری شده در زندان یا شرایط آزادی مشروط را اعلام کنید. اگر مدت محکومیت شما در کانادا برای بیشتر از پنج سال قبل از درخواست برای شهروندی باشد نیازی نیست که آن را اعلام کنید چون این مدت زمان خارج از مدت تعیین شده برای حضور فیزیکی است که اداره مهاجرت کانادا آن را تعیین کرده است. 

 canada_ganji_instagram
 
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 2
معصومه1400/12/13
سلام همسرم زن و بچه اش را به کانادا فرستاده و نامی از من (همسر دوم و فرزندش ) در فرمها و اسناد معتبر و ترجمه شده که قبل از رفتن مورد تایید اداره مهاجرت قرار گرفت نبردن. الان در شرف pr گرفتن هستن
آیا من میتوانم برای خودمو فرزندم اقدام کنم و برای pr همسرم مشکلی بوجود نمی آید?
  • گنجی
  • 1400/12/15
کانادا فقط یک نفر را به عنوان همسر قانونی به رسمیت می شناسد. 
بهار1400/12/13
سلام
وقت به خیر
اگر فردی پی ار کانادا داشته باشد،
ولی به همراه فرزند خردسالش که در کانادا به دنیا آمده مدتی در ایران زندگی کند آیا برای اخذ سبتیزنی کانادا مدت زمان محاسبه ی روزهایی که در کانادا بوده تفاوتی دارد؟
  • گنجی
  • 1400/12/15
هیچ تاثیری ندارد. 
پاسپورت کانادایی فرزند، برای والدین هیچ امتیازی نخواهد داشت.

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن