طولانی شدن زمان بررسی بعضی مشاغل در برنامه آلبرتا

بازدیدکنندگان : 1067 نفر 1400/02/09
طولانی شدن زمان بررسی بعضی مشاغل در برنامه آلبرتا
طولانی شدن زمان بررسی بعضی مشاغل در برنامه آلبرتا 

آلبرتا تاکنون در سال 2021 برای 1.409 مهاجر دعوتنامه مهاجرت استانی صادر کرده است.

آلبرتا برای 200 مهاجر برنامه اکسپرس اینتری دعوتنامه صادر کرد، تا در تاریخ 20 آوریل 2021 برابر 31/1/1400 از طریق برنامه مهاجرت استانی برای مهاجرت اقدام کنند.
مهاجران دعوت شده طبق سیستم جامع امتیاز بندی استان آلبرتا کانادا 301 امتیاز نیاز داشتند. میزان امتیاز نسبت به قرعه کشی قبلی یک امتیاز کاهش پیدا کرد.
اگر مهاجران برنامه اکسپرس اینتری دعوتنامه مهاجرت استانی آلبرتا را دریافت کنند، 600 امتیاز نسبت به امتیاز کلی خود در سیستم اکسپرس اینتری دریافت می کنند. بعد از این اتفاق آنها می توانند برای اقامت دائم کانادا اقدام کنند.
استان آلبرتا در غرب کانادا واقع شده و رشد اقتصادی بسیار سریع دارد. دو شهر بزرگ کانادا به نام کلگری و ادمونتون در این استان هستند. این استان پارک های ملی معروفی مثل بانف و جاسپر که از زیباترین مناطق آمریکای شمالی هستند را دارد. 
این استان پروند ها را از طریق برنامه های مهاجرت استانی آلبرتا که برنامه های مهاجرت استانی برای مهاجران مقیم آلبرتا را هم اجرا می کند، مدیریت  و بررسی می کند.
برنامه اکسپرس اینتری آلبرتا یک برنامه مهاجرت استانی پیشرفته است، یعنی مهاجرانی که پروفایل اکسپرس اینتری را ندارند هم می توانند از طریق این برنامه اقدام کنند. اولین قدم برای واجد شرایط بودن این برنامه ایجاد پروفایل در سیستم اکسپرس اینتری است.
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

اکسپرس اینتری چیست؟


اکسپرس اینتری سیستمی برای مدیریت سه برنامه اصلی فدرال با مهارت مناسب است: برنامه نیروی کار ماهر، نیروی متخصص فنی و کلاس تجربه کار کانادایی.
اگر واجد شرایط برنامه اکسپرس اینتری باشید طبق سیستم جامع امتیاز بندی براساس سن، تحصیلات، سابقه کار، تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسه امتیاز می گیرید.
اداره مهاجرت کانادا به صورت منظم قرعه کشی اکسپرس اینتری را برگزار می کند و مهاجرانی که بالاترین امتیاز را دارند را دعوت می کند.
مهاجران می توانند از طریق سیستم اکسپرس اینتری برای مهاجرت اقدام کنند، اما افرادی که امتیاز پایینی دارند می توانند از برنامه مهاجرت استانی دعوتنامه بگیرند. مهاجران برنامه مهاجرت استانی به صورت خودکار 600 امتیاز اضافی دریافت می کنند. مهاجران با کمترین امتیاز که در قرعه کشی جدید آلبرتا دعوتنامه دریافت کنند، امتیاز آنها به 901 می رسد، و در قرعه کشی بعدی اکسپرس اینتری دعوت می شوند.

سیستم اکسپرس اینتری آلبرتا کانادا


این یک برنامه مهاجرت استانی پیشرفته برای مهاجران اکسپرس اینتری است که ارتباط قوی با آلبرتا دارند یا می توانند از برنامه های توسعه اقتصادی و متنوع دولت حمایت کنند. در زمان شیوع کرونا آلبرتا فقط مهاجرانی که الان در کانادا زندگی و کار می کنند را بررسی می کند. 
مهاجران باید در یک شغل واجد شرایط تجربه کار داشته باشند. برنامه مهاجرت استانی فقط لیست مشاغل غیر واجد شرایط را ارائه می دهد.
استان آلبرتا در سال 2020 می توانست 6.250 دعوتنامه صادر کند. اما به علت شیوع کرونا فقط 4000 دعوتنامه صادر کرد. همه این دعوتنامه ها تا ماه ژوئن 2020 صادر شد، و قرعه کشی در نیمه دوم سال انجام نشد.
برنامه مهاجرت استانی آلبرتا هنوز تعداد دعوتنامه هایی که در سال 2021 صادر می شود را مشخص نکرده است.

بررسی بعضی از مشاغل بیشتر طول می کشد


سیستم مهاجرت استانی آلبرتا پرونده های اکسپرس اینتری در مشاغل زیر را دارد که بررسی آنها طول می کشد. این مشاغل طبق کد ناک ذکر شده اند.
_ رانندگان کامیون کد ناک 7511 
_ آشپز کد ناک 6311
_ مدیران صنایع غذایی کد ناک 6311
_ مدیران خرده فروشی کد ناک 6211
_ مربیان و دستیاران کودکان کد ناک 4214
_ حسابداران و دفتر داران کد ناک 1311
_ دستیاران اداری کد ناک 1241
_ افسران اداری کد ناک 1221
 

کاهش امتیازات در قرعه کشی آلبرتا

آلبرتا در دومین قرعه کشی در ماه ژانویه صدور دعوتنامه را دو برابر کرده و امتیازات را کاهش می دهد.
آلبرتا جزئیات قرعه کشی دوم که در ماه ژانویه برگزار شده را منتشر کرد.
در 28 ژانویه 2021 برابر 9/11/99 برنامه مهاجرت استانی آلبرتا 100 دعوتنامه برای مهاجران اکسپرس اینتری که 360 امتیاز براساس سیستم جامع امتیاز بندی داشتند، را صادر کرد. مهاجران دعوت شده برای برنامه مهاجرت استانی از طریق سیستم اکسپرس اینتری آلبرتا می توانند اقدام کنند.
برای واجد شرایط بودن برنامه مهاجرت استانی مهاجران باید وارد سیستم اکسپرس اینتری شوند. اکسپرس اینتری سیستمی برای مدیریت برنامه های مهاجرتی کانادا با مهارت بالا است که این برنامه ها شامل: برنامه نیروی کار ماهر فدرال، برنامه نیروی متخصص فنی فدرال و کلاس تجربه کار کانادایی است.
مهاجران واجد شرایط بر اساس سیستم جامع امتیاز بندی امتیاز می گیرند. امتیازات براساس عواملی که دولت تعیین کرده به مهاجران داده می شود که این عوامل باعث جذب آنها در بازار کار کانادا می شود. این عوامل شامل سن، تحصیلات، سابقه کار، تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی است.
هر دوهفته یکبار اداره مهاجرت کانادا مهاجران را از طریق قرعه کشی اکسپرس اینتری دعوت می کند. داوطلبان با بالاترین امتیاز دعوتنامه اقدام برای اقامت دائم کانادا را دریافت کنند. در صورت تایید اقامت دائم کانادا را دریافت کرده و آخرین مرحله فرود در کانادا است. بعد از آن به طور رسمی ساکن کانادا هستند.
مهاجرانی که دعوتنامه مهاجرت استانی آلبرتا را دریافت کردند، 600 امتیاز اضافی می گیرند. در قرعه کشی های اکسپرس اینتری حداقل 400 امتیاز مورد نیاز است، این امتیاز اضافی تضمینی برای دریافت دعوتنامه قبولی در قرعه کشی بعدی اکسپرس اینتری است.

پذیرش اکسپرس اینتری آلبرتا در زمان کرونا

مهاجران در سیستم اکسپرس اینتری می توانند از برنامه مهاجرت استانی آلبرتا و استانهای دیگری که برنامه مهاجرت استانی همسو با اکسپرس اینتری دارند، دعوتنامه دریافت کنند. آنها باید تجربه کاری در شغلهایی که باعث بهبود شرایط اقتصادی استان می شود، داشته باشند. 
برنامه مهاجرت استانی آلبرتا لیست مشاغلی که جز مشاغل تعیین شده نیستند را اعلام کرد. هر شغل دیگری شاید در نظر گرفته شود.
در اول نوامبر سال 2020 دولت فدرال تعداد مشاغلی که نیازی به ارزیابی اثر بازار کار ندارند، را افزایش داد. مهاجرانی که در تاریخ یک نوامبر 2020 برابر 11/8/99 یا بعد از دعوتنامه دریافت کردند، حتی اگر در مشاغلی که دولت فدرال ارزیابی اثر بازار کار آن شغل را نخواهد مشغول به کار باشند، می توانند از طریق برنامه اکسپرس اینتری آلبرتا انتخاب شوند.
آلبرتا در سال 2020 مجاز به صدور 6250 دعوتنامه بود. اما به علت کرونا فقط 4000 دعوتنامه صادر کرد. همه این دعوتنامه ها تا ژوئن 2020 صادر شدند. به همبن علت در نیمه دوم سال قرعه کشی انجام نشد. 
تعداد مهاجرانی که آلبرتا در سال 2021 می پذیرد هنوز مشخص نشده است.

telegram_Canada_Ganji
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 1
آروین1400/02/05
من 2 امتیاز کم داریم ایا پسرخاله دوستم می توان برای من امتیاز محاسبه شود
  • گنجی
  • 1400/02/05
خیر باید فامیل در جه یک باشد

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن