برنامه مهاجرت به کانادا طی 2 سال آینده چگونه خواهد بود

بازدیدکنندگان : 1643 نفر 1400/11/17
برنامه مهاجرت به کانادا طی 2 سال آینده چگونه خواهد بود
برنامه مهاجرت به کانادا طی 2 سال آینده چگونه خواهد بود

آمار مهاجرت به کانادا 2022 و 2023 برای رشد اقتصادی کانادا مهم است. دولت برای حفظ سطح مهاجرت به کانادا برنامه پذیرش مهاجر خود را اعلام می کند. دولت کانادا تا اواخر فوریه که آمار پذیرش مهاجر اعلام می شود تغییرات و به روزسانی بزرگی را در برنامه ها را انجام خواهد داد تا طبق برنامه مهاجر بپذیرد و ما سعی داریم تا سریعترین راه مهاجرت کانادا را در سایت اعلام کنیم. 

در این اعلامیه اهداف مهاجرتی کانادا برای امسال و دو سال آینده و تعداد مهاجرانی که کانادا از طریق برنامه های مختلف نیروی متخصص کانادا، اسپانسرشیپ کانادا، سرمایه گذاری کانادا و استارت آپ کانادا می پذیرد اعلام می شود. بعد از اعلامیه کانادا در ماه اکتبر 2020 برای پذیرش 400.000 مهاجرجدید، این اولین اعلامیه ای هست که دولت کانادا 40.000 مهاجر بیشتر از آن زمان می پذیرد. 
براساس قانون مهاجرت کانادا و قانون حفاظت از مهاجران، دولت فدرال باید این اعلامیه را تا اول نوامبر هر سال که پارلمان برگزار می شود را اعلام کند. در صورتی که مجلس تشکیل نشود این اعلامیه باید 30 روز بعد از تشکیل مجدد مجلس اعلام شود. 
این اعلامیه تا اول نوامبر هر سال اعلام می شود، اما در سال 2021 دولت کانادا مجلس پارلمان را به علت انتخابات سپتامبر منحل کرد و اعلامیه منتشر نشد. بعد از انتخابات، جلسه پارلمان در 22 نوامبر برگزار شد. 
پارلمان مجلس 19 روز قبل از تعطیلات برگزار شد. یعنی وزیر مهاجرت باید حداکثر تا روز دوشنبه 14 فوریه برنامه سطوح مهاجرتی جدید را اعلام کند. 
دولت کانادا برنامه سطوح دوم مهاجرتی را امسال تا اول نوامبر اعلام می کند. برنامه مهاجرت به کانادا 2023_2025 به صورت منظم برنامه ریزی شده و براساس برنامه انجام می شود و احتمال اینکه دولت کانادا برای دومین سال متوالی انتخابات را برگزار کند بسیار بعید است. 

فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

مهاجرت به کانادا افزایش می یابد؟


براساس برنامه سطوح مهاجرتی 2021_2023 اداره مهاجرت کانادا به دنبال پذیرش 411.000 مهاجر برای اقامت دائم کانادا است. در سال 2021 اداره مهاجرت کانادا به هدف خود یعنی پذیرش 401.000 مهاجر رسید. اداره مهاجرت کانادا در سال 2021 با توجه به شیوع کرونا، بیشتر روی افراد دارای ویزای موقت که در کانادا زندگی می کردند تمرکز کرد و به آنها اقامت دائم کانادا مخصوصا برنامه استانی کانادا و CEC داد. 
هدف برنامه مهاجرتی امسال پذیرش 241.500 مهاجر از طریق برنامه های اکسپرس اینتری، برنامه مهاجرت استانی، برنامه های کبک و دیگر برنامه ها است. یعنی حدود 59 درصد از اهداف مهاجرتی کانادا از این طریق برآورده می شود. 
اداره مهاجرت کانادا به دنبال پذیرش 103.500 مهاجر از گروه خانواده از طریق برنامه اسپانسرشیب همسر، فرزندان و برنامه اسپانسرشیب والدین، پدربزرگ و مادر بزرگ است. 26 درصد از اهداف مهاجرتی کانادا از این طریق برآورده می شود.
دولت کانادا برای رفع مشکلات اقتصادی و مالی به علت پیری جمعیت کانادا و نرخ پایین زاد و ولد بیشتر بر روی پذیرش مهاجران از گروه اقتصادی تمرکز کرده است و برنامه های مهاجرتی امسال هم به همین صورت عمل می کنند. 

 

آیا ظرفیت مهاجرت به کانادا تغییر می کند


چیزی که در سالهای آینده در کانادا تغییر می کند تعداد کل مهاجرانی است که پذیرفته می شوند. دولت کانادا از اهداف مهاجرتی خود حمایت می کند و به همین صورت ادامه خواهد داد. یعنی تعداد مهاجرانی که پذیرفته می شوند بیشتر از 400.000 مهاجر است و تعداد مهاجران افزایش پیدا می کند. تا سال 2016 هدف پذیرش 250.000 مهاجر بود. احتمالا دولت کانادا تعداد مهاجران را افزایش نمی دهد تا بتواند 1.8 میلیون پرونده معوق برای اقامت دائم  و موقت را بررسی کند. 
وزیر مهاجرت با توجه به بازخوردی که از مشاوران و وکلای مهاجرت به کانادا گرفته به دنبال پذیرش تعداد بیشتری از مهاجران است. وزیر مهاجرت گفت، همچنین با توجه به صحبت های کارفرمایان و گروههای اجتماعی در مورد پذیرش مهاجران تصمیم گیری می شود.
از نظر بعضی از افراد شاید اهداف مهاجرتی کانادا بلند پروازانه باشد و دولت کانادا به چند علت باید این اهداف را گسترش ندهد. در تمام کانادا مشکلات قیمت مسکن وجود دارد و پذیرش مهاجران در زمان رکود اقتصادی به نیروی کار تازه وارد لطمه می زند. 
طرفداران جذب مهاجر جدید با نرخ بالای مهاجرتی می گویند که کانادا برای رشد اقتصادی بعد از شیوع کرونا و برای رفع کمبود نیروی کاری به سطح بالاتر مهاجرتی نیاز دارد. سطوح بالای مهاجرتی کانادا به اداره مهاجرت کانادا اجازه می دهد تا سریعتر پرونده های معوق را بررسی کند.

canada_ganji_instagram
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن