شرایط مهاجرت به کانادا در سال 2022

بازدیدکنندگان : 1674 نفر 1400/10/20
شرایط مهاجرت به کانادا در سال 2022
نحوه مهاجرت به کانادا در سال 2022

خلاصه ای از برنامه های مهاجرت به کانادا: اکسپرس اینتری فدرال کانادا، برنامه مهاجرت استانی کانادا، استارت آپ ویزا کانادا، اسکیل ورکر و سرمایه گذاری کبک، جاب آفر کانادا، ویزای دانشجویی کانادا و اسپانسرشیب کانادا.

اگر می خواهید در سال 2022 به کانادا مهاجرت کنید در اینجا به معرفی چند گزینه برای اقامت دائم کانادا می پردازیم. 
در این مقاله 7 راه مهاجرت به کانادا را بیان می کنیم: اکسپرس اینتری، برنامه مهاجرت استانی، برنامه مهاجرت کبک ویزای تحصیلی، پیشنهاد شغلی و اسپانسرشیب. که مجموعا حدود 81 برنامه مهاجرت به کانادا برای انتخاب مهاجران وجود دارد. 
اما قبل از اینکه برای سفر به کانادا آماده شوید در دوران کرونا باید به محدودیت های سفر توجه داشته باشید. کانادا سال جدید را با موارد جدید ابتلا به کرونا و اومیکرون آغاز می کند. دولت فدرال برای مسافران کانادا آزمایش کرونا قبل از ورود را الزامی کرده است. از تاریخ 25/10/1400 بیشتر مسافران خارجی باید یک واکسن شناخته شده را زده باشند. حتما کارت واکسن دیجیتال خود را از سازمان سلامت به صورت دیجیتال تهیه کنید.
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

وبسایت دولت کانادا اطلاعات رسمی در مورد محدودیت های سفر را با توجه به تغییر وضعیت کرونا دارد. از همین الان دانشجویان، نیروی متخصص و افرادی که برگه لندینگ اقامت دائم کانادا را دارند اگر پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند می توانند به کانادا بیایند. 

اکسپرس اینتری فدرال کانادا 2022

اکسپرس اینتری مسیر اصلی مهاجرت به کانادا است. این برنامه سه برنامه مهاجرتی در گروه اقتصادی دارد: 

 *    برنامه تجربه کار کانادایی CEC

 *    برنامه نیروی کار ماهر فدرال کانادا and FSW  Express Entry

 *    برنامه نیروی متخصص فنی فدرال کانادا  FST


 اگر واجد شرایط یکی از این برنامه ها هستید می توانید از طریق برنامه مهاجرت استانی که با اکسپرس اینتری هماهنگ است اقدام کنید البته برای همه برنامه های مهاجرت استانی این هماهنگی لازم نیست. بعضی از برنامه های مهاجرت استانی مانند نیروی متخصص استان کبک توسط خود استان مدیریت می شوند و برای افرادی که واجد شرایط اکسپرس اینتری نیستند مناسب است. 


اکسپرس اینتری براساس سیستم امتیازی است. با داشتن نمره زبان بالا، حداقل یک سال سابقه کار ماهر، تحصیلات بعد از متوسطه و سن بین 20 تا 29 سال امتیاز بیشتری دریافت می کنید. عوامل دیگری مثل مهارت در زبان فرانسه، داشتن خواهر یا برادر در کانادا یا پیشنهاد شغلی معتبر در کانادا امتیاز شما را افزایش می دهد. 
مدرک زبان انگلیسی آیلتس جنرال نمره هفت(همه اسکیل ها هفت و لیسنینگ هشت برابر clb9 یا معادل آن فرانسه بی٢ امتیاز کافی به پرونده متقاضی می دهد.
در اپلیکیشن ای او اس ببینید


همه افرادی که پروفایل اکسپرس اینتری را ارسال می کنند نمی توانند برای مهاجرت اقدام کنند. اداره مهاجرت کانادا مهاجرانی که بالاترین امتیاز را در سیستم اکسپرس اینتری دارند را دعوت می کند تا از طریق قرعه کشی که هر دو هفته یکبار انجام می شود اقدام کنند. در سال 2021 کانادا فقط مهاجرانی که واجد شرایط کلاس تجربه کار کانادایی بودند یا قبلا دعوتنامه مهاجرت استانی را دریافت کرده بودند را دعوت کرد، زیرا نگران ورود مهاجران جدید از خارج کانادا به دلیل کرونا بود ولی در سال 2022 برنامه اکسپرس اینتری از خارج از کانادا نیز مهاجرمی پذیرد که در کانال تلگرام گنجی اعلام خواهیم کرد.

زمان استاندارد برای بررسی پرونده های اکسپرس اینتری کانادا شش ماه است اما در سال 2020 میانگین این زمان بررسی نه ماه بود. شیوع کرونا باعث کند شدن مراحل بررسی پرونده ها شد. براساس آخرین آمار اداره مهاجرت کانادا حدود 1.8 میلیون پرونده مهاجرتی در همه برنامه ها دارد. تعداد پرونده های معوق اکسپرس اینتری حدود 140.000 پرونده است.
اداره مهاجرت کانادا برای رسیدن به استاندارد بررسی شش ماهه یا کمتر باید بیشتر از نیمی از پرونده های معوق اکسپرس اینتری را نهایی کند. بررسی پرونده ها در چند ماه گذشته سرعت پیدا کرده است چون دولت در حال تلاش برای رسیدن به هدف خود یعنی پذیرش 401.000 مهاجر در سال 2021 بود. 
از طریق اکسپرس اینتری می توانید برای مهاجرت در هر استان یا منطقه ای به غیر از کبک اقدام کنید.

برنامه مهاجرت استانی کانادا

برنامه مهاجرت استانی کانادا برای افرادی که واجد شرایط اکسپرس اینتری نیستند یا برای مهاجران اکسپرس اینتری که می خواهند امتیاز بیشتری داشته باشند مناسب است. 
به غیر از نوناووت و کبک هر استان و منطقه ای یک برنامه مهاجرت استانی دارد. دولت های استانی و مناطق شمالی و آتلانتیک کانادا این برنامه ها را براساس سیستم اقتصادی و رشد جمعیت خود تنظیم می کنند. 
برنامه مهاجرت استانی کانادا یک فرآیند دو مرحله ای است. ابتدا باید برای استان مورد نظر خود اقدام کنید و اگر دعوتنامه دریافت کردید به وسیله آن به دولت فدرال کانادا درخواست دهید. 
دو گروه از برنامه های مهاجرت استانی وجود دارد: برنامه های مهاجرتی استانی پیشرفته که از سیستم اکسپرس اینتری برای جذب مهاجران استفاده می کند و برنامه های مهاجرت استانی پایه که مستقل از سیستم اکسپرس اینتری هستند. 
اگر دعوتنامه را از برنامه مهاجرت استانی پیشرفته دریافت کنید به شما به صورت خودکار 600 امتیاز می دهند. این امتیاز اضافی رتبه شما را بالا برده و تضمینی برای دریافت دعوتنامه قبولی برای اقامت دائم کانادا است. مثلا ساسکاچوان با میانگین امتیاز 70 دعوتنامه قبولی صادر کرد.
برنامه های مهاجرت استانی پایه برای جذب مهاجرانی است باعث رشد اقتصادی و جمعیتی استان می شوند. این برنامه برای افرادی که با استان ارتباط دارند مثل داشتن تحصیلات محلی یا تجربه کاری و افرادی که تجربه حرفه ای در سطح مهارت C و D را براساس کد ناک دارند و واجد شرایط اکسپرس اینتری نیستند مناسب است. 

مهاجرت به کبک 2022

استان کبک یک استان فرانسوی زبان است که برنامه مهاجرتی خاص خود را دارد ولی حجم زیادی مهاجر می پذیرد. دولت فدرال هنوز در مورد اقامت دائم مهاجران تصمیم نهایی را می گیرد اما نمی تواند سیاست های مهاجرتی کبک را مشخص و تعیین کند. 
برای مهاجرت به کبک نیاز به گواهی انتخاب کبک دارید که وزارت مهاجرت کبک آن را صادر می کند.

شما می توانید از طریق یکی از برنامه های مهاجرتی کبک گواهی انتخاب کبک را دریافت کنید:

_ برنامه نیروی کار ماهر کبک برای نیروی کار فرانسوی زبان در مشاغل ماهر. 

_ برنامه تجربه کبک برای فارغ التحصیلان بین المللی فرانسوی زبان از موسسات کبک و برای نیروی کار ماهر است. 

_ برنامه های آزمایشی مهاجرت دائم کبک برای نیروی کار فرآوری مواد غذایی، کارکنان بیمارستان و کارکنان فناوری در مشاغل خاص. 

زمانی که گواهی انتخاب کبک CSQ را دریافت می کنید یعنی به دولت فدرال نشان می دهید که کبک شما را برای مهاجرت انتخاب کرده است. بعد از آن می توانید به اداره مهاجرت کانادا برای اقامت دائم درخواست دهید. 
مشاغل مورد نیاز کبک 2022 در وب سایت و تلگرام موسسه گنجی به روز رسانی می شود

برنامه سرمایه گذاری کبک 2022

این برنامه یکی از برنامه های قدیمی و مطمئن کانادا است که متقاضیان دارای تجربه و تمکن مالی می توانند برای برنامه سرمایه گذاری کبک اقدام و بدون شرط اقامت دائم کانادا را توسط استان کبک دریافت کنند. امسال با توجه به وقفه قبلی این برنامه با افزایش قیمت بازگشایی خواهد شد و برای جلوگیری از وقفه در بررسی پرونده در بخش فدرال کانادا، متقاضیان با ورک پرمیت زودتر وارد استان کبک خواهند شد. 
پزشکان و تجار و مدیران ارشد شرکت ها می توانند شانس قبولی خوبی در این برنامه داشته باشند.
 

برنامه استارت آپ ویزا کانادا 2022

دولت کانادا به کارآفرینان، مخترعین، صاحبان بیزینس و کسب و کار که ایده نواورانه دارند اقامت دائم اعطا می کند. این برنامه که طی 5 سال گذشته شروع شده است برای پزشکان، مهندسان کامپیوتر، مکانیک و برق که سابقه مدیریت و تجربه کار عالی هستند و توانایی کسب مدرک زبان ایلتس 5 جنرال را دارند مناسب است.

در حال حاضر تنها برنامه ای در کانادا که با هزینه کم به متقاضی و خانواده اش فقط با مدرک زبان سطح ابتدایی اقامت دائم کانادا را اعطا می کند برنامه استارت آپ ویزای کانادا می باشد.
استارت آپ‌ها لزوما نباید در حوزه فن آوری، های تک و دیجیتال مارکتینگ باشند اما باید به این امر توجه داشت که برای استفاده بهتر و به نتیجه رسیدن در اقتصاد کانادا نیز نباید بی ربط به تلکنولوژی  باشند مثلا تحویل یک دارو بدون حضور بیمار در داروخانه و فقط با ارسال نسخه توسط دکتر به مرکز دارو می تواند ایده موفقی باشد که نمونه ان در بخش ایده های استارت آپ کانادا اجرا شده سازمان گنجی وجود دارد.

لیستی استارت آپ های کانادا

1- استارت آپ های هوش مصنوعی AI Startups
2- استارت آپ های مُد Fashion Startups
3- استارت آپ های خدمات بهداشتی Health Care Startups
4- استارت آپ های اینترنت اشیا IoT Startups
5- استارت آپ های غذا و نوشیدنی Food and Beverages Startups
6- استارت آپ های تجارت الکترونیک  Ecommerce Startups
7- استارت آپ های بلاک چین Block chain Startups
8- استارت آپ های فناوری مالی FinTech Startups
9- استارت آپ های فناوری آموزشی EdTech Startups
10- استارت آپ های حمل‌ونقل و سفر Transport and Travel Startups
11- استارت آپ های اپلیکیشنهای موبایل Mobil Apps Startups
 

جاب آفر کانادا 2022

برنامه های ویزای موقت مانند جاب افر ها که متقاضی باید دارای پیشنهاد شغلی معتبر همراه با LMIA باشد دارای مشکلات فراوانی خواهد بود. کرونا باعث بیکاری زیاد در کانادا شده و دولت بیشتر قصد ایجاد شغل برای ساکنین داخل کاناداست تا اینکه متقاضی را از خارج کانادا دعوت کند لذا در این بخش باید به آثار کرونا و اومیکرون و نجوه واکسیناسیون دوز سوم و چهارم در کانادا توجه کرد و سپس تصمیم گرفت.
 

برنامه اسپانسرشیب کانادا 2022

اگر خانواده ای در کانادا دارید شاید واجد شرایط برنامه اسپانسرشیب هستید. کانادایی ها می توانند از همسر، فرزندان تحت تکفل یا بستگان بزرگسال خود و والدین ، پدربزرگ و مادربزرگ حمایت مالی کنند و آنها را به کانادا بیاورند. در بعضی از موارد کانادایی ها می توانند از اعضای دیگر خانواده خود حمایت کنند. 

معیارهایی برای واجد شرایط بودن برای هر دو طرف در این برنامه وجود دارد. شهروندان کانادایی شاید لازم باشد نشان دهند که توانایی حمایت مالی از خود و طرف مقابل را دارند. شخص مورد حمایت باید شرایط لازم پزشکی و کیفری را داشته باشد. هر دو نفر باید ثابت کنند که رابطه واقعی دارند. مثلا در مورد همسر، افسر مهاجرت باید متقاعد شود که شما فقط برای مهاجرت ازدواج نکرده اید. 
هر برنامه ای معیارهای خود را دارد و با توجه به کشور شما، مدارک متفاوتی مورد نیاز است. اخذ مشاوره از وکیل رسمی مهاجرت به کانادا به شما کمک شایانی می کند.


telegram_Canada_Ganji
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 1
مهدی1400/11/27
سلام
برای رشته کارشناسی ارشد حسابداری چه روش مهاجرتی به کانادا را می توان اقدام کرد و کدام ایالت؟
چقدر ط.ل میکشه؟
  • گنجی
  • 1400/11/29
استانهای انتاریو، بریتیش کلمبیا و ساسکاچوان خوب است.
ایلتس 6.5 به بالا و سه سال سابقه کار مرتبط با حسابداری با بیمه نیاز است تا بتوان امتیاز قبولی را کسب کرد.
در کانال تلگرام(لینک پایین صفحه) آخرین امتیاز قبولی ها درج شده
 

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن