نحوه حمایت از همسر برای مهاجرت به کانادا از داخل کانادا

بازدیدکنندگان : 1381 نفر 1399/10/17
نحوه حمایت از همسر برای مهاجرت به کانادا از داخل کانادا
نحوه حمایت از همسر برای مهاجرت به کانادا از داخل کانادا
در اینجا به طور خلاصه مراحل برنامه اسپانسر شیپ همسر را ذکر می کنیم. 

برای اسپانسرشیپ همسر دو روش وجود دارد:

1)    همسر شما در داخل خاک کانادا با ویزای معتبر حضور دارد

2)    همسر شما در کشور دیگری بجز کانادا می باشد.

فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

اگر شما خواستار حمایت از همسر خود برای مهاجرت کانادا هستید. و همسرتان با شما در کانادا زندگی می کند، شما باید برای برنامه اسپانسرشیپ از روش 1 اقدام کنید، توجه داشته باشید که این مراحل با درخواست شما از خارج از کانادا (روش 2) متفاوت است. اصولا برنامه اسپانسرشیپ همسر برای شهروندان کانادایی دارای پاسپورت و یا افراد دارای کارت پی آر و اقامت دائم است، که از قبل باهم در کانادا یا خارج از کانادا زندگی کرده اند. 
در روش 1: شریک زندگی باید به عنوان دانشجو، نیروی متخصص یا توریست، ویزای مهاجرتی معتبری را در کانادا داشته باشد، همچنین برای گرفتن مجوز کار open work permit باید از طریق این برنامه ثبت نام کرده و تا زمانی که پرونده آنها بررسی می شود کار کنند. اولین قدم برای کانادایی هایی که از همسر خود حمایت مالی می کنند، این است که واجد شرایط  برنامه اسپانسر شیپ باشند.
 شما باید شهروند کانادا، بومی کانادا یا دارای اقامت دائم –پی آر- و باید بالای 18 سال سن داشته باشید. شما باید توانایی تامین نیاز های مالی خود و شخصی که حامی اسپانسر او هستید و هر کودک وابسته ای را که همسرتان دارد، داشته باشید. اما بعضی از فاکتورها شما را فاقد صلاحیت می کند مثل اینکه محکوم به جرم شده باشید. همسر شما باید واجد شرایط اسپانسر شیپ باشد، سن بالای 18 سال داشته و سوپیشینه نداشته باشد و معاینه پزشکی –مدیکال- را انجام داده باشد. 

دولت فدرال کانادا گفت: رابطه شما باید واقعی باشد و فقط برای دریافت اقامت دائم نباشد. کانادا راهنمای برنامه و چک لیست مدارک اسپانسرشیپ همسر را به افرادی که مراحل این برنامه را انجام می دهند، ارائه می کند. در صورت کامل بودن مدارک؛ پرونده تان را می توانید ارسال کنید، اگر پرونده شما ناقص باشد دولت کانادا آن را ریجکت می کند. 
روش 2 در مورد اسپانسرشیپ همسر قبلا در کانال تلگرام و سایت موسسه گنجی توضیح داده شده.

زمان بررسی پرونده اسپانسرشیپ کانادا

بررسی پرونده اسپانسرشیپ در سازمان مهاجرت کانادا IRCC حدود 12 ماه طول می کشد. در زمان پردازش سازمان مهاجرت کانادا IRCC از شخصی که درخواست اسپانسرشیپ برای اخذ اقامت دائم کانادا از روش اسپانسرشیپ همسر را دارد بیومتریک و اطلاعات انگشت نگاری را می خواهد، که فرد در عرض 30 روز باید بیومتریک را ارسال کند. فرد اسپانسرشونده و همسرش احتمالا برای دادن اطلاعات بیشتر برای مصاحبه حضوری دعوت می شود، توجه کنید که برای ارائه معاینه پزشکی یا همان مدیکال کانادا 30 روز فرصت دارد. 

سازمان مهاجرت کانادا IRCC امکان بررسی و به روز رسانی پرونده خودتان را به شما از طریق فرم آنلاین در بخش فدرال می دهد. وقتی سازمان مهاجرت کانادا در مورد پرونده شما تصمیمی می گیرد دستورالعمل هایی را در مورد مراحل پایانی برای گرفتن اقامت دائم برای شما یا وکیل تان ارسال می کند. بعد از پایان تمام مراحل احتمالا شما برای مصاحبه فرودگاهی با یک افسر مهاجرت باید به یک مرز ورودی هوایی یا زمینی در کانادا بروید. اداره مهاجرت کانادا اسناد مورد نیاز و زمان و مکان مصاحبه را برای آنها ارسال می کند. بعد از انجام مراحل لندینگ همسردر کانادا شما رسما اقامت دائم کانادا را دارید و باید منتظر دریافت کارت اقامت دائم کانادا یا همان پی آر از طریق پست باشید.
همچنین خبری خوب برای اسپانسرشیپ همسر و والدین کانادا را اینجا بخوانید.

telegram_Canada_Ganji
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 2
مهدی1399/10/23
سلام ، همسرم در یکی از دانشگاهای مونترال برای پست دکترا پدیرفته شده ، میخواستم بدونم ایا منم میتونم باهاش به کانادا مهاجرت کنم یا اینکه ایشون باید بره بعد برای من دعوتنامه بفرسته من برم ؟
  • گنجی
  • 1399/10/23
اگر ویزا درخواست داده باشید می توانید 
روزبه1399/10/17
آیا برای پرونده اسپانسرشیپ همسر باید سند ازدواج ارائه شود؟
  • گنجی
  • 1399/10/17
بله سند ازدواج رسمی طبق قوانین ایران الزامی است. ازدواج از راه دور یا موارد مشابه برای کانادا مورد قبول نمی باشد.

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن