نرخ اشتغال در کانادا

بازدیدکنندگان : 529 نفر 1400/08/15
نرخ اشتغال در کانادا
نرخ اشتغال در کانادا 

نرخ اشتغال در ماه گذشته مثل نرخ اشتغال در ماه فوریه 2021 شد و این نرخ برای مهاجران در حال افزایش است. در ماه گذشته 157.000 شغل در کانادا ایجاد شد و نرخ اشتغال با فاصله یک درصد به سطح قبل از کرونا رسید. 

نظر سنجی از نیروی کاری کانادا در بازار کار کانادا در هفته 12 تا 18 سپتامبر انجام شد. در آن هفته چندین استان واکسیناسیون را برای ورود به مکانهایی غیر ضروری مثل سالن بدنسازی و رستورانها اجباری کرده بودند. 
نرخ اشتغال عبارت است از تعداد افراد شاغل به عنوان درصدی از جمعیت بالای 15 سال. در ماه سپتامبر نرخ اشتغال در کانادا 60.9 درصد بود که 0.9 درصد کمتر از نرخ ماه فوریه 2020 با توجه به افزایش جمعیت بود. 
نرخ بیکاری برای چهارمین ماه در ماه سپتامبر کاهش پیدا کرد و به 6.9 درصد رسید که پایین ترین نرخ از زمان شیوع کرونا بود. 

نرخ اشتغال برای مهاجران در حال افزایش است و ماه گذشته نرخ اشتغال به 71 درصد رسید. 
تعداد تازه واردان در کانادا در زمان شیوع کرونا افزایش پیدا نکرده بود اما تعداد مهاجرانی که در بعضی از صنایع کار می کنند افزایش یافته است. یعنی در مشاغلی مثل خدمات حرفه ای، علمی و فنی، امور مالی، بیمه، املاک و اجاره و لیزینگ.  نرخ اشتغال در این دو شغل اجاره و لیزینگ در زمان شیوع کرونا افزایش پیدا کرد. در بخش کاریابی سایت گنجی می توانید کار خود را جستجو کنید.
نرخ اشتغال برای مهاجرانی که بیشتر از پنج سال در کانادا بودند 59 درصد بود که نسبت به ماه سپتامبر 2019 حدود یک درصد کاهش پیدا کرده است. نرخ اشتغال برای افرادی که در کانادا متولد شده اند حدود 61 درصد بود که نسبت به زمان مشابه در سال قبل دو درصد کاهش داشته است. 
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

افزایش نرخ اشتغال برای کارمندان اداری و کاهش نرخ اشتغال برای کارگران فنی 
نرخ اشتغال در بخش ارائه دهنده خدمات برای اولین بار از سطح قبل از کرونا بیشتر شد. این افزایش نرخ اشتغال توسط بخش مدیریت دولتی، اطلاعات، فرهنگ و تفریح، خدمات حرفه ای و علمی و فنی انجام شد. 
بعضی از مشاغل مثل بخشهای خدمات غذایی و اقامتی هنوز به سطح اشتغال در ماه فوریه 202 نرسیده اند. چون این مشاغل به علت اقدامات بهداشت عمومی به شدت تحت تاثیر کرونا بودند. در ماه سپتامبر اشتغال در خدمات غذایی برای اولین بار در پنج ماه گذشته کاهش پیدا کرد. نرخ اشتغال در خرده فروشی هم کم شد. 
بخش تولیدکنندگان کالا تغییر زیادی نداشتند، که این به علت از دست دادن 94.000شغل بین ماه آوریل و ژوئن بود. بخش تولید و منابع طبیعی استثناء بودند که در ماه سپتامبر افزایش داشتند. 

telegram_Canada_Ganji
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن