این ورک پرمیت ها نیاز به LMIA در کانادا ندارند

بازدیدکنندگان : 2732 نفر 1400/12/26
این ورک پرمیت ها نیاز به LMIA در کانادا ندارند
ورک پرمیت های معاف از ارزیابی تاثیر بازار کار کانادا

در اینجا ورک پرمیت های معاف از ارزیابی تاثیر بازار کار LMIA برای استخدام نیروی کار خارجی در کانادا را بیان می کنیم.طبق مشاغل مورد نیاز کانادا، کارفرمایان کانادایی می توانند نیروی کار موقت خارجی را بدون انجام ارزیابی تاثیر بازار کار استخدام کنند یا نیروی کاری براساس این معافیت ها می توانند بدون ورک پرمیت در کانادا کار کنند.

اداره مهاجرت کانادا یک برنامه ورک پرمیت به نام برنامه IMP دارد که هدف این برنامه رشد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کانادا است. ورک پرمیت این برنامه از ارزیابی تاثیر بازار کار معاف است، چون دولت کانادا می گوید کار این نیروی کار خارجی برای کشور کانادا مزایای زیادی دارد، و همچنین  از طریق توافق متقابل بین کانادا و کشورهای دیگر نیروی کار خارجی معاف از ارزیابی تاثیر بازار کار هستند. 

اگر موقعیت شغلی شما براساس معافیت های تعیین شده در اداره مهاجرت کانادا از ارزیابی تاثیر بازار کار LMIA معاف باشد یا نیازی به دریافت ورک پرمیت نداشته باشید، در این صورت لازم نیست ارزیابی تاثیر بازار کار را انجام دهید. کارفرمایانی که نیروی کار خارجی را از طریق برنامه IMP استخدام می کنند باید هزینه انطباق با کارفرما را بپردازند و پیشنهاد کاری را از طریق پورتال کارفرمایی اداره مهاجرت کانادا ارسال کنند. 
کارفرمایان کبک برای استخدام نیروی کاری از طریق برنامه IMP  نیازی به گواهی انتخاب کبک ندارند. توجه کنید که روش ثبت بیزینس در کانادا متفاوت است.

در اینجا بعضی از برنامه های ورک پرمیت که معاف از ارزیابی تاثیر بازار کار هستند را بیان می کنیم. 
 

برنامه ویزای کار انتقال درون شرکتی کانادا ICT

شرکت های چند ملیتی می توانند کارکنان کلیدی خود را از طریق انتقال درون شرکتی ICT برای کار به کانادا بفرستند. 
برنامه مهاجرت به کانادا ict  برای شرکت های مادر یا اصلی، شرکت های تابعه یا وابسته که در کانادا فعال هستند، است. توجه کنید که صرفا با داشتن یک محل کار فیزیکی واجد شرایط این برنامه نمی شوید و شرکت فعلی شما باید از نظر مالی و جایگاه بین المللی معتبر باشد.

موقعیت های شغلی در کانادا فقط برای مدیران اجرایی و مدیران ارشد، مدیران یا کارمندان اجرایی که دانش تخصصی در مورد محصولات، خدمات و فرآیند تولید را داشته باشند، در نظر گرفته می شود. 
مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت با این روش متفاوت است، حتما به انواع شرکت در کانادا توجه داشته باشید. مثلا با خرید رستوران در کانادا یا راه اندازی نانوایی در کانادا به کارت اقامت دائم کانادا نمی رسید. در کانال گنجی کانادا، ایسنتاگرام ما این موارد توضیح داده شده.
 

توافق نامه آمریکا، کانادا، مکزیک USMCA

شهروندان آمریکا، مکزیک می توانند از طریق توافق نامه آمریکا، کانادا و مکزیک ورک پرمیت را دریافت کنند. این همان قرارداد نفتا است که تغییراتی داشته است.
این توافق نامه به این کشورها اجازه می دهد که بدون انجام ارزیابی تاثیر بازار کار نیروهای کاری با استعداد را با یکدیگر تبادل کنند. 
براساس این چهار توافق نامه زیر افراد می توانند ورک پرمیت موقت را دریافت کنند:
  • توافق نامه برای افراد ماهر و حرفه ای ؛ کارگرانی که واجد شرایط در 60 شغل تعیین شده هستند و شغل های از قبل تعیین شده دارند. 
  • توافق نامه برای نقل و انتقالات درون شرکتی ؛ مدیران اجرایی و کارگرانی که دانش تخصصی دارند و به کانادا  منتقل می شوند تا در شعبه، شرکت وابسته یا برای کارفرمای آمریکایی یا مکزیکی خود کار کنند. 
  • توافق نامه تجاری بین این سه کشور؛ تاجرانی که برای تجارت کالا یا خدمات به کانادا و آمریکا می آیند. 
  • سرمایه گذاران در این توافق نامه؛ سرمایه گذارانی که در یک کسب و کار جدید یا موجود در کانادا سرمایه گذاری می کنند. 


فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

توافق نامه تجاری و اقتصادی کانادا CETA

قرارداد تجارت آزاد کانادا با اتحادیه اروپا و کشورهای عضو این اتحادیه به نام توافق نامه تجاری و اقتصادی نامیده می شود. 
چهار گروه از افراد می توانند از این توافق نامه استفاده کنند:
  • توریست های تجاری؛ این توریست ها که برای کوتاه مدت یا بلند مدت به کانادا می آیند، در کانادا سرمایه گذاری می کنند. 
  • انتقال درون شرکتی، مدیران ارشد و متخصصان می توانند بدون انجام ارزیابی تاثیر بازار کار در کانادا  کار کنند. 
  • سرمایه گذاران؛ سرمایه گذاران اروپایی که در یک کسب و کار جدید یا موجود در کانادا سرمایه گذاری کرده اند و برای توسعه و گسترش این کسب و کار به کانادا می آیند. 
  • ارائه دهندگان خدمات قراردادی و متخصصان مستقل؛ افراد متخصص و ارائه دهندگان خدمات خاص در این گروه قرار می گیرند.
 

فیلم و تلویزیون کانادا

تولید کنندگان فیلم و تلویزیون می توانند نیروی کار ضروری را برای تولید فیلم و تلویزیون به کانادا بیاورند. 
شرکت های تولید فیلم وتلویزیون کانادایی و خارجی اگر ثابت کنند که نیروی کار خارجی برای تولید فیلم نیاز دارند می توانند با استفاده از این مجوز کاری افراد با استعداد خارجی را استخدام کنند. 
بسیاری از جشنواره های فیلم کانادا مانند  جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو، جشنواره فیلم ونکوور محل مناسبی برای دیدار با تولیدکنندگان فیلم و تلوزیون کانادایی است. سازمان مهاجرتی گنجی خدمات ویزای توریستی و ورک پرمیت برای این گروه از هنرمندان را داراست. جشنواره فیلم تورنتو سپتامبر هر سال در تورنتو کانادا به مدت 10 روز برگزار می شود.
 

توریست های تجاری کانادا

توریست های تجاری می توانند بدون نیاز به ورک پرمیت برای بیزینس وارد کانادا شوند. افرادی که می خواهند در کنفرانس شرکت کنند یا کالا و خدمات کانادایی را برای یک شرکت خارجی بخرند، یا می خواهند کارمندان کانادایی را برای کار در خارج از کانادا آموزش بدهند هم می توانند بدون ورک پرمیت به کانادا بیایند. افرادی که خدمات پس از فروش یا اجاره ارائه می دهند هم در این گروه قرار می گیرند. 
شرایط مورد نیاز برای ویزای توریستی بیزینس کانادا:
  • مدت اقامت آنها در کانادا کمتر از شش ماه باشد. 
  • نیروی کار خارجی نمی خواهند وارد بازار کاری کانادا شوند و سود و درآمد آنها از خارج کانادا بدست می آید. 
  • نیروی کار خارجی شرایط لازم مثل پاسپورت معتبر، توانایی مالی برای هزینه اقامت و بازگشت به کشورش را دارد و سابقه کیفری یا مشکل پزشکی ندارد. 
  • توریست های تجاری برای عبور از مرز کانادا باید ویزای اقامت موقت یا مجوز سفر الکترونیکی را داشته باشند. 
  • ویزیتور تجاری برای شرکت در یک فعالیت تجاری یا نمایشگاه به کانادا سفر می کنند.
 

خدمات پس از فروش کالا در کانادا

کارگرانی که برای تعمیرات، نظارت بر کار نصاب ها، راه اندازی و تست تجهیزات تجاری یا صنعتی مثل نرم افزارهای کامپیوتری به کانادا می آیند ورک پرمیت لازم ندارند. افرادی که این نوع کارها را در کانادا انجام می دهند به عنوان توریست های تجاری در کانادا در نظر گرفته می شوند. 
شغل های ساده در کانادا و افرادی مثل تعمیرکاران ساختمان، برق کارها و لوله سازان که تجهیزات را راه اندازی می کنند جزء این گروه قرار نمی گیرند. 
افرادی که برای تعمیر یا سرویس تجهیزات خریداری شده به کانادا آمده اند و اگر این نوع خدمات براساس قرارداد فروش، قرارداد اجاره، گارانتی به مشتری ارائه داده شود این نوع کارها جزء خدمات پس از فروش با اجاره قرار می گیرند. 
اگر قرارداد فروش یا اجاره یا سفارش خرید برای آپدیت نرم افزار یا تجهیزاتی که قبلا فروخته شده است، باشد در این گروه قرار می گیرد. فردی که برای نصب و راه اندازی یا آموزش نرم افزار به کانادا می آید به عنوان توریست تجاری در نظر گرفته می شود. 
کارهای ساختمانی و ساخت و ساز دستی در این گروه قرار نمی گیرند. 

canada_ganji_instagram
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 3
تارا1401/09/26
با سلام ..میخاستم بدونم آیا خانمی که سه ماهه نرس هستن با ویزا برای دیدن دخترشون اومدن و میخان برای موندن اقدام کنن ..میتونن تو واکینک کلینیک کار کنن کارای جنرال نرسینگ...ممنون
  • گنجی
  • 1401/09/27
خیر، کار با ویزای توریستی کانادا غیرقانونی است.
عباس1401/03/07
سلام خدمت موسسه گنجی، من 100 هزار دلار دارایی دارم می توانم برای ویزای کار imp اقدام کنم؟
  • گنجی
  • 1401/03/15
بله
اما باید رزومه و سطح زبان و شرایط شغل و تحصیل شما بررسی شود در واتس اپ رزومه بفرستید.
بهروز1400/12/16
سلام. وقت بخیر .بنده از شهریور سال ۹۸ تا کنون درخواست ویزای مولتی دادم ولی کار گذار من میگه هنوز جواب نیومده .آیا واقعا همینطور هست؟ متاسفانه یوزر و پسورد ورود به سایت هم ندارم.ممنون
  • گنجی
  • 1401/01/14
خیلی طولانی شده، باید با سفارت مکاتبه کنید

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن