ویزای تحصیلی در کانادا

بازدیدکنندگان : 1680 نفر 1401/01/25
ویزای تحصیلی در کانادا
ویزای تحصیلی در کانادا

با وجود شیوع کرونا تعداد دانشجویان خارجی در کانادا افزایش پیدا کرده است. در سال گذشته حدود 450.000 ویزای تحصیلی در کانادا صادر شد که بالاترین رکورد نسبت به سال 2019 بود. قبل از شیوع کرونا کانادا حدود 400.000 ویزای تحصیلی صادر کرد اما در سال 2020 حدود 255.000 ویزای تحصیلی برای دانشجویان صارد شد. کل ویزای تحصیلی که در سال گذشته صادر شد دو برابر سال 2015 بود. 

اداره مهاجرت کانادا به صورت ماهانه در مورد ویزای تحصیلی اطلاعاتی را منتشر می کند. این اطلاعات در مورد دانشجویان جدیدی که وارد کانادا شده اند و اتباع خارجی که در کانادا زندگی می کنند و ویزای تحصیلی دارند، است.
حدود 200.000ویزاهای تحصیلی بین ماه جولای و آگوست یعنی در زمان شروع سال تحصیلی کانادا صادر شده است. 
اداره مهاجرت کانادا در پایان سال اطلاعات مربوط به ویزای تحصیلی را مشخص کرده و در سه ماهه اول سال منتشر می کند. این اطلاعات در واقع وضعیت و شرایط کلی افرادی که ویزای تحصیلی را در 31 دسامبر گرفته اند را ارائه می دهد. 

ویزای تحصیلی کانادا 2022


با صدور ویزای تحصیلی کانادا 2022 ، تعداد دانشجویان خارجی در کانادا به سطح قبل از کرونا رسیده است. کانادا تا پایان سال 2022 حدود 622.000 دانشجوی خارجی را می پذیرد. تعداد دانشجویان خارجی در سال 2019 حدود 640.000 نفر بود که شیوع کرونا در سال 2020 باعث شد حدود 530.000 دانشجوی خارجی وارد کانادا شدند. 
در زمان شیوع کرونا در مارس 2020 کانادا برای دانشجویان زیادی محدودیت سفر اعمال کرد. کانادا محدودیت ها را در ماه اکتبر 2020 کم کرد و تعداد دانشجویان خارجی در کانادا زیاد شد طوری که دانشجویان رکورد ثبت نام را در آن سال تحصیلی شکستند. به علت وجود دانشجویانی که در سال 2020 به علت کرونا وارد کانادا نشدند و دانشجویانی که می خواهند در کانادا شروع به تحصیل کنند، تعداد دانشجویان در کانادا در سال 2021 افزایش پیدا کرد. 
کاهش مقررات ویزای کار پس از تحصیل کانادا باعث افزایش تعداد دانشجویان خارجی در کانادا شد. 

قبل از شیوع کرونا اداره مهاجرت کانادا به دانشجویانی که  ویزای کار بعد از تحصیل PGWP  داشتند اجازه تحصیل از راه دور را نمی داد بعد از کاهش محدودیت ها در تاریخ 31 آگوست 2022، دانشجویان می توانند با وجود کرونا در کانادا تحصیل کنند. 
ویزای کار بعد از تحصیل PGWP  برای دانشجویانی است که در  موسسات آموزشی منتخب کانادا DLI در کانادا تحصیل می کنند. ویزای تحصیلی امکان اقامت موقت را برای افرادی که قصد تحصیل در کانادا را دارند را فراهم می کند. افرادی که ویزای تحصیلی کانادا را دارند می توانند همزمان با تحصیل به صورت پاره وقت کار کنند و بعد از پایان تحصیلات برای اقامت دائم کانادا اقدام کنند. موسسات آموزشی تعیین شده در واقع دانشگاه ها، کالج ها و موسسات آموزشی هستند که دولت برای تحصیل دانشجویان خارجی تایید کرده است. 

فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

ویزای تحصیلی کانادا


دانشجویان خارجی به علت آموزش با کیفیت بالا، تنوع فرهنگی و امنیت بالا کانادا را برای تحصیل و زندگی انتخاب می کنند. هزینه تحصیل در کانادا نسبت به کشورهای هم سطح کانادا مثل آمریکا، استرالیا و انگلیس کمتر است. دانشجویانی که در زمان تحصیل کار می کنند توانایی مالی خوبی دارند و تجربه کاری بدست می آورند. داشتن پرینت تمکن مالی مناسب برای اینکه به افیسر کانادا ثابت شود که از پس هزینه های تحصیل و زندگی خود و خانواده تان در طی مدت اقامتتان بر می آیید لازم است. این تمکن مالی بسیار مهم است و خانه، سپرده، حقوق و پول در حساب والدین قابل محاسبه نیست! ارائه مدک زبان مثل آیلتس آکادمیک در حد نمره 6 یا فرانسه در سطح CLB7 به بالا مورد نیاز است. 
هند یکی از کشورهایی است که حدود 35 درصد از جمعیت دانشجویان خارجی در کانادا را دربرمی گیرد. چین و فرانسه در رده دوم قرار دارند. هند دومین کشور انگلیسی زبان دنیا است که بیشتر جمعیت آن از نظر مالی در سطح متوسط هستند. 

شرایط گرفتن ویزای تحصیلی کانادا


اولین قدم برای تحصیل در کانادا تحقیق در مورد برنامه های آموزشی و موسسات تعیین شده است. در اینستاگرام گنجی(لینک پایین خبر) دانشگاه های خوب کانادا درج شده. شما درخواست خود را به موسسه آموزشی تایید شده ارسال می کنید و در صورت تایید به شما نامه پذیرش را می دهند. به وسیله نامه پذیرش شما می توانید برای ویزای تحصیلی اقدام کنید. در استان کبک باید دو تایید تحصیلی کسب کنید. اداره مهاجرت کانادا به بررسی تمایل واقعی شما برای تحصیل در کانادا و توانایی مالی شما برای پرداخت هزینه های تحصیل و مخارج زندگی می پردازد، تا مطمئن شود شما تحصیل را بهانه ای برای مهاجرت به کانادا قرار نداده اید مثلا یک فرد با ده سال وقفه تحصیلی و سن بالای 40 سال شانس کمی دارد. 

استادی پلن برای درخواست ویزای تحصیلی کانادا یکی از مدارک مهم می باشد. انگیزه نامه یا sop یک متن مورد نیاز آفیسر است که متقاضی در آن هدف از تحصیل در کانادا را شرح می دهد. همچنین باید در اس او پی جزئیات مربوط به دوره تحصیلی به همراه تجربیات متقاضی ذکر شود. متقاضی استادی پلن را به سفارت ارائه می دهد و در آن باید توضیح دهد که چرا باید به وی ویزا بدهند. حتما محاسبه gpa کانادا را به نسبت مورد نیاز دانشگاه درنظر بگیرید. اداره مهاجرت کانادا برنامه مستقیم دانشجویی را که راهی برای دریافت سریع ویزای تحصیلی برای شهروندان 14 کشور هست را ارائه می دهد این کشورها شامل: هند، چین، فیلیپین، پاکستان، ویتنام، مراکش، سنگال، برزیل، کلمبیا و پرو است. این برای ایران صادق نیست.

تغییر ویزای تحصیلی به کاری کانادا


بیشتر برنامه های مهاجرتی کانادا مناسب افرادی است که در این کشور تحصیل کرده اند. تجربه تحصیلی در کانادا یک امتیاز اضافی برای اقدام از طریق برنامه اکسپرس اینتری است برنامه های مهاجرتی که اداره مهاجرت کانادا و استانها مدیریت و اجرا می کنند هم مناسب فارغ التحصیلان خارجی است. افراد پس از تحصیلات خود با دریافت مجوز کار از سوی دولت کانادا می توانند علاوه بر ماندن در این کشور، تجربه کاری نیز کسب کنند و حتی بعد از مدتی با کمک برنامه اکسپرس اینتری (برنامه مهاجرت تجربه کانادایی) اقامت دائم در این کشور را نیز دریافت نمایند.براساس مطالعات دولت کانادا، فارغ التحصیلان خارجی بعد از دریافت اقامت دائم و وارد شدن به بازار کاری کانادا، تاثیر مثبتی در بازارهای کاری کانادا می گذارند. دریافت ویزای تحصیلی کانادا به نوعی یکی از سریعترین روشهای ورود قانونی به کانادا است.

توجه کنید که شانس قبولی  ویزای تحصیلی کانادا برای کودکان کم است و تحصیل کودکان در مدارس کانادا با امکان اخذ ویزای همراه برای والدین نیاز به بررسی دقیق ما دارد،لذا بدون بررسی شرایط خود برای اقامت کانادا از طریق تحصیل فرزند اقدام نکنید اگر می خواهید بدانید که ویزای تحصیلی کودکان در کانادا برای چه گروه سنی است در اینستاگرام یا زیر این خبر پیام دهید. اگر نیازمند تحصیل رایگان در مدارس کانادا برای فرزندان خود هستید باید واجد شرایط ورک پرمیت کانادا باشید. هزینه تحصیل در کانادا از 15تا35هزار دلار سالانه می باشد.
برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا باید حداقل شرایط را داشته باشید که حداقل شرایط شما توسط کارشناسان سازمان مهاجرتی گنجی ارزیابی می شود. 

canada_ganji_instagram
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 3
فاطمه ع1401/03/07
سلام وقت بخیر، من ۶۶ سال دارم ، تاپایان دسامبر۲۰۲۲ مدرک کارشناسی ارشد حقوق بین الملل را از دانشگاه آزاد تهران مرکزی
دریافت می کنم.آیا می توانم از دانشگاه های تورنتو در رشته دکتری ویزای تحصیلی دریافت کنم؟
  • گنجی
  • 1401/03/15
امکان دریافت ویزای تحصیلی و پذیرش دو مقوله جدا هستند.
برای دریافت پذیرش شما باید سطح علمی خوب، استادی پلن، انگیزه نامه، ایلتس، معدل و ... داشته باشید تا بتوان پذیرش را دریافت کرد
سپس باید تمکن مالی مناسب برای پرداخت هزینه دانشگاه تورنتو را داشته باشید.
در بخش دوم باید آفیسر را برای ارائه ویزای دانشجویی مجاب کرد که باید ثابت کنید بعد از تحصیل به کشور خود برمی گردید و چرا قصد تحصیل در این رشته را در سن 66 در کانادا را دارید و در کشور خود این کار را انجام ندادید. داشتن سوابق سفر قبلی بسیار مهم است.
محمدهادی1401/02/31
سلام وقت بخیر، بنده 37 ساله هستم و مدرک زبان تافل 109 دارم مقاله بین المللی هم ندارم آیا می توانم برای دکتری پذیرش و فاند بگیرم؟
  • گنجی
  • 1401/03/02

باید مدارک شما را بررسی کنیم
این متن را بخوانید تا در مورد معدل، رزومه تحصیلی و تمکن برای هزینه دانشگاه و... اطلاعات کسب کنید

ویزای تحصیلی کانادا

سیدرضا ح1401/01/21
سلام
خانم من چهل ساله ست و دندانپزشک است
من پزشک متخصص و ۴۶ ساله هست
طبیعتا شانس خانم من برای ویزای تحصیلی با توضیحات شما بالا نیست
ما به تازگی و برای دومین بار ویزای ویزیتوری ۵ ساله دریافت کردیم.ایا اگر از داخل خاک کانادا اقدام کنیم ،‌شانس ما افزایش پیدا میکنه تا به تبع ان من هم ویزای open کاری دریافت کنم؟
یک کودک ۶ ساله هم داریم
ممنون
  • گنجی
  • 1401/01/27
با سن بالای 40 سال، شانس تان بعد از تحصیل در کانادا (که ان موقع42 خواهید بود) کم است لذا به اقامت دائم کانادا نمی رسید.
حتما شرایط ویزای ورک پرمیت همراه را بررسی و سپس اقدام کنید زیرا پزشک متخصص با تحصیلات غیر کانادایی امکان استخدام ندارد.
با تماس با دفتر تهران برای روشهای دیگر اقدام کنید

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن