ویزای موقت کانادا چه تاثیری در اقامت من خواهد داشت.

بازدیدکنندگان : 2444 نفر 1400/10/06
ویزای موقت کانادا چه تاثیری در اقامت من خواهد داشت.
ویزای موقت کانادا چه تاثیری در اقامت من خواهد داشت.

طبق قانون مهاجرت کانادا همه دارندگان ویزای موقت مانند ویزای توریستی کانادا و ویزای کار کانادا شرایطی دارند که باید بعد از مدت اقامت مجاز خود، خاک کانادا را ترک کنند. عناوینی مانند تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت دائم و یا تبدیل ویزای توریستی کانادا به ویزای تحصیلی غیر واقع است و نیازمند بررسی است که در انتهای متن به ان اشاره می کنیم. 

براساس قانون بخش 181 اداره مهاجرت IRPR، فردی که اقامت موقت دارد می تواند قبل از پایان دوره اقامت مجاز خود در کانادا برای تمدید آن درخواست دهد. افرادی که این کار را انجام می دهند می توانند تا زمانی که اداره مهاجرت کانادا در مورد درخواست آنها تصمیم می گیرد در کانادا بمانند. در این زمان متقاضی وضعیت قانونی به عنوان اقامت موقت در کانادا را دارد. 
برای استفاده از وضعیت فعلی تان بعد از اتمام ویزای موقت باید همه قوانین و دستورالعمل های دولت کانادا را به دقت انجام دهید. 


تاثیر ویزای توریستی و کار در روند مهاجرت کانادا


طبق قانون کانادا، متقاضی باید در زمان انقضای وضعیت موقت خود، از تاثیر درخواست تمدید بر شرایط اقامت موقت خود و قوانین مربوط به ماندن در کانادا در زمان تمدید اقامت خود، آگاه باشد. 
اول اینکه متقاضی باید درخواست تمدید خود را قبل از انقضای وضعیت موجود ارسال کند. اداره مهاجرت کانادا از شما می خواهد تا درخواست تمدید خود را در زمان مناسب ارسال کنید تا در وضعیت مهاجرت شما مشکلی به وجود نیاید. 

دوم اینکه متقاضیان باید بدانند که این درخواست تمدید چه تاثیری بر شرایط آنها در کانادا می گذارد. اداره مهاجرت کانادا می گوید اگر متقاضی برای تمدید مجوز کاری یا تحصیلی قبل از انقضای مجوز فعلی خود اقدام کند می تواند تا زمانی که تصمیم گرفته می شود با شرایط مجوز قبلی خود به کار یا تحصیل در کانادا ادامه دهد. اگر برای نوع دیگری از مجوز درخواست می دهید باید در تاریخی که مجوز فعلی شما منقضی می شود کار کردن در کانادا در هر شغلی را متوقف کنید. مثلا فردی که مجوز کاری دارد اگر بخواهد مجوز تحصیلی بگیرد بعد از پایان اعتبار مجوز فعلی خود، باید کارش را متوقف کند. 

فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

سوم اینکه متقاضیان باید بدانند که ترک کردن کانادا چه تاثیری بر وضعیت اقامت موقت آنها یعنی ویزای توریستی کانادا یا ویزای کار کانادا و ... دارد. شما تا زمانی می توانید از وضعیت اقامت موقت(تا زمان جواب تمدید ویزای توریستی یا ویزای کار) استفاده کنید که در کانادا بمانید. اگر وضعیت حفظ شده دارید و کانادا را ترک می کنید تا زمانی که ویزای اقامت موقت دارید می توانید به عنوان یک فردی که اقامت موقت دارد اجازه ورود به کانادا را داشته باشید. اما تا زمانی که در مورد درخواست تمدید شما تصمیم گیری نشده نمی توانید در کانادا تحصیل یا کار کنید. در زمان تلاش برای ورود دوباره به کانادا، شاید لازم باشد به افسر آژانس خدمات مرزی کانادا مدارکی ارائه دهید که نشان دهد در زمانی که منتظر تصمیم اداره مهاجرت برای تمدید هستید توان مالی کافی برای حفظ وضعیت خود را دارید. 

شما باید بدانید که اگر در حال تمدید ویزای توریستی یا کار هستید بعد از خروج از کانادا از حق کار یا تحصیل خود صرف نظر می کنید. 


زمانی که اداره مهاجرت کانادا این درخواست شما را بررسی می کند دو احتمال وجود دارد:


اگر درخواست شما تایید شود تاریخ جدیدی را برای مدت اقامت مجاز در کانادا به شما ارائه می دهند. 
اگر درخواست شما رد شود، تا روزی که در مورد درخواست تمدید شما تصمیم بگیرند وضعیت شما را قانونی در نظر می گیرند. در این صورت وضعیت خود را ازدست می دهید و نمی توانید براساس مجوز قبلی خود در کانادا تحصیل یا کار کنید. شما می توانید در مدت 90 روز برای بازگرداندن وضعیت خود به اداره مهاجرت کانادا درخواست دهید. در زمان بررسی درخواست تمدید خود نمی توانید در کانادا تحصیل یا کار کنید. 

آیا عناوینی مانند تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت دائم و یا تبدیل ویزای توریستی کانادا به ویزای تحصیلی درست است. بیایید فرض کنیم فردی با سن بالای 40 سال با ویزای توریستی وارد کانادا می شود و درخواست ویزای تحصیلی می کند، عملا بعد از پایان تحصیلات 2 یا چهار ساله باید برای برنامه مهاجرتی دیگری اقدام کند که چون سن وی بالا رفته امتیازی کسب نمی کند و فقط هزینه تحصیل زیادی را متقبل شده. یا فردی که با ویزای توریستی وارد کانادا شده و درخواست ورک پرمیت می کند با شرایطی که کانادا با کرونا، دلتا و اومیکرون دارد زمان بررسی پرونده درخواست کار طولانی شده و از سوی دیگر علاقه اداره مهاجرت به استخدام افراد دارای پی آر نسبت به دارندگان توریستی باعث عدم موفقیت این ویزا می شود. 
مدرک درخواست شما برای تمدید وضعیت برای اینکه نشان دهد شما به صورت قانونی در کانادا هستید کافی است. اگر کارفرما یا دانشگاه یا در زمان ورود به کانادا آفیسر از شما مدرک بخواهند این مدرک نیز به شما کمک می کند. 

telegram_Canada_Ganji
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 1
نازآفرین1401/12/26
سلام من ویزای توریستی کانادا دارم میخوام برای دخترم که ترم دوم دانشگاه هست برای ویزای توریستی اقدام کنم دختره بزرگم در کانادا هست بنظرتون امکانش هست که ویزا بگیره؟ ممنونم
  • گنجی
  • 1402/01/09
اگر سابقه سفر خوب و دعوتنامه داشته باشند می توان برای ایشان اقدام کرد.

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن