چگونه در کانادا پیشنهاد شغلی جعلی را تشخیص دهیم

بازدیدکنندگان : 1962 نفر 1400/11/06
چگونه در کانادا پیشنهاد شغلی جعلی را تشخیص دهیم
چگونه در کانادا پیشنهاد شغلی جعلی را تشخیص دهیم 

پیشنهاد شغلی از کارفرمای کانادایی یا همان جاب آفرهای کانادا به دلیل سرعت بررسی زیاد پرونده مورد نظر بسیاری از مخاطبین موسسه گنجی بوده در اینجا نکاتی برای جلوگیری از کلاهبرداری و پیدا کردن شغل واقعی در کانادا را بیان می کنیم.

کلاهبرداران می دانند که افراد برای پیدا کردن کار پول یا اطلاعات شخصی خود را برای تضمین شغلی در کانادا ارائه می دهند. 
کلاهبرداری آنلاین در کانادا از زمان شروع کرونا افزایش پیدا کرده است. براساس آمار مرکز مبارزه با کلاه برداری کانادا در سال 2021 به جز ماه دسامبر حدود 68000 تقلب وجود داشته است. کل ضرر مالی 231 میلیون دلار بود که دو برابر زیان سال 2020 است. 
شما با داشتن اطلاعات کافی می توانید مانع کلاهبرداری شوید. وبسایت the Better Business Bureau ردیاب کلاهبرداری دارد که موارد کلاهبرداری را بررسی می کند. در این مقاله ما اطلاعات لازم برای جلوگیری از کلاهبرداری و نحوه پیدا کردن شغل مناسب را به شما ارائه می دهیم. 
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی


چگونه پیشنهاد شغلی جعلی را در کانادا تشخیص دهیم؟

اگر فکر می کنید که پیشنهاد شغلی بسیار خوب است حق با شماست. 
در اینجا نکات لازم در مورد پیشنهاد شغلی غیرواقعی را ارائه می دهیم:
_ اگر برای آن پیشنهاد شغلی درخواست نداده اید واقعی نیست. پیشنهاد های شغلی نادرست ناخواسته هستند. آنها برای شرکت ها و شغل هایی هستند که شما برای آن درخواست نداده اید. 
_ پیشنهاد های شغلی جعلی حقوق بالایی را ارائه می دهند و شرایط مبهمی دارند و هر فردی می تواند برای آن شغل مناسب باشد مثلا بالای 18 سال، بدون نیاز به تجربه. آنها احساسات شما را تحت تاثیر قرار می دهند تا شما فکر کنید که شغل مناسب را پیدا کرده اید و امنیت مالی خوبی دارید. 
_ آدرس ایمیل فرستنده مشکوک است یا اصلا وجود ندارد. کارفرمایان قانونی از خدمات ایمیل رایگان کانادا استفاده می کنند و شرکت ها نام حوزه فعالیت خود را در آدرس ایمیل ذکر می کنند. کلاهبرداران می توانند ایمیل شرکت ها را بدزدند و به عنوان یک استخدام کننده باشند. اگر شما مشکوک هستید که پیشنهاد شغلی جعلی از یک شرکت واقعی دریافت کردید به ایمیل پاسخ ندهید و با وکیل مهاجرتی تان تماس بگیرید. اگر اطلاعات تماس در ایمیل وجود ندارد یک زنگ خطر است. 
_ کارفرمای جعلی از شما می خواهد برای دریافت پیشنهاد شغلی پول بپردازید. آنها شاید به شما چکی بدهند تا لوازم را بخرید و شما برای هر چیزی که خریده اید در دام افتاده اید. برای یک پیشنهاد شغلی قانونی نباید هیچ پولی بپردازید یا هیچ گونه معامله ای را انجام دهید. 
_ آنها اطلاعات شخصی مثل آدرس منزل و سین نامبر شما را می خواهند. شما نباید سین نامبر را اعلام کنید مگر اینکه از نظر قانونی لازم باشد. کارفرمایان قانونی بعد از استخدام سین نامبر شما را لازم دارند. سین نامبر کانادا همان کارت ملی ایران است. برخلاف ایران که شما شماره کارت ملی را به همه ارائه می دهید در کانادا طبق قانون شماره سین نامبر را فقط باید به سازمان های دولتی مانند بانک و... یا کارفرمای خود ارائه دهید.
شما قبل از اینکه هر پیشنهادی را بپذیرید یک جستجوی ساده انجام دهید. هیچ لینکی را دنبال نکنید و هیچ پیامی را پاسخ ندهید چیزی را دانلود نکنید تا زمانی که با یک استخدام کننده قانونی صحبت کنید. شما باید منتظر پیام کارفرمای کانادایی خود باشید. شما باید پیشینه فرستنده و شرکت آنها را بررسی کنید. شما باید ببینید که بررسی وکیل تان چه نتیجه ای دارد. 
اگر شک دارید که پیشنهاد شغلی شما جعلی است می توانید به CAFC و BBB گزارش دهید. سازمان مهاجرتی گنجی خدمات این بخش را به شما ارائه می دهد.


پیدا کردن جاب آفر واقعی

پیشنهاد شغلی واقعی را از شرکتی که می شناسید دریافت می کنید. شما برای آن شرکت درخواست داده اید یا از طریق شبکه اجتماعی مانند لینکدین به آنها معرفی شده اید. 
85 درصد مشاغل از طریق شبکه بازاریابی کانادایی پیدا می شوند. اگر افرادی را در کانادا می شناسید از آنها سرنخ بخواهید. 
اگر در کانادا هستید می توانید از خدمات کاریابی زیر نظر شهرداری یا استان خود استفاده کنید. اگر دانشجوی بین المللی هستید دانشگاه به شما برای پیدا کردن شغل کمک می کند. مثلا در سایت خدمات مهاجرت و کار در کبک ارائه شده. در سایت خدمات مهاجرتی به تازه واردان در انتاریو خدمات خوبی درج شده، همچنین خدمات برای مهاجران در بریتیش کلمبیا نیز به شما کمک خواهد نمود.


زمانی که به صورت آنلاین درخواست می دهید شما باید درخواست خود را به وبسایت شرکت ارسال کنید. 
شما می توانید منابعی را پیدا کنید که برای کمک به تازه واردان هستند. اداره مهاجرت کانادا خدمات اسکان و اشتغال رایگان را در وبسایت خود ارائه می دهد که اگر در خارج از کشور یا داخل کانادا باشید می توانید از آنها استفاده کنید. کانادا یک وبسایت بانک کاری دارد که کارفرمایان کانادایی می توانند استعدادهای محلی و خارجی را درآنجا پیدا کنند. بخش کاریابی سایت گنجی به این بانکهای اطلاعاتی متصل است و همه روزه به روز رسانی می شود.

شما می توانید وبسایت استانهایی را که در برنامه آتلانتیک کانادا شرکت می کنند را بررسی کنید تا کارفرمایانی که به دنبال نیروی کار خارجی هستند را پیدا کنید. استانهای کانادایی که برنامه آزمایشی مهاجرت روستایی و شمالی را دارند در وبسایت شهرداری خود فرصت های شغلی مناسبی دارند. 
در زمان درخواست مطمئن شوید که یک نامه مناسب و رزومه کانادایی دارید که در آن رزومه اطلاعات شخصی کمتری نسبت به رزومه در کشورهای دیگر، مورد نیاز است. درخواست خود را براساس شغلی که برای آن اقدام می کنید تنظیم کنید. شرح شغل را به صورت کامل بخوانید. به مدیر استخدام توضیح دهید که چرا شما مناسب این شغل هستید و چگونه می توانید باعث سود شرکت باشید. پیشینه شرکت را بررسی کنید و ببینید که آیا مکان خوبی برای کار کردن است یا خیر. 
در نهایت درخواست دهید و کارفرمایان کانادایی به دلایلی غیر از آن چیزی که شما نوشته اید شما را استخدام می کنند پس اگر فکر می کنید که واجد شرایط نیستید اما بازهم درخواست دهید. 

سایت کاریابی کانادا

برای این موارد شما نیاز به سایت کاریابی پیدا می کنید:

مهاجرت به کانادا

پایان تحصیل در کانادا

ویزای همراه همسر

با جستجو در سایت های کاریابی کانادا می توانید شرکتهای مناسب رشته تحصیلی و سوابق کاری تان را پیدا کنید. حتما باید یک فایل رزومه پی دی اف به سبک کانادایی و مدرک زبان معتبر داشته باشید تا بتوانید با کارفرماها مکاتبه و جواب مثبت دریافت کنید.


telegram_Canada_Ganji
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 1
سعید1400/11/02
اقای دکتر گنجی سلام
ممنون از این همه اطلاعات خوب تون واقعا به من کمک کرد
یک شرکت در ونکوور به من پیشنهاد شغلی ارائه کرده بود و قسط اول هم دریافت کرده بود که با این خبر شما کاملا از روند اگاه شدم، ایشالا بتونم پولمو پس بگیرم
شما برای فرد 50 ساله پزشک ایلتس کم راهکاری دارید؟
  • گنجی
  • 1400/11/02
با سن شما برای پیشنهاد شغلی نباید اقدام می کردید چون به اقامت نمی رسید.
اگر رزومه دارید واتس اپ کنید به نظر برای استارت اپ و برنامه کبک مناسب هستید.

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن