خبرهای خوب درباره زمان بررسی پرونده های کانادا

بازدیدکنندگان : 3163 نفر 1400/11/13
خبرهای خوب درباره زمان بررسی پرونده های کانادا
خبرهای خوب درباره زمان بررسی پرونده های کانادا

مدت زمان صدور ویزای کانادا بعد از انگشت نگاری و یا دریافت فایل نامبر کانادا طی دوسال گذشته بسیار کند شده که کرونا مهمترین عامل آن است و پیگیری وضعیت پرونده مهاجرت کانادا بدون پاسخ ماند. در بسیاری موارد پیگری فایل نامبر کانادا منجر به صدور فایل نامبر موقت کانادا شد که همگی نشاندهنده کمبود کارمند در ویزا آفیس های کانادا به دلیل اومیکرون بوده. حال اداره مهاجرت کانادا تدابیر جدیدی برای بررسی سریعتر پرونده های مهاجرتی در نظر گرفته است.

وزیر مهاجرت خبر خوبی را داد و قول تسریع در همه پرونده های مهاجرتی تا پایان سال را داد که در ادامه به جزئیات آن می پردازیم.
همانطور وزیر مهاجرت کانادا در تاریخ 31 ژانویه 2022 کنفرانسی را از راه دور برگزار کرد. در این کنفرانس تلفنی وزیر مهاجرت گفت، اداره مهاجرت کانادا با اختصاص بودجه 85 میلیون دلاری به دنبال کاهش زمان بررسی پرونده های مهاجرتی و مدرن سازی سیستم مهاجرتی کانادا است.
 

تغییرات مهم اکسپرس اینتری در 2022

قرعه کشی این برنامه از ماه دسامبر 2020 متوقف شده است. به علت محدودیت های سفر با شیوع کرونا این وقفه ایجاد شده است. این توقف در برنامه به علت رسیدگی به پرونده های معوق ادامه پیدا کرد. 
در سال 2021 کانادا برنامه های مهاجرتی موقتی را معرفی کرد که برای تعداد زیادی از مهاجران دعوتنامه صادر کرد. این موضوع باعث افزایش تعداد مهاجران در انبار اداره مهاجرت کانادا شد که اداره مهاجرت به دنبال حذف آنهاست. 
وزیر مهاجرت کانادا در کنفرانس گفت، توقف در قرعه کشی های برنامه نیروی کار ماهر موقتی است و به زودی این قرعه کشی ها دوباره برگزار می شود. وزیر مهاجرت گفت، که قبل از شروع دوباره قرعه کشی ها، ابتدا بررسی پرونده های معوق را در اولویت قرار می دهیم. 
اگر دولت کانادا بخواهد دوباره قرعه کشی های نیروی کار ماهر را شروع کند احتمالا تغییراتی در ساز و کار آن خواهد داد همانطور که دیروز اینستاگرام گنجی با عنوان تغییرات مهم اکسپرس اینتری در 2022 توضیح دادیم امتیازات، نحوه بررسی ناک شغلی و .... شامل آن خواهد بود. البته متقاضیان می توانند از طریق برنامه های استانی و ... وارد کانادا می شوند.

فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

طولانی شدن جواب ویزای کانادا

بخشی از بودجه اداره مهاجرت کانادا برای ایجاد زمان استاندارد برای صدور مجوز تحصیل، مجوز کار و صدور کارت اقامت دائم است. وزیر مهاجرت گفت تا پایان سال به این زمان استاندارد می رسیم. 
دولت کانادا به دنبال به روز رسانی بررسی آنلاین پرونده های مهاجرتی است تا زمان واقعی مورد نیاز برای بررسی پرونده ها را مشخص کند. زمان بررسی پرونده های مهاجرتی کانادا از زمان شیوع کرونا بسیار زیاد شده است و دلیل طولانی شدن زمان بررسی پرونده های مهاجرتی به کرونا مرتبط شد ، اما اداره مهاجرت کانادا زمان دقیق بررسی ها را مشخص نکرده است. 
 

زمان بررسی ویزای اقامت موقت کانادا 

اداره مهاجرت کانادا به دنبال تجزیه و تحلیل اطلاعات برای کمک به بررسی سریع پرونده های ویزای اقامت موقت TRV است. 
TRV مخفف Temporary Resident Visa می باشد.
وزیر مهاجرت در مورد این سیستم صحبت کرد و مسائل مربوط به حریم خصوصی و عدالت را در مورد مهاجران مطرح کرد.

این سیستم به اداره مهاجرت کانادا برای مرتب سازی و بررسی پرونده های مربوط به ویزای اقامت موقت کمک می کند و پرونده ها را 87 درصد سریعتر از روش استاندارد بررسی می کند. 
از طریق سیستم فعلی بررسی ویزاهای موقت مانند ویزای توریستی کانادا، ویزای کار کانادا، ویزای دانشجویی کانادا و ... شاید مهاجران دلایل کافی برای عدم پذیرش خود را دریافت نکنند و در بسیاری موارد این سیستم به صورت ناعادلانه به مهاجران خاصی ضرر می زند. دریافت نوت GCMS بعد از ریجکتی کانادا به متقاضی اطلاعات کافی ارائه نمی دهد و دولت کانادا در حال ایجاد ساز و کار جدید است که از یک سو جلوی روشهای پناهندگی با ویزای توریستی را بگیرند و از سوی دیگر در بررسی پرونده ها تسریع کنند.
وزیر مهاجرت گفت باید سیستم های دیجیتالی و مدرن را بپذیریم. وزیر گفت اطلاعات مربوط به این سیستم نگرانی ها را کم کرده است. اداره مهاجرت کانادا به صورت دقیق این سیستم را بررسی می کند تا به درستی کار خود را انجام دهد. برای این سیستم هزینه های زیادی شده و موفقیت آمیز خواهد بود.

پیگیری پرونده های مهاجرت به کانادا

وزیر مهاجرت گفت اداره مهاجرت کانادا به دنبال ایجاد سیستم ردیابی پرونده اقامت دائم برای مهاجران برنامه اسپانسرشیب است تا سریع به اطلاعات خود دسترسی داشته باشند. این سیستم از ماه آینده شروع به کار می کند. 
همچنین مقرر شد اداره مهاجرت کانادا این سیستم را برای همه مهاجران اقامت دائم و موقت راه اندازی کند تا زمان بررسی پرونده برای متقاضیان مشخص شود و بتوانند برای زندگی و تحصیل خود قبل از سفر به کانادا دقیق تر تصمیم گیری نمایند.

canada_ganji_instagram
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها:
ارنیکا1401/01/07
برای ویزای سلف ایمپلوید وقتی شماره پرونده اولیه میادچقد طول میکشه فایل نامبر اصلی بیاد
  • گنجی
  • 1401/01/15

با توجه به کرونا زمان ها خیلی طولانی شده و نمی توان اعلام کرد مخصوصا برنامه خوداشتغالی مد نظر شما. الان 42 ماه زمان بررسی میانگین است.

همچنین توجه داشته باشید که از اسفند 96 در بخش مدیریت مزرعه کشاورزی وخودداشتغالی،دولت پرونده قبول نمی کند

افشین1400/11/27
سلام
ما برای سیتی زنی کانادا اقدام کردیم و مدارکمون رو اواخر نوامبر 2021به اداره مهاجرت ارسال کردیم:
1)چقدر طول می کشه فایل نامبر رو دریافت کنیم؟
2)چقدر طول می کشه به آزمون شهروندی دعوت بشیم؟
3)فاصله بین آزمون و مراسم سوگند معمولا چقدراست؟
4)آیا مصاحبه شفاهی از ما گرفته میشه یا فقط همون آزمون کتبی است؟
با تشکر
  • گنجی
  • 1400/12/01
پرونده های سیتی زن شیپی آنلاین شده لذا الان باید شما فایل نامبر گرفته باشید. امتحان و مراسم نیز آنلاین است که در لینک زیر توضیح دادیم. به دلیل حجم زیاد پرونده های سیتی زن شیپی مراسم شهروندی دارای تاخیر زیاد است.
تست سیتی زن شیپی کانادا آنلاین شد
پذیرش پرونده های سیتی زن شیپی آنلاین شد
 
داود1400/11/12
من ۲۴ نوامبر پروندم و ارسال کردم درخواست ویزای توریستی با کاملترین مدارک ممکن
ولی هنوز هیچ گونه جوابی دریافت نکردم،آیا انقد طولانی شده طبیعیه یا نه و اینکه چیکار باید بکنم؟
با سپاس 🌹🙏🏻
  • گنجی
  • 1400/11/12
اصلا مشخص نیست ما هم از ریز پرونده تان اطلاع نداریم، از وکیل تان بخواهید بررسی کند.
Monireh Hakmi1400/11/12
چه تاثیری رو اسپانسرشیب همسر داره
  • گنجی
  • 1400/11/12

دو تغییر در برنامه اسپانسرشیپ همسر کانادا اتفاق خواهد افتاد:

- سرعت بررسی پرونده ها افزایش می یابد

- امکان بررسی وضعیت پرونده و زمان باقیمانده تا نهایی شدن بصورت انلاین مشخص خواهد شد

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن