چه افرادی واجد شرایط برنامه ویزای کار کبک هستند

بازدیدکنندگان : 1338 نفر 1400/08/15
چه افرادی واجد شرایط برنامه ویزای کار کبک هستند
چه افرادی واجد شرایط برنامه ویزای کار کبک هستند

با تغییرات جدید نیروی کار موقت بیشتری در بخش هایی مثل رستوران، هتل، خرده فروشی ها و آماده سازی مواد غذایی در کبک پذیرفته می شوند. 

بعد از بحث و مشاوره با کارفرماهای مستقر در استان کبک کانادا، کبک بیشتر از 30 شغل جدید را اضافه کرد که از طریق برنامه نیروی کار موقت خارجی به آسانی بررسی می شوند.
لیست مشاغل واجد شرایطی که از طریق برنامه نیروی کار موقت خارجی به آسانی پردازش می شوند را در تاریخ 11/8/1400 وزیر کار، ژان بوله در مطبوعات منتشر کرد. 
بخشی از مشاغل تعیین شده در فعالیت های اقتصادی شامل، خرده فروشی ها، اسکان و خدمات و فرآوری مواد غذایی است. 
لیست جدید مشاغل در نتیجه یک مذاکره طولانی مدت است که بخشی از توافق جدید کبک با دولت فدرال در ماه آگوست است. یکی از چهار شرط این توافق نامه گسترش معیارهای واجد شرایط بودن برای بررسی از طریق برنامه نیروی کار موقت خارجی است تا مشاغل کم مهارت که کبک شناسایی کرده  است را هم در بر گیرند. این مشاغل تعیین شده براساس مقررات جدید و انعطاف پذیر برنامه نیروی کار موقت خارجی هستند و برنامه نیروی کار موقت خارجی را با نیازهای اقتصادی کبک هماهنگ می کنند. 
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

چه افرادی واجد شرایط برنامه ویزای کار کبک هستند


کبک اولین استانی است که توافق نامه ای با اتاوا امضاء کرد تا به جبران کمبود نیروی کاری بپردازد. کبک اعلام کرد که دولت کانادا در حال اجرای اقداماتی برای تسهیل استخدام نیروی کار موقت در کبک است. سه اقدام جدید که در هفته های آینده اجر می شود:  
•    انعطاف پذیرتر کردن برنامه نیروی کار موقت خارجی برای تسهیل استخدام
•    امکان دسترسی به ویزای کاری برای افرادی که گواهی انتخاب کبک CSQ را دارند و در انتظار دریافت اقامت دائم هستند
•    صدور ویزای کاری برای افرادی که در خارج از کشور هستند و در انتظار دریافت اقامت دائم می باشند

وزیر امور خارجه در فرانسه گفت: یک توافق قوی در مورد بخش ها و مشاغلی که دولت کبک برای اجرای این تغییرات مشخص کرده است ایجاد شده که هدف همه آنها تسهیل استخدام نیروی کار موقت خارجی است. 
کبک مشخص کرده است که مشاغل کم مهارت یا غیر ماهر مثل صندوقداران، مسئول پیشخوان، کارکنان کار در خانه از الزامات آگهی نمودن رزومه برای 3 بار معاف هستند. این تغییرات اعلام شده باعث افزایش ظرفیت نیروی کار موقت خارجی در کبک از 10 به 20 درصد برای بخش های خاصی از اقتصاد شده است. 
براساس اعلامیه های منتشر شده، این پیشنهاد به دولت فدرال داده شده و توافق نامه در مدت چند هفته به نتیجه می رسد. 
بخش های تجاری کبک منتظر این تغییرات بوده و یکی از راه حلهای کلیدی برای کمبود نیروی کار می باشد. کارفرماها و شرکتها از دولت کبک می خواهند تا به سرعت عمل کرده تا استخدام افراد خارجی را سریعتر شروع کرده تا نیروی کاری که به آن نیازی زیادی دارند را استخدام کنند. 
با وجود این تغییرات گسترده، گروههای دیگر برای تجدیدنظرهای مهم تر در برنامه فشار می آورند.
 کارل بلکبران رئیس و مدیر عامل شرکت گفت، تغییرات اعلام شده در تاریخ 11/8/1400 استفاده از برنامه نیروی کار موقت را بسیار آسان کرده اما گام بعدی بررسی کامل برنامه فدرال برای تنظیم آن با شرایط فعلی است. 

مشکل کمبود نیروی کار در کبک


کمبود نیروی کاری در کبک به بسیاری از صنایع ضربه می زند. این موضوع از قبل از شیوع کرونا وجود داشت و از زمان شیوع کرونا بسیار بدتر شده است و کارفرماها افزایش مهاجرت را به عنوان راه حلی برای این موضوع می دانند. 
کبک برای چند ماه از این تغییرات که باعث انعطاف پذیری بیشتر برنامه نیروی کار خارجی می شود حمایت می کند تا به سادگی نیروی کاری خارجی در مشاغل کم مهارت استخدام شوند. 
یکی از دلایل تلاش های کبک این است که استخدام نیروی کار موقت خارجی برای مشاغل با دستمزد کم را پیچیده و زمان بر است. در بیشتر موارد موقعیت های کاری باید آگهی شوند، کارفرمایان باید قبل از اقدام برای ورک پرمیت ارزیابی اثر بازار کار را انجام دهند و مدارک باید برای دولت کبک و کانادا ارسال شود. 
بوله در مصاحبه ای با روزنامه فرانسوی گفت: این یکی از راه حل ها برای مقابله با کمبود نیروی کار است. او گفت این کار همه نیازهای ما را رفع نمی کند اما به کسب و کار ما اجازه می دهد تا تعداد زیادی از افراد را استخدام کنند. 
بعد از تصویب توسط دولت فدرال، اقدامات جدید تا دسامبر 2023 اجرا خواهد شد. 

telegram_Canada_Ganji
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن