چگونه به جای 50 امتیاز می توانم 200 امتیاز از جاب آفر دریافت کنم؟

بازدیدکنندگان : 1672 نفر 1400/08/23
چگونه به جای 50 امتیاز می توانم 200 امتیاز از جاب آفر دریافت کنم؟
چگونه به جای 50 امتیاز می توانم 200 امتیاز از جاب آفر دریافت کنم؟

همه پیشنهادات شغلی از نظر سیستم اکسپرس اینتری برابر نیستند. بسیاری از برنامه های کانادا مانند جاب آفری ها، IMP، ICT و نیروی متخصص اکسپرس اینتری در صورتی به کسب امتیاز بالا و خروج از استخرمجازی اکسپرس اینتری و در نهایت اقامت دائم کانادا منجر می شود که جاب آفر کد دوصفر را داشته باشند و در نتیجه 200امتیاز کسب کنند. اما بعضی جاب آفر ها فقط 50 امتیاز کسب می کنند لذا شانس قبولی کمی دارند. اقای گنجی در اینجا اطلاعات لازم در مورد محاسبه امتیاز را به شما می گویید.

اگر پیشنهادشغلی شما شرایط خاصی داشته باشد می توانید در سیستم اکسپرس اینتری امتیاز اضافی دریافت کنید. 
اگر از طریق سیستم اکسپرس اینتری برای مهاجرت اقدام می کنید می توانید 50 تا 200 امتیاز براساس سیستم جامع امتیاز بندی برای داشتن پیشنهاد شغلی کانادایی دریافت کنید. هر چه شما امتیاز بیشتری داشته باشید شانس بیشتری برای دریافت دعوتنامه قبولی اقامت دائم را دارید. 


بعضی اوقات مهاجران برنامه اکسپرس اینتری نمی توانند این امتیازات را کسب کنند. در سال 2019 حدود 13 درصد از مهاجران برنامه اکسپرس اینتری که دعوتنامه قبولی را دریافت کردند به علت داشتن پیشنهاد شغلی امتیاز بیشتری را دریافت کردند. 
اگر شما شرایط لازم را داشته باشید 50 امتیاز کسب می کنید. برای دریافت 200 امتیاز باید در یکی از شش شغل تعیین شده پیشنهاد شغلی داشته باشید. به صورت خلاصه اگر یک پیشنهاد شغلی معتبر در یک شغل ماهر داشته باشید می توانید 50 امتیاز و اگر در بخش مدیریتی داشته باشید می توانید 200 امتیاز دریافت کنید. 
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

پیشنهاد  شغلی معتبر کانادایی چیست؟

اداره مهاجرت کانادا طبق قانون پیشنهاد شغلی برای کار تمام وقت و مستمر باشد آن را معتبر می داند. تمام وقت یعنی حداقل 30 ساعت در هفته یا حداکثر دو ساعت برای مهاجران برنامه نیروی متخصص فنی فدرال.  این پیشنهاد شغلی نباید برای یک کار فصلی باشد و باید حداقل یک سال بعد از دریافت ویزای اقامت دائم ادامه داشته باشد. 
این پیشنهاد شغلی باید برای یک شغل ماهر باشد یعنی براساس کد ناک طبقه بندی ملی مشاغل در سطح 00، 0، A یا B باشد. 
برای دریافت امتیاز کارفرما بایدفرآیند اخذLMIA  یعنی ارزیابی تاثیر بازار کار مثبت را انجام دهد. این ارزیابی سندی است که کارفرمایان برای استخدام نیروی کار خارجی آن را انجام می دهند. یعنی استخدام نیروی کار خارجی هیچ تاثیر منفی بر بازار کاری کانادا نخواهد داشت و طی سه بار آگهی هنوز فردی برای انجام آن شغل مراجعه نکرده لذا جاب آفر برای فرد خارج از کانادا صادر می گردد.
مشاغلی وجود دارند که ار ارزیابی تاثیر بازار کار معاف هستند. اگر شما حداقل یکسال در این مشاغل کار کرده باشید و حداقل یکسال بعد از دریافت ویزای اقامت دائم خود به آن کار ادامه دهید از این پیشنهاد شغلی امتیاز دریافت می کنید. کارفرمای فعلی شما باید همانی باشد که در ورک پرمیت شما مشخص شده است.  

برای کسب 50 الی 200 امتیاز، شما در صورتی می توانید امتیاز بگیرید که:

_ پیشنهاد شغلی شما برای یک کار تمام وقت و مستمر و دستمزد حداقل برای یک سال در یک شغل ماهر باشد. 
_ کارفرمای شما ارزیابی اثر بازار کار مثبت را داشته باشد که پیشنهاد شغلی شما و نام و موقعیت شما را تایید می کند. 
_ برای کارفرمای مشخص شده در ورک پرمیت براساس ارزیابی اثر بازار کار مثبت کار می کنید و در روز درخواست و زمانی که ویزای اقامت دائم صادر می شود می توانید در کانادا کار کنید و حداقل برای یکسال یک پیشنهاد شغلی معتبر بعد از دریافت ویزای اقامت دائم را داشته باشید.  
_ اگر شما ورک پرمیت برای شغل ماهری دارید که از ارزیابی اثر بازار کار معاف است و یک سال سابقه کار تمام وقت برای کارفرما و یک پیشنهاد شغلی معتبر برای حداقل یکسال بعد از دریافت اقامت دائم خود را داشته باشید واجد شرایط هستید. 

معیار بسیار مهم دیگری که بیشتر مردم به آن اهمیت نمی دهند این است که برای دریافت امتیاز باید پیشنهاد شغلی شما ارزیابی اثر بازار کار مثبت داشته را باشد یا از ارزیابی اثر بازار کار LMIA معاف باشد. 

چه زمانی می توان 50 الی 200 امتیاز کسب کرد؟

اگر در کانادا با ویزای کاری آزاد کار می کنید مثل مجوز بعد از فارغ التحصیلی و کارفرمای شما ارزیابی اثر باراز کار را انجام نداده است شما نمی توانید امتیازی برای پیشنهاد شغلی خود دریافت کنید. با ویزای کاری آزاد می توانید تجربه کاری در کانادا را کسب کنید یا احتمالا واجد شرایط برنامه مهاجرت استانی می شوید اما نمی توانید امتیاز 50 یا 200 را برای پیشنهاد کاری دریافت کنید. اگر امتیاز پیشنهاد شغلی را می خواهید باید کارفرمای شما ارزیابی اثر بازار کار را گرفته باشد.

افسر مهاجرتی که پرونده شما را بررسی می کند باید متقاعد شود که شما واقعا در کاری که پیشنهاد شغلی آن را دارید مشغول به کار می شوید. اگر در شغل تعیین شده کار می کنید اداره مهاجرت کانادا بررسی می کند که آیا واجد شرایط دریافت مجوز یا گواهی از یک سازمان نظارتی در کانادا هستید یا نه. لذا کارکرد شما در این شرکت یا برای کارفرما باید واقعی باشد.
استانها و مناطق کانادا مسئول تعیین قواعد مربوط به صدور این گواهی هستند و وبسایت دولت کانادا اطلاعاتی را در مورد قواعد و مقررات مربوط به مشاغل خاص دارد. شما می توانید با سازمان مربوطه در استان یا منطقه ای که در آن اقامت می کنید تماس بگیرید و سوالاتی را در مورد صدور گواهینامه و مجوز بپرسید. 

telegram_Canada_Ganji
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 1
عباس م1400/12/16
سلام و ارادت بنده مهندس مکانیک خودرو ، کاردانی مکانیک خودرو و دیپلم فنی هنرستان مکانیک خودرو و دو مدرک فنی حرفه ای درجه ۲ مکانیک خودرو دارم و پروانه کسب مرتبط و سابقه ۱۵ ساله تعمیر گاهی و سنم ۴۲ لطفا راهنمایی بفرمایید.
  • گنجی
  • 1400/12/21
برای ویزای کار، کارآفرینی و استارتاپ می توان رزومه شما را بررسی کرد بهترین برنامه استارتاپ است.
برای انتخاب مناسب بین این سه برنامه نیاز به ایلتس 5 به بالا، اطلاع از سابقه ویزا، تمکن مالی داریم.
رزومه را در واتس اپ زیر سایت بفرستید

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن