چگونه به ونکوور مهاجرت کنیم

بازدیدکنندگان : 2685 نفر 1399/12/27
چگونه به ونکوور مهاجرت کنیم
 چگونه به ونکوور مهاجرت کنیم

دانشجویان بین المللی برای مهاجرت به بریتیش کلمبیا باید 50 درصد از تحصیلات خود را در کانادا به پایان رسانده باشند.

اداره مهاجرتی بریتیش کلمبیا در تاریخ 2 فوریه 2021 اعلام کرد، که دانشجویان برای واجد شرایط بودن برنامه مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا کانادا، باید حداقل 50 درصد از تحصیلات خود در کانادا را گذرانده باشند.
فارغ التحصیلان می توانند حداکثر 50 درصد تحصیلات خود را در کشور خود تمام کنند. دانشجویانی که تحصیلات خود در کانادا را به پایان رساندند و در زمان کرونا در کشور خود بودند، هنوز امکان مهاجرت به بریتیش کلمبیا را دارند.
دانشجویانی که قبل از تاریخ یک مارس 2020 برابر 11/12/98 فارغ التحصیل شده اند، باید 50 درصد یا بیشتر تحصیلات خود را در دانشگاه کانادا گذرانده باشند. اما افرادی که در یک مارس 2020 یا بعد از آن فارغ التحصیل شده اند، 50 درصد یا بیشتر تحصیلات خود را حتما لازم نیست در دانشگاه کانادا به پایان رسانده باشند.
دانشجویان برای اثبات اینکه تحصیلات خود را در کانادا به اتمام رسانده اند، باید مدارکی مثل اجاره نامه محل سکونت، صورتحساب بانک یا قبض های آب و برق و... را ارائه دهند.
این اصلاحیه به علت آموزش آنلاین در زمان کرونا است.زیرا در طی سال گذشته برای جلوگیری از شیوع کرونا محدودیت های سفر به کانادا و یا سفربه خارج از کشور اعمال شده است.
دانشجویانی که از آموزش آنلاین استفاده کردند، واجد شرایط برنامه مهاجرتی نیستند. این برنامه ها به صورت آنلاین انجام می شود. 
 
دانشجویان بین المللی از محدودیت های سفر معاف هستند
دانشجویانی که در موسسات آموزشی تعیین شده دولت تحصیل کرده باشند، از محدودیت های سفر در کانادا معاف هستند.
اما به دلایل مختلف مثل بسته بودن فرودگاه مسافرت برای دانشجویان هنوز با مشکل مواجه است.
بسیاری از دانشگاه ها در کانادا کلاس های خود را به صورت آنلاین برگزار می کنند. به همین علت بسیاری از دانشجویان تمایل دارند، از کشور خود در کلاسهای آنلاین شرکت کنند.
بیشتر دانشجویان بعد از اعمال محدودیت های شدید سفر، از مسافرت به کانادا منصرف شدند. مسافران در زمان ورورد باید آزمایش PCR بدهند و سه روز منتظر نتیجه آزمایش تایید شده دولت باشند. این آزمایش و قرنطینه آن برای مسافران حدود 2000 دلار هزینه دارد.
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

شرایط لازم برای فارغ التحصیلان بین المللی بریتیش کلمبیا


استان بریتیش کلمبیا همچنان مهاجر می پذیرد. این استان به طور منظم قرعه کشی های مهاجرت استانی را انجام می دهد. اخیرا 216 مهاجر را برای برنامه مهاجرت استانی پذیرفت.
از طریق چهار برنامه زیر دانشجویان بین المللی می توانند برای مهاجرت به بریتیش کلمبیا اقدام کنند:
_ برنامه اکسپرس اینتری بریتیش کلمبیا، گروه فارغ التحصیلان بین المللی؛
_ برنامه اکسپرس اینتری بریتیش کلمبیا، دانشجویان با تحصیلات تکمیلی؛
_ برنامه مهاجرت براساس مهارت، گروه فارغ التحصیلان بین المللی؛
_ برنامه مهاجرت براساس مهارت، دانشجویان تحصیلات تکمیلی ؛

برنامه اکسپرس اینتری بریتیش کلمبیا، گروه فارغ التحصیلان بین المللی

برنامه اکسپرس اینتری بریتیش کلمبیا برنامه ای همسو با سیستم اکسپرس اینتری فدرال است. مهاجران برای واجد شرایط بودن از طریق این برنامه باید یک پروفایل اکسپرس اینتری داشته باشند و باید واجد شرایط یکی از برنامه های اصلی مهاجرت اقتصادی کانادا باشند: برنامه نیروی کار ماهر فدرال، برنامه نیروی متخصص فدرال و کلاس تجربه کار کانادایی.

برنامه اکسپرس اینتری بریتیش کلمبیا، مختص دانشجویان تحصیلات تکمیلی بین المللی

اگر شما فارغ التحصیل خارج از کانادا هستید و قصد مهاجرت به بریتیش کلمبیا را دارید، باید از یک دانشگاه واجد شرایط در کانادا فارغ التحصیل شده باشید و از یک کارفرمای واجد شرایط پیشنهاد کار داشته باشید. شما باید حداقل درآمد برای پیشنهاد کار را داشته باشید.

برنامه مهاجرت براساس مهارت، گروه فارغ التحصیلان بین المللی

برای برنامه مهاجرت براساس مهارت، فارغ التحصیلان باید همان شرایط بالا را داشته باشند. آنها باید در سه سال گذشته فارغ التحصیل شده باشند و تسلط به زبان برای آن شغل را داشته باشند. آنها باید نشان دهند، که توانایی مدیریت زندگی خود و خانواده خود را دارند. 

برنامه مهاجرت براساس مهارت، دانشجویان تحصیلات تکمیلی بین المللی

اگر شما دانشجوی تحصیلات تکمیلی بین المللی هستید و قصد مهاجرت به بریتیش کلمبیا را دارید، از طریق برنامه مهاجرت براساس مهارت یا اکسپرس اینتری بریتیش کلمبیا باید مدرک کارشناسی ارشد یا دکترای در یکی از رشته های واجد شرایط مثل مهندسی، حرفه های بهداشت، علوم فیزیکی و غیره را داشته باشید. شما باید نشان دهید که قصد زندگی در بریتیش کلمبیا را دارید. همیشه پیشنهاد کار برای فارغ التحصیلان بین المللی لازم نیست.
 

قرعه کشی جدید برنامه مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا


اداره مهاجرت استان بریتیش کلمبیا در تاریخ 16 مارس 2021 برابر 26/12/99 حدود 506 دعوتنامه مهاجرت استانی برای اقامت دائم صادر کرد و جمع کل دعوتنامه ها در سال 2021 تاکنون به رقم 2.432 رسید.
این دعوتنامه ها برای مهاجران برنامه مهاجرت براساس مهارت و برنامه اکسپرس اینتری بریتیش کلمبیا که با برنامه مهاجرت استانی هماهنگ و همسو می باشد صادر شده است. مهاجرانی که دعوتنامه دریافت کرده اند از گروههای مهاجرت براساس مهارت، فارغ التحصیلان بین المللی و تازه واردان و نیروی کار نیمه ماهر هستند.
دو قرعه کشی برگزار شد، یک قرعه کشی برای مدیران بخش خرده فروشی و عمده فروشی با کد ناک 0621 و یک قرعه کشی هم برای مدیران رستوران و خدمات غذایی کد ناک 0631 بود. در کل حدود 78 دعوتنامه به مهاجرانی که در این مشاغل کار می کنند و حداقل 114 امتیاز داشتند داده شده است. 428 مهاجر باقی مانده که دعوت شدند بین 81 تا 96 امتیاز داشتند.
_ مهاجرت براساس مهارت، بخش نیروی کار متخصص: 96 امتیاز
_مهاجرت براساس مهارت، فارغ التحصیل بین المللی: 94 امتیاز
_ مهاجرت براساس مهارت، تازه واردان و نیروی کار نیمه ماهر: 81 امتیاز
_اکسپرس اینتری بریتیش کلمبیا، نیروی کار ماهر: 96 امتیاز
_ اکسپرس اینتری بریتیش کلمبیا، فارغ التحصیل بین المللی: 94 امتیاز


برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا


هدف برنامه مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا جذب نیروی کار خارجی است که استان به آنها نیاز دارد و می خواهند اقامت دائم کانادا را دریافت کنند.
برنامه مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا دو برنامه مهاجرت براساس مهارت و اکسپرس اینتری دارد که هر دوی این برنامه ها به دو زیر مجموعه تقسیم می شوند. هر دوی این برنامه ها براساس سیستم ثبت نام مهاجرت براساس مهارت بریتیش کلمبیا مدیریت می شوند. برای اقدام از طریق این سیستم شما باید یک حساب کاربری در این سیستم آنلاین داشته باشید. بعد از انجام این کار براساس عواملی مثل تحصیلات، سابقه کار و مهارت در زبان به شما امتیاز داده می شود. 
مهاجرانی که بالاترین امتیاز را دارند دعوت می شوند و در قرعه کشی منظم بریتیش کلمبیا شرکت کنند.
بعد از دریافت دعوتنامه شما 30 روز فرصت دارید تا پرونده کامل خود را از طریق سیستم آنلاین بریتیش کلمبیا ارسال کنید.
بعد از ارسال پرونده کامل خود به اداره مهاجرت بریتیش کلمبیا تقریبا بعد از دو یا سه ماه از تصمیم این استان در مورد پرونده خود باخبر می شوید. اگر شما قبول شوید واجد شرایط دریافت دعوتنامه مهاجرت استانی برای اقامت دائم  از اداره مهاجرت کانادا هستید. 
قبولی شما به عنوان مهاجر از تاریخ تایید شش ماه اعتبار دارد.

برنامه اکسپرس اینتری بریتیش کلمبیا


برنامه اکسپرس اینتری بریتیش کلمبیا به سیستم اکسپرس اینتری فدرال متصل است. به متقاضیان برنامه اکسپرس اینتری براساس عواملی مثل سن، سابقه کار، تحصیلات و تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی طبق سیستم جامع امتیاز بندی امتیاز داده می شود. آنها باید حداقل معیارهای یکی از برنامه های اکسپرس اینتری اداره مهاجرت کانادا را داشته باشند:
_ برنامه نیروی کار ماهر فدرال
_ برنامه نیروی متخصص فنی فدرال
_ کلاس تجربه کار کانادایی
شما به عنوان متقاضی برنامه مهاجرت استانی 600 امتیاز اضافی دریاف می کنید که تضمینی برای دریافت دعوتنامه قبولی در قرعه کشی بعدی اکسپرس اینتری است.


برنامه مهاجرت متخصصین بخش تکنولوژی


هر هفته مهاجران برنامه آزمایشی فناوری بریتیش کلمبیا دعوت می شوند. این یک برنامه مهاجرتی سریع برای نیروی کار فناوری و دانشجویان بین المللی است. مهاجران باید در یکی از برنامه های مهاجرت استانی موجود در بریتیش کلمبیا ثبت نام کنند و در یکی از 29 شغل واجد شرایط در برنامه آزمایشی فناوری حداقل 12 ماه پیشنها د شغلی معتبر داشته باشند.
این برنامه آزمایشی در ماه می سال 2017 و بعد از مطالعاتی که در بازار کار انجام شد و مشخص شد که مهمترین عالم در رشد بخش تکنولوژی در ونکوور، دسترسی به افراد با استعداد و مهارت بود. این برنامه آزمایشی با آسان تر کردن مهاجرت نیروی کار با مهارت مورد تقاضای بریتیش کلمبیا به رشد بخشهای فناوری و تکنولوژی محور ونکوور کمک کرده است. این برنامه آزمایشی چند بار تمدید شده است اخرین بار در ماه ژوئن 2021 تمدید شد.
براساس جدیدترین آمار از بازار کار؛ بخش خدمات علمی و فنی بریتیش کلمبیا در فاصله فوریه 2020 تا فوریه 2021 حدود 15.6 درصد رشد داشتند. با وجود پاندمی کرونا بخش فناوری  بریتیش کلمبیا به رشد خود ادامه می دهد.


telegram_Canada_Ganji
 
 
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 1
بهادر 1400/01/02
شما به عنوان متقاضی برنامه مهاجرت استانی 600 امتیاز اضافی دریاف می کنید که تضمینی برای دریافت دعوتنامه قبولی در قرعه کشی بعدی اکسپرس اینتری است.
برای بهره مندی از امتیاز فوق چه شرایطی لازم است ؟
  • گنجی
  • 1400/01/02
باید در یک برنامه اکسپرس اینتری استانی نمره قبولی را کسب کنید. جزئیات نمره و شرایط قبولی هر هفته در تلگرام ما با لینک زیر مشخص می گردد.

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن