چگونه درآمد بالاتری در کانادا داشته باشیم

بازدیدکنندگان : 1411 نفر 1400/10/15
چگونه درآمد بالاتری در کانادا داشته باشیم
چگونه درآمد بالاتری در کانادا داشته باشیم

براساس مطالعات آماری کانادا، درآمد مهاجران بدون تجربه کار کانادایی کمتر از افرادی است که در کانادا تحصیل و کار کرده اند. این بدان معناست که اگر مهاجر قبل از اخذ اقامت دائم، سابقه کار یا تحصیل در کانادا داشته باشد درآمد بیشتری از تازه وارد بدون سابقه کار و تحصیل در کانادا کسب می کند. البته در سال دوم ورود این امار تغییر می کند و مهاجران با داشتن انگیزه کافی از خود کانادایی ها نیز بیشتر درامد کسب می کنند.

براساس مطالعات آماری کانادا، دستمزدهای مهاجران در سالهای اخیر افزایش پیدا کرده است. 
میانگین دستمزد مهاجرانی که در سال 2018 مقیم دائم کانادا شدند در سال 2019 حدود 31.900 دلار گزارش شد، که از سال 1981 این بالاترین رقمی برای مهاجرانی است که کانادا آمده بودند. این رقم 4 درصد بیشتر از میزان دستمزد مهاجران در سال 2017 است. این رقم 18 درصد کمتر از میانگین دستمزد نیروی کاری متولد کانادا با 38.800 دلار در سال 2019 بود. 

این اطلاعات از گزارشات اداره آمار کانادا در مورد دستمزد مهاجران بدست آمده است. این گزارشات به ارزیابی اطلاعات مهاجرت از نظر جغرافیایی می پردازد و اطلاعاتی را به محققان می دهد تا ویژگی های مهاجران کانادایی را در زمان پذیرش و تاثیر اقتصادی آنها را مطالعه و بررسی می کنند. این اولین قسمت از مطالعات دو بخشی تاثیر مهاجران است. در قسمت دوم تحرک مهاجران را بررسی می کنند. 
زمانی که به متقاضیان اصلی برنامه های مهاجرت اقتصادی توجه می کنیم، متوسط دستمزدها برای نیروی کاری که در کانادا متولد شده اند در سال 2019 بالاتر بود. مهاجرانی که در سال 2018 وارد کانادا شدند یکسال بعد میانگین حقوق آنها 43.600 دلار بود که بیشتر از 12 درصد بود یعنی بالاتر از میانگین دستمزد 38.800 دلار در همان سال بود. 
علت این امر به نحوه انتخاب مهاجران طبقه اقتصادی مربوط است. 
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

متقاضیان اصلی در گروه اقتصادی به علت توانایی برای ادغام در بازار کاری کانادا و کمک به اقتصاد انتخاب می شوند. آنها تحصیلات بعد از متوسطه و حداقل در یک زبان رسمی مهارت کامل دارند. در بخش کاریابی سایت گنجی رشته کاری تان را جستجو و میانگین درامد را ببینید.


افزایش درآمد با داشتن تجربه کار کانادایی

داشتن تجربه کار کانادایی بر دستمزد مهاجران تاثیر می گذارد، چون باعث می شود تا مهارت های زبانی و دانش بازار کار آنها بهبود پیدا کند. تجربه کار کانادایی به سه گروه تقسیم می شود: تجربه کار و تحصیل، فقط کار و فقط تجربه تحصیلی. 
مهاجرانی که قبل از اقدام، تجربه کاری و تحصیلی داشتند یک سال بعد بالاترین میانگین دستمزد را داشتند. مهاجرانی که درسال 2018 پذیرفته شدند، میانگین دستمزد آنها در سال 2019 حدود 44.600 دلار بود که بیشتر از میانگین دستمزد جمعیت متولد شده در کانادا یعنی 38.800 دلار بود.
تجربه کاری باعث افزایش دستمزد مهاجران در سال اول ورود آنها به کانادا شد. مهاجرانی که قبل از ورود به کانادا در سال 2018 تجربه کاری داشتند، میانگین دستمزد آنها در سال 2019 حدود 39.300 دلار بود که بالاتر از دستمزد افرادی بود که در کانادا متولد شدند. 
مهاجرانی که تجربه تحصیلی را قبل از ورود به کانادا داشتند کمترین میانگین دستمزد را در سال اول ورود خود داشتند یعنی در سال 2019 حدود 15.100 دلار، چون این گروه جوان تر از بقیه هستند. 
در هر سه گروه، مهاجران در سال 2018 یک سال بعد از ورود دستمزد بیشتری نسبت به مهاجرانی داشتند که در سال 2017 وارد کانادا شدند. 


تفاوت دستمزد زنان و مردان

بین سالهای 2010 تا 2019 متوسط دستمزد برای مردان و زنان در همه گروههای مهاجرتی افزایش پیدا کرد، اما برای مردان و زنان مهاجر این افزایش نتایج سودمندی داشت. 
در بین متقاضیان طبقه نیروی متخصص دستمزد زنان کمتر از مردان بود و متوسط دستمزد مردان افزایش پیدا کرد. در نتیجه فاصله دستمزد بین مردان و زنان، بیشتر شده، این مطالعات می گوید که تجزیه و تحلیل بیشتر چرا مورد نیاز است. 
همه گروههای مهاجرتی دیگر تاثیر معکوس را داشتند. دستمزد زنان در گروههای مهاجرتی زیر سریعتر از مردان افزایش پیدا کرد: افراد وابسته مثل همسران متقاضیان اصلی و مهاجران گروه اسپانسرشیب.
با افزایش دستمزد زنان، فاصله بین زنان و مردان در این دوره مطالعاتی کاهش پیدا کرد. 

telegram_Canada_Ganji
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن