کانادا در ماه ژانویه 2021 حدود 25000 مهاجر را پذیرفت

مسیر نما :
بازدیدکنندگان : 969 نفر 1399/12/29
کانادا در ماه ژانویه 2021 حدود 25000 مهاجر را پذیرفت
کانادا در ماه ژانویه 2021 حدود 25000 مهاجر را پذیرفت

کانادا به دنبال رسیدن به هدف پذیرش 401.000 مهاجر در سال 2021 است.

تعداد پذیرش متقاضیان مهاجرت در کانادا در حال بهبود است.
اداره مهاجرت کانادا اعلام کرد، کانادا در ماه ژانویه 2021 حدود 24.665 مهاجر برای اقامت دائم را پذیرفت. این میزان پذیرش قابل مقایسه با تعدادی بود که کانادا قبل از کرونا ماهیانه می پذیرفت. از ماه فوریه 2020 تا الان ماه ژانویه قوی ترین ماه برای مهاجرت کانادا بود.
قبل از کرونا کانادا ماهانه 25000 تا 35000 مهاجر را می پذیرفت.

قسمت عمده مهاجرت کانادایی به صورت فصلی است. مهاجران بیشتر در ماه تابستان وبهار وارد کانادا می شوند و در پایان سال ورود آنها کاهش می یابد. مهاجران به علت گرم شدن هوا و سهولت اقامت به خصوص برای خانواده هایی که می خواهند تا پایان تعطیلات تابستانی در کانادا مستقر شوند و سال تحصیلی و کاری خود در کانادا را از ماه سپتامبر شروع کنند، وارد کانادا می شوند.
با محدودیت های سفر به کانادا سفر سخت شد و کانادا برای جلوگیری از شیوع کرونا در تاریخ 18 مارس 2020 برابر 28/12/98 محدودیت هایی را ایجاد کرد. از آن تاریخ سطح مهاجرت به کانادا کاهش یافت و کانادا تا ماه ژانویه امسال بیشتر از 20.000 مهاجر را نتوانست بپذیرد.
در سال 2020 کانادا 184.370 مهاجر را پذیرفت، که با هدف پذیرش 341.000 مهاجر خیلی فاصله داشت. سال 2020 ضعیف ترین سال برای مهاجرت کانادا از سال 1998 بود. برای جبران این کمبود مارکو مندیچینو اعلام کرد، که کانادا 401.000 مهاجر را در سال 2021 می پذیرد. اگر کانادا به این هدف پذیرش 401.000 مهاجر دست یابد، این بالاترین میزان پذیرش مهاجر از سال 1913 در تاریخ کانادا است.
کانادا با شروع قوی مهاجرت در سال 2021 نشان داد که موقعیت خوبی برای رسیدن به هدف بزرگ خود دارد. اگر الگوی پذیرش فصلی مهاجرین در کانادا به حالت عادی خود برگردد، می توانیم انتظار داشته باشیم، در تابستان ماهانه بیشتر از 35.000 مهاجر وارد کانادا شوند.
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

در ماههای اخیر مارکو مندیچینو و ادراه مهاجرت کانادا به طور موقت استراتژی را تغییر دادند. اداره مهاجرت کانادا برای رسیدن به پذیرش 401.000 مهاجر، به دنبال تبدیل اقامت موقت افرادی که در حال حاضر در کانادا هستند به اقامت دائم است.
علاوه بر اظهارات مندیچینو، اقدامات اداره مهاجرت کانادا نشان دهنده تعهد دولت کانادا به این تغییر موقت است. اداره مهاجرت کانادا در سال 2020 از مهاجران برنامه نیروی کار ماهر فدرال در همه جهان دعوت می کرد، اما در حال حاضر کانادا بیشتر بر مهاجرانی که در کانادا هستند تمرکز می کند. از ابتدای امسال در قرعه کشی های اکسپرس اینتری فقط مهاجران برنامه های مهاجرت استانی و کلاس تجربه کار کانادایی دعوت شدند.

در 13 فوریه 2021 برابر 25/11/99 اداره مهاجرت کانادا در بزرگترین قرعه کشی اکسپرس اینتری 27.332 مهاجر از کلاس تجربه کار کانادایی را دعوت کرد. این میزان پذیرش شش برابر رکورد قبلی بود.
اکسپرس اینتری اصلی ترین برنامه ای است که کانادا از طریق آن نیروی کار ماهر را می پذیرد. نیمی از مهاجرانی که از طریق اکسپرس اینتری دعوت شدند تمایل دارند، در گروه نیروی کار ماهر فدرال قرار بگیرند در حالی که تعداد کمی از مهاجران تمایل دارند در گروه مهاجرت استانی و کلاس تجربه کار کانادایی قرار بگیرند. اما به علت شیوع کرونا این تعداد معکوس شده است. اداره مهاجرت کانادا با توجه به قرعه کشی 13 فوریه اعلام کرد، که 90 درصد مهاجران کلاس تجربه کار کانادایی در کانادا زندگی می کنند.
با توجه به محدودیت های سفر بیشتر افرادی که در ماه ژانویه اقامت گرفتند، افرادی بودند که در زمان شیوع کرونا در کانادا بودند. تعدا زیادی از کارگران موقت خارجی و دانشجویان بین المللی در کانادا هستند، که اگر از طریق 100 برنامه مختلف مهاجرتی نیروی کار ماهر اقدام کنند از مزیتی که گفته شده بهره مند می شوند. این برنامه ها به مهاجرانی که سابقه کار و تحصیلات کانادایی دارند امتیاز می دهند. براساس تحقیقات آماری تجربه کار کانادایی باعث موفقیت مهاجران در بازار کار کانادایی می شود.
اداره مهاجرت کانادا گفت با بهتر شدن وضعیت کرونا نیروی کار ماهر بیشتری را از خارج کشور می پذیریم. در حال حاضر بسیاری از کارگران ماهری که مجوز مهاجرت به کانادا را دریافت کرده اند، به علت محدودیت سفر نمی توانند وارد کانادا شوند.
پیش بینی آینده بسیار سخت است اما تحولات اخیر نشان می دهد که ما شرایط بد پاندمی را پشت سر گذاشتیم. تعداد موارد ابتلا به کرونا از ماه ژانویه کاهش یافته است، این امر به علت ماندن در خانه و افزایش توزیع واکسن است. در جنوب آمریکا روزانه دو میلیون دوز واکسن تجویز می شود. واکسن در سراسر جهان به سرعت توزیع می شود. در صورت ادامه این اقدامات کانادا وضعیت بهتری پیدا می کند و احتمالا محدودیت های سفر را در پایان سال کاهش می دهد.

telegram_Canada_Ganji
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن