دانشمند ایرانی به عضویت آکادمی مهندسی کانادا درآمد

مسیر نما :
بازدیدکنندگان : 30272 نفر 1396/06/14
دانشمند ایرانی به عضویت آکادمی مهندسی کانادا درآمد
پروفسور مسعود فرزانه دهکردی دانشمند ایرانی به عضویت آکادمی مهندسی کانادا (Canadian Academy of Engineering) درآمد.
پس از انتشار خبری در 26 ژوئن 2017 مبنی بر قرار گرفتن نام پروفسور مسعود فرزانه در جمع اعضای جدید آکادمی مهندسی کانادا، این استاد و پژوهشگر ایرانی به طور رسمی در مراسمی در اوتاوا به عضویت این آکادمی درآمد. 
 این عنوان معتبر به پاس قدردانی از زحمات و تلاش‏های مستمر و چاره‏ گشایی پروفسور فرزانه در طول 35 سال فعالیت علمی که اثری شگرف بر مهندسی شبکه برق قدرت کانادا به جای گذارده ‏است، به وی تعلق گرفت. 
به گفته دکتر راث رئیس آکادمی مهندسی کانادا، اگر چه هر یک از این اعضا زمینه تخصصی متفاوتی دارند، اما ویژگی مشترک آن‏ها توانایی‏شان برای فراتر بودن از عملکرد معمول و روزمره در مقوله مهندسی است و آنان دارای نقش ستودنی در گرایش علمی برای جامعه‏‏ هستند.‏ 
دکتر نیکول بوشارد، رییس دانشگاه شیکوتیمی کبک هم که دانشگاه محل فعالیت پروفسور فرزانه است، بر فعالیت‏ها، اثرگذاری و مشارکت بین‏المللی وی به عنوان عامل اصلی تبدیل شدن این دانشگاه به یک پیشروِ جهانی در دانش یخ زدگی اتمسفریک Atmospheric icing شبکه‏های برق قدرت در دنیا، تأکید کرد. 
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا موسسه گنجی
دلیل برگزیده شدن پروفسور فرزانه در آکادمی، اهمیت و اثرگذاری پژوهش‏های پیشگامانه‏ او در زمینه‏ی دانش یخ‏زدگی اتمسفریک شبکه‏های برق قدرت ولتاژ بالا به واسطه‏ی همکاری‏های بین‏ المللی، انتشار حدود یک هزار مقاله‏ی علمی و سخنرانی، تدوین، هدایت و اجرای تعدادی از استانداردهای بین‏المللی، مشارکت در نگارش و تهیه‏ی تعداد قابل توجهی از کتاب‏های مرجع و تربیت و آموزش حدود 250 نفر نیروی با کیفیت در زمینه مهندسی است. 
پرفسور فرزانه زاده‏ی سال 1327 خورشیدی در شهرکرد، عضو دائمی موسسه‏ مهندسان برق و الکترونیک (IEEE)، عضو انستیتو مهندسی و تکنولوژی (IET) و عضو انستیتو مهندسی کانادا (EIC) است. 
فرزانه مدرک مهندسی برق قدرت را از دانشگاه پلی‏ تکنیک تهران دریافت کرد و در سال‏های 1978 و 1980 به ترتیب موفق به اخذ مدارک کارشناسی ارشد و دکترای برق از دانشگاه پال‏ساباتیه‏ی فرانسه شد. او در سال 1986 دوره‏ی فوق‏دکتری در گرایش Electrical Discharges at High-Voltage را در دانشگاه یاد شده به پایان رساند. 
نام پروفسور فرزانه در دو منبع شامل'پانصد پیشگام تأثیرگذار'، هشتمین چاپ بین‏ المللی، انیستیتیوی بیوگرافی آمریکایی، ایالات متحده آمریکا و 'واژه‏نامه‏ی جهانی بیوگرافی'، چاپ بیست و هفتم، مرکز جهانی بیوگرافی، کمبریج وجود دارد. 
همچنین وی از سوی مجله مک‏لین کانادا در لیست 100 پیشگام نوآور دارای توان ایجاد تغییر در جهان قرار گرفته است. 
دیگر سوابق او شامل عضویت در کمیته‏ی اجرایی شورای بین‏المللی اَبَر-سیستم‏های الکتریکی (CIGRÉ) در کانادا، عضویت در انجمن مهندسی ایالت کبک کانادا، عضویت در انجمن بین‏المللی علوم و تکنولوژی با هدف توسعه (IASTED)، عضویت حرفه‏ای ممتاز در شورای مهندسی انگلستان، عضویت انجمن آمریکایی پیشبرد علوم (AAAS) و عضویت در آکادمی علوم نیویورک (NYAS) در آمریکا می باشد. 
عضو حرفه‏ای ممتاز انجمن بین‏المللی مهندسان سازه‏های قطبی و دریایی (ISOPE)، عضو انستیتوی کانادایی پراکنش نوترونی (CNS)، عضو انجمن فرانسوی‏زبان‏های مؤثر کانادا در پیشرفت علوم (ACFAS)، ادیتور اصلی High Voltage journal از سال 2016 از دیگر سابقه پرفسور فرزانه است. 
از میان حدود 35 دانشجوی فوق دکتری و 45 دانشجوی دکتری تحت راهنمایی پروفسور فرزانه، به ترتیب 10 و 11 نفر ایرانی هستند. 
او برنده‏ی جوایز گوناگونی شده است که از آن جمله می‏توان به جایزه‏ی NSERC Leo-Derikx به پاس همکاری دیرپا و طولانی بین صنعت و دانشگاه و پایه‏گذاری بزرگترین مرکز بررسی یخ زدگی اتمسفریک در سراسر جهان، جایزه‏ی Circle of Excellence دانشگاه کبک به پاس به فرجام رساندن پژوهش‏های مهم و تأثیرگذار اشاره کرد. 
کسب جایزه‏ی Charles-Biddle شهروندی کبک برای مشارکت استثنایی او در پیشرفت نظام اجتماعی کبک به عنوان شخصی از جامعه‏ی فرهنگی و جایزه‏ی کنفرانس عایق الکتریکی و پدیده‏های دی‏الکتریک (CEIDP) مربوط به سازمان جهانی IEEE DEIS موسوم به Whitehead Memorial Lecture Award، اشاره کرد. برگزیده شدن کشف موسوم به 'توسعه‏ی پوشش‏های نانو-ساختار آسیب‏رسان به یخ' به عنوان یکی از 10 کشف مهم سال 2008 میلادی به قلم مجله‏ی علمی کبک از افتخارات علمی اوست. 
پروفسور فرزانه نویسنده 3 کتاب مستقل است که توسط ناشران بین‏المللی Springer، John Wiley و McGraw-Hill چاپ شده و در نگارش 14 فصل از کتب علمی دیگر، مشارکت داشته است. 
دو کتاب او به زبان چینی ترجمه شده است. ترجمه‏ی کتاب سوم هم در مرحله‏‏ی چاپ است. قرار است که یکی از کتاب‏های وی به زودی به زبان فارسی ترجمه شود. 
تعداد ارجاعات (Citations) پژوهشگران سراسر دنیا به مقالات وی، 5721 مورد است. همچنین شاخص h (h-index) مربوط به او در پایگاه مذکور برابر با 40 است.توسط-ساعی
canada_ganji_instagram
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن