اپن ورک پرمیت ایرانیان تمدید

بازدیدکنندگان : 1289 نفر 1402/12/12
اپن ورک پرمیت ایرانیان تمدید
اپن ورک پرمیت ایرانیان تمدید شد
خوشبختانه دولت کانادا تسهیلات ویژه ایرانیان را برای یکسال دیگر یعنی تا 10 اسفند 1403 تمدید کرد.

طبق این قانون که شرح آن را در لینک بالا درج کردیم، ایرانیان دارای ویزای توریستی و تحصیلی می توانند ویزای کار 3 ساله به صورت رایگان دریافت کنند همچنین امکان تمدید پاسپورت کانادایی منقضی شده به مدت یکسال بدون هزینه وجود خواهد داشت.

 

تبدیل ورک پرمیت به PR چگونه می باشد

طبق تجربه یکسال گذشته، امکان دریافت کارت PR کانادا با این ورک پرمیت برای افراد بیش از 35 سال ضعیف است و هدف دولت کانادا تامین کارگر برای بازار کار خود می باشد. همچنین افراد کمتر از 34سال باید آیلتس 7.5 یا فرانسه بی2 با مدرک ارشد به بالا داشته و حتما در یک ناک TEER شغلی مناسب (آقای گنجی، در اینستاگرام توضیح دادند) مشغول بکار شوند، زیرا کسب اقامت متقاضی دارای ورک پرمیت ایرانیان از طریق اکسپرس اینتری و استانی خواهد بود.
همچنین تعداد 450هزار نفر سالانه کارت پی آر اعطا می شود که از یک سوم تعداد ورک پرمیت های صادر شده خواهد بود لذا همه ورک پرمیت ها شانس اقامت نخواهند داشت یعنی از 3نفر فقط یک نفر! 
 

کدام برنامه های مهاجرتی در کانادا بیشترین ورک پرمیت را ارائه می دهند و چه تعداد از مهاجران تازه وارد می توانند در کانادا کار پیدا کنند؟

رشد بازار کاری کانادا به مهاجرت وابسته است نیروهای کاری مهاجر باعث رشد اقتصادی و حمایت از سیستم رفاه اجتماعی کانادا می شوند. 
اما مهاجران برای دریافت اقامت دائم کانادا باید همه شرایط لازم را داشته باشند.
دارندگان ویزای توریستی و تحصیلی کانادا به شغل و ورک پرمیت نیاز دارند و برای دریافت اقامت دائم کانادا باید شرایط دریافت ورک پرمیت و تبدیل اقامت موقت به اقامت دائم را بدانند. 
طبق نظر آقای گنجی، وکیل رسمی مهاجرت، اطلاعات آمار کانادا در مورد دارندگان ورک پرمیت در کانادا و مقایسه دارندگان ورک پرمیت با سوابق شغلی آنها در سالهای 2010 تا 2020 اطلاعات مفیدی را ارائه می دهد، که در زیر به آن اشاره می کنیم.
 

کدام برنامه های مهاجرتی در کانادا بیشترین ورک پرمیت را ارائه می دهند؟

کانادا از طریق دو برنامه مهاجرتی ورک پرمیت را ارائه می دهد:
  • برنامه نیروی کاری خارجی موقت TFWP 
  • برنامه تحرک بین المللی IMP

 

برنامه نیروی کاری خارجی موقت TFWP 

برنامه نیروی کاری موقت خارجی برای رفع کمبود نیروی کاری ماهر در کانادا است. برای دریافت ورک پرمیت از طریق برنامه نیروی کاری موقت خارجی باید ارزیابی تاثیر بازار کار LMIA را انجام بدهیم ارزیابی تاثیر بازار کار سندی است که نشان می دهد استخدام کارگر خارجی تاثیر مثبت یا منفی بر روی بازار کاری کانادا دارد این ورک پرمیت ها به یک کارفرما در یک شغل خاص مربوط می شوند. 

 

برنامه تحرک بین المللی IMP

برنامه تحرک بین المللی براساس اهداف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کانادا ایجاد شده است. ورک پرمیت های برنامه تحرک بین المللی به ارزیابی تاثیر بازار کار نیازی ندارند و بیشتر به صورت ورک پرمیت های باز هستند یعنی دارندگان این ورک پرمیت ها می توانند برای هر کارفرمایی در هر جای کانادا کار کنند. 
 

کدام برنامه مهاجرتی بیشترین ورک پرمیت را در 10 سال گذشته ارائه کرده است؟ 

در سال 2010 از کل ورک پرمیت های صادر شده که برابر 531.700 می باشد، حدود 174.876 یا 39 درصد آن مربوط به برنامه نیروی کاری موقت خارجی بوده است. حدود 225.440 یا 42.4 درصد از ورک پرمیت ها از طریق برنامه تحرک بین المللی IMP صادر شده اند. در سال 2021 از کل ورک پرمیت های صادر شده که حدود 963.400 بود حدود 145.473 ورک پرمیت از طریق برنامه نیروی کاری موقت خارجی و حدود 526.016 ورک پرمیت از طریق برنامه تحرک بین المللی IMP صادر شد. 
با گذشت زمان ورک پرمیت های صادر شده از طریق برنامه تحرک بین المللی افزایش پیدا کرد اما تعداد ورک پرمیت های صادر شده از طریق برنامه نیروی کاری موقت خارجی کاهش پیدا کرد. تعدا ورک پرمیت های صادر شده از طریق برنامه تحرک بین المللی تقریبا چهار برابر تعداد ورک پرمیت های صادر شده در یک دوره ده ساله بود. 
این رشد به علت دو مسیر مهاجرتی از برنامه تحرک بین المللی بود: 
  1. برنامه اشتغال بعد از فارغ التحصیلی 
  2. ورک پـــرمیت برای اهداف تحصیلی

تعداد کل ورک پرمیت های صادر شده در دوره 10ساله دو برابر شده است که نشان دهنده اهمیت مهاجرت در رفع کمبود نیروی کاری در کانادا است. به طور همزمان تعداد ورک پرمیت های صادر شده برنامه نیروی کاری موقت خارجی کاهش پیدا کرده البته به استثنای برنامه های کشاورزی که در ده سال گذشته بیشتر شده است. این اطلاعات نشان می دهد که کانادا نیازهای بازار کاری خود را از طریق کارگرانی که در حال حاضر در این کشور هستند پر می کند البته به استثنای بخش های کلیدی خاصی که دارای مشاغل خالی دائمی هستند. 
متقاضیان ورک پرمیت از طریق دو برنامه تحرک بین المللی، اشتغال بعد از فارغ التحصیلی و ورک پرمیت برای اهداف تحصیلی بهتر می توانند ورک پرمیت دریافت کنند. ورک پرمیت های تحصیلی در زمان تحصیل یا بعد ار فارغ التحصیلی در ده سال گذشته رشد زیادی داشته اند.همانطور که قبلا در کانال تلگرام موسسه مهاجرتی گنجی توضیح دادیم؛ ورک پرمیت های تحصیلی نقش مهمی در موفقیت مهاجران دارند زیرا مهاجران فرصتی برای یادگیری زبان انگلیسی و فرانسه، کسب ارتباطات و دریافت مدرک تحصیلی کانادا پیدا می کنند. 

 

آیا کارگران خارجی می توانند در کانادا کار پیدا کنند؟

افرادی که در کانادا ورک پرمیت دریافت می کنند بعد از آن به دنبال دریافت اقامت دائم کانادا هستند. یکی از شرایط مهم برای دریافت اقامت دائم کانادا داشتن حداقل یک سال تجربه کاری است. 
آقای گنجی اینطور نظر دارند که برای اینکه بدانیم چه تعداد از کارگران خارجی دارای ورک پرمیت در کانادا کار پیدا می کنند باید تعداد افرادی که در یک سال ورک پرمیت دریافت کرده اند را با تعداد افراد دارای ورک پرمیت که در یک سال درآمد کسب کرده اند را با هم مقایسه کنیم، البته در این مقایسه ما افراد خود اشتغال را در نظر نمی گیریم. 
در سال 2020 از 991.500 نفری که ورک پرمیت دریافت کردند حدود 682.500 نفر یعنی 68 درصد در کانادا درآمد کسب کرده اند. البته عواملی مثل اینکه دارندگان ورک پرمیت با داشتن وضعیت اقامتی معتبر در کانادا نیستند یا در این کشور کار نمی کنند بر روی این تعداد تاثیر منفی می گذارد. اگر تعداد افرادی که مجوز تحصیلی داشتند و درآمد کسب کرده اند را در نظر بگیریم نرخ مشارکت افراد دارای ورک پرمیت به 83 درصد می رسد. 
نرخ مشارکت دارندگان مجوز کار در سال 2011 یعنی زمانی که 311.100 نفر در کانادا ورک پرمیت در کاناداوجود داشتند بسیار کمتر بود و 55 درصد از دارندگان ورک پرمیت در آن سال نرخ درآمدی بالایی را اعلام کردند. 

 

مهاجران بیشتر از طریق کدام برنامه ها توانستند در کانادا کار پیدا کنند؟  

طبق اطلاعات موجود، نیروهای کاری خارجی که درآمد خود را در کانادا گزارش کردند را براساس اجازه کار، سن و مدت ورک پرمیت با هم مقایسه می کند. 
دارندگان ورک پرمیت در برنامه های کشاورزی با نرخ 92 درصد، بالاترین نرخ درآمدی را گزارش کردند. این نرخ در بین برنامه های نیروی کاری موقت خارجی و در مقایسه با برنامه تحرک بین المللی بالاترین نرخ بود. ورک پرمیت های برنامه نیروی کاری موقت خارجی براساس ارزیابی تاثیر بازار کار بوده و با جاب آفر هستند و کارفرمایان باید برای ارزیابی تاثیر بازار کار درخواست بدهند. 
در برنامه تحرک بین المللی بالاترین نرخ درآمدی برای دارندگان ورک پرمیت بعد از فارغ التحصیلی با نرخ 76 درصد بود و بعد از آن نرخ درآمدی برنامه انتقال درون شرکتی با نرخ 66 درصد و برنامه تجربه کار بین المللی کانادا 62 درصد بود.  
براساس سن بیشترین گروه سنی که مشارکت در بازار کاری کانادا داشتند افراد 25 تا 35 ساله بودند و 68 درصد از این افراد نرخ درآمدی بالایی را گزارش کردند. افراد 35 تا 44 ساله نرخ درآمدی 67 درصد را گزارش کردند. 
در نهایت با توجه به مدت ورک پرمیت، افرادی که ورک پرمیت 10 تا 12 ماهه داشتند بالاترین نرخ مشارکت در بازار کاری کانادا را داشتند و نرخ درآمد آنها 74 درصد بود. بعد از آن افرادی که ورک پرمیت 7 تا 9 ماهه داشتند نرخ درآمدی 67 درصد را گزارش کردند. 

 

بهترین برنامه مهاجرتی کانادا

با توجه به این اطلاعات، برنامه تحرک بین المللی بیشترین تعداد ورک پرمیت و نرخ مشارکت در بازار کاری کانادا را دارد. اینجا این سوال ایجاد می شود که آیا تحصیل در کانادا قبل از کار، شانس افراد را برای دریافت ورک پرمیت و عملکرد خوب در بازار کار بیشتر می کند؟ 
بهترین برنامه مهاجرتی برای دریافت ورک پرمیت و اقامت دائم کانادا به شرایط و ویژگی های هر متقاضی بستگی دارد به خصوص زمانی که هزینه های تحصیل در کانادا هم اضافه شود. 
مطالعات انجام شده به علت کند و قدیمی بودن در شمارش دارندگان ورک پرمیت، تعداد واقعی دارندگان ورک پرمیت در کانادا را نشان نمی دهد، یعنی بین افرادی که دنبال کار هستند و کسانی که دنبال کار نیستند و اینکه افراد خود اشتغال در زمان تجریه و تحلیل گنجانده نمی شوند تفاوتی قائل نمی شوند. 
به صورت کلی با ورک پرمیت ناشی از ویزای توریستی باید شما کار فول تایم با ناک شغلی معتبر و آیلتس عالی داشته باشید. اگر مدرک تحصیلی ندارید شانس شما کم خواهد بود. همچنین در شهرهای بزرگ مثل ونـکوور، تـورنتو و مــونترال این شانس خیلی کمتر خواهد شد لذا در استان های کم جمعیت برنامه ریزی کنید.
برای اطلاع از ناک شغلی خوب از دفتر موسسه مهاجرتی گـنـجی وقت مشاوره کسب کنید
 
برچسب ها :
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 1
سپیده1402/12/22
سلام و عرض ادب
من سپیده هستم دکتری علوم باغبانی گرایش فیزیولوژی و اصلاح سبزی ها
برای اقامت و ویزای کار نمیدونم از کجا باید شروع کنم. درحال نوشتن طرح های کشاورزی خودم هستم که بیزینس پلن انها رو اماده کنم برای استارت اپ
اما وقتم کمه و متاسفانه مدرک زبان هم ندارم البته مدرکept برای دکتری ارایه دادم ولی ایلیس یا تافل ندارم
بهترین پیشنهادتون به من چی هست؟ و اینکه دارای مقالات معتبر، کتاب، و فنی حرفه ای هستم
میخوام از مدارک که دارم اقدام کنم با هزینه ی کمتر
چون مسیله هزینه واسم مهمه
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
با تشکر ازشما
  • گنجی
  • 1402/12/28
بحث هزینه جایگاه خود را دارد و حق دارید
ولی این مسیر که در پیش رو دارید به نتیجه نمی رسد!
رزومه CV تان را واتس اپ بفرستید تا بررسی کنیم

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن